Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTips en hulp gevraagd, stoppen met Fentanyl

Tips en hulp gevraagd, stoppen met Fentanyl

148 antwoorden
19 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Maatje90 zei:
@Mindless excuus dit is de goede ik was echt angstig maar ben zo enorm blij dat ik door heb gezet ook al was het een ware hel ik branden van binnen en 2 weken elke dag 1 uurtje slaap daar ga je echt stuk van !!

Ik geloof nog niet dat ik nu geen ontwening meer heb en ik weer kan eten ik heb bijna 2 weken op de bank en op bed of onder de douche door gebracht

En als ik wel kon slapen werd ik na half uur tot 1 uur zeik en zeik nat wakker met of er oli druppels op mijn lichaam zaten

Bedankt voor u steun ik merk dat ik me normaal voel nu en dat lijkt heel erg leeg en zaai maar zo voelt elk mens zich soms en ik was dat gewoon niet gewend
Klik om te vergroten...
Goed dat je door het ergste heen bent!

En ja, het is een soort kunst om nuchterheid en ook neutraliteit te leren waarderen. Het is niet spectaculair zoals drugs, maar hier is de echte vrede te vinden.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#2
Veel ex oxy gebruikers eindigen met een naaldje golden brown in hun armen omdat het niet te betalen is ,hoe triest is dit.
M
Maatje90Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
Goed dat je door het ergste heen bent!

En ja, het is een soort kunst om nuchterheid en ook neutraliteit te leren waarderen. Het is niet spectaculair zoals drugs, maar hier is de echte vrede te vinden.
Klik om te vergroten...
Weetje met drugs / pijnstillers heb je hele goede dagen en dagen dat je kut voelt en nu ben ik stabiel en kan ik gewoon gaan en staan waar ik wil en hoef niet meer te denken moet ik weg kan ik zonder dat spul weg of moet dat spul mee !!
Ik hoef niet meer elke 3 weken naar de apotheek dat is wel echt fijn
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#4
Je andere topic was in feite een dubbel topic. Ik heb daarom alle posts uit je tweede soortgelijke topic verplaatst naar dit topic.

Dan weet je waarom je alles nu in één topic samengepakt vindt.

(Ter info: DF zet doorgaans voor zover ik weet niet alle verplaatste posts recht achter elkaar aan het einde maar voegt ze in het gekozen ‘host’-topic (dit topic dus) by default tussen de overige posts in op basis van datum, dit kan soms in de volgorde van posts + comments wat onnatuurlijk/awkward overkomen.)

Stuur me even een PB als je de titel liever wil veranderen.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Soulassasins zei:
Nee ik ben nog steeds zo clean als maar zijn kan haha
Klik om te vergroten...
Je nam toch pilletje Oxycodon deze maand? Sterkte en beleid toegewenst.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#6
Manu76 zei:
Je nam toch pilletje Oxycodon deze maand? Sterkte en beleid toegewenst.
Klik om te vergroten...
Nee dat noem ik geen verslaving 1 pilletje 5mg en dat is alweer 3 weken geleden?
Heb niets meer in huis ,maar ookal zou het er liggen ik moet het spul niet meer!
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Soulassasins zei:
Nee dat noem ik geen verslaving 1 pilletje 5mg en dat is alweer 3 weken geleden?
Heb niets meer in huis ,maar ookal zou het er liggen ik moet het spul niet meer!
Klik om te vergroten...
Je zegt dat je clean bent, dat is iets anders als verslaving. Bij opiaten weet ik niet wat de theorie is, maar bij cocaïne en nicotine gaan je receptoren weer redelijk naar ontwenningstandje dag 1 als je maar 1x een beetje pakt.
M
Maatje90Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Update !!

Ik ben nu bijna 9 dagen verder💚
ik heb hoog uit 26 uur geslapen de afgelopen 9 dagen

Het is al 9 dagen een hel ik dacht na dag 4 dat het over was maar helaas had ik te vroeg gejuigd 🤒 wel toen even slaap kunnen nemen


Even over de kratom

ik nam elke dag kratom zeker wel 30 tot 50 gram perdag. 24 uur ! dat was niet omdat de kratom van slechte kwaliteit is.

