Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDPT 80 mg nasaal – Into The Human Biocomputer

DPT 80 mg nasaal – Into The Human Biocomputer

35 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#1
Rivalrie zei:
En waarom zou een synthetische drug je de waarheid laten zien? Waarom niet DMT?
Klik om te vergroten...
DPT kreeg initieel bekendheid via plantextractie als ik mij niet vergis. Ik denk niet dat als je DMT zou synthetiseren itt extraheren dit de ervaring zou beïnvloeden tenzij je daar al associaties bij hebt.

Synthetische Mescaline krijgt overwegend de voorkeur op plantextract en daarvoor zijn mensen bereid vrij belachelijke bedragen neer te leggen. Persoonlijk vind ik 4-AcO-DMT dan ook wel wat prettiger dan paddestoeltjes en faciliteert naar mijn ervaring juist een meer zuivere ervaring.

Maar het is wel een punt van discussie die vaker wordt aangehaald. Ann Shulgin en Alexander Shulgin zijn hier nog wel wat dieper op ingegaan waarin beiden aangeven hier toch wel een verschillende mening in hebben. Synthese wordt vaak aangehaald als een als het ware zielloos proces waarin Alexander Shulgin aangeeft dat hij het niet eens is met deze aanname.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#2
Prachtig en intens report trouwens weer @NiandraLades, vergat het bijna te zeggen. Ben het nog even aan het herlezen, wat weet jij het altijd indrukwekkend te omschrijven. Heel knap.

Heb zelf nog altijd mijn gram DPT veilig opgeborgen liggen hier. Ik weet niet zo goed wat ik ermee aan moet. Dosis vooral, en of het safe is in m’n eentje. Ik ken de heftigheid van DMT en als ik het daarmee vergelijk weet ik gewoon niet of ik daar alleen mee wil zijn, niet zozeer tijdens de trip maar achteraf. (Alles kunnen delen met iemand die iets soortgelijks beleefd heeft is dan wel fijn.)

Bedankt voor het delen. :)
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#3
Inderdaad prachtig report weer @NiandraLades ! Wel heel heftig allemaal hoor. Die eindeloze loops waarin je er echt van overtuigd bent dat je krankzinnig bent geworden... Daar kan ik me ondertussen wel iets bij voorstellen. Dat is geen pretje! Maar ja wat is krankzinnig? En wat is briljant? En is er uberhaupt wel een groot verschil tussen briljant en krankzinnig? Ik weet het niet in ieder geval...:thinking:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Rivalrie zei:
Denk je niet dat de drugs de illusie is? En waarom zou een synthetische drug je de waarheid laten zien? Waarom niet DMT?

Is de drug die jij gebruikt hebt niet gemaakt om je een bepaalde richting op te sturen?
Klik om te vergroten...
"Nuchter" is ook een verzameling actieve psychoactieve stoffen, oftewel: drugs. :wink:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
"Nuchter" is ook een verzameling actieve psychoactieve stoffen, oftewel: drugs. :wink:
Klik om te vergroten...

Dit gaat voortaan mijn motto zijn om (meer) drugs te gebruiken. :tongueout: Nuchter is ook drugs, dus yolo.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Roze Olifant zei:
Dit gaat voortaan mijn motto zijn om (meer) drugs te gebruiken. :tongueout: Nuchter is ook drugs, dus yolo.
Klik om te vergroten...
Blij dat ik mee kon helpen je grenzen te verleggen. :tonguewink:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#7
Eik zei:
Inderdaad prachtig report weer @NiandraLades ! Wel heel heftig allemaal hoor. Die eindeloze loops waarin je er echt van overtuigd bent dat je krankzinnig bent geworden... Daar kan ik me ondertussen wel iets bij voorstellen. Dat is geen pretje! Maar ja wat is krankzinnig? En wat is briljant? En is er uberhaupt wel een groot verschil tussen briljant en krankzinnig? Ik weet het niet in ieder geval...:thinking:
Klik om te vergroten...

