Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPhenibut als afsluiter van mijn ghb gebruik

Phenibut als afsluiter van mijn ghb gebruik

96 antwoorden
25 weergaven
18-5-2026
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#1
4-hydroxybutaanzuur zei:
Ik wilde nog even melden; @Spyro is een engel, we converseren verder via DM.

Mocht iemand nog updates willen hier, laat maar weten!

En mocht iemand ervaring hebben met stoppen GHB d.m.v. van Phenibut en het hier wilt delen graag! Voor mij is het allemaal nog een beetje nieuw!

One love people 💟
Klik om te vergroten...
Je weet me te vinden… Doe het graag. 💜
G
GABA-B BonanzaLid
01-01-2024, 00:00
#2
@4-hydroxybutaanzuur Volledig stoppen op 2 ml per uur met een diazepammetjes is lastig. Je zal dan misschien een uurtje of 2 extra kunnen slapen alvorens de dopamine rebound start en je wakker wordt. Met dia kan je wel sneller de dosis afbouwen naar lager dan 1 ml per 2 uur (3 maal per dag 5mg), Vanaf dan kan je het gouden Russisch goedje gaan gebruiken om de G opzij te zetten.

De dosissen van Jumping jack zijn aan de zeer hoge kant.. je hebt maar 5 dagen gebinged als ik het goed heb? Meteen na je laatste Gtje 2 gram pheni nemen, goed slapen en uitrusten en dan in de ochtend kijken naar hoe je je voelt lichamelijk en mentaal en dan zou ik tegen de volgende avond 1,5 gram nemen en dan zou je volledig stabiel moeten zijn voor komende dagen.

Beetje opletten met Pheni, nooit langer dan 3 dagen, dit is echt een risky stofje!
4
4-hydroxybutaanzuurLid
01-01-2024, 00:00
#3
GABA-B Bonanza zei:
@4-hydroxybutaanzuur Volledig stoppen op 2 ml per uur met een diazepammetjes is lastig. Je zal dan misschien een uurtje of 2 extra kunnen slapen alvorens de dopamine rebound start en je wakker wordt. Met dia kan je wel sneller de dosis afbouwen naar lager dan 1 ml per 2 uur (3 maal per dag 5mg), Vanaf dan kan je het gouden Russisch goedje gaan gebruiken om de G opzij te zetten.

De dosissen van Jumping jack zijn aan de zeer hoge kant.. je hebt maar 5 dagen gebinged als ik het goed heb? Meteen na je laatste Gtje 2 gram pheni nemen, goed slapen en uitrusten en dan in de ochtend kijken naar hoe je je voelt lichamelijk en mentaal en dan zou ik tegen de volgende avond 1,5 gram nemen en dan zou je volledig stabiel moeten zijn voor komende dagen.

Beetje opletten met Pheni, nooit langer dan 3 dagen, dit is echt een risky stofje!
Klik om te vergroten...

Hey goedemiddag,

Excuses voor het wat verlate antwoord, ik heb het erg druk gehad dit weekend. Ben wel veel in contact geweest met @Spyro, dat was heel fijn. Heel lief dat je ook mee denkt @GABA-B Bonanza!!

Even korte status update:

Vrijdag avond had ik dus een diazepammetje genomen inderdaad, ik heb toen 00:00 voor het laatst gebruikt. Ik heb dit tot 16:00 volgehouden, dus 16 uur zonder noemenswaardige verschijnselen. Alleen een verhoogde pols, en wat gespannen. Vervolgens zaterdag avond weer wat gebruikt, geprobeerd zo weinig mogelijk, toen 4:00 gestopt. En toen tot zondag zonder diazepam 15:30 niks gebruikt, toen kreeg ik het wat moeilijker, angstig etc. Maar wederom 12 uur niks gebruikt, zonder echt noemenswaardige verschijnselen.

In het kort; ik ben gelukkig na een week veel gebruik nog niet super lichamelijk afhankelijk. Ik heb in 2017 een detox gehad, zat toen op 2,5 per uur, kon toen echt niet 1 a 2 uurtjes wachten. Dus ben bekent met de afkick, en weet ook wat verantwoord is en wat niet. Ik denk dat ik dit weekend had kunnen stoppen met diazepam alleen.

