#1
@Jmths Maar wordt ALD-52 ook niet meer door andere partijen gemaakt dan? Want het is wel gewoon te koop bij RC vendors. We zitten natuurlijk niet vast aan * knip *.
Lekker danGister nog even mijn dealer geraadpleegd. Ik vroeg hoeveel er in zijn zegels zit, maar hij weet het niet precies. Wat hij zegt, 1 druppel per zegel. Je neemt 1 zegel per keer en je bent good to go.
Maar goed, geen idee dus wat de dosis zal zijn als ik het voor de eerste keer zal nemen.
Gister nog even mijn dealer geraadpleegd. Ik vroeg hoeveel er in zijn zegels zit, maar hij weet het niet precies. Wat hij zegt, 1 druppel per zegel. Je neemt 1 zegel per keer en je bent good to go.
Maar goed, geen idee dus wat de dosis zal zijn als ik het voor de eerste keer zal nemen.
Ik vertrouw m'n dealer wel. Hij neemt het zelf ook. Volgende trip LSD, ik ben benieuwd eerst even pauze aangezien ik zondag nog truffels heb gegeten.Kijk, dat is een goede dealer dan. Hij is tenminste eerlijk. Heel veel dealers zeggen 'ja het is 185 microgram', maar met zulke kleine hoeveelheden in een illegaal circuit is het gewoon onmogelijk om precies te weten hoeveel je hebt.
Als je een goede band hebt met je verstrekker kun je nog wel een beetje elkaar aftasten of één druppel / één zegel een forse trip is of een lichte. Maar als je de verkoper niet echt kent dan weet je niet echt wat hij/zij een flinke trip vindt dus dan loopt ook die communicatie spaak.
Ik heb ook nog nooit geweten hoeveel LSD ik precies nam. Is toch altijd goed gekomen. Sowieso is de intensiteit van de trip ook afhankelijk van de context.
Chaos is ook maar een relatief en vrij abstract begrip natuurlijk die voornamelijk wordt gebruikt om de dualiteit met orde aan te geven. Ik kan zelf wel genieten van chaos al valt een stukje balans ook wel te waarderen natuurlijk.En ik ben zelf eigenlijk van mening dat chaos hier niet de juiste term is.
Ik ben wel eens LSD zegels gekregen waarbij vermeld werd dat het 25µg per zegel bevatte maar ook van 400µg per zegel. Die laatste werd dan ook bij vermeld dat hij door midden geknipt moest worden omdat je anders gek wordt. :')Volgens het DIMS zitten de zegels ook vaak rond de 80 microgram. Maar daarbij geven ze ook toe dat het kwantificeren van LSD heel lastig en duur is.
Als je er bij vermeld dat je niet weet hoe zwaar LSD blotters gedoseerd en je legt niet bij sprake van een leek plat valt het ethisch op zich wel te verantwoorden. Maar geheel ideaal is het niet al heb/had ik zelf ook meestal LSD zegels waarvan ik niet wist hoe potent deze waren. Kan toch wel erg prettig wezen om te weten hoeveel je doseert. Die persoon geeft dus ook aan dat hij zegels legt via de dripper methode in plaats van de soak methode.Sowieso is de intensiteit van de trip ook afhankelijk van de context.
Heeft misschien ook te maken met de op het moment vrij heersende opvatting dat het universum (materie) in beginsel onintelligent (chaotisch) is en intelligentie en daarmee orde pas later in creatie tot stand komt. Omdat ik juist denk dat intelligentie en orde aan de basis van creatie en het bestaan staan en chaos aan de oppervlakte, denk ik dat "chaos" voor mij niet juist voelde. Ik denk namelijk niet dat ons brein/mind los gezien kan worden van het universum. Onze mind = het universum.Chaos is ook maar een relatief en vrij abstract begrip natuurlijk die voornamelijk wordt gebruikt om de dualiteit met orde aan te geven. Ik kan zelf wel genieten van chaos al valt een stukje balans ook wel te waarderen natuurlijk.
De achterliggende gedachte van vrije markt werking is dat chaos creatie faciliteert en dat als je deze los laat er vanzelf een natuurlijke balans wordt gevonden. Chaos kan natuurlijk ook zijn mindere kanten hebben natuurlijk om het metafoor van een tumor maar eens aan te halen en vaak geen waarde hecht aan integriteit.
