Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHelp !! 50 uur gestopt met oxycodon 60 mg

Help !! 50 uur gestopt met oxycodon 60 mg

41 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
M
Maatje90Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Miems zei:
Ik heb dit ook met bezo's ik raak er niet verslaafd aan. Opiaten helaas wel.
Klik om te vergroten...
Ja heel gek heb jaren lang 60 mg diazepam gehad en de eene dag nam ik 10 dan de andere dag 50 en dan 3 dagen niks eh dan weer 4 weken 60 puur als ik angst had maar dat kreeg ik van de tramadol dus hoe meer pijn ik had hoe meer angst

Maar hoelang ben ik nu van de fentanyl 4 a 5 weken ik begin het weer warm te krijgen zelf ik heb zin in om iets te doen


IK WORD NOG WEL GEK DAT EEN DAG ZO ONGELOOFLIJK LANG DUURD 😲LIJKT WEL 3 DAGEN INPLAATS VAN 1 DAG EN IK HAD ZOVEEL TIJD GEEN IDEE WAT IK DAAR MEE MOET EN IK DACHT ALTIJD DAT IK ENORM DRUK WAS MAAR GEBRUIK ME TELEFOON NIET ZOVEEL MEER EN KIJK GEEN TV HET IS ECHT HEEL HEEK GEK
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#2
Iedereen reageert anders op afkicken van medicatie. Daarnaast schijnen de ergste afkick verschijnselen te komen van een erg laag testosteron gehalte doordat opiaten dat helemaal lam leggen. Daarnaast kan je ook met andere drugs afkickverschijnselen verminderen. In het geval van opiaten kan dit bijvoorbeeld met amfetamine erg 'goed' werken. Andere pleistertjes zijn magnesium, pammetjes(tegen de onrustige benen), kratom, hoge inname vitamine B, C en D naar ja net als De Zandman zegt....ieder lichaam is anders.
M
Maatje90Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Hallo ik had een vraagje ik zelf ben al tijdje gestopt met opiaten en werd ook erg ziek omdat ik in een keer stopte !! 3 dagen was het super heftig daarna werd het minder !

Maar nu is een maatje na 5 jaar 60 mg oxycodon slikken elke dag, gestopt en is er nu 50 uur van af maar voelt zich kip lekker hoe kan dat ? Ik vind het toch raar, ik hoor mensen die 2 weken lang ziek zijn ik zelf was meestal 3 of 4 dagen echt heel erg broerd. maar nog nooit mee gemaakt dat iemand na 5 jaar stopt en geen klachten heeft ? Enige wat hij zegt is, ja ben beetje somber 🤔

Zou hij nog ziek worden na 50 uur zonder oxycodon of is hij er niet gevoelig voor ? Hij neemt wel 3x perdag clondine maar het lijkt mij sterk dat alle ontwenning tegen houd?

Weet iemand hier meer van ? Of wat zijn jullie ervaringen na cold Turky stoppen met opiaten hoelang was je ziek of was je juist niet ziek, ik heb dit nog nooit gehoord dus ben benieuwd of iemand dit kan verklaren?
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Beetje late reactie van mij, maar toch. Heb een verleden van 45 jaar heroine gebruik en moet zeggen dat ik nog NOOIT iemand ben tegen gekomen
die zonder pijn kon afkicken na jaren gebruik. Denk dus niet dat dat mogelijk is De Zandman. Wel kan een ander middel afkicken vergemakkelijken. En je vertelde dat hij 3x perdag clondine neemt Maatje90. En clondone is een middel dat ook wordt voorgeschreven bij afkicken van opiaten, denk dus dat
het daarom is dat hij zo weinig last heeft. Vooral omdat hij 3 maal daags neemt, en dit waarschijnlijk al jaren doet, dus een hele goede bloedspiegel heeft hiermee. Zonder medicatie is afkicken een hel, zeker na 5 jaar 60 mg oxycodon nemen.