Er kan wel degelijk een groot verschil tussen beide zijn, ik kan je alvast vertellen dat er een hoop krankzinnige mensen bestaan die niet briljant zijn. :wink: Maar het verschil kan ook klein zijn, er wordt niet voor niks vaak gezegd dat gek en geniaal dichtbij elkaar liggen. Interessante bijkomende vraag is wie dan precies bepaalt wanneer iets gestoord of briljant is. Diegene zou dan eigenlijk al zelf ‘de waarheid’ moeten kennen.

Die kent niemand, althans niet officieel, en toch maken we er als mensheid globale afspraken over wat we als krankzinnig betitelen en wat niet.

De gestoord-of-briljant-vraag is er eentje waar ik altijd even mee worstel tijdens trips (nee telefoon, niet trio’s, TRIPS), tijdens gewone ‘casual’ LSD/psilotrips al, en deze vraag wordt extra relevant na mogelijk levensveranderende ervaringen met heftige tripmiddelen zoals DMT (wellicht ook DPT). Verzin je een hoop onzin, of gaat het echt om waardevolle informatie? Of een beetje van beide?

Ik kom er waarschijnlijk nooit uit voor mezelf, en tegelijkertijd vraag ik me dan altijd ook weer af waarom ik het überhaupt zo graag wil weten. Doet het er überhaupt toe, als we eigenlijk toch al weten dat we in dit leven hoogstwaarschijnlijk geen definitieve antwoorden gaan krijgen? Het gefilosofeer ansich is al een leuke en leerzame bezigheid.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Roze Olifant zei:
Er kan wel degelijk een groot verschil tussen beide zijn, ik kan je alvast vertellen dat er een hoop krankzinnige mensen bestaan die niet briljant zijn. :wink: Maar het verschil kan ook klein zijn, er wordt niet voor niks vaak gezegd dat gek en geniaal dichtbij elkaar liggen. Interessante bijkomende vraag is wie dan precies bepaalt wanneer iets gestoord of briljant is. Diegene zou dan eigenlijk al zelf ‘de waarheid’ moeten kennen.
Klik om te vergroten...
Denk inderdaad niet dat er iemand kan zijn die voor alles bepaalt wat gestoord of briljant is.

Maar toch, een toepasselijke quote waar ik wel achter kan staan betreffende dit:

The psychotic drowns in the same waters in which the mystic swims with delight.
~Joseph Campbell


Roze Olifant zei:
Ik kom er waarschijnlijk nooit uit voor mezelf, en tegelijkertijd vraag ik me dan altijd ook weer af waarom ik het überhaupt zo graag wil weten. Doet het er überhaupt toe, als we eigenlijk toch al weten dat we in dit leven hoogstwaarschijnlijk geen definitieve antwoorden gaan krijgen? Het gefilosofeer ansich is al een leuke en leerzame bezigheid.
Klik om te vergroten...
Vogels fluiten, mensen praten/filosoferen/zingen/dansen.

Meer is het misschien ook niet. :) We doen het omdat we voelen dat het uitgedrukt moet worden.
v
verwonderingLid
01-01-2024, 00:00
#9
NiandraLades zei:
Het gevolg is grappig genoeg dat de contacten die er dan ontstaan, juist de oprechte waardevolle contacten zijn. Door niet meer zo mijn best te doen zo leuk mogelijk over te komen word ik juíst leuker gevonden. Omdat het echt is. Steeds meer, in ieder geval. Ik ben er nog lang niet, er zijn nog blokkades en ik moet mezelf soms weer even terughalen maar ik voel wel wat goed is en wat niet en ik heb het gevoel dat ik eindelijk aan het afrekenen ben met het 'doen alsof' wat ik mijn hele leven heb gedaan.
Klik om te vergroten...
Ik ervaar dit precies hetzelfde. Vrij zijn. Het is lastig en ik denk dat niemand het volledig kan of durft te zijn. Maar hoe vrijer je bent, hoe interessanter je als mens bent. Hoe liefdevoller je ook bent.