Weten hoeveel een blotter precies bevat is in ieder geval voldoende reden om volledig over te stappen op 1P-LSD.
De werking van 1P-LSD is vrij overtuigend in wetenschappelijke setting aangetoond en is ondertussen dermate vaak toegepast dat er wel conclusies te trekken vallen. 1P-LSD is simpelweg een pro drug voor LSD en faciliteert exact dezelfde receptorbinding.Als vuistregel vind ik het niet ethisch om andere stoffen aan te raden, zeker niet als het gaat om nieuwe psychoactieve stoffen met een korte gebruiksgeschiedenis waarvan het werkingsmechanisme en het metabolisme niet is aangetoond. Je weet niet welke onverwachte gevolgen dat kan hebben.
Ja, hoor je dat vaak?Al die breezers die altijd perse LSD moeten hebben omdat ze anders niet met de massa kunnen meepraten. Altijd aangevuld door dezelfde standaard kansloos opmerking dat ze gewoon '1x heel hoog LSD gedoseerd meegemaakt willen hebben en daarna voorgoed klaar zijn met psychedelica'.
De werking van 1P-LSD is vrij overtuigend in wetenschappelijke setting aangetoond en is ondertussen dermate vaak toegepast dat er wel conclusies te trekken vallen. 1P-LSD is simpelweg een pro drug voor LSD en faciliteert exact dezelfde receptorbinding.
Geen criteria, alles moet gewoon gebruikt worden joh.Ik weet niet welke threshold jij hanteert voor voldoende wetenschappelijk onderzoek
Er is tenminste één vrij uitgebreid wetenschappelijk onderzoek waarin specifiek metabolisme van 1P-LSD wordt bestudeerd en er is een wat kleiner meer speculatief voorgaand wetenschappelijk onderzoek. Er is eigenlijk ook geen reden of rechtvaardiging om een dermate uitgebreid onderzoek nogmaals uit te voeren.Naar mijn weten is het metabolisme van 1P-LSD in mensen niet bestudeerd dus óf 1P-LSD werkt als prodrug
* knip * vermeld de psychoactieve stof op de blotter. Op die manier kwam ik er destijds ook achter dat mij AL-LAD als LSD was verkocht.Overigens komt mislabeling bij rc-vendors ook voor.
Ik kan mij denk ik wel 5 verschillende momenten voor de geest halen waarvan 2 personen zich wel eens op het forum hebben begeven. Mensen vernemen het woord psychedelica, de woorden paddo en LSD hebben ze wel eens horen vallen en vervolgens volgt dan vaak de opmerking dat ze wel eens LSD willen uitproberen. Niets mis mee maar dat is hoe het naar mijn ervaring nog wel eens voorbij wil komen. Hierop meld ik dan standaard dat ze waarschijnlijk beter af zijn met 1P-LSD en ALD-52 heb ik ook wel eens genoemd waarbij ik vermeld dat het identieke effecten faciliteert maar daar moeten mensen meestal toch echt niets van hebben. Het moet perse LSD wezen ongeacht de prijs en ongeacht dat ze niet weten welke dosering er op de blotter zit.Ja, hoor je dat vaak?
Geen criteria, alles moet gewoon gebruikt worden joh.![]()
Er is tenminste één vrij uitgebreid wetenschappelijk onderzoek waarin specifiek metabolisme van 1P-LSD wordt bestudeerd en er is een wat kleiner meer speculatief voorgaand wetenschappelijk onderzoek. Er is eigenlijk ook geen reden of rechtvaardiging om een dermate uitgebreid onderzoek nogmaals uit te voeren.
Dit onderzoek is hoogstwaarschijnlijk uitgevoerd door mensen gelieerd aan * knip *. Deze mensen hebben een overheidscertificaat om LSD te produceren, het zijn zogezegd geen domme mensen.
Het was al zo'n 25 jaar geleden dat Shulgin zei er vrij zeker van te wezen dat 4-AcO-DMT wordt omgezet naar psilocine. Het is binnen de chemie namelijk vrij ruim bekend hoe een acetoxy (AcO) groep reageert in het menselijk lichaam. Namelijk sterk gelijkend aan een HCl toevoeging. Het is om die reden ook dat de acetoxy groep die aan methylfenidaat vast zit door de meesten als niet relevant wordt beschouwd.
