Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTripreport, 1P-LSD 270μg Solo Traumaverwerking, doorbraak en voor mij mijn heling

Tripreport, 1P-LSD 270μg Solo Traumaverwerking, doorbraak en voor mij mijn heling

43 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
B
BimaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Context: eerdere ervaringen

Ik had al twee eerdere ervaringen met 1P-LSD, een research chemical die qua werking vrijwel identiek is aan LSD.

De eerste keer was samen met mijn toenmalige partner. We namen elk 150μg via een zegel. Die ervaring was puur magie: liefdevol, veilig, vol zachtheid. We zijn allebei diep gegaan, maar op een hele mooie manier. Ik kwam op een plek die ik alleen maar kan omschrijven als "de mooiste plek ter wereld" en ik voelde toen heel helder: hier liggen antwoorden. Niet als kennis, maar als ingangen naar iets dat me echt kon helen.

De tweede ervaring, acht dagen voor deze solo-trip, was bij een triptherapeut in een groepssessie. Ik kreeg opnieuw 150μg 1P-LSD en later een pilletje met truffels (ook een research chemical, maar ik weet tot op de dag van vandaag niet precies wat erin zat). Ondanks een goede voorbereiding met vasten, rust en een heldere intentie, kwam ik er totaal niet in. Wel wat visuals, maar geen verbinding, geen echte emotionele diepgang. Alles bleef afgesloten voelen.

Toen ik kort daarna (6 dagen) heel onverwacht een dag vrij had en geen verplichtingen, voelde ik: dit is het moment. Alleen. Op mijn manier. Ik voelde: nu ga ik naar binnen.

Set, setting en dosering

Locatie
: thuis, rustige en veilige ruimte
Voorbereiding: zachte muziek, intentie gezet, licht gegeten
Dosering: 230μg 1P-LSD als start, na een uur nog 40μg → totaal 270μg
Februari 2025

Ik koos bewust voor een hogere dosering. Omdat de vorige trip niks deed en vanwege mogelijke tolerantie. Maar vooral omdat ik voelde: ik moet door iets heen. En ik durfde het aan door de vorige twee ervaringen. Geen advies om het zo te doen, gewoon mijn ervaring.

De reis

Het duurde een uur tot anderhalf uur voordat ik erin kwam. In die beginfase was er twijfel. Ik dacht: gaat dit weer zo’n ervaring worden als vorige week? Ik was bang dat het voor niets zou zijn.

Want eerlijk: ik zat helemaal vast. Al maanden, misschien wel jaren, zat ik vast. Herhalende angst, blokkades die ik niet kon bereiken. Soms een week bijkomen na bezoek van mijn ouders. Ook dood en doodmoe zijn en blijven.. Ik wilde zó graag loskomen, maar ik kwam er gewoon niet bij. Alles in mij zei: hier moet je doorheen. Maar het duurde wel weer lang voor ik daar kwam.

En toen, plotseling, kwam het als een golf en was ik ook heel ver weg.

Na een periode, ik had geen tijd en tijdsbesef, werd ik wakker van mijn eigen geschreeuw en gehuil. Ik ging volledig terug naar mezelf als kind, niet in gedachte, maar lichamelijk, in gevoel. Ik wƔs mij als kind. Ik voelde de wanhoop, de eenzaamheid, de rauwheid. Het deed zo en zo en zoveel pijn. De pijn kwam eruit. Mijn lichaam schokte, mijn keel maakte klanken die ik niet kende, mijn darmen begonnen te werken alsof ze alles moesten loslaten wat ik al die jaren had opgesloten.

Na die eerste intense ontlading kwam er iets van ruimte. Ik ontdekte dat ik kon schakelen, even uit de intensiteit, dan weer terug erin. Alsof ik een afstandsbediening kreeg. Dat gaf me rust en vertrouwen. Ik kon nu kiezen: kijken, voelen, ademen, doorgaan.

Mijn moeder

Ik zag mijn moeder niet als "mijn moeder", maar als mens. Als jong meisje.

Tijdens de trip begreep ik eindelijk waarom ze emotioneel zo afwezig kon zijn. Ik kon haar nooit bereiken en nog steeds niet, ze is opgesloten in zichzelf. Ik zag in de trip hoe ze zelf is klein gemaakt, eerst door haar ouders, broers, zussen en later door mijn vader. Ik zag hoe haar lichtjes doofden. Dat was een heel mooi visueel beeld. Ik zag hoe ze probeerde te overleven, zich aanpaste, wegging uit zichzelf. Heel duidelijk en ook heel pijnlijk om te zien, maar ik zag ook iets moois.