We worden beperkt door het lichaam waar we in zitten, onze hersenen die op een bepaalde manier geordend zijn waaraan we onze persoonlijkheid te danken hebben, en de invloeden die onze omgeving op ons heeft.

Er is zoveel dat ons kan triggeren nièt het beste uit onszelf te halen. Boosheid is ons onvermogen begrip voor de ander of de situatie op te brengen, een gebrek aan acceptatie. Afkeer is een gebrek aan liefde. Angst is soms nuttig maar we hebben er eerder teveel van dan te weinig. Schaamte belet ons volledig onszelf te zijn en ons volle potentieel te benutten.

Boosheid, afkeer, angst, schaamte: allemaal emoties die we zoveel mogelijk van ons af moeten schudden omdat ze ons beletten een vrij leven vol liefde te leven.

Psychedelica hebben ook mij enorm geholpen vrijer te zijn. Ik ben nog lang niet zo vrij als ik zou willen zijn. Maar ik denk dat ik op de goede weg ben.

NiandraLades zei:
@verwondering wat een eye-opener, contact hebben "om jezelf in alle verscheidenheid te leren kennen".
Ja, ik wil contact maken met alle verschijningsvormen van mezelf, ik wil ze waarderen, van ze houden. Maar wat is dat een immense opgave. Het is makkelijk om te houden van de vormen van mezelf die ik begrijp, die open staan, vriendelijk voor me zijn. Het is moeilijk om open te staan voor de stukjes/deeltjes die ik juist niet begrijp, die me veroordelen en zo compleet anders in het leven staan.
Klik om te vergroten...
Probeer maar eens te houden van een terrorist, een verkrachter, een moordenaar. Of van iemand die jou persoonlijk naar het leven staat.

Zelfs dat is niet onmogelijk, en uiteindelijk zelfs noodzakelijk om tot volledige zelfacceptatie te komen. Moeilijk, niet onmogelijk, wel wenselijk. Met haat komen we er niet.

NiandraLades zei:
En het is moeilijk liefde te geven als ik het gevoel heb dat ik maar zo weinig liefde heb om te geven, nog niet lang geleden helemaal leeg was en er nu langzaam weer iets aan het groeien is. Soms geeft geven voldoening en soms ook niet. Soms wordt de liefde niet geaccepteerd of verkeerd opgevat. Soms krijg je de deksel op je neus. Soms word je verschrikkelijk gekwetst. Gevoelens van eenzaamheid en niet begrepen worden worden dan weer verder versterkt en dan weet ik niet of ik de volgende keer weer durf.
Herken jij dit? Hoe ga jij daar mee om?
Klik om te vergroten...
Wat ik nu ga zeggen klinkt misschien wat cliché.

Maar de liefde in ieder van ons is misschien wel oneindig. Wanneer we liefde geven vermindert dat niet de hoeveelheid liefde die we kùnnen geven. Het raakt niet uitgeput. Nooit.

Het lìjkt soms wel of we weinig liefde kunnen geven, vooral wanneer de liefde niet beantwoord wordt of zelfs beantwoord wordt met haat. De teleurstelling ontneemt ons dan de mogelijkheid liefde te geven. Wrok houdt slechts de poort gesloten, achter die poort zit het nog altijd onverminderd in ons. Zijn we vrij dan lopen we ervan over. De kern van ons is liefde.

Je gekwetst voelen zit in jezelf. De wetenschap dat het slechts onbegrip of onvermogen van de ander is kan dit wegnemen. Het vereist actieve weerstand van jezelf tegen deze gevoelens. Wat daarbij kan helpen is het weten dat je zelf ook ongetwijfeld velermalen liefde van een ander aan jou niet begrepen of herkend hebt. Er is meer liefde in de wereld dan jij kunt waarnemen. Ook jij hebt je blinde vlekken.

