Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNieuw kweekseizoen

Nieuw kweekseizoen

45 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#1
Vandaag de zaadjes bekeken die ik op 8 maart heb laten kiemen. De volgende zaadjes zijn ontkiemd:

Strawberry Kush
Gorilla Glue
White Gorilla Haze

Het Durban zaadje is nog niet ontkiemd. Misschien komt dat nog of helemaal niet, want deze is al wat ouder.

Nu voorzichtig in een potje met aarde overplaatsen.
X
XMRLid
01-01-2024, 00:00
#2
Autoflowers zijn een aanrader voor de buitenkweek in Nederland. Deze zijn een stuk sneller klaar en leveren bij een juiste kweek toch meer dan genoeg kwaliteitstoppen op.

Aangezien ik niet meer kweek, alles allang opgerookt heb en verhuisd ben kan ik wel wat foto's delen:

Auto Blue Moby van Seedstockers:
(110 gram droog)
Mijn favoriete gekweekte plant ooit🥰
1000037430_50.jpg
1000037442.jpg
1000037443.jpg
1000037449.jpg
Wat een ongelofelijke stank kwam er van die plant af zeg, echt niet normaal.

Auto Gelato 41 (seedstockers):
(Opbrengst niet gewogen, plant had helaas nogal last van schimmel)
1000037444.jpg
1000037445.jpg

Auto skywalker haze (dutch passion):
(150 gram droog)
1000037446.jpg

Al deze resultaten zijn met behulp van de (biologische) BIOCANNA voedingslijn in biocanna terra plus potgrond.
j
jamLid
01-01-2024, 00:00
#3
Neo-Shulginist zei:
Wat je volgens mij zoekt - als je zegt dat je amnesia lekker vindt - is een wietsoort die een hoog THC-percentage produceert, en een terpenenprofiel met voornamelijk citroengeur (limoneen) heeft, met wat myrceen (hop), en terpinoleen.
En dan op basis van mijn aanbevelingen zou ik voor een relatief korte bloeitijd gaan (8 weken).
Dit zijn concrete eigenschappen waar je naar kunt zoeken.

Ik kom dan bijvoorbeeld uit op de strain Pink Runtz.
Klik om te vergroten...
Wow bedankt voor de bijkomende informatie.
Wat ik vooral zoek, of ook de reden is dat ik zelf wil kweken, is dat alle wiet die hier in omloop is veel te sterk is voor mij.
Ik kan er niet meer zo goed tegen en zoek eigenlijk vooral soorten die niet te sterk zijn (dus een niet te hoog thc-percentage). Qua smaak heb ik minder specifieke eisen. Soorten die meer een high als een stoned effect geven waardeer ik altijd erg.

Houd er even rekening mee dat sativa-dominante strains een heel lange bloeitijd kunnen hebben, soms wel 12 weken. In Nederland is dat echt te lang voor buitenteelt. Want dan zijn ze pas in november/december oogstrijp.

Sowieso is de natte en koude herfst altijd een ding. Gevorderde buitenkwekers gebruiken daarom vaak een tunnel die ze kunnen verduisteren door er een lichtdicht doek overheen te trekken. Dan moet je wel elke dag op precies hetzelfde tijdstip dat doek eroverheen trekken en eraf te halen, zodat de plant precies 12 uur licht krijgt. Maar het resultaat is dat je wiet eind augustus/begin september klaar kan zijn. En dat komt de wiet enorm ten goede.

Ook daarbij zijn sativa-dominante strains een moeilijkheid, omdat die meer de hoogte in groeien dan de breedte. Dan moet je dus een hoge tunnel gaan bouwen..
Klik om te vergroten...

Dan kies ik dus best toch enkel voor autoflowers?
Die zoieso maar een kortere periode bloeien.
Daarnaast had ik al eens gelezen dat ruderalis genen ook meer naar sativa als indica neigen.
Tenzij iemand nog fijne soorten kent met een kortere bloeiperiode.
Ik houd trouwens ook van CBD, dus soorten die dit veel bevatten vind ik ook interessant.

Ik ben zelf fan van dutch passion en seedstockers. Bij dutch passion heb je ook een keuzehulp die je helpt de juiste zaadjes te vinden afhankelijk van de omgeving waarin je kweekt en het effect dat je zoekt
Klik om te vergroten...

Heb je toevallig ervaring met freeseedsonline?
Ze lijken zaden van andere zaadproducenten te verkopen, maar hebben ook veel goedkopere 'eigen' strains.
j
jamLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zijn het autoflowers bij jou?
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik ben wel weer van plan wat cannabis te laten groeien. Het is elk jaar spannend met mijn standaard wietras Hindu Kush. Hoewel 100% indica, is deze vaak pas klaar eind oktober of half november.

Dit jaar wil ik misschien wel wat autoflowers proberen.
j
jamLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik ben hindu kush ook al als autoflower tegengekomen, dus die kan je misschien wel eens proberen.
Weet wel niet of die qua effect en smaak etc ook hetzelfde is.
D
DonkeyGonzLid
01-01-2024, 00:00
#7
ik wil zelf dit jaar gaan proberen Lava Cake te laten groeien, word mijn eerste keer kweken. Wat mij aantrok is dat deze plant het buiten goed kan doen.
j
jamLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dag iedereen


Het is nog vroeg op het jaar, maar allicht beginnen er nog al mensen na te denken over wat ze dit jaar allemaal willen kweken.
Ik heb zelf weinig ervaring met het kweken van cannabis, maar zou dit jaar graag buiten enkele soorten proberen kweken.
Mijn voorkeur gaat hierbij uit naar sativa of sativadominante soorten en ik zou graag enkele autoflowers alsook enkele gewone gefeminiseerde planten willen.
Gewoon regulier zaad ga ik niet kopen omdat ik niet persé zaadjes willen kweken of planten wil kruisen.
Nu wil ik graag vragen of hier mensen hebben met bepaalde soorten (liefst dus sativa), waar ze goede kweekervaringen mee hebben?
Daarnaast ben ik ook erg geïnteresseerd in welke andere soorten de andere leden hier dit jaar gaan kweken, dus ook dat mag je gerust delen.
Ik had zelf al eens een winkellijstje gemaakt op een site die zaadjes verkoopt met volgende soorten:
- Critical autoflower
- White haze autoflower
- Durban (gewoon)
- Amnesia autoflower


Indien er iemand dus al met deze soorten ervaring heeft of nog andere fijne soorten kent, deel gerust!!

Groetjes Jam
X
XMRLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik kweek tegenwoordig helaas niet meer (geen ruimte voor), maar ik kan je wel een waardevolle tip geven.

Zorg dat je je zaden koopt bij een goede zadenbank, goede genetica is het halve werk. Bovendien wil je natuurlijk ook het best mogelijke eindproduct voor de moeite die je er in steekt.

Ik ben zelf fan van dutch passion en seedstockers. Bij dutch passion heb je ook een keuzehulp die je helpt de juiste zaadjes te vinden afhankelijk van de omgeving waarin je kweekt en het effect dat je zoekt.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#10
Houd er even rekening mee dat sativa-dominante strains een heel lange bloeitijd kunnen hebben, soms wel 12 weken. In Nederland is dat echt te lang voor buitenteelt. Want dan zijn ze pas in november/december oogstrijp.

Sowieso is de natte en koude herfst altijd een ding. Gevorderde buitenkwekers gebruiken daarom vaak een tunnel die ze kunnen verduisteren door er een lichtdicht doek overheen te trekken