Leon
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dat geloof ik ook wel, dat je zonder medicijnen heel moeilijk af kunt kicken...
Daarom zijn er omdersteunende medicijnen zoals methadon en andere opioiden, die kunnen helpen. Maar het geestelijke gedeelte, is dat niet het moeilijkste, bij het stoppen met heroine, al helemaal bij jarenlang gebruik @leveldesigner?
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#6
Clonidine tempert veel afkick verschijnselen ,zo ben ik van 50 tot 80mg p/d naar 0 gegaan in 1 keer wat op zich een makkie was met clonidine ,wel wat beroerd gevoel en slapeloos de eerste dagen maar dat is ook echt alles.
Ik leefde van lijntje naar lijntje ,ieder uur minstens 5mg snuiven om overeind te blijven ,als ik een uurtje miste was ik zo ziek als een hond een echte full blown hero afkick!
M
Maatje90Lid
01-01-2024, 00:00
#7
leveldesigner zei:
Beetje late reactie van mij, maar toch. Heb een verleden van 45 jaar heroine gebruik en moet zeggen dat ik nog NOOIT iemand ben tegen gekomen
die zonder pijn kon afkicken na jaren gebruik. Denk dus niet dat dat mogelijk is De Zandman. Wel kan een ander middel afkicken vergemakkelijken. En je vertelde dat hij 3x perdag clondine neemt Maatje90. En clondone is een middel dat ook wordt voorgeschreven bij afkicken van opiaten, denk dus dat
het daarom is dat hij zo weinig last heeft. Vooral omdat hij 3 maal daags neemt, en dit waarschijnlijk al jaren doet, dus een hele goede bloedspiegel heeft hiermee. Zonder medicatie is afkicken een hel, zeker na 5 jaar 60 mg oxycodon nemen.

Leon
Klik om te vergroten...
Ik ben al best een tijdje gestopt maar was laast 1 keer de fout in gegaan en heb echt veel oxycodon op maar het deed niks, ik praat over meer als
200 mg gelukkig deed het niks anders was ik waarschijnlijk de verkeerde kant op gegaan maar hoor van meer mensen dat oxycodon niks meer doet na een tijd stoppen. weet u daar meer van ?
M
Maatje90Lid
01-01-2024, 00:00
#8
De Zandman zei:
Dat geloof ik ook wel, dat je zonder medicijnen heel moeilijk af kunt kicken...
Daarom zijn er omdersteunende medicijnen zoals methadon en andere opioiden, die kunnen helpen. Maar het geestelijke gedeelte, is dat niet het moeilijkste, bij het stoppen met heroine, al helemaal bij jarenlang gebruik @leveldesigner?
Klik om te vergroten...
Dat lijkt mij ook dat je gek word. Had ik met de fentanyl ook ik werd gek en niks hielp
@leveldesigner hoe bent u er af geraakt als ik vragen mag ? Er knap 👍
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik moet iets bekennen ,ten eerste heb ik 480 oxy's weggebracht naar de apotheek MAAR wat heb ik gedaan met me stomme kop is 3 dagen een lijntje gesnoven van 1.25mg en wat raad je ?
Nu dikke afkick tenminste alsof iemand naar me keel knijpt en zwaar onrustig dus dat word nu een kuurtje clonidine ,gelukkig heb ik ruim genoeg voor 5 dagen ,hartslag 110 en bovendruk 160 beetje kut voor iemand met betablokkers maar eigen schuld!
Zo verslavend is het nu ,ff een herinnering dat dit niet meer mag gebeuren.
M
Maatje90Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Brakka Mang zei:
Iedereen reageert anders op afkicken van medicatie. Daarnaast schijnen de ergste afkick verschijnselen te komen van een erg laag testosteron gehalte doordat opiaten dat helemaal lam leggen. Daarnaast kan je ook met andere drugs afkickverschijnselen verminderen. In het geval van opiaten kan dit bijvoorbeeld met amfetamine erg 'goed' werken. Andere pleistertjes zijn magnesium, pammetjes(tegen de onrustige benen), kratom, hoge inname vitamine B, C en D naar ja net als De Zandman zegt....ieder lichaam is anders.
Klik om te vergroten...
Dat is zeker waar elk lichaam is anders, andere hoor ik zegge ben maanden dood ziek wel ik van de oxyxodon af was gegaan cold Turkey echt ongelooflijk hoge dosis en na 4 dagen knapte ik behoorlijk alweer op het waren wel 4 dagen elke minuut word je geestelijk helemaal door elkaar geschud maar liever even dood ziek dan lange tijd behoorlijk ziek vind ik dan persoonlijk
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#11
Paranoize. zei:
Clodinine,kratom,diazepam en vitamine C