Maar na de vele goede verhalen over phenibut, dat dus besteld dit weekend, en vanmorgen binnengekregen. Uiteindelijk toch fijner om met een middel dat op je GABA - B receptor hecht te stoppen. Zondag ben ik eind van de middag weer begonnen, heb stabiel 2 / 2,5 ml per 2 uur gebruikt. Vannacht om 2:00 laatste dosis voor slapen, werd toen 6:30 wakker. Niet bezweet of ijskoud, geen hoge pols, heb toen 3ml genomen en doorgeslapen tot 10:00. Wederom geen erge afkickverschijnselen.

Tot slot nu mijn plan voor vanavond, daar kan ik nog wel wat advies voor gebruiken:

Ik wil graag phenibut nemen in de avond, en dan de nacht doorslapen, en de volgende dag nog 1 (en de laatste) dosis phenibut nemen. Advies is om de phenibut tegelijk of een uur later met mijn laatste Gtje te nemen? Plan:

1. 22:00 laatste 2ml, tegelijkertijd 2 gram phenibut, de nacht slapen.
2. Ik ben bang dat ik alsnog morgen afkick krijg, kan ik dan 12 uur later eventueel om 10:00 nog 1 gram phenibut nemen?
3. Morgen avond 22:00 1,5 gram phenibut nemen, en dan stoppen met phenibut
4. Eventueel dag 3 bij spanning kan ik nog een diazepammetje nemen, en mirthazepine om te slapen?

Vragen:

1. Ik heb nog diazepam, oxazepam, en mirtazapine liggen. Als ik morgen wat angstig ben kleine dosis 5mg dia, of 10mg oxza nemen, of is dat echt not done? en is het dan beter om 1 gram phenibut te nemen? (ik heb overigens 0 benzo tolerantie, gebruik het echt alleen sporadisch)

2. De angst bestaat natuurlijk dat de phenibut niet goed is, of dat het bij mij niet werkt. Wat te doen als het helemaal niet werkt? G + phenibut is gevaarlijk, dus wil absoluut niet combineren. Maar misschien wel fijn om een plan te hebben.

Verder heb ik er heel veel vertrouwen in dat het goed komt, maar wil het gewoon even duidelijk hebben allemaal. Ik heb lekker boodschappen gehaald, fruit groente, ga vanavond gezond eten. En morgen hoef ik in principe het huis niet uit, ben er klaar voor!

Special thanks to @Spyro 💟💜 En natuurlijk iedereen hier op het forum, jullie zijn toppers!
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik zou vanavond na je laatste dosis, een klein uurtje wachten, 1.5 MAX 2 gram Pheni voor jou is ruim voldoende denk ik. Phenibut kun je prima her doseren. Duurt alleen enorm lang voordat het inwerkt

Maar vanavond dus 1.5 - 2 gram en hooguit morgen avond 1.5 gram en je bent echt good to go!
4
4-hydroxybutaanzuurLid
01-01-2024, 00:00
#5
Spyro zei:
Ik zou vanavond na je laatste dosis, een klein uurtje wachten, 1.5 MAX 2 gram Pheni voor jou is ruim voldoende denk ik. Phenibut kun je prima her doseren. Duurt alleen enorm lang voordat het inwerkt

Maar vanavond dus 1.5 - 2 gram en hooguit morgen avond 1.5 gram en je bent echt good to go!
Klik om te vergroten...

Dit vind ik dus een lastige @Spyro , aangezien het zo lang duurt voordat het inwerkt, kan ik beter:

1. Vanavond 1,5 gram phenibut nemen, en mocht ik morgen klachten krijgen wat diazepam en 1 gram extra phenibut. (De dia omdat phenibut 6 uur duurt voordat het werkt, en ik absoluut geen G meer wil nemen.

2. Better save than sorry; gewoon 1.7, 1.8, of 2.0 gram phenibut nemen vanavond, en minder kans op klachten morgen?

Ben nog helemaal niet bekend met de werking van phenibut, dus sorry voor de hoeveelheid vragen haha! Beter nu, dan morgen stressen!