En ik voelde: dit lag niet aan mij. Ze kon het gewoon niet. Maar ik zag ook in de visual: er was nog een vlammetje. Een sparkle. Klein, maar helder. En ik wist: ik kan daar nu naast staan. Misschien zelfs helpen het weer aan te wakkeren. Niet uit plicht, maar uit liefde. Vanuit kracht.

Mijn vader

Zijn energie was loodzwaar. Dreigend. Overheersend. Mijn hele rechterkant ging op slot, alsof er een blok beton aan mijn arm hing.

En toen kwam de loop. Een gedachtenlus waarin ik maar bleef herhalen: hoe kan iemand zo zijn? Hoe ontstaat sadisme? Hoe kon hij als vader zo met ons omgaan?

Die loop hield aan, ook nĆ” de trip enigzins kwamendezelfde gedachten terug. Ik kon het telkens stoppen, maar de gedachtencirkel bleef terugkomen.

Tegelijkertijd kwam er ook inzicht. Ik zag: het is zijn angst. Zijn duisternis. Zijn onvermogen. En ik als kind heb dat overgenomen. Omdat ik zo graag bij hem wilde zijn. Omdat ik dacht: als ik dit ook voel, dan ben ik dichter bij hem.

De volgende dag deed ik met mijn beste vriendin een onverwachte opstelling in het bos. Dat deed ze ba mijn verhaal met mij. En daar kon ik hem aankijken en zeggen:
ā€œPap, ik heb jouw angst en jou en dit met liefde gedragen. Maar het is van jou. En ik geef het terug.ā€

Dat moment was zó helend. Niet zwaar, maar helder. Liefdevol zelfs. Toen mijn vriendin daarna zei: ā€œje hóeft het niet te begrijpen,ā€ viel het laatste puzzelstuk op zijn plek. De loop stopte.

En toen wist ik: ik hoef niet meer te vechten met wat ik nooit zal begrijpen. Ik mag het loslaten.

Symboliek en visuals

Er waren wel visuals, maar niet heel dominant. Veel licht, golven, energiebewegingen. Geen overweldigende visuals, maar wel diepe symboliek.

Er waren nog andere ervaringen dus heel mooi waren en heel intens, die kan ik eventueel later nog beschrijven. Het was zo duidelijk en helder hoe dingen zaten en werkten op relationeel gebied. Zo mooi, zo fijn!

Alleen zijn tijdens de trip

Ik ben zó blij dat ik dit alleen heb gedaan. In een groep had ik me nooit zo kunnen laten gaan. Dat bleek natuurlijk ook de week ervoor. Het schreeuwen, huilen, schokken, dat had ik ingehouden. Nu kon ik alles toelaten.

Ik had wel contact via WhatsApp met mijn ex-partner die beschikbaar was, als veilige back-up. Dat gaf vertrouwen. Maar de echte ruimte zat in het feit dat ik alleen was. Helemaal met mezelf.

Wat het me bracht

Ik snap nu beter waar mijn angsten vandaan komen

Mijn lichaam heeft spanning losgelaten die ik al jaren vasthield

Mijn ouders zie ik nu als mensen met pijn, niet als ā€˜daders’

Ik heb gezien dat ik hun last met liefde heb gedragen

Ik heb geleerd dat ik het ook mag teruggeven

Ik zat zo vast in angsten als mijn ouders kwamen, week ervoor en erna flink van slag, piekeren, uitgeput voelen en deze trip heeft me eruit gehaald na al die jaren gaat het al een paar maanden goed.

Diepste inzicht: je hoeft het niet te begrijpen om het los te laten

Ik kan nu verder met mijn ouders, vanuit mezelf, zonder bevriezing.

Ik ben niet meer bang als ze komen. Als kind was ik bang voor het onverwachte gedrag van mijn vader, maar nu weet ik: ik ben volwassen. Ik kan dat aan. Ik hoef niet meer bang te zijn


Tot slot

Deze trip was niet magisch. Niet ā€œmooiā€ in de zachte zin van het woord.
Maar het was alles wat ik nodig had. Rauw. Echt. Transformerend.

Ik deel dit niet als advies, maar als ervaring. Omdat ik weet dat anderen ook zoeken, ook vastzitten, ook bang zijn. En misschien helpt dit dan een beetje.

