Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hoi allemaal, Na vele topics doorgelezen te hebben heb ik toch maar besloten om een eigen topic aan te maken omdat geen van de topics hier mijn zorgen beantwoord. Sinds een aantal jaar ben ik (29 jaar) op een bescheiden manier in aanraking gekomen met harddrugs. Mede dankzij mijn studie neuroscience ben ik er achter gekomen dat niet alle drugs zo toxisch en verslavend zijn als dat mij werd verteld in mijn jeugd. De stap naar het gebruik van mijn eerste drugs MDMA was ook een hele grote en ik had alles met betrekking tot harm reduction tot in detail voorbereid. De optimale dosis, hoeveelheid water, niet combineren, L-tryptofaan, 5HTP, anti-oxidanten, ik had er allemaal over nagedacht. Omdat mijn nieuwsgierigheid toch altijd de overhand neemt voor wat betreft nieuwe drugs zit ik al lange tijd te overwegen om LSD te proberen. Ik ben alleen heel erg bang dat ik mijzelf verlies in de trip. Bovenstaande laat al zien dat ik een redelijke controlfreak ben en in mijn dagelijkse leven overdenk ik werkelijk alles. De Myers-Briggs type INTP is een bijna perfecte reflectie van mijn persoonlijkheid. Juist omdat LSD heel erg lang kan duren, kan ik het mijzelf het scenario voor mij zien dat terug wil naar het normale en dat ik daardoor in een negatieve spiraal terecht kom. De eerste MDMA had namelijk een vergelijkbaar resultaat. Ik zat constant na te denken of en wanneer ik iets voelde en uiteindelijk knalde het gevoel erin en moest meteen gaan zitten omdat ik moest wennen aan mijn nieuwe gemoedstoestand. Nu is in mijn geval het gevoel wat komt kijken bij MDMA niet aan de voorgrond aanwezig en kan ik (voor mijn gevoel) terug naar mijn baseline. Nu heb ik een vermoeden dat bij het gebruik van LSD of andere psychoactieve stoffen, de trip juist veel meer op de voorgrond is en je het minder snel uit kan zetten. Het feit dat het 12 uur duurt doet mij ook nadenken dat je er misschien na 3 uurtjes wel klaar mee bent en je er tegen gaat verzetten. een mogelijke bad trip tot gevolg. Overigens is LSD niet mijn eerste kennismaking met een psychedelica. Ik heb twee keer 2CB geprobeerd maar beide keren zag ik niet de gewenste kleuren en vervormingen waar ik naar opzoek was. Waarschijnlijk omdat ik heel erg conservatief was met mijn dosis. De eerste keer nam ik 11-15mg en de tweede keer 20-24mg al was de tweede keer vrij kort na de eerste. Ook lachgas heb ik afgelopen tijd regelmatig gebruikt en daar kreeg ik een aantal keer redelijk wat closed eyes visuals en diepgaande gedachtes die bovendreven. Lachgas was voor mij een veel lagere drempel omdat het effect maar heel kort is. Nu ik de uiteenzetting van mijn persoonlijkheid en drugsgebruik heb gedeeld is mijn vraag aan jullie: i) Is LSD aan te raden ii) Welke dosis iii) Is LSD op enig manier te vergelijken met lachgas en als je lachgas geweldig vindt zal ik LSD dan ook leuk vinden. iv) Zijn er mede INTP-ers die beslissingen ook erg overdenken en/of control freak zijn die (psychedelische) drugs gebruiken en dit in hun trip weten los te laten."
