@Bima Waauw wat een mooi geschreven report! Heel veel dingen resoneerden bij me. Iets dat me specifiek triggerde was dat niet kunnen volledig openstellen op LSD met anderen erbij. En door dit te lezen besefte ik me dat de keren dat ik werkelijk niet kon genieten van een LSD-ervaring steeds waren wanneer ik het met mensen om me heen deed. Oftewel kon ik me niet over het feit zetten dat je op een andere manier moet viben, oftewel werd ik een ontzettend overgevoelige en overprikkelde freak waarin 1 verkeerde blik, geluid of beweging, irritatie en boosheid en onbegrip deden opborrelen. En dat ging dan gepaard met schuldgevoelens over dat ik überhaupt zo over mijn trippartner dacht.
Zou ik niet vanuit gaan! Truffels/ paddo’s zijn veel minder stuurbaar en kúnnen mijns inziens een heel donkere rand hebben, zeker als je die opzoekt of in je eentje tript. Bovendien is het een natuurproduct, dus hoe sterk het is en hoe diep je gaat is ook niet altijd met zekerheid te zeggen.
Als je dan een keer een luchtigere trip zou willen, zou ik inderdaad een (veel) lagere dosis (1p)LSD nemen.
Vind ik een super interessant gegeven, en kan het niet laten hier ook even mijn mening over te geven, waarom bestaat dit forum anders ;D. Zelf vind ik paddenstoelen en truffels veel zachtaardiger van karakter dan LSD. Ik weet niet hoe ik het goed kan beschrijven, maar zelfs op (wat ik zelf al vrij extreem) hoge dosissen vind, heb ik nooit die donkere rand als mogelijks enger of duisterder dan wat LSD mij al heeft getoond. Integendeel, wat voor mij vooral het verschil maakt, is dat ik op psilocybine mijn helderheid niet echt lijk te verliezen. Wel, deels, ik liep al verloren in een park omdat ik zo hevig hallucineerde dat ik de weg niet herkende en dat ik een loop van een oneindig padje zat. Of dat ik zo ver heen was in mijn appartement dat ik even niet meer wist wie ik was of waar ik was, alsof ik was gedropt in een random filmset. Maar die dingen hebben mij nooit angst bezorgd, of een gevoel van chaos.
En dat doet LSD wel, bij mij althans, het komt te chaotisch en snel aan. Het geeft me een behoorlijke bodyload en ik ga meestal door een shitload aan angst alvorens ik de vibe te pakken heb. Maar als ik er eindelijk in kom, ja dan is dat die mooiste plek in het universum
![:)]()
. Ik heb mij tijdens trips ook al zitten afvragen of er eventueel een verband zou kunnen bestaan tussen lower-tier grondstoffen om mee te synthetiseren en een lower-grade eindproduct. Ik zeg dat omdat ik al wel enkele keren een ervaring had waarin ik het gevoel had dat wat ik te zien kreeg precies door een "goedkoper" filter werd gegenereerd, alsof het LSD van het huismerk van Aldi was ipv een merkproduct. Terwijl ik nochtans altijd hetzelfde bestel van dezelfde vendor, zo zie je maar.
Even terug naar de truffels en de paddenstoelen, daarna stop ik mijn gebrabbel
![:wink:]()
. Persoonlijk vind ik de verschillende soorten truffels vrij waarheidsgetrouw hoe ze volgens sterkte worden gerangschikt, net zoals de ene soort paddo ook procentueel meer psilo bevat dan een andere soort. Bij wietplanten zelfde verhaal. Mijn punt is dat pakweg 15g Mexicana truffels effectief een bakje lachtruffels en good vibes zijn. Koop je iets als 15g Valhalla, dan ga je al richting een intense trip. Toen ik met mijn eigen paddo growkits ben gestart moet ik zeggen dat ik vrij teleurgesteld was over hun potentie. Ik had de Psilocybe Cubensis McKennaii kit, denkende dat dit de fameuze paddo is waarvan hij zelf zei "if you wanna talk to the mushroom, all you need is 5 dried grams". Voor mij althans veel te licht gedoseerd, vind ik eerder richting half bakje Mexicana aanleunen. Ach ja, ieders tolerantie is anders en we zullen allemaal wel een affiniteit voor 1 middel boven een ander hebben, dat denk ik wel.
En het laatste grote verschil tussen de twee is uiteraard hoe lang het duurt en hoe hyper ik word van LSD tov coach locked van psilocybine.