#1
Ik mag geen NSAID's hebben, ook al neem ik een maagbeschermer.
Ook geen selective.
Dus die optie is voor mij geen mogelijkheid...
Ook geen selective.
Dus die optie is voor mij geen mogelijkheid...
Ik mag geen NSAID's hebben, ook al neem ik een maagbeschermer.
Ook geen selective.
Dus die optie is voor mij geen mogelijkheid...
Ja, toevallig gistermiddag.had je al een antwoord van je huisarts gekregen over de mogelijkheid van pregabaline?
Ja, toevallig gistermiddag.
Hij ziet er niks in en wil het mij niet voorschrijven.
Ook al omdat het weer eens een verslavend medicijn is en deze wil hij me niet meer voorschrijven.
Dus helaas. Ik zal het met tramadol moeten doen ( hee, ook verslavend, toch?)
Maar die tramadol helpt redelijk goed.
Ik ben er alleen niet blij mee.
En nu ben je ervan af?
Als je ervaring heb met oxy afkick zal tramadol niet echt een zwaar probleem worden ,ik zou wel wat je al aangeeft in je eerdere post iedere keer afwachten tot je weer stabiel ben en dan weer 50 eraf ,tot de laatste 50 en dan ga je ze delen in 4 als het tabletten zijn ipv capsules ,anders word het afwegen en zo afbouwen.Ook voor mijn rug, ik slikte meerdere medicatie en heb ze 1 voor 1 afgebouwd/gestopt.
Eerst had ik quetiapine gestopt, toen pregabaline , toen nicotine, toen energiedrankjes en nu ga ik de tramadol afbouwen en dan ben ik verlost van alle “verslavingen”
Geen zorgen een SNRI is tig maal makkelijker af te bouwen dan een SSRI en daarbij is de dosis zo gering dat het amper effect heb ,het zorgt wel voor het plezierige gevoel wat tramadol geeft ,zonder deze stof is het amper sterker dan codeïneO jeeee met deze informatie ben ik niet zo blij.
Maar aan de andere kant heb ik zoveel rugpijn, dat het me niet meer interesseert, of ik weer enige afhankelijkheid ontwikkel, al is oxcycodon weer een brug tever....
Misschien heb je gelijk, maar ik denk dat het ook kan zijn, dat het niet bij iedereen hetzelfde is, of wat ik echt denk: de laatste pil waar je vanaf probeert te komen is het lastigste. Dan heb je namelijk verder niets meer om op te leunen.Geen zorgen een SNRI is tig maal makkelijker af te bouwen dan een SSRI en daarbij is de dosis zo gering dat het amper effect heb ,het zorgt wel voor het plezierige gevoel wat tramadol geeft ,zonder deze stof is het amper sterker dan codeïne
Bedankt voor de topic-bump. @Roze OlifantEven een topic-bump, iemand met ervaring met deze klachten en middelen die hier meer over kan vertellen? Moet toch wel hier? Dit lijken me belangrijke vragen.
Heel veel sterkte @k1ttyc4t! 🍀🌹
Bedankt voor de topic-bump. @Roze Olifant
Hierbij even een update van gisteren tot vandaag.
Gisteren heb ik nog gewacht op de dokter die me terug zou bellen, dit is niet gebeurd. Ik heb zelf moeten bellen naar de assistente en er was een notitie gemaakt dat de dokter niets anders als lyrica kon voorschrijven.
Ik heb met mijn moeder en vriend een plan gemaakt om af te gaan bouwen met de diazepam. In de avond ben ik voor het slapen begonnen met een halve tablet 5mg, maar ik merkte al snel dat het niet genoeg was en heb daarom nog een 5mg ingenomen. Na een hete douche ben ik gaan slapen.
Maar in de nacht richting drie uur werd ik weer wakker en rusteloos, diarree, misselijk, hoofdpijn en zweten, daarna mijn vriend wakkergemaakt natuurlijk en temperatuur opgemeten. 35,4 tot mijn verbazing aangezien ik het gevoel had dat ik koorts kreeg. Heb hierna nog een tablet van 5mg ingenomen om weer verder te kunnen slapen maar helaas bleek het in bed dat de rusteloosheid nog steeds aanwezig was en kon ik niet meer stilliggen, draaien woelen alles maar heb niet opgegeven en ben 6:15 uiteindelijk in slaap gevallen.
Maargoed, helaas was dat van redelijk korte duur want we hadden een afspraak bij de dierenarts om mijn kat van 6 maanden te laten castreren, de afspraak stond om 8:45 dus de wekker ging om 7 uur weer af.
Nu hebben we hem afgezet bij de dierenarts en na aankomst thuis weer een tablet van 5mg ingenomen. Ik ga zo nog proberen een beetje te slapen, alhoewel de rusteloosheid weer aanwezig is, wordt het nog een stukje moeilijker want mijn diertje ligt nu zo ongeveer op de operatietafel.
Het doel is nu om niets meer te pakken voor bedtijd en voor het slapen een tablet van 10mg in te nemen, hopelijk zakt de rusteloosheid snel weg en kan de diazepam zo snel mogelijk gestopt worden.
Beestje terug, alles goed gegaan. Zwalkt alleen wel overal tegen de kasten aan en loopt een beetje mank. Maar dat is met pijnstilling en knuffels goed op te lossen gelukkig.Klinkt vervelend allemaal zeg. In ieder geval goed dat je het diazepam-gebruik kort houdt en nu in overleg met je vriend en moeder zo snel mogelijk al afbouwt, gecontroleerd in hun beheer. Want zo’n verslaving wil je er al helemaal niet bij krijgen.
Heel veel beterschap aan jou, en aan je lieve beestje! 🐱
Ik hoop dat iemand dit topic leest die wat meer concreets kan zeggen over de afkick van oxycodon. Wat ik niet helemaal uit je tekst haal, waarom stond/sta je zo terughoudend tegenover de lyrica?
Tja, 1x een pilletje Diazepam om te slapen is niet het einde, maar gezien je geschiedenis met benzoverslaving kan ik me voorstellen dat de dokter het je niet geeft. En als je dan via via aan het spul komt, kan het verkeerd uitpakken misschien.EDIT aangezien ik was vergeten antwoord te geven op je vraag: Mijn vriend heeft de diazepam die een vriendin van hem niet meer gebruikt kunnen ophalen.
Is er misschien iemand bekend met lyrica 75mg die er zijn ervaring over wil delen?
Ik Kom erop terug zodra ik meer weetIk hoor graag van je wat de HA zegt
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."