Met die middelen kom je easy door een oxy WD heen als je cannabis rookt dan ook cannabis erbij en je merkt amper dat je aan het ontwennen bent
Klik om te vergroten...
Wiet en opiaat ontwenning maakt het alleen nog maar erger !
Dat zou je moeten weten....
M
Maatje90Lid
01-01-2024, 00:00
#12

Soulassasins zei:
Ik moet iets bekennen ,ten eerste heb ik 480 oxy's weggebracht naar de apotheek MAAR wat heb ik gedaan met me stomme kop is 3 dagen een lijntje gesnoven van 1.25mg en wat raad je ?
Nu dikke afkick tenminste alsof iemand naar me keel knijpt en zwaar onrustig dus dat word nu een kuurtje clonidine ,gelukkig heb ik ruim genoeg voor 5 dagen ,hartslag 110 en bovendruk 160 beetje kut voor iemand met betablokkers maar eigen schuld!
Zo verslavend is het nu ,ff een herinnering dat dit niet meer mag gebeuren.
Klik om te vergroten...
O noo gebruik je het voor pijn nee eh anders snuif je het niet dan is dit een harde les heeftbu wel pijn ga morgen terug eh geef aan wat er ligt welk merk en zeg ik heb de verkeerde weg gedaan heb bier opgelet en ga dan naar de apotheker vragen niet aan de balie die mogen niks maar goed snuiven man kijk uit niet doen
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Soulassasins zei:
Ik moet iets bekennen ,ten eerste heb ik 480 oxy's weggebracht naar de apotheek MAAR wat heb ik gedaan met me stomme kop is 3 dagen een lijntje gesnoven van 1.25mg en wat raad je ?
Nu dikke afkick tenminste alsof iemand naar me keel knijpt en zwaar onrustig dus dat word nu een kuurtje clonidine ,gelukkig heb ik ruim genoeg voor 5 dagen ,hartslag 110 en bovendruk 160 beetje kut voor iemand met betablokkers maar eigen schuld!
Zo verslavend is het nu ,ff een herinnering dat dit niet meer mag gebeuren.
Klik om te vergroten...
Clodinine,kratom,diazepam en vitamine C