"Wow, superveel reacties. Bedankt voor alle tips en suggesties. Gisteren voor het mijn echte trip ervaring meegemaakt. Omdat ik toch een beetje bang was voor de lengte van de LSD trip ben ik toch voor 2cb gegaan. De 2cb die ik gekregen had van mijn dealer stond helaas op de zwarte lijst (blauwe Mickey mouse) maar na het testen bleek het 10-12mg 2cb te zijn. Hieronder een samenvatting hoe de avond verlopen is. We waren met 3 personen, Bob, Charley en ik. Bob wilde wel graag LSD doen dus ivm met inwerktijd nam hij 2 uur voor Charley en ik zijn zegel met 220 mcg LSD. Charley nam 10-12mg 2cb en ik nam 15-18mg 2cb. Na 20 min voelde ik die body high al opkomen zoals ik gewend ben met MDMA. Het blijft echt een vreemd gevoel van opkomen die ik niet heel fijn vind. Mijn hartslag gaat altijd door het dak als ik een amfetamine neem (130BPM) Ik werd onrustig en moest even buiten zitten om te wennen aan mijn nieuwe situatie. Gelukkig kreeg ik mijn hartslag omlaag en begon ik te genieten van de muziek en de Philips hue lampen die steeds van kleur veranderen. Van echte visuals was nog geen sprake maar mijn state of mind was wel al light euforisch. Het schijnt dat een andere setting de trip kan aanwakkeren en daarom gingen Bob en ik naar buiten. vooral Bob werd een beetje ongeduldig want hij was inmiddels al 2.5 uur aan het wachten. Eenmaal buiten zaten Bob en ik als een stelletje ontsnapte TBSers in pyjama ons suf te lachen om een dikke duif. De zon trok weg, na 15 minuten besloten we weer naar binnen te gaan. "Even op bed liggen" dacht ik. Ik deed mijn ogen dicht en toen ik ze weer open deed zag ik de silhouet van de duif weer op de muur. "Yes, de visuals zijn er eindelijk" dacht ik. Op aanraden van een ervaren tripper was ik daarna meteen naar het plafond gaan kijken. Het bewoog! Ik meteen Bob erbij halen en die zag het toen ook, en het schilderij....wow wat was die opeens mooi. Charley was intussen gaan gamen en die bleek opeens zonder moeite in de moeilijkste stand iedereen te verslaan! Dit was allemaal leuk en en prima te doen. Milde visuals en een lacherige bui...totdat de tank lachgas erbij kwam, want dat spul bracht ons naar de volgende dementie. Ik heb zelf redelijk wat ervaring met lachgas maar met 2cb kon ik dingen met mijn gedachtes doen die ik nooit maar dan ook nooit voor mogelijk hield. Er gebeurde heel veel dingen die ik niet kan omschrijven maar ik ga de dingen die ik onthouden heb zo goed mogelijk omschrijven. We hadden heel veel trippy beelden op staan zoals van die infinite loops. Tijdens een lachgas trip kon ik bijvoorbeeld die beelden vervormen zoals ik dat wilde. Een ander moment zij charley: 'you are looking for something right?' waarna ik opeens een grote crosshair op de muur zag die Charley achterna ging. in een andere ballontrip veranderde de kleur van een huelamp naar rood en dat zag ik in de reflectie van mijn ballon. de ballon werd heet, heel heet. het volgende moment was mijn ballon veranderd in een levensechte straalmotor. Ik ging op de grond liggen, toen was de wereld op mij heen opeens een oerwoud. Charley liep langs mij en had het gevoel dat er aarde over mij heen kwam. De blubber droop van mijn handen af. Het was ZO levensecht allemaal. Al met al was ik achteraf wel blij met de dosis die ik nam omdat ik op mijn eigen momenten kon kiezen wanneer ik tijdelijk iets intens wil meemaken en ik een escape route naar reality wil hebben. Op een bepaald moment in de lachgas trip (want alleen dan ga ik hard) wist ik niet meer wat voor en achter was waardoor ik semi in paniek raakte. Andere momenten dacht ik juist weer, wow hoe zou het zijn als. Waar ik ook redelijk veel last van had ik dat ik vaak een verklaring wilde zoeken van bepaalde gebeurtenissen die zich daarvoor hadden afgespeeld en minder bezig was met het echt ontdekken van mijzelf. Desalniettemin ben ik blij met deze ervaring en ben nu al aan het nadenken hoe ik de ervaring nog beter kan maken. Het is een soort zoektocht naar jezelf, een quote die ik voornamelijk lees bij LSD aangezien 2CB toch meer visuele verstoringen/ervaringen zijn. Wat denken jullie? Volgende stap toch LSD? doorgaan met nog hogere dosis 2cb? toch weer 2cb met lachgas? Ik heb namelijk het gevoel dat die combi lachgas 2cb niet bijster goed voor je is en dat misschien ik hetzelfde effect krijg als ik de dosis verhoog. Maarja het voordeel was weer dat die boost naar nieuwe dimensie maar van tijdelijke duur is. Ik was wel zoveel nieuwsgieriger naar de trip MET lachgas dat ik iets te veel genomen heb en daardoor de komende maanden dat spul maar even niet aanraak. Ik zie jullie reacties graag tegemoet"