One love 💟
G
GABA-B BonanzaLid
01-01-2024, 00:00
#6
@4-hydroxybutaanzuur de stress om de stress, even kalm aan doen hoor zolang heb je niet gebinged hoor :tongueclosed:

Indd meteen 2 gram er in klappen en ik zou dan gedurende de dag echt geen Pheni meer bij zitten dosen.
Op een nuchtere maag en met een dosis van 2g Pheni voel je die al lekker na 1h30 inkicken, en zou tegen volgende avond nog heel licht werkzaam moeten zijn.

Stuur jij mij even een privé bericht om de kwaliteit van de pheni in te schatten en je gewicht?
4
4-hydroxybutaanzuurLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hey lieverds,

Heel klein updatetje alvast:

Ik heb mij enorm druk gemaakt om niets, wat is het fantastisch om een gaba-b middel te nemen bij relatief lichte ontwenning! (Belachelijk dat artsen hier zo weinig over weten, en maar gewoon pammetjes voorschrijven. En na een 1 week GHB gebruik adviseren om in te schrijven bij kliniek en door te gebruiken met een wachttijd van 6 weken!!)

Phenibut is een wonder middel, voorzichtigheid is wel geboden voor mensen die al langer in gebruik zijn! Zal hier morgen wat meer over uitwijden in een kort verslagje.

Uiteindelijk 23:10 laatste dosis G, 00:10 2.2 gram phenibut. Het gekke is dat ik na een half uur al voelde dat het goed zat. Inmiddels zijn we dik 2 uur verder na mijn laatste G-tje. En ik voel nu al dat het goed komt, zit lekker in bed, en ga lekker slapen :)

Morgen een uitgebreider verslag voor mensen die eventueel meer over phenibut willen weten.

slaap lekker, one love 💟
S
SpeedfreakerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag, ik ben een langdurige ghb gebruiker, nu lees ik veel over phenibut om er van af te komen. Maar ik vind maar weinig over de hoeveelheden je per uur moet nemen om geen ontwenningsverschijnselen te krijgen van de Ghb. Ik gebruik al zeker 8 a 9 jaar Ghb, maar door de grootschalige politie acties tegen drugs, kan ik niet meer aan ghb komen. Mijn dagelijkse gebruik zit nog ongeveer op 60 ml. Helaas heb ik nog maar 400 ml staan, en kan nergens meer aan komen. Helaas ben ik dus genoodzaakt om over te gaan op Phenibut om er helemaal van af te komen. Ook heb ik een baan van 40 uur per week waar ik naar toe moet gaan. Mijn gebruik zit ongeveer op 3,5 ml per 2 uur. Hopelijk weet ik nog ergens wat vandaan te toveren om nog meer af te bouwen.
Is er iemand die mij kan helpen bij deze grote omschakeling naar Phenibut?

Groetjes,
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#9
Speedfreaker zei:
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag, ik ben een langdurige ghb gebruiker, nu lees ik veel over phenibut om er van af te komen. Maar ik vind maar weinig over de hoeveelheden je per uur moet nemen om geen ontwenningsverschijnselen te krijgen van de Ghb. Ik gebruik al zeker 8 a 9 jaar Ghb, maar door de grootschalige politie acties tegen drugs, kan ik niet meer aan ghb komen. Mijn dagelijkse gebruik zit nog ongeveer op 60 ml. Helaas heb ik nog maar 400 ml staan, en kan nergens meer aan komen. Helaas ben ik dus genoodzaakt om over te gaan op Phenibut om er helemaal van af te komen. Ook heb ik een baan van 40 uur per week waar ik naar toe moet gaan. Mijn gebruik zit ongeveer op 3,5 ml per 2 uur. Hopelijk weet ik nog ergens wat vandaan te toveren om nog meer af te bouwen.
Is er iemand die mij kan helpen bij deze grote omschakeling naar Phenibut?

Groetjes,
Klik om te vergroten...
Hoi hoi,
Omdat je een stevige GHB tolerantie hebt zal je phenibut dosering redelijk hoog liggen, die twee hebben namelijk kruistolerantie met elkaar door werking op dezelfde receptor (GABAb). De exacte dosis om mee te beginnen kan ik niet voor je geven, dat is zelf even zoeken. Het is namelijk ook afhankelijk van of jij eerst je GHB langzaam helemaal afbouwt of cold turkey stopt.