Met die middelen kom je easy door een oxy WD heen als je cannabis rookt dan ook cannabis erbij en je merkt amper dat je aan het ontwennen bent
D
DookerLid
01-01-2024, 00:00
#14
waarschijnlijk gebruikt hij nog en beweert gestopt te zijn. opiaten langdurig gebruik geeft een lichamelijke verslaving door receptoren van een bepaald type in je hersenen te reduceren, omdat het lichaam voelt dat het teveel gestimuleerd wordt. de hormonen die vrijkomen bij het triggeren van dit type receptor heeft meerdere vitale lichaamsfuncties. wanneer je cold turkey stopt voel je je letterlijk ziek omdat die hormonen niet meer voldoende worden aangemaakt en je lichaam niet langer functioneert zoals het hoort. het heeft tijd nodig voor je hersenen om het aantal receptoren te verhogen en weer op een natuurlijk niveau te komen waarna je je weer normaal kunt voelen.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dooker zei:
waarschijnlijk gebruikt hij nog en beweert gestopt te zijn. opiaten langdurig gebruik geeft een lichamelijke verslaving door receptoren van een bepaald type in je hersenen te reduceren, omdat het lichaam voelt dat het teveel gestimuleerd wordt. de hormonen die vrijkomen bij het triggeren van dit type receptor heeft meerdere vitale lichaamsfuncties. wanneer je cold turkey stopt voel je je letterlijk ziek omdat die hormonen niet meer voldoende worden aangemaakt en je lichaam niet langer functioneert zoals het hoort. het heeft tijd nodig voor je hersenen om het aantal receptoren te verhogen en weer op een natuurlijk niveau te komen waarna je je weer normaal kunt voelen.
Klik om te vergroten...
Ik gebruik geen kruimel meer en voel me top nu ,ff 2 dagen griep gevoel en dat was het ,ik noem dit geen terugval maar louter pech na 3 dagen 1.25mg te pakken.
Voor de rest heb ik geen tabletje meer in huis ,vorige week nog rond de 500 stuks weg gebracht dus ik ben zo clean als het maar zijn kan!!
En jij ?
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#16
Maatje90 zei:
O noo gebruik je het voor pijn nee eh anders snuif je het niet dan is dit een harde les heeftbu wel pijn ga morgen terug eh geef aan wat er ligt welk merk en zeg ik heb de verkeerde weg gedaan heb bier opgelet en ga dan naar de apotheker vragen niet aan de balie die mogen niks maar goed snuiven man kijk uit niet doen
Klik om te vergroten...
Heb het inderdaad voor me pijn gepakt maar back to normal nu ,geen WD en beslist ook geen zin erin.
Dan maar een paracetamol haha
D
DookerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Soulassasins zei:
Ik gebruik geen kruimel meer en voel me top nu ,ff 2 dagen griep gevoel en dat was het ,ik noem dit geen terugval maar louter pech na 3 dagen 1.25mg te pakken.
Voor de rest heb ik geen tabletje meer in huis ,vorige week nog rond de 500 stuks weg gebracht dus ik ben zo clean als het maar zijn kan!!
En jij ?
Klik om te vergroten...
ik gebruik geen opiaten en opioids, wel paar soorten in mn leven geprobeerd, maar ik vind het geen fijn gevoel geven, eerder voel ik me ziek als ik het neem
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dooker zei:
ik gebruik geen opiaten en opioids, wel paar soorten in mn leven geprobeerd, maar ik vind het geen fijn gevoel geven, eerder voel ik me ziek als ik het neem
Klik om te vergroten...
Voor mij geven ze totaal geen gevoel meer ,zowel pijnstillend als de euforie zijn totaal afwezig.
Veel bewegen is echter voor me rug wel heel goed ,ik bouw spiermassa op door veel te trainen en zo maak je de boel steviger en minder gevoelig voor pijn.
Op dat soort momenten helpt een paracetamol erg goed als ik een dag niet train.
D
DookerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Soulassasins zei:
Voor mij geven ze totaal geen gevoel meer ,zowel pijnstillend als de euforie zijn totaal afwezig.
Veel bewegen is echter voor me rug wel heel goed ,ik bouw spiermassa op door veel te trainen en zo maak je de boel steviger en minder gevoelig voor pijn.
Op dat soort momenten helpt een paracetamol erg goed als ik een dag niet train.
Klik om te vergroten...
paracetamol is een catalysator voor de kracht van opioids.. het schijnt de kracht ervan te verdubbelen, met als doel de dosis te halveren. spiermassa bulken lijkt me contraproductief als je problemen met je rug hebt, hoewel bewegen en een lichte workout in mijn ogen wel een positief effect hebben op je gesteldheid, lijkt krachttraining me iets wat het ook erger kan maken.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dooker zei:
paracetamol is een catalysator voor de kracht van opioids.. het schijnt de kracht ervan te verdubbelen, met als doel de dosis te halveren. spiermassa bulken lijkt me contraproductief als je problemen met je rug hebt, hoewel bewegen en een lichte workout in mijn ogen wel een positief effect hebben op je gesteldheid, lijkt krachttraining me iets wat het ook erger kan maken.
Klik om te vergroten...
Ik zie mijn activiteiten als workout ,niet persee om spiermassa te kweken op hoog niveau ,het is voor mij doeltreffend genoeg om me overtollige energie kwijt te raken en lichamelijk wat vitaler te maken op me 51e jaar.
Paracetamol heb ik noot gebruikt bij oxy maar kan me herinneren dat het bij codeïne aanzienlijk versterkt

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."