Ik weet nog toen ik deze kratom nam voor dat ik opiaten nam en ik echt 8 uur lang super vrolijk was en het enorm warm had !! Eigenlijk leek het op de eerste keer tramadol dus de kratom is gewoon goed maar nu merk ik er natuurlijk niks van enige wat wel enorm fijn is dat mijn benen rustig blijven en ik wat rust merk in mijn lijf inplaats van alle onrust

Maar helaas na dag 5 had mijn maag er genoeg van de kratom thee komt er niet meer in, ik moet gelijk over geven dus nu neem ik alleen nog clondine en heb ik geen behoefte meer aan kratom als ik het alleen al ruik ga ik over mijn nek !

Ik ga vrijdag naar de Doktor en dan toch even kijken voor iets dat ik kan slapen
M
Maatje90Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Update !!

Ik ben nu bijna 9 dagen verder💚
ik heb hoog uit 26 uur geslapen de afgelopen 9 dagen

Het is al 9 dagen een hel ik dacht na dag 4 dat het over was maar helaas had ik te vroeg gejuigd 🤒 wel toen even slaap kunnen nemen


Even over de kratom

ik nam elke dag kratom zeker wel 30 tot 50 gram perdag. 24 uur ! dat was niet omdat de kratom van slechte kwaliteit is.

Ik weet nog toen ik deze kratom nam voor dat ik opiaten nam en ik echt 8 uur lang super vrolijk was en het enorm warm had !! Eigenlijk leek het op de eerste keer tramadol dus de kratom is gewoon goed maar nu merk ik er natuurlijk niks van enige wat wel enorm fijn is dat mijn benen rustig blijven en ik wat rust merk in mijn lijf inplaats van alle onrust

Maar helaas na dag 5 had mijn maag er genoeg van de kratom thee komt er niet meer in, ik moet gelijk over geven dus nu neem ik alleen nog clondine en heb ik geen behoefte meer aan kratom als ik het alleen al ruik ga ik over mijn nek !

Ik ga vrijdag naar de Doktor en dan toch even kijken voor iets dat ik kan slapen
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#10
Manu76 zei:
Je zegt dat je clean bent, dat is iets anders als verslaving. Bij opiaten weet ik niet wat de theorie is, maar bij cocaïne en nicotine gaan je receptoren weer redelijk naar ontwenningstandje dag 1 als je maar 1x een beetje pakt.
Klik om te vergroten...
Ik ben ook bloed en urine clean ,is een incidenteel geval een verslaving?
Nee dat is het niet.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#11
Maatje90 zei:
Update !!

Ik ben nu bijna 9 dagen verder💚
ik heb hoog uit 26 uur geslapen de afgelopen 9 dagen

Het is al 9 dagen een hel ik dacht na dag 4 dat het over was maar helaas had ik te vroeg gejuigd 🤒 wel toen even slaap kunnen nemen


Even over de kratom

ik nam elke dag kratom zeker wel 30 tot 50 gram perdag. 24 uur ! dat was niet omdat de kratom van slechte kwaliteit is.

Ik weet nog toen ik deze kratom nam voor dat ik opiaten nam en ik echt 8 uur lang super vrolijk was en het enorm warm had !! Eigenlijk leek het op de eerste keer tramadol dus de kratom is gewoon goed maar nu merk ik er natuurlijk niks van enige wat wel enorm fijn is dat mijn benen rustig blijven en ik wat rust merk in mijn lijf inplaats van alle onrust

Maar helaas na dag 5 had mijn maag er genoeg van de kratom thee komt er niet meer in, ik moet gelijk over geven dus nu neem ik alleen nog clondine en heb ik geen behoefte meer aan kratom als ik het alleen al ruik ga ik over mijn nek !

Ik ga vrijdag naar de Doktor en dan toch even kijken voor iets dat ik kan slapen
Klik om te vergroten...
Zolpidem zal je enorm helpen ! of Zopiclon ook maar max 2 weken en dan weer eigen ritme zoeken.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#12
Soulassasins zei:
Nee dat noem ik geen verslaving 1 pilletje 5mg en dat is alweer 3 weken geleden?
Heb niets meer in huis ,maar ookal zou het er liggen ik moet het spul niet meer!
Klik om te vergroten...
Ik noem dat ook geen verslaving ik vind sowieso als je iets moet nemen via een Doktor om de pijn weg te krijgt ook echt wat anders dan dat je zelf cocaïne neemt voor een avond en er dan mee door blijft gaan en verslaafd raakt
natuurlijk is het procès hetzelfde je zit ergens aan waar je niet van af komt zonder enorm ziek te worden en geestelijk door elkaar word geschud

Maar ik weet wel als ik over een half jaar een avondje gek wil doen met opiaten dat je receptoren echt een flinke tik krijgen maar ik had het ook al tegen u gezegd je speeld met de duivel erg gevaarlijk maar ik ben hier niet om te oordelen

Wat ik wel af vraag waarom koos u voor de opiaten voor een avondje genieten en niet bijvoorbeeld voor een xtc pil gewoon interesse omdat ik zelf het niet zou durven om dat ik waarschijnlijk echt zou terug vallen na 1 x

En ik bedank u nogmaals voor u bericht aangezien u zei ik slaap nog steeds slecht heb ik een afspraak met de arts voor iets om te slapen iniedergeval deze week niet iets voor vast !

