Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsdry january 2025

dry january 2025

59 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ga stuk
www.trouw.nl

Alcoholvrij leven? Seije Slager plaatst er graag een paar kanttekeningen bij

Iedere januari wordt ons het alcoholvrije leven met veel geloofsijver opgedrongen. Het maakt Trouw-redacteur Seije Slager, voormalig bierrecensent van de krant, opstandig. Er is best wat te zeggen vóór dat biertje op de vrijdagmiddag.
www.trouw.nl www.trouw.nl

1736684699039.png
1736684728044.png
1736684756568.png
1736684781409.png
(😂😂😂)
1736684809697.png
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb met oud en nieuw , of eigenlijk de dag ervoor, weer is gedronken..paar flessen wijn...weet nu weer dat ik er echt helemaal niks aan mis. Met kerst ook een beetje, whiskey dan, dat beviel beter maar ook daaraan mis ik vrij weinig moet ik zeggen.
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wetend dat ik me laat uitlokken:
Ze Herbs Mang zei:
..paar flessen wijn...
Klik om te vergroten...
Zou het aan de hoeveelheid kunnen liggen ?

Met de kerst ging het beter kennelijk, maar ook niet enthousiasmerend voor jou: geen zorgen over januari (met 31 dagen een lange maand, maar toch snel voorbij) ... het kan het hele jaar, wat zeg ik ? De hele eeuw zelfs !
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#4
BelowTheFlow zei:
En toch een mogelijk relevante vraag: hoe gaan we in dry january om met droge poeders ?
Klik om te vergroten...

Voor mij geen poeder in january ... althans niet op de planning.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#5
BelowTheFlow zei:
En toch een mogelijk relevante vraag: hoe gaan we in dry january om met droge poeders ?
Klik om te vergroten...
Ik had wel een leuk zegeltje onder de tong gelegd weekje geleden. Maar verder in principe alleen de koffie en een colaatje tot dusver.

Januari vliegt voorbij trouwens, we zijn over een paar dagen alweer halverwege!
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Lance Armstrong heeft jarenlang problemen gehad met alcohol, maar is nu aan de betere hand. Dat maakte de 53-jarige Amerikaanse ex-wielrenner bekend via Instagram.

www.telegraaf.nl

Lance Armstrong viert beëindigen 'relatie met alcohol': ’Voelt als mijn beste beslissing ooit’

Lance Armstrong heeft jarenlang problemen gehad met alcohol, maar is nu aan de beterende hand. Dat maakte de 53-jarige Amerikaanse ex-wielrenner bekend.
www.telegraaf.nl www.telegraaf.nl
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Manu76 zei:
Lance Armstrong heeft jarenlang problemen gehad met alcohol, maar is nu aan de betere hand. Dat maakte de 53-jarige Amerikaanse ex-wielrenner bekend via Instagram.

www.telegraaf.nl

Lance Armstrong viert beëindigen 'relatie met alcohol': ’Voelt als mijn beste beslissing ooit’

Lance Armstrong heeft jarenlang problemen gehad met alcohol, maar is nu aan de beterende hand. Dat maakte de 53-jarige Amerikaanse ex-wielrenner bekend.
www.telegraaf.nl www.telegraaf.nl
Klik om te vergroten...

Zo zie je maar.
Het treft alle lagen van de bevolking
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Kordie zei:
Zo zie je maar.
Het treft alle lagen van de bevolking
Klik om te vergroten...
Ik weet alleen niet of anderen het als problematisch gebruik zullen ervaren. Er zijn mensen die stoppen met een aantal drankjes enkele keren per maand en die al melden dat ze het niet meer drinken van die paar glaasjes per maand al bestempelen als het beste besluit in hun leven.

Mijn eigen gebruik was ook problematisch voor mezelf, al dronk ik minder dan 3x per jaar. 🥲 Ik kon wel dagen stress voelen na een zuipsessie.
t
trokskyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Manu76 zei:
Lance Armstrong heeft jarenlang problemen gehad met alcohol, maar is nu aan de betere hand. Dat maakte de 53-jarige Amerikaanse ex-wielrenner bekend via Instagram.

www.telegraaf.nl

Lance Armstrong viert beëindigen 'relatie met alcohol': ’Voelt als mijn beste beslissing ooit’

Lance Armstrong heeft jarenlang problemen gehad met alcohol, maar is nu aan de beterende hand. Dat maakte de 53-jarige Amerikaanse ex-wielrenner bekend.
www.telegraaf.nl www.telegraaf.nl
Klik om te vergroten...
ongelooflijk... ondanks alles dacht ik dat die goed bezig was...

ik heb dezelfde leeftijd en doe ook aan triatlon 😘
t
trokskyLid
01-01-2024, 00:00
#10
na mijn burnout... nooit meer gedronken 😘
Echt ik kan het niet meer verdragen.

Dry years..
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#11
Gisteren professioneel met alcohol bezig geweest: flink aantal flessen doorgeproefd en een aantal afgekeurd.
Vandaag/nu is het een metgezel bij de (ernstig verlate) lunch.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#12
troksky zei:
na mijn burnout... nooit meer gedronken 😘
Echt ik kan het niet meer verdragen.

Dry years..
Klik om te vergroten...

Ik hoor dit wel vaker.
Wat zou de link zijn met burnout dan wel hersenproblematiek?
t
trokskyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Kordie zei:
Ik hoor dit wel vaker.
Wat zou de link zijn met burnout dan wel hersenproblematiek?
Klik om te vergroten...
vraag mij dat ook af .. kan het gewoon niet meer verdragen...
Maar niet alleen alcohol.. Wiet ... ga ik heel slecht op . Paddenstoelen ook ...

Heel raar hoe selectief ik ben op vlak van drugs. MDMA blijft over maar is ook oppassen iets te veel en valt slecht ..

Het is allemaal heel beperkt geworden.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik ben dus al langer clean maar wat ik wel mis... is het gooien van die flessen in de glasbak. Ik vond dat echt leuk en lekker om te doen, glas kapot gooien. Herkenbaar?
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Nog steeds dry in deze januari. Op dit moment geniet ik van een kop Engelse thee
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#16
ljuv zei:
Eindelijk een passend kasteel voor deze koningin 👸🏻
Klik om te vergroten...
Treedt toe, uwe hoogheid!❤️


Zult U nog wél iets langer onder ons zijn, dan deze oorspronkelijk aanstaande koningin van Engeland, Eljuvabeth?
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#17
MetalGuy zei:
Eljuvabeth
Klik om te vergroten...
😂😂😂❤️
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#18
En toch een mogelijk relevante vraag: hoe gaan we in dry january om met droge poeders ?
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#19
MetalGuy zei:
Treedt toe, uwe hoogheid!❤️


Zult U nog wél iets langer onder ons zijn, dan deze oorspronkelijk aanstaande koningin van Engeland, Eljuvabeth?
Klik om te vergroten...
Zo lang de voorraad strekt trouwens!
D
DruggersLid
01-01-2024, 00:00
#20
Gisteren een feestje gehad, en iedereen om mij heen miauw en alcohol, maar heb het mooi gehouden bij cafeïne. Al wordt cafeïne misbruik deze maand wel iets meer door dry january 😂

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."