NiandraLades zei:
En wat nou als we wel enkel dat programma zijn wat steeds opnieuw wordt afgedraaid, volstrekt willekeurig, gevoelloos en zonder doel? Waarom is het dan nog belangrijk om te groeien? Waarom steeds weer dat leed moeten verdragen?
Klik om te vergroten...
Wat als? We weten het niet. Ik ervaar zelf een bewustzijn, dat is het enige dat ik weet. We moeten een aantal aannames doen om enige richting aan ons leven te kunnen geven. En àls alles zinloos is, dan hebben we in ieder geval het geluk dat we het niet wéten. We kunnen doorgaan onze illusie te leven en daar voor onszelf zingeving aan ontlenen.

Afgelopen zaterdag heb ik een 4-Aco-DMT-trip beleefd die best wat parallellen had met jouw DPT-trip. Vooral het idee dat niets om ons heen is wat het lijkt, en dat we in 'nuchtere' staat met open ogen in deze illusie trappen. En ook het ontnuchterende idee dat elk stukje zingeving dat wij in het leven roepen misschien wel net zo denkbeeldig is als al het andere dat we ervaren. We blijven in het ongewis en daar moeten we het vooralsnog mee doen. Er is nog zoveel dat we niet weten.

Ik heb zonet je report nog eens herlezen. Het blijft indrukwekkend hoe veel ik uit jouw report herken en hoe treffend je het hebt omschreven.
m
mod4funLid
01-01-2024, 00:00
#10
Duidelijk verslag!
Ik heb dus ook een gram thuis liggen, maar na je verslag ben ik toch wat terughoudener geworden.
Ik heb sterke ervaringen met Paddos, LSD, 2-cb, DMT. En ik ben niet snel bang om goed te trippen, maar deze stof ken ik nog niet.

Ik zou dit stofje wel graag willen uitproberen, oraal bij voorkeur (evt nasaal, mocht dat voordelen hebben). Maar wat raden jullie dan aan als een goede dosis. Ik wil liever niet de 1e keer op dit spul 'te ver' gaan, maar wel genoeg hebben om het goed te kunnen ervaren.. Is herdosering mogelijk?
Zodra ik dit goedje een beetje ken, dan kan ikzelf wel een goede start dosis verzinnen.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#11
@mod4fun
Volgens mij is @NiandraLades nog steeds fan van dit goedje, dus laat je niet afschrikken!

Oraal weet ik nog niet, nog alleen maar nasaal en plugervaring met dit goedje. Oraal heb je wat meer nodig dan nasaal/plugin, en dan lijkt me rond de 100mg een goede kennismakingsdosering, beetje gewichtsafhankelijk (hoe veel je weegt dus)

Herdosering werkt maar deels door tolerantie, t is geen stapelbare zoals bijvoorbeeld met pep heb ik gemerkt. Maar het doet toch wel iets...
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik ben inderdaad nog steeds groot fan! En heb nu alweer zin om het weer te nemen. Alleen dit keer even niet alleen en niet in het donker.

Oraal heb je inderdaad meer nodig. Ik heb het zelf alleen nasaal genomen en ik heb gemerkt dat er vrij grote verschillen zijn in individuele gevoeligheid. Voor mij was 60 mg nasaal een prachtige eerste kennismaking, maar er zijn anderen bij wie die dosering nogal zwak uit viel. Ik kan je daarin dus geen advies geven.
m
mod4funLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ok, thnx voor de adviezen. Ik ga nog even wachten hiermee, omdat ik net een 2 dagen onderweg ben geweest met 3-MMC.
Tzt zal ik wel laten weten hoe het mij is bevallen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Wauw, dat DPT is sterk spul. :grimacing: Mooi report weer!

Denk dat je wel even goed de tijd moet nemen om dit te verwerken.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik had maandag 99mg nasaal genomen van dit spul first time en ik ben spontaan fan geworden!

Ik denk wel dat het samen trippen met @AphexTwin het wat luchtiger heeft gemaakt, alleen ga je denk ik toch een stuk dieper.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ontzettend gaaf report, heel mooi geschreven.
Ik herken een aantal dingen uit eigen trips, maar gelukkig niet zo heftig.

Ik durf dit spul voorlopig niet uit te proberen. Ik kan me voorstellen dat het je veranderd heeft, jeetje, wat een belevenis!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."