Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsINTP-er en eerste LSD gebruiken

INTP-er en eerste LSD gebruiken

48 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ga even poepen, voel echt een stevige keutel opkomen.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
@Space Criminal

LSD en psilocybine zijn vrij verschillend en je weet nog niet hoe jij reageert op LSD. Ik zou zeker niet aanraden om meteen maar met 200 ug LSD te beginnen nee. Ook niet als je best veel nodig hebt bij truffels. Begin anders met een dikke 100 ug of zo, misschien max 150. Ik heb wel verhalen gehoord - ook hier op het forum - dat mensen die al ervaring hadden met truffels of paddo's, bij hun eerste keer LSD 200 ug of meer namen en toen naar verrast werden van de drukke onophoudelijke gedachteactiviteit en stimulatie. LSD is hier namelijk heel anders in dan psilocybine.

En of iets voldoende voldoening geeft is natuurlijk ook grotendeels eigen interpretatie.


@Neo-Shulginist

Ik heb nog even wat informatie en video's over entropie opgezocht en wil zeker niet beweren dat ik het nu echt goed begrijp, maar ik begrijp nu beter wat je bedoelde met dat er meer chaos is in de zin van dat verschillende delen van het brein meer willekeurige connecties met elkaar aangaan en dat wij dan zelf door dat te zien andere invalshoeken krijgen te zien en zo gefixeerde patronen kunnen doorbreken. We scheppen dus zo zelf ook weer orde uit chaos.
Klik om te vergroten...

* Guilty, haha.

Ik was eigenwijs en heb de eerste keer een vrij hoge dosis LSD genomen (165 ug maar er vanuit gaande dat die zegels wat lager uitvielen - hoewel ik nog altijd denk dat dat de meest potente LSD-zegels waren die ik ooit heb gehad - neem ik aan dat het een ug of 150 was). Ik schrok er nogal van toen, vooral het drukke ervan en dat in combi met de duur. Inmiddels ben ik er wel aan gewend en zie ik de charme daarvan maar ik had alleen ervaring met psilocybine en vond het toch wel heel anders.

Ik ga nu regelmatig voor 190 ug ALD-52 maar zou dit voor de eerste keer afraden, zeker omdat ik merk dat het rond dat soort dosissen wat oncontroleerbaarder en sowieso, voor ‘LSD’-begrippen, wel een stukje kwetsbaarder wordt. Dat zal zeker gelden voor 200 ug en hoger. Tussen de 100 en 150 ug lijkt me voor een eerste keer voldoende, je kunt altijd de tweede keer groter uitpakken afhankelijk van hoe gevoelig je erop reageert. :wink:
d
derdedaluniversumLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wow, superveel reacties. Bedankt voor alle tips en suggesties. Gisteren voor het mijn echte trip ervaring meegemaakt. Omdat ik toch een beetje bang was voor de lengte van de LSD trip ben ik toch voor 2cb gegaan. De 2cb die ik gekregen had van mijn dealer stond helaas op de zwarte lijst (blauwe Mickey mouse) maar na het testen bleek het 10-12mg 2cb te zijn.
Hieronder een samenvatting hoe de avond verlopen is.

We waren met 3 personen, Bob, Charley en ik. Bob wilde wel graag LSD doen dus ivm met inwerktijd nam hij 2 uur voor Charley en ik zijn zegel met 220 mcg LSD. Charley nam 10-12mg 2cb en ik nam 15-18mg 2cb.

Na 20 min voelde ik die body high al opkomen zoals ik gewend ben met MDMA. Het blijft echt een vreemd gevoel van opkomen die ik niet heel fijn vind. Mijn hartslag gaat altijd door het dak als ik een amfetamine neem (130BPM) Ik werd onrustig en moest even buiten zitten om te wennen aan mijn nieuwe situatie. Gelukkig kreeg ik mijn hartslag omlaag en begon ik te genieten van de muziek en de Philips hue lampen die steeds van kleur veranderen. Van echte visuals was nog geen sprake maar mijn state of mind was wel al light euforisch.