Mijn bedoeling is echt zo ver mogelijk van alle medicatie weg blijven ik zie op internet video's van mensen die 10/20 jaar fentanyl of crack of heroïne hebben gebruikt en ze poste een video van clean zijn van dag 1 tot 1000+ en als ik dan hoor en zie ik wat een enorm verschil het is dan heb ik echt zo iets dat wil ik ook
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#13
Soulassasins zei:
Ik ben ook bloed en urine clean ,is een incidenteel geval een verslaving?
Nee dat is het niet.
Klik om te vergroten...
Verslaving is volgens mij, als je geen controle meer hebt over het middel. Maar als ik nu een peuk zou nemen, ben ik weer maanden een gevaar aan het lopen opnieuw terug te vallen in gebruik. Mensen die alcohol verslaafd zijn geweest moeten ook geen geintjes uithalen over het algemeen.
Het feit dat je sporadisch een pil zou pakken is misschien een teken dat je het beter niet kunt doen :). Ik zou het zeker niet proberen goed te praten in deze topic. Take care!
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#14
Manu76 zei:
Verslaving is volgens mij, als je geen controle meer hebt over het middel. Maar als ik nu een peuk zou nemen, ben ik weer maanden een gevaar aan het lopen opnieuw terug te vallen in gebruik. Mensen die alcohol verslaafd zijn geweest moeten ook geen geintjes uithalen over het algemeen.
Het feit dat je sporadisch een pil zou pakken is misschien een teken dat je het beter niet kunt doen :). Ik zou het zeker niet proberen goed te praten in deze topic. Take care!
Klik om te vergroten...
Tuurlijk is dit een hint dat praat ik ook niet goed ,maar was niet actief op zoek naar de stof zullen we maar zeggen ,bij opruimen kom je wel eens wat tegen wat je ooit heb laten slingeren dat was in mijn geval een oxy 5mg pilletje haha ,ctaving om weer te pakken hell no ik heb me lesje duidelijk geleerd!
M
Maatje90Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Manu76 zei:
Je zegt dat je clean bent, dat is iets anders als verslaving. Bij opiaten weet ik niet wat de theorie is, maar bij cocaïne en nicotine gaan je receptoren weer redelijk naar ontwenningstandje dag 1 als je maar 1x een beetje pakt.
Klik om te vergroten...
Het kan indd echt goed fout gaan ik ben paar jaar terug 3 a 4 jaar lang zonder oxycodon geweest echt clean daar voor nan ik 120 mg of meer maar goed ik was zeker 3 jaar overal van af en ik kreeg een ongeluk ik ben aan gereden op de motor en brak toen van alles en na 3 maanden ziekenhuis stuurde ze mij naar huis met tja je raad het al opiaten en ik zei nog 1 dag maar dag 2 zei ik weer nou nog een keer morgen stop ik anders zit ik er weer aan vast


Dus wat ik verstandig vind van Soulassasins is dat hij niet een heel doosje had maar echt puur voor 1 avondje want het zou echt gevaarlijk zijn als iemand 20 doosjes thuis zou hebben

En natuurlijk zijn er mensen die het heel goed kunnen bewaren maar zodra ze er èèn nemen gaat alles op ik lees eigenlijk niks anders op Engelse fora

Maar het is natuurlijk het zelfde verslaafd is verslaafd maar toch vind ik het anders of je medicatie krijgt omdat je ongeluk hebt gehad en zodra je wil stoppen er ontwening door krijgt of dat mensen cocaïne nemen en dan verbaast zijn dat ze er niet meer zo mee kunnen Stoppen