Een aardig tijdje geleden had je een vrij beruchte rechtszaak in de VS rond ALD-52 (wat homoloog staat aan 1P-LSD) wat in die tijd beter bekend stond als Orange Sunshine. Het argument werd gegeven dat ALD-52 een research chemical is en dus niet onder wetgeving valt en dus niet illegaal was. Uiteindelijk zijn de producten alsnog schuldig bevonden omdat je geen ALD-52 (1-Acetyl-N,N-diethyllysergamide) kunt maken zonder eerst LSD als tussenstap te maken. Het tweede argument waarom de producenten van ALD-52 schuldig zijn verklaard is omdat ALD-52 slechts in contact met water al letterlijk in LSD verandert.
Toen * knip * aankondigde (deze kun je o.a. nog terug vinden op Reddit) dat ze een syntheseroute voor 1P-LSD hadden gevonden volgde er meerdere reacties met de vraag waarom ze niet gewoon LSD gingen synthetiseren waarop herhaald het antwoord werd gegeven dat ze helemaal geen reden zag om LSD te synthetiseren.
* knip * vermeld de psychoactieve stof op de blotter. Op die manier kwam ik er destijds ook achter dat mij AL-LAD als LSD was verkocht.
Hierop meld ik dan standaard dat ze waarschijnlijk beter af zijn met 1P-LSD en ALD-52 heb ik ook wel eens genoemd waarbij ik vermeld dat het identieke effecten faciliteert maar daar moeten mensen meestal toch echt niets van hebben.
Het zogenoemde confirmatiebias en positiviteitsbias ervaar ik eerder in de andere richting. Ik heb deze ergernis wel vaker uitgesproken waar mensen meestal geen boodschap aan hebben. Niet geheel onbegrijpelijk maar zoals je waarschijnlijk wel merkt kan ik mij er soms een beetje aan irriteren.
Zonet zei je nog "Naar mijn weten is het metabolisme van 1P-LSD in mensen niet bestudeerd dus óf 1P-LSD werkt als prodrug". Als je nog wat verder zoekt kun je nog wel meer vinden hoor. Ik ben de naam van die Oost Europese site even kwijt waar je gratis illegaal wetenschappelijke informatie vandaan kunt halen. Daar kun je het wel terug vinden gok ik.Ik kom via Google Scholar inderdaad een onderzoek tegen naar het metabolisme van negen verschillende LSD-derivaten, waaronder 1P-LSD.
Het huis van Shulgin werd bestormd door 50 DEA agenten en een bulldozer. De wetenschappelijk artikelen die hij deelde ontvingen dezelfde kritiek. Als je het al vanaf die invalshoek gaat bekijken kan er wel meer de prullenbak in geworpen worden. Dat wetenschappelijk onderzoek naar de toepassing van relatief onbekende psychoactieve stoffen in mensen moeilijk te vinden is is natuurlijk geen verrassing. De meeste publicatie agentschappen houden hier net als bij hetgeen dat Shulgin publiceerde hun handen vanaf, dit ga je niet terugvinden via Elsevier of iets dergelijks.Maar medische wetenschap is ook niet vertrouwen op één onderzoek zonder ethische commissie en zonder toezicht van een medicijnagentschap.
Dat snap ik, maar bij ALD-52 is dus bekend dat de acetyl groep er af valt waardoor je dus LSD en een acetylgroep over houdt. Hierbij blijven dus geen schadelijke stoffen over die je niet bij LSD ook zou hebben. Bij 1P-LSD is dus bekend dat in het lichaam de propionyl groep er af valt en je dus een propionyl groep en LSD over houdt. Onverwachte metabolieten en neveneffecten kunnen dus binnen acceptabele marge uitgesloten worden.Dat is belangrijk, omdat bij de afbraak van stoffen in het lichaam vaak schadelijke(re) stoffen ontstaan die op zichzelf weer allerlei onverwachte neveneffecten kunnen hebben.
Een goed onderzoeker moet natuurlijk in staat zijn kritisch naar zijn eigen gedachten te kijken.Shulgin zet in PIHKAL juist vraagtekens bij die stelling.
Daar zijn geen eens enzymen voor nodig zo snel valt het er vanaf in het menselijk lichaam. He bindingsprofiel van HO valt overigens prima te voorspellen.omdat enzymen die een AcO-groep afbreken tot een HO-groep veelvoorkomend zijn in het menselijk lichaam.