Het schijnt dat een andere setting de trip kan aanwakkeren en daarom gingen Bob en ik naar buiten. vooral Bob werd een beetje ongeduldig want hij was inmiddels al 2.5 uur aan het wachten. Eenmaal buiten zaten Bob en ik als een stelletje ontsnapte TBSers in pyjama ons suf te lachen om een dikke duif. De zon trok weg, na 15 minuten besloten we weer naar binnen te gaan. "Even op bed liggen" dacht ik. Ik deed mijn ogen dicht en toen ik ze weer open deed zag ik de silhouet van de duif weer op de muur.

"Yes, de visuals zijn er eindelijk" dacht ik. Op aanraden van een ervaren tripper was ik daarna meteen naar het plafond gaan kijken. Het bewoog! Ik meteen Bob erbij halen en die zag het toen ook, en het schilderij....wow wat was die opeens mooi. Charley was intussen gaan gamen en die bleek opeens zonder moeite in de moeilijkste stand iedereen te verslaan!

Dit was allemaal leuk en en prima te doen. Milde visuals en een lacherige bui...totdat de tank lachgas erbij kwam, want dat spul bracht ons naar de volgende dementie. Ik heb zelf redelijk wat ervaring met lachgas maar met 2cb kon ik dingen met mijn gedachtes doen die ik nooit maar dan ook nooit voor mogelijk hield.

Er gebeurde heel veel dingen die ik niet kan omschrijven maar ik ga de dingen die ik onthouden heb zo goed mogelijk omschrijven.
We hadden heel veel trippy beelden op staan zoals van die infinite loops. Tijdens een lachgas trip kon ik bijvoorbeeld die beelden vervormen zoals ik dat wilde. Een ander moment zij charley: 'you are looking for something right?' waarna ik opeens een grote crosshair op de muur zag die Charley achterna ging. in een andere ballontrip veranderde de kleur van een huelamp naar rood en dat zag ik in de reflectie van mijn ballon. de ballon werd heet, heel heet. het volgende moment was mijn ballon veranderd in een levensechte straalmotor. Ik ging op de grond liggen, toen was de wereld op mij heen opeens een oerwoud. Charley liep langs mij en had het gevoel dat er aarde over mij heen kwam. De blubber droop van mijn handen af. Het was ZO levensecht allemaal.

Al met al was ik achteraf wel blij met de dosis die ik nam omdat ik op mijn eigen momenten kon kiezen wanneer ik tijdelijk iets intens wil meemaken en ik een escape route naar reality wil hebben. Op een bepaald moment in de lachgas trip (want alleen dan ga ik hard) wist ik niet meer wat voor en achter was waardoor ik semi in paniek raakte. Andere momenten dacht ik juist weer, wow hoe zou het zijn als.

Waar ik ook redelijk veel last van had ik dat ik vaak een verklaring wilde zoeken van bepaalde gebeurtenissen die zich daarvoor hadden afgespeeld en minder bezig was met het echt ontdekken van mijzelf. Desalniettemin ben ik blij met deze ervaring en ben nu al aan het nadenken hoe ik de ervaring nog beter kan maken. Het is een soort zoektocht naar jezelf, een quote die ik voornamelijk lees bij LSD aangezien 2CB toch meer visuele verstoringen/ervaringen zijn.

Wat denken jullie? Volgende stap toch LSD? doorgaan met nog hogere dosis 2cb? toch weer 2cb met lachgas? Ik heb namelijk het gevoel dat die combi lachgas 2cb niet bijster goed voor je is en dat misschien ik hetzelfde effect krijg als ik de dosis verhoog. Maarja het voordeel was weer dat die boost naar nieuwe dimensie maar van tijdelijke duur is. Ik was wel zoveel nieuwsgieriger naar de trip MET lachgas dat ik iets te veel genomen heb en daardoor de komende maanden dat spul maar even niet aanraak.