Aho.
Ik hoor jou. Jij bent gehoord.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
R
ReggaeBlasterLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mooi om te zien hoe erg je het hebt kunnen accepteren die (misschien wel grotendeels) onbewuste angst, verdriet en boosheid wat betreft je ouders 🧔
J
JeetjeMineetjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wat mooi om te lezen en dank je wel voor het delen van jouw ervaring(en).
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#4
Aangrijpend en wat de relatie met je ouders betreft ook helaas herkenbaar. Mooi om te lezen.

Ik heb maar een paar keer getript maar hoewel elke trip wel heftig en op een of andere manier waardevol was, moet ik toch zeggen dat ik er niet zo veel aan heb gehad. Mijn laatste trip was een lsd-150ug zegel. Morgen neem ik waarschijnlijk er maar een van 100 ug. Gewoon om te kijken hoe het gaat. Dit weekend wil ik eigenlijk alleen een aangename tijd hebben.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wat een mooi report!!

Bijzonder hoe iets als LSD je anders kan laten kijken naar dingen en helpen dingen echt in de diepte te laten begrijpen hĆØ.

Hoelang is je trip geleden? Het is mijn ervaring dat je na een trip wel verder moet met nuchtere reflectie en dergelijke. Relatief kort na een trip kan het allemaal zo helder zijn, maar daarna dan weer wegebben. Tenminste, dat is mijn ervaring.

Ik hoop natuurlijk wel dat je er blijvend wat aan hebt. :) Heb wel gehoord dat dat ook kan.
B
BimaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Deadwing zei:
Morgen neem ik waarschijnlijk er maar een van 100 ug. Gewoon om te kijken hoe het gaat. Dit weekend wil ik eigenlijk alleen een aangename tijd hebben.
Klik om te vergroten...
Ik ben heel benieuwd, mijn ervaring was dat het op de ƩƩn of andere manier wel te sturen was. Behalve dat ik de tweede keer mezelf blokkeerde en er eigenlijk niet in kwam. Maar natuurlijk is het toch niet helemaal te sturen. Ik wens je inderdaad vooral een aangename tijd🤩. Ik zou 'm ook nog wel een keer willen zoals de eerste ervaring was. Maar ja, dat heb ik ook met xtcšŸ˜….

Laat je weten hoe het was?
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#7
Lijkt me een uitermate geslaagd tripje.
B
BimaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
Hoelang is je trip geleden?
Klik om te vergroten...
Het was half februari 2025, dus nu 4 maanden geleden.
Mindless zei:
Het is mijn ervaring dat je na een trip wel verder moet met nuchtere reflectie en dergelijke. Relatief kort na een trip kan het allemaal zo helder zijn, maar daarna dan weer wegebben. Tenminste, dat is mijn ervaring.
Klik om te vergroten...
Het voelt nog steeds elke dag helpend, de inzichten zijn blijvend. Ze zeggen ook wel dat er tijdens een trip daadwerkelijk nieuwe verbindingen worden gelegd in de hersenen. Mijn ouders waren hier vanavond nog even en zij zijn niet veranderd, maar ik wel en het is vooral fijn dat ik zachter naar mijn moeder kan kijken.

Het is wel iets dat ik niet zo snel meer zal opzoeken, want ik vond het wel heel heftig. Hoewel als ik sommigen lees met minder microgram..ik heb nog wat liggen...

Ik heb nog nooit truffels gedaan (behalve die chemische pil), wellicht is dat wat milder een andere keer.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#9
Bedoel je 4-AcO-DMT met chemische pil?
R
ReggaeBlasterLid
01-01-2024, 00:00
#10
Relmuis zei:
Bedoel je 4-AcO-DMT met chemische pil?
Klik om te vergroten...
Dat kan ook nog. Veel paddodruppels gebruiken psilocybine + deze tryptamine als ik t goed heb?
B
BimaLid
01-01-2024, 00:00
#11
ReggaeBlaster zei:
onbewuste angst
Klik om te vergroten...
Dankjewel, voor dat inzicht. Het was gedeeltelijk onbewust. Het was me vooral niet duidelijk waar ik bang voor was. In de trip zag ik dat ik bang was voor het onveilige, altijd onbetrouwbare het nooit zeker weten en daar afhankelijk van zijn en dus niet veilig.

