#1
Verstandig.Ik slikte preventief Thiamine om de korsakov hoogstwaarschijnlijk te vertragen mits het zich zou ontwikkelen.
Verstandig.Ik slikte preventief Thiamine om de korsakov hoogstwaarschijnlijk te vertragen mits het zich zou ontwikkelen.
Dus jij gelooft als je maar vit.b neemt,geen korsakov krijgt???
Dit klopt. Je krijgt het alleen als je een chronisch b1 tekort hebt.snap wat je bedoelt hoor Zjimiz, en je hebt helemaal gelijk.
maar wilde toch even toevoegen dat het krijgen van Korsakov geen gevolg is van alcohol maar van een tekort aan vitamine B1 (geloof ik). natuurlijk is het wel een gevolg van het vele drinken, en dus slechte voeding daardoor. maar, strikt genomen kan met zich een levenlang compleet coma zuipen zonder ooit ook maar 1% risico te lopen op Korsakov, mits men maar goed eet. weet t, loop nu een beetje te mieren neuken, maar wilde dit toch graag toevoegen, want zelf heb ik altijd gedacht dat t direct door alcohol kwam, tot ik een jaar geleden de werkelijke reden van Korsakov leerde.
maar, geleeft heeft ie, en hoe!
dat was wel duidelijk, alhoewel, op het eind, wanneer hij dronken, lallend achter zijn piano, in zijn bejaarden tehuis zat, huilend van dronkemans weemoed. dat was enkel nog maar triest.
Dus jij gelooft als je maar vit.b neemt,geen korsakov krijgt???Dit klopt. Je krijgt het alleen als je een chronisch b1 tekort hebt.
Mijn moeder was haar hele volwassen leven alcoholist. Nooit der hersenen aangetast want tot der dood (door alcohol) was ze bij de kippen. Zij heeft kanker gekregen door overmatig alcohol en er uiteindelijk aan gestorven.De hersenschade die bij Korsakov veroorzaakt wordt is een gevolg van ernstig vitamine B1-tekort. Het gaat (vaak, maar niet uitsluitend - het komt ook bij eetstoornissen voor bijvoorbeeld) om mensen met een alcoholverslaving die zichzelf langdurig verwaarlozen en dus via de voeding te weinig van deze vitamine binnen krijgen. Ook is er bij alcoholisten vaak sprake van een verminderde absorptie van vitamine B1 door orgaanschade wat bijdraagt aan het tekort. Dus ja - in feite zou Korsakov te voorkomen zijn door voldoende B1 op te nemen, maar dat is iets waar de gemiddelde alcoholist niet mee bezig is.
Dat is overigens geen vrijbrief om overmatig alcohol te kunnen gebruiken als je maar vitaminepreparaten neemt, want alcohol heeft uiteraard wel een direct beschadigend effect op tig andere manieren.
Nooit geweten dat je kanker kunt krijgen door (overmatig) alcohol gebruik... Weer wat geleerd. Wat heftig.Mijn moeder was haar hele volwassen leven alcoholist. Nooit der hersenen aangetast want tot der dood (door alcohol) was ze bij de kippen. Zij heeft kanker gekregen door overmatig alcohol en er uiteindelijk aan gestorven.
Pas dus op met alcohol.
Ja alcohol kan zoveel ziektes veroorzaken, oa kanker. Keel en strottenhoofd kanker, darmkanker, maagkanker, leverkanker etcNooit geweten dat je kanker kunt krijgen door (overmatig) alcohol gebruik... Weer wat geleerd. Wat heftig.
hij heeft wel het leven geleefd en dat is beter dan tot je 80ste tv kijkenramses shaffy had het weten meeste niet, die was goed gek!!
Ja alcohol kan zoveel ziektes veroorzaken, oa kanker. Keel en strottenhoofd kanker, darmkanker, maagkanker, leverkanker etc
Het is zelfs bekend dat van de mondwaters van vroeger, die met alcohol, je bij dagelijks gorgelen ermee je ook een vergrootte kans hebt op keel en strottenhoofd kanker.
Ja dat bedoelde ik ja. En je kunt zo alcohol kopen en andere drugs niet. Belachelijk eigenlijk.Klopt, in de lijst van het RIVM (zie p. 22 en verder in het document hieronder voor de 'totale schade') staat het op plek vier, achter crack, heroïne en tabak. Dit onderzoek bedoel je denk ik? Alcohol zou ongetwijfeld direct verboden worden als het een nieuwe drug zou zijn.
LSD en paddo's staan helemaal onderaan.Cannabis en MDMA vallen in de middencategorie.
Maar ik ben eigenlijk wel blij dat we nog íets legaal mogen doen.Ik ben niet voor een verbod op alcohol, wel voor decriminalisering van andere (aantoonbaar minder schadelijke) drugs.
En legaal. Laatst was er een onderzoek gedaan naar alcohol en schadelijkheid. Uitslag was dat als alcohol nu uitgevonden zou zijn het illegaal dus op lijst 1 en verboden zou zijn. Schadelijker als de meeste andere drugs.De relatie tussen alcohol en risico op kanker is inderdaad heel sterk, ik dacht dat ruim 5% van alle kankergevallen alcohol-gerelateerd is. Alcohol is ook officieel geclassificeerd als kankerverwekkend (carcinogeen). Bizar eigenlijk hè, en toch zo wijdverspreid.
En legaal. Laatst was er een onderzoek gedaan naar alcohol en schadelijkheid. Uitslag was dat als alcohol nu uitgevonden zou zijn het illegaal dus op lijst 1 en verboden zou zijn. Schadelijker als de meeste andere drugs.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."