Ik zie jullie reacties graag tegemoet
m
mod4funLid
01-01-2024, 00:00
#4
Leuk verslag. Ik zou je zeker LSD aanraden, maar wel je vrienden erbij houden. Samen kom je dan in dezelfde sfeer terecht. Misschien niet direct zo sterk beginnen als zij.
Hoe lang duurde je 2-cb trip? 1e keer LSD ben je wel even onderweg.
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Neo-Shulginist zei:
Ik ben ook wel benieuwd hoe je weet dat ALD-52 vervalt naar LSD in water, bron?
Klik om te vergroten...
Goede vraag inderdaad, vooral omdat dit niet overeenkomt met onze test bevindingen.

Een sample van ALD-52, die sinds 2018 in een mix van 4ml 96% alcohol + 6ml water was opgelost, is eind 2022 getest door het lab via HPLC-MS/MS en dit was het resultaat:
  • ALD-52 83 ug
  • LSD 1 ug
  • iso-LSD 0.5 ug
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
Proxima zei:
Goede vraag inderdaad, vooral omdat dit niet overeenkomt met onze test bevindingen.

Een sample van ALD-52, die sinds 2018 in een mix van 4ml 96% alcohol + 6ml water was opgelost, is eind 2022 getest door het lab via HPLC-MS/MS en dit was het resultaat:
  • ALD-52 83 ug
  • LSD 1 ug
  • iso-LSD 0.5 ug
Klik om te vergroten...
Inmiddels is er ook een wetenschappelijke studie naar gedaan :wink:

psychedelicreview.com

Study Finds ALD-52, 1P-LSD, and 1B-LSD Are Prodrugs of LSD

Identifying and understanding prodrugs is an essential component of psychedelic drug research.
psychedelicreview.com psychedelicreview.com
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Neo-Shulginist zei:
Inmiddels is er ook een wetenschappelijke studie naar gedaan :wink:

psychedelicreview.com

Study Finds ALD-52, 1P-LSD, and 1B-LSD Are Prodrugs of LSD

Identifying and understanding prodrugs is an essential component of psychedelic drug research.
psychedelicreview.com psychedelicreview.com
Klik om te vergroten...
Dank!

Alleen ging mijn opmerking, zoals jij je terecht al afvroeg, over het feit dat ALD-52 in water niet automatisch vervalt naar LSD. :wink:
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Proxima zei:
Goede vraag inderdaad, vooral omdat dit niet overeenkomt met onze test bevindingen.

Een sample van ALD-52, die sinds 2018 in een mix van 4ml 96% alcohol + 6ml water was opgelost, is eind 2022 getest door het lab via HPLC-MS/MS en dit was het resultaat:
  • ALD-52 83 ug
  • LSD 1 ug
  • iso-LSD 0.5 ug
Klik om te vergroten...
En hier het resultaat van 1P-LSD dat ongeveer even lang als de ALD-52 in 4ml 96% alcohol + 6ml water is opgelost:
  • LSD: ~ 32.2%
  • 1P-LSD: ~ 67.8%
Omdat we niet weten wat de samenstelling van deze substantie was voordat het in de oplossing werd opgelost, kunnen we dus niets zeggen over hoe snel, en of de 1P-LSD überhaupt is vervallen in deze oplossing, hooguit dat het dus na 4 jaar nog steeds voor twee derde 1P- LSD is in deze oplossing.
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Neo-Shulginist zei:
Inmiddels is er ook een wetenschappelijke studie naar gedaan :wink:

psychedelicreview.com

Study Finds ALD-52, 1P-LSD, and 1B-LSD Are Prodrugs of LSD

Identifying and understanding prodrugs is an essential component of psychedelic drug research.
psychedelicreview.com psychedelicreview.com
Klik om te vergroten...
p.s. Dit is volgens mij de originele paper, met public full-text:

https://www.researchgate.net/publication/337378899_Pharmacological_and_biotransformation_studies_of_1-acyl-substituted_derivatives_of_-lysergic_acid_diethylamide_LSD

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."