Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat is hier aan de hand?!

Wat is hier aan de hand?!

29 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
S
ShangoLid
01-01-2024, 00:00
#1
IMG20250127104758.jpgIMG20250127104749.jpg
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik zou hem eens goed luchten en nog gewoon een tijdje door laten groeien, vind het er wel erg nat uitzien
S
ShangoLid
01-01-2024, 00:00
#3
De bubbels hadden alleszins blauwe verkleuring bij het oogsten, dus psilocybine.

Tweede flush normale paddo's
S
ShangoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Maar toch wel merkwaardige dingen

IMG20250201195328.jpg
N
NicotriprennerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mushrooms
S
ShangoLid
01-01-2024, 00:00
#6
😅 ja maar waarschijnlijk niet de gewenste soort?!
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#7
Shango zei:
😅 ja maar waarschijnlijk niet de gewenste soort?!
Klik om te vergroten...
Waarom niet?
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Zo zag de koffieautomaat er vroeger in de kantine van binnen uit…
S
ShangoLid
01-01-2024, 00:00
#9
miles zei:
Waarom niet?
Klik om te vergroten...
Ik heb nog nooit eerder bubbels gezien op een growkit. Google image search geeft me ook heel uiteenlopende opinies.
S
ShangoLid
01-01-2024, 00:00
#10
IMG20250129124024.jpg
S
ShangoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Weggooien?🥺
K
KrielLid
01-01-2024, 00:00
#12
Shango zei:
De Vuitton heeft ook sowieso een meer opgeblazen vorm.
De hoedjes worden misvormd. Stammen slaan bruin uit. Mycelium en paddo's worden overgroeide met een wit pluis dat me geen mycelium lijkt.

Ik heb een lang niet gebruikte gevulde plantenspuit gebruikt voor de wanden van de zak bij het opstarten. Deze heb ik vluchtig afgewassen, niet gedesinfecteerd..... De eigenaardigheden duiken vooral op langs de rand, dichtbij de zak.

Misschien op die manier besmet met wet or dry blub.
Klik om te vergroten...

Ik denk dat de blobs simpelweg het gevolg van een mutatie zijn die vaker voorkomt bij golden teachers, en vele andere varianten. De witte pluis die je ziet is ook iets wat vaker voorkomt en wordt “fuzzy feet” genoemd, mogelijk gevolg van wat stilstaande lucht op het oppervlak De blobs zien er verder prima uit en zou je gewoon kunnen gebruiken.

Wat ook vaker voorkomt (en zeker bij growkits) is dat de paddestoelen vooral rond de rand groeien. Vaak is het vochtgehalte van de kit niet in orde en zijn omstandigheden rond de rand het meest ideaal voor de paddestoelen om te groeien. Dat kan verklaren waarom het vooral rond de randen groeit.

Ik vind het mycelium er sowieso niet gezond uit ziet dus wellicht dat er een bacteriële besmetting gaande is. De kans is groot dat deze er al in zat voordat je de kit hebt ontvangen. Als de kit volledig gekoloniseerd en gezond is hebben besmettingen van buiten af een redelijk minder grote kans.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Shango zei:
Weggooien?🥺
Klik om te vergroten...

Is er kans geweest op besmetting van andere soorten?

Let op, aanraking van niet steriele voorwerpen of je handen zijn ultieme besmettingsbronnen.

Soms is zelfs blootstelling aan open lucht al voldoende voor besmetting.

Het mycelium lijkt wit, dat is opzich geen slecht teken. Beter dan groen, oranje of zwart.

Ik zou het zeker niet weggooien, maar gewoon nog eens een tijdje aanzien.
Desnoods een growkit van dezelfde soort ernaast zetten om te zien hoe die eruit komt.
K
KrielLid
01-01-2024, 00:00
#14
Oh dit gebeurt wel vaker met bepaalde varianten, is een mutatie. Hoeft niet perse besmet te zijn of een verkeerde soort. Welke variant is dit als ik vragen mag?

Heb op het moment twee tubs met albino Bluey vuitton staan die precies hetzelfde doen.

Het ziet er verder niet heel denderend uit maar de blobs kun je gewoon gebruiken hoor 🍄 zou het nog even laten staan en aankijken. Soms willen er met een tweede flush wel normale mushrooms groeien. Gebeurt met penis envy vaak bijvoorbeeld.
S
ShangoLid
01-01-2024, 00:00
#15
Golden teacher IMG20250130214509.jpg
S
ShangoLid
01-01-2024, 00:00
#16
De Vuitton heeft ook sowieso een meer opgeblazen vorm.
De hoedjes worden misvormd. Stammen slaan bruin uit. Mycelium en paddo's worden overgroeide met een wit pluis dat me geen mycelium lijkt.

Ik heb een lang niet gebruikte gevulde plantenspuit gebruikt voor de wanden van de zak bij het opstarten. Deze heb ik vluchtig afgewassen, niet gedesinfecteerd..... De eigenaardigheden duiken vooral op langs de rand, dichtbij de zak.

Misschien op die manier besmet met wet or dry blub.
S
ShangoLid
01-01-2024, 00:00
#17
Op de blobs zijn er zelfs hoedjes die naar onder groeien
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hmm, ja bij san Pedro/peyote kweeks zou ik je nu aanbevelen superol te gebruiken. Maar dat dood waarschijnlijk ook je psychoactieve schimmels.

Ik heb verder geen ervaring met paddo's. Alleen met niet psychoactief mycelium kweken.
S
ShangoLid
01-01-2024, 00:00
#19
Bedankt iedereen om mee te denken en kennis te delen.

Een mailtje met foto's is ook naar de webshop verstuurd.
S
ShangoLid
01-01-2024, 00:00
#20
Kriel zei:
Ik denk dat de blobs simpelweg het gevolg van een mutatie zijn die vaker voorkomt bij golden teachers, en vele andere varianten. De witte pluis die je ziet is ook iets wat vaker voorkomt en wordt “fuzzy feet” genoemd, mogelijk gevolg van wat stilstaande lucht op het oppervlak De blobs zien er verder prima uit en zou je gewoon kunnen gebruiken.

Wat ook vaker voorkomt (en zeker bij growkits) is dat de paddestoelen vooral rond de rand groeien. Vaak is het vochtgehalte van de kit niet in orde en zijn omstandigheden rond de rand het meest ideaal voor de paddestoelen om te groeien. Dat kan verklaren waarom het vooral rond de randen groeit.

Ik vind het mycelium er sowieso niet gezond uit ziet dus wellicht dat er een bacteriële besmetting gaande is. De kans is groot dat deze er al in zat voordat je de kit hebt ontvangen. Als de kit volledig gekoloniseerd en gezond is hebben besmettingen van buiten af een redelijk minder grote kans.
Klik om te vergroten...
Indien er bacteriële besmetting heeft plaatsgevonden, lijkt het me beter ze niet op te eten toch?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."