Nu ben ik volwassen en ook vanavond weer een aantal prachtige uitspraken van mijn vader. Ongemakkelijk, ja. Maar enigzins te corrigeren en ook te 'handelen'. Nog steeds niet leuk. Maar ik geef het nu op dit moment als ik het schrijf al weer terug.

Ik ben heel benieuwd naar jouw trip woensdag met 200 uG. Heb je iemand achter de hand die je kan appen of die in de buurt is?
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#12
Over wat er nou precies in die druppels zit lijkt wat verwarring te zijn.

Over LSD en paddo's; it's all in the dose.
Beide kunnen extreem indrukwekkend zijn en voor beide geldt dat als je ze niet respecteert ze behoorlijk kunnen bijten.
R
ReggaeBlasterLid
01-01-2024, 00:00
#13
Bima zei:
Dankjewel, voor dat inzicht. Het was gedeeltelijk onbewust. Het was me vooral niet duidelijk waar ik bang voor was. In de trip zag ik dat ik bang was voor het onveilige, altijd onbetrouwbare het nooit zeker weten en daar afhankelijk van zijn en dus niet veilig.

Nu ben ik volwassen en ook vanavond weer een aantal prachtige uitspraken van mijn vader. Ongemakkelijk, ja. Maar enigzins te corrigeren en ook te 'handelen'. Nog steeds niet leuk. Maar ik geef het nu op dit moment als ik het schrijf al weer terug.

Ik ben heel benieuwd naar jouw trip woensdag met 200 uG. Heb je iemand achter de hand die je kan appen of die in de buurt is?
Klik om te vergroten...
Zo te horen was t trouwens dus echt een trip meer in je mind dan daadwerkelijk visueel met visuals? Dat is de daadwerkelijke kracht van psychedelica. Het anders denken over dingen en wellicht ook wel het herprogrammeren van bepaalde emoties bij bepaalde gedachten/onderwerpen.
B
BimaLid
01-01-2024, 00:00
#14
ReggaeBlaster zei:
Dat kan ook nog. Veel paddodruppels gebruiken psilocybine + deze tryptamine als ik t goed heb?
Klik om te vergroten...
Ik wou dat ik het wist. Ik kan ze nog eens mailen. Het waren twee kleine ronde pilletjes, kleur weet ik niet meer. Ze gebruikten alleen research chemicals. Maar vertelden m.i. liever niet wat precies. Ze deden bijvoorbeeld ook een xtc groepssessie en ook individueel. Maar ze mochten dat niet doen met xtc. Dus tijdens het praatten met een deelnemer daarover, die vertelde dat ze dat individueel bij hen had gedaan, maar dat ze naar binnen was gekeerd en niet het love gevoel had ervaren (terwijl dat voor mij HET ding is met xtc) zei ik dan zul je wel 5 abp of 6 abp hebben gehad en ik vroeg dat later aan de begeleiders van dat weekend en lieten ze dat bewust in het midden.
B
BimaLid
01-01-2024, 00:00
#15
ReggaeBlaster zei:
Zo te horen was t trouwens dus echt een trip meer in je mind dan daadwerkelijk visueel met visuals? Dat is de daadwerkelijke kracht van psychedelica. Het anders denken over dingen en wellicht ook wel het herprogrammeren van bepaalde emoties bij bepaalde gedachten/onderwerpen.
Klik om te vergroten...
Klopt helemaal! Cool hĆØ.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#16
Bima zei:
Ik heb nog nooit truffels gedaan (behalve die chemische pil), wellicht is dat wat milder een andere keer.
Klik om te vergroten...
Zou ik niet vanuit gaan! Truffels/ paddo’s zijn veel minder stuurbaar en kĆŗnnen mijns inziens een heel donkere rand hebben, zeker als je die opzoekt of in je eentje tript. Bovendien is het een natuurproduct, dus hoe sterk het is en hoe diep je gaat is ook niet altijd met zekerheid te zeggen.

Als je dan een keer een luchtigere trip zou willen, zou ik inderdaad een (veel) lagere dosis (1p)LSD nemen.