Hoe denk u daar over ?
M
Maatje90Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Soulassasins zei:
Tuurlijk is dit een hint dat praat ik ook niet goed ,maar was niet actief op zoek naar de stof zullen we maar zeggen ,bij opruimen kom je wel eens wat tegen wat je ooit heb laten slingeren dat was in mijn geval een oxy 5mg pilletje haha ,ctaving om weer te pakken hell no ik heb me lesje duidelijk geleerd!
Klik om te vergroten...
Weetje je zegt ik heb me lesje geleerd begrijp ik !! maar denk dat we beide kunnen zeggen hoe rot dit spul is de ontwening is enorm heftig maar aangezien er al jaren mensen dood ziek worden als ze stoppen. Ze starten toch weer😨😨 ik ken toevallig iemand die al 25+ keer naar Kliniek is gegaan voor een ghb verslaving en dat is ook geen pretje en het kan ook nog is niet alleen omdat het echt dodelijk is en je zou zeggen ghb afkick duurd enorm lang en is pijnlijk maar ook deze mensen blijven terug vallen
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#17
Maatje90 zei:
Het kan indd echt goed fout gaan ik ben paar jaar terug 3 a 4 jaar lang zonder oxycodon geweest echt clean daar voor nan ik 120 mg of meer maar goed ik was zeker 3 jaar overal van af en ik kreeg een ongeluk ik ben aan gereden op de motor en brak toen van alles en na 3 maanden ziekenhuis stuurde ze mij naar huis met tja je raad het al opiaten en ik zei nog 1 dag maar dag 2 zei ik weer nou nog een keer morgen stop ik anders zit ik er weer aan vast


Dus wat ik verstandig vind van Soulassasins is dat hij niet een heel doosje had maar echt puur voor 1 avondje want het zou echt gevaarlijk zijn als iemand 20 doosjes thuis zou hebben

En natuurlijk zijn er mensen die het heel goed kunnen bewaren maar zodra ze er èèn nemen gaat alles op ik lees eigenlijk niks anders op Engelse fora

Maar het is natuurlijk het zelfde verslaafd is verslaafd maar toch vind ik het anders of je medicatie krijgt omdat je ongeluk hebt gehad en zodra je wil stoppen er ontwening door krijgt of dat mensen cocaïne nemen en dan verbaast zijn dat ze er niet meer zo mee kunnen Stoppen

Hoe denk u daar over ?
Klik om te vergroten...
Bedankt maat ,ik voelde me weer afgerekend op me verleden en geloof me ik ben niet verslaafd en zal het ook nooit meer worden want een ezel stoot zichzelf nooit een 3e keer aan de steen!
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik vind het ook redelijk krom als je iemand helpt die eraf wil komen ,en dan zelf verslaafd zou zijn echt das heel krom.
Maarja mensen hebben zoals altijd weer vooroordelen ,dit is waarom ik alleen me honden vertrouw.........
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#19
Maatje90 zei:
Weetje je zegt ik heb me lesje geleerd begrijp ik !! maar denk dat we beide kunnen zeggen hoe rot dit spul is de ontwening is enorm heftig maar aangezien er al jaren mensen dood ziek worden als ze stoppen. Ze starten toch weer😨😨 ik ken toevallig iemand die al 25+ keer naar Kliniek is gegaan voor een ghb verslaving en dat is ook geen pretje en het kan ook nog is niet alleen omdat het echt dodelijk is en je zou zeggen ghb afkick duurd enorm lang en is pijnlijk maar ook deze mensen blijven terug vallen
Klik om te vergroten...
Opiaat is puur gif en dat is alle drugs eigenlijk wel ,en ja het klopt 99 van de 100 keer dat ze terug vallen na 1 glaasje bier bv na jaren onthouding,
Daarom is verslaving ook echt een ziekte waar je als ex junk nog iedere dag tegen moet vechten ,meestal voor heel je leven.
M
Maatje90Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Soulassasins zei:
Bedankt maat ,ik voelde me weer afgerekend op me verleden en geloof me ik ben niet verslaafd en zal het ook nooit meer worden want een ezel stoot zichzelf nooit een 3e keer aan de steen!
Klik om te vergroten...
Hahaha zeg dat aub niet !!

Er zijn enorm veel mensen die elke keer tegen een rots blijven lopen keer op keer

het is een keer niet na denken of denken o ben er nu 5 jaar van af en mensen willen toch even kijken of ze het soms een keer kunne doen ,!!

En met drank is vervelend want je kunt overal kopen maar met opiaten stel je krijgt een ongeluk en de ambulance komt want stel ff dat er niks is maar je wel enorm pijn hebt geven ze vaak gelijk opiaten en dan ben je weer de sjaak

Laten we gewoon zegge het is allemaal niks !! Ik heb totaal geen moeite met drank, maar ik neem het niet ook geen wiet ofzo

Met beide benen op de grond is echt wel enorm fijn

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...45678
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."