Goede tip, ik had hem nog geen eens gezien.Kijk vooral ook de film The Sunshine Makers, die over hun avontuur gaat. Echt een fantastische film met ook origineel beeldmateriaal uit hun LSD-lab destijds.
Het was geheid een juridisch risico maar dat bedrijf met licentie voor LSD productie is niet verzonnen en levert natuurlijk niet zomaar. Die benzodiazepine en fentanyl analogen komen ook niet uit de lucht vallen zogezegd, daar zijn vrij sterke linken met de farmaceutische industrie. De Chinese fabriek van de fentanyl analogen is bijvoorbeeld publiek bekend.* knip * mag geen LSD maken, ze hadden daarvoor een extern lab maar de hele procedure was een juridisch risico.
Waarom zou je dat doen?Maar je kan ook gewoon een halve gram lysergamide-kristallen kopen, je eigen oplossing maken en daar dan blotters van maken.
In theorie wel maar in de praktijk zal dat zeer lastig worden en wederom de moeite niet waard tenzij je om een of andere reden een hekel hebt aan 1P-LSD. Dat risico is in ieder geval lange na niet zo groot als bij LSD.Maar buiten dat feit kun je natuurlijk ook gewoon NBOMe's kopen, een vel blotters met '1P-LSD' erop printen en die dan bedruppelen met iets anders.
Ik ben het er dus niet mee eens dat er een gebrek aan kennis rond het metabolisme van 1P-LSD is. Maar ik begrijp je argument dat er geen 100% zekerheid is maar dat lijkt mij ook niet realistisch en naar mijn zien weegt het niet op en is deze eerder verwaarloosbaar. Zolang er zich geen alternatieve hypothese voor doet zal de zekerheid na verloop van tijd toenemen maar 100% zekerheid bestaat simpelweg niet.Toch weegt dat voordeel niet op tegen de onbekende factor van het gebrek aan kennis over het metabolisme in mensen.
LSD heeft een cultstatus wat komt met een confirmatiebias en positiviteitsbias. Vergelijkbaar aan hoe je meerdere merken Methylfenidaat hebt waarvan Ritalin het meest bekende merk is en mensen regelmatig beweren dat 'Merk X andere effecten faciliteert van Merk Y' ondanks dat de 10mg tabletten dezelfde 8,6mg methylfenidaat met daaran 2,4mg HCl bevatten. Je noemde dat 1P-LSD onderhevig is aan confirmatiebias en positiviteitsbias, ik ben eerder geneigd om te denken dat het veel bekendere LSD hier ten opzichte van onderhevig aan is.Wat bedoel je precies met een confirmationbias de andere kant op?
Het tweede argument waarom de producenten van ALD-52 schuldig zijn verklaard is omdat ALD-52 slechts in contact met water al letterlijk in LSD verandert.
ALD-52 weten ze dus enkel te maken door eerst LSD te synthetiseren wat een verboden stof is. Ze geloven in ieder geval bij * knip * dus ook dat 1P-LSD identieke effecten aan LSD en ALD-52 faciliteert. ALD-52 wordt om deze twee redenen niet meer geproduceerd en 1P-LSD wel. Dat is tenminste het verhaal dat naar buiten wordt gebracht, brave jongens zijn het toch ook.Is de hele discussie dan niet op te lossen door in plaats van 1p-LSD ALD-52 te kopen, in het water te leggen en dan dat te gebruiken?
* knip * levert enkel bulk aan andere bedrijven, de lysergamide analogen op de RC markt komen allemaal bij hun vandaag. Maar inderdaad, ssssst. :')Maar wordt ALD-52 ook niet meer door andere partijen gemaakt dan? Want het is wel gewoon te koop bij RC vendors. We zitten natuurlijk niet vast aan * knip *.
Zonet zei je nog "Naar mijn weten is het metabolisme van 1P-LSD in mensen niet bestudeerd dus óf 1P-LSD werkt als prodrug". Als je nog wat verder zoekt kun je nog wel meer vinden hoor. Ik ben de naam van die Oost Europese site even kwijt waar je gratis illegaal wetenschappelijke informatie vandaan kunt halen. Daar kun je het wel terug vinden gok ik.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."