Ik raad je aan om de GHB die je nog hebt te gebruiken om af te bouwen naar een
lage dosering per 2 uur, als het lukt minder dan 1ml. Schrijf hier zelf even een schematje voor dat je goed uitkomt met hoeveel je nog hebt. Vanaf het moment dat je je laatste dosering G neemt, neem je een uurtje later gelijk phenibut. Ik schat dat je kunt beginnen op 1,5g om de ergste afkick op te vangen en als dit niet genoeg is, neem je wat meer.

Hou in gedachten dat het 4 uur kan duren voordat phenibut inwerkt en dat het een hele lange werkingstijd heeft. Ik zou niet vaker dan 1x per 12 uur doseren. Daarnaast kun je phenibut ook maar kort, het liefst niet meer dan 3 dagen, gebruiken anders heb je er een nieuwe afkick bij. Daarna zal de gevaarlijke lichamelijk afkick wel over zijn, maar de craving zul je nog even doorheen moeten bijten.

Het is goed dat je het zelf gaat proberen, maar schroom niet om langs de huisarts te gaan. Die kan jou baclofen voorschrijven tegen de lichamelijke klachten.

Succes!
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#10
Geneesmiddel zei:
Hoi hoi,
Omdat je een stevige GHB tolerantie hebt zal je phenibut dosering redelijk hoog liggen, die twee hebben namelijk kruistolerantie met elkaar door werking op dezelfde receptor (GABAb). De exacte dosis om mee te beginnen kan ik niet voor je geven, dat is zelf even zoeken. Het is namelijk ook afhankelijk van of jij eerst je GHB langzaam helemaal afbouwt of cold turkey stopt.

Ik raad je aan om de GHB die je nog hebt te gebruiken om af te bouwen naar een
lage dosering per 2 uur, als het lukt minder dan 1ml. Schrijf hier zelf even een schematje voor dat je goed uitkomt met hoeveel je nog hebt. Vanaf het moment dat je je laatste dosering G neemt, neem je een uurtje later gelijk phenibut. Ik schat dat je kunt beginnen op 1,5g om de ergste afkick op te vangen en als dit niet genoeg is, neem je wat meer.

Hou in gedachten dat het 4 uur kan duren voordat phenibut inwerkt en dat het een hele lange werkingstijd heeft. Ik zou niet vaker dan 1x per 12 uur doseren. Daarnaast kun je phenibut ook maar kort, het liefst niet meer dan 3 dagen, gebruiken anders heb je er een nieuwe afkick bij. Daarna zal de gevaarlijke lichamelijk afkick wel over zijn, maar de craving zul je nog even doorheen moeten bijten.

Het is goed dat je het zelf gaat proberen, maar schroom niet om langs de huisarts te gaan. Die kan jou baclofen voorschrijven tegen de lichamelijke klachten.

Succes!
Klik om te vergroten...
Dit exact!

Persoonlijk zou ik hoger doseren. Minimaal vanaf 2 gram. Liefst 3 zeker.

Ik heb weleens 4 moeten doseren op jouw dosis per uur.

En idd niet vaker dan eens per 24 uur.
S
SpeedfreakerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Geneesmiddel zei:
Hoi hoi,
Omdat je een stevige GHB tolerantie hebt zal je phenibut dosering redelijk hoog liggen, die twee hebben namelijk kruistolerantie met elkaar door werking op dezelfde receptor (GABAb). De exacte dosis om mee te beginnen kan ik niet voor je geven, dat is zelf even zoeken. Het is namelijk ook afhankelijk van of jij eerst je GHB langzaam helemaal afbouwt of cold turkey stopt.

Ik raad je aan om de GHB die je nog hebt te gebruiken om af te bouwen naar een
lage dosering per 2 uur, als het lukt minder dan 1ml. Schrijf hier zelf even een schematje voor dat je goed uitkomt met hoeveel je nog hebt. Vanaf het moment dat je je laatste dosering G neemt, neem je een uurtje later gelijk phenibut. Ik schat dat je kunt beginnen op 1,5g om de ergste afkick op te vangen en als dit niet genoeg is, neem je wat meer.

