#1
Alcohol brengt heel veel ellende...sommige mensen kunnen er niet mee overweg en gaan onder invloed hele rare dingen doen....
Dat verschillende soorten drank een andere werking hebben licht niet aan de drank, voor je maag is het allemaal hetzelfde. Maar de situatie en routine die je rondom bepaalde drankjes hebt kan wel anders zijn. Elk drankje wordt vaker in de ene situatie gebruikt dan in de andere. De smaak kan ook invloed hebben.En heb je enig idee hoe dat komt?
Het ligt aan de hoeveelheid vocht in je lichaam. Daarom is een zwaar bier van 12%(60ml alcohol) veel effectiever dan 3 biertjes van 5% (15ml alcohol)
Je zou eigenlijk de vergelijking moeten maken met 4 bier want dan heb je bij beide 60ml alcohol... 4x 15ml=60ml.Het ligt aan de hoeveelheid vocht in je lichaam. Daarom is een zwaar bier van 12%(60ml alcohol) veel effectiever dan 3 biertjes van 5% (15ml alcohol)
Kun je die eens uitleggen?
Hoe meer vocht hoe minder "de alcohol aanslaat"?
Zou kunnen verklaren waarom je sneller dronken bent van sterke drank/shotjes
Logisch toch?
1 blikje 12% = 60ml alcohol en 440ml water.
1blikje 5%= 25ml alcohol en 475ml water.
Zoals Mezelf al aangaf is het moeilijk deze verhouding in je lichaam te houden nadat je 2 liter 5% bier hebt gedronken.
Het gaat om de hoeveelheid alcohol en water in je bloed wat dus veel hoger ligt met een hogere alcoholpercentage.
Probeer je maar eens even dronken te voelen met 1 12% blik of 4 5% blikken je zal zien dat die 12% veel zwaarder aanvoelt.
Weet je dit zeker? Aangezien maar een klein gedeelte van het water in je lichaam zich in het bloed bevind. (7% a 10% van het water bevind zich in het bloed). Bovendien plas je het water vrij snel gewoon weet uit. Ook zou ik zeggen dat van de 50L water die al in je lichaam zit het verschil tussen 4L 5% bier, 1Je zou eigenlijk de vergelijking moeten maken met 4 bier want dan heb je bij beide 60ml alcohol... 4x 15ml=60ml.
Dat gezegd hebbende, ben ik met 4 biertjes van 5% alcohol een stuk meer aangeschoten dan met 1 zwaar biertje van 12%. Maar ben ook 4x meer op de wc te vinden.
1 van de redenen dat ik haast nooit bier drink. Als ik al alcohol drink![]()
Het laat me ook zeker meer dronken voelen hoor. Daar ben ik het helemaal mee eens, alleen de oorzaak ervan misschien niet🙂@Plex ik zou zeggen doe een test en je zal zien dat die ene 12%er je behoorlijk meer dronken laat voelen.
Ik weet dit zeker want ik ben een alcoholist :').
Het laat me ook zeker meer dronken voelen hoor. Daar ben ik het helemaal mee eens, alleen de oorzaak ervan misschien niet🙂
Nee weet het niet zeker maar praat uit eigen ervaring. Als ik 4 biertjes van 5% drink voel ik me meer aangeschoten dan met 1 biertje van 12%. Maaaaar.... dat ene biertje van 12% is wel sneller op natuurlijk normaal gesproken. Maar mocht ik die 4 bier in de zelfde tijd opkrijgen dan die ene van 12%.. ja dan ben ik zeker van die 4 bier meer aangeschoten.Weet je dit zeker? Aangezien maar een klein gedeelte van het water in je lichaam zich in het bloed bevind. (7% a 10% van het water bevind zich in het bloed). Bovendien plas je het water vrij snel gewoon weet uit. Ook zou ik zeggen dat van de 50L water die al in je lichaam zit het verschil tussen 4L 5% bier, 1
2L 10%, of 500ml 40% aan drank vrij klein is. Het lijkt me toch niet dat je een verschil van 4% aan vocht in je bloed gaat merken als meer dronken?
Mensen voelen zich dan toch altijd best veel meer dronken? Mij lijkt het dan eerder te liggen rondom hoe snel alcohol naar binnen gaat (wat beinvloed is door sterkte) en dus ook wat de piek van de BAC is.
Dit bedenk ik me nu ook gewoon maar, maar het lijkt me niet dat die kleine precentages de reden zijn toch?
Nee weet het niet zeker maar praat uit eigen ervaring. Als ik 4 biertjes van 5% drink voel ik me meer aangeschoten dan met 1 biertje van 12%. Maaaaar.... dat ene biertje van 12% is wel sneller op natuurlijk normaal gesproken. Maar mocht ik die 4 bier in de zelfde tijd opkrijgen dan die ene van 12%.. ja dan ben ik zeker van die 4 bier meer aangeschoten.
Maargoed zoals ik al zei. Ik drink haast nooit alcohol dus een echte grote kenner of ervaringsdeskundige ben ik niet![]()
Eigenlijk hoor je die tripels en quadrupels rustig met kleine sipjes te drinken om er optimaal van te genieten.Dat die 12 procent sneller aanslaat is misschien ook omdat we het redelijk snel achterover klokken.
Net als gewone pils of misschien iets langzamer. Dan slaat het sowieso al harder in.
Ben benieuwd naar de reactie van @Ei-Salade
Als bierdrinker in hart en nieren en fan van gladiator en veltins
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."