Waarom niet?😅 ja maar waarschijnlijk niet de gewenste soort?!
Ik heb nog nooit eerder bubbels gezien op een growkit. Google image search geeft me ook heel uiteenlopende opinies.Waarom niet?
De Vuitton heeft ook sowieso een meer opgeblazen vorm.
De hoedjes worden misvormd. Stammen slaan bruin uit. Mycelium en paddo's worden overgroeide met een wit pluis dat me geen mycelium lijkt.
Ik heb een lang niet gebruikte gevulde plantenspuit gebruikt voor de wanden van de zak bij het opstarten. Deze heb ik vluchtig afgewassen, niet gedesinfecteerd..... De eigenaardigheden duiken vooral op langs de rand, dichtbij de zak.
Misschien op die manier besmet met wet or dry blub.
Weggooien?🥺
Indien er bacteriële besmetting heeft plaatsgevonden, lijkt het me beter ze niet op te eten toch?Ik denk dat de blobs simpelweg het gevolg van een mutatie zijn die vaker voorkomt bij golden teachers, en vele andere varianten. De witte pluis die je ziet is ook iets wat vaker voorkomt en wordt “fuzzy feet” genoemd, mogelijk gevolg van wat stilstaande lucht op het oppervlak De blobs zien er verder prima uit en zou je gewoon kunnen gebruiken.
Wat ook vaker voorkomt (en zeker bij growkits) is dat de paddestoelen vooral rond de rand groeien. Vaak is het vochtgehalte van de kit niet in orde en zijn omstandigheden rond de rand het meest ideaal voor de paddestoelen om te groeien. Dat kan verklaren waarom het vooral rond de randen groeit.
Ik vind het mycelium er sowieso niet gezond uit ziet dus wellicht dat er een bacteriële besmetting gaande is. De kans is groot dat deze er al in zat voordat je de kit hebt ontvangen. Als de kit volledig gekoloniseerd en gezond is hebben besmettingen van buiten af een redelijk minder grote kans.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."