Hou in gedachten dat het 4 uur kan duren voordat phenibut inwerkt en dat het een hele lange werkingstijd heeft. Ik zou niet vaker dan 1x per 12 uur doseren. Daarnaast kun je phenibut ook maar kort, het liefst niet meer dan 3 dagen, gebruiken anders heb je er een nieuwe afkick bij. Daarna zal de gevaarlijke lichamelijk afkick wel over zijn, maar de craving zul je nog even doorheen moeten bijten.

Het is goed dat je het zelf gaat proberen, maar schroom niet om langs de huisarts te gaan. Die kan jou baclofen voorschrijven tegen de lichamelijke klachten.

Succes!
Klik om te vergroten...
Dankjewel, hoe is het beste om Phenibut in te nemen? In een capsule of door een laagje water en het zo op te drinken?
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#12
Speedfreaker zei:
Dankjewel, hoe is het beste om Phenibut in te nemen? In een capsule of door een laagje water en het zo op te drinken?
Klik om te vergroten...
Ik raad je aan om het te freebasen (https://drugsforum.nl/threads/phenibut-hcl-simpel-omzetten-naar-faa-met-baking-soda.71744/) en het met wat water of iets om de smaak te maskeren op te drinken. Je hoeft het niet per se te freebasen voor die paar keer dat je het gebruikt, maar ik zou het sowieso met veel water verdunnen om de zuurgraad omhoog te krijgen.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#13
Speedfreaker zei:
Zit er nog verschil in de verschillende soorten Phenibut die te verkrijgen zijn op Internet? Of is *piep, Spyro piep* de beste plek om het te bestellen? Weet niet of ik dit mag vragen....
Klik om te vergroten...
Ik zou het even weghalen waar je koopt. Is tegen de regels…
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#14
Geneesmiddel zei:
Ik raad je aan om het te freebasen (https://drugsforum.nl/threads/phenibut-hcl-simpel-omzetten-naar-faa-met-baking-soda.71744/) en het met wat water of iets om de smaak te maskeren op te drinken. Je hoeft het niet per se te freebasen voor die paar keer dat je het gebruikt, maar ik zou het sowieso met veel water verdunnen om de zuurgraad omhoog te krijgen.
Klik om te vergroten...
Gewoon een capsule is voldoende. Te smerig en slecht voor je om te drinken. Dan idd goed verdunnen. Maar kun je net zo goed een capsule nemen!
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#15
Spyro zei:
Gewoon een capsule is voldoende. Te smerig en slecht voor je om te drinken. Dan idd goed verdunnen. Maar kun je net zo goed een capsule nemen!
Klik om te vergroten...
Capsule is idd beter voor de smaak, mond en slokdarm maar zorg dan nog steeds dat je veel water drinkt om je maag en darmstelsel te sparen. Opzich moet ik het ook niet overdrijven maar in hoge doseringen kun je echt schade doen
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#16
Geneesmiddel zei:
Capsule is idd beter voor de smaak, mond en slokdarm maar zorg dan nog steeds dat je veel water drinkt om je maag en darmstelsel te sparen. Opzich moet ik het ook niet overdrijven maar in hoge doseringen kun je echt schade doen
Klik om te vergroten...
Zeker! Ik heb er gelukkig nooit last van gehad maar het is idd wel heul erg zuur.
S
SpeedfreakerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Geneesmiddel zei:
Capsule is idd beter voor de smaak, mond en slokdarm maar zorg dan nog steeds dat je veel water drinkt om je maag en darmstelsel te sparen. Opzich moet ik het ook niet overdrijven maar in hoge doseringen kun je echt schade doen
Klik om te vergroten...
Duurt het niet langer voordat het gaat werken? Eerlijk gezegd ben ik altijd zo bang geweest voor de ontwenningsverschijnselen van ghb is dat ik nooit langer dan de eerste verschijnselen. Het non stop blijven gapen. Of doormiddel van andere medicijnen waardoor ik 6 uur inslaap kon blijven. Midazolam / Dormicum of serequel.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."