Wel enorm bedankt voor je verhaal! Knap, dat je zo diep hebt gekund. Ik heb mezelf dat nooit toegestaan (denk ik) toen ik dat nodig had dus ik heb het met fascinatie gelezen. Mooi hoe je het ook in de praktijk van je huidige relatie met je ouders terugziet… Knap hoor. Heeft het al gezorgd voor minder angst? Voor een stapje dichterbij de persoon zijn die je wil of het leven dat je wil?
R
ReggaeBlasterLid
01-01-2024, 00:00
#17
Bima zei:
Ik wou dat ik het wist. Ik kan ze nog eens mailen. Ze gebruikten alleen research chemicals. Maar vertelden m.i. liever niet wat precies. Ze deden bijvoorbeeld ook een xtc groepssessie en ook individueel. Maar ze mochten dat niet doen met xtc. Dus tijdens het praatten met een deelnemer daarover, die vertelde dat ze dat individueel bij hen had gedaan, maar dat ze naar binnen was gekeerd en niet het love gevoel had ervaren (terwijl dat voor mij HET ding js met xtc) zei ik dan zul je wel 5 abp of 6 abp hebben gehad en ik vroeg dat later aan de begeleiders van dat weekend en lieten ze dat bewust in het midden.
Klik om te vergroten...
Hmm klinkt wel een beetje sketchy als ik eerlijk ben. Ik snap dat het natuurlijk best grijs gebied is maar ik zou wel willen weten wat voor stof ik naar binnen gooi.
B
BimaLid
01-01-2024, 00:00
#18
ReggaeBlaster zei:
Hmm klinkt wel een beetje sketchy als ik eerlijk ben. Ik snap dat het natuurlijk best grijs gebied is maar ik zou wel willen weten wat voor stof ik naar binnen gooi.
Klik om te vergroten...
Achteraf vind ik dat ook. We hadden we afgesproken dat als ik/ ze het idee hadden ik niet goed genoeg erin kwam ik truffels bij zou krijgen. Dat dit in 2 pilletjes kwam snapte ik op dat moment onder invloed ook niet helemaal.
Ik vertrouwde ze wel, in de voorbereiding en reviews gewoon een goede club. Zo leek het. Voor mij achteraf niet. Ik kwam juist door een aantal dingen juist extra in mijn gevoel van onveiligheid.

Ik zou het heel graag nog eens doen in de natuur. Of truffels, of paddo's. Zonder bodyload, had ik de eerste en tweede keer, derde keer (met hoogste dosis) dan weer niet.. zo naar dat misselijke gevoel.

Ik ga bijna nog mijn zegels tellen als we zo doorschrijvenšŸ˜…. Nee, hoor, wacht netjes op de zaterdagavond op mijn puberkids die op stap zijnšŸ˜‡
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#19
Metalcored00d zei:
Vind ik een super interessant gegeve
Klik om te vergroten...
O is zeker geen gegeven hoor! Was daarom ook wat voorzichtig met mijn woorden. Psychedelica kĆŗnnen die donkere rand hebben, en ik geloof dat over het algemeen de meeste mensen dat vaker ervaren bij truffels dan bij LSD. Dus daarom ook van: ik zou daar niet per se vanuit gaan. Dat het korter duurt is geen garantie dat het makkelijker is.

Maarrrrrrr ik ben er sowieso van overtuigd dat het heel erg persoonsafhankelijk is Ć©n heel erg van je set en setting afhangt: hoe loop jij erbij, hoe zijn de dagen ervoor geweest, ben je alleen of niet en zo niet met wie, etc. Ik heb op beide middelen nooit heel donkere dingen meegemaakt, maar ook m.n. getript in een ā€œhihi lachen met m’n matenā€ setting, bijvoorbeeld. Maar binnen die context wel vrienden gehad (toevallig alleen bij truffels) die wel in een donker dal terecht kwamen.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#20
Bima zei:
Achteraf vind ik dat ook. We hadden we afgesproken dat als ik/ ze het idee hadden ik niet goed genoeg erin kwam ik truffels bij zou krijgen. Dat dit in 2 pilletjes kwam snapte ik op dat moment onder invloed ook niet helemaal.
Ik vertrouwde ze wel, in de voorbereiding en reviews gewoon een goede club. Zo leek het. Voor mij achteraf niet. Ik kwam juist door een aantal dingen juist extra in mijn gevoel van onveiligheid.
Klik om te vergroten...
Dit is ook gek omdat je helemaal niet ā€œdieperā€ gaat over het algemeen, als je tript op LSD, truffels, of vergelijkbare middelen treedt er direct tolerantie op… met bijnemen verleng je het over het algemeen vooral.

En bizar dat ze niet willen vertellen wat ze jullie exact geven… wtf. Das gewoon gevaarlijk! Wat ze doen is toch al illegaal, of t nou met lsd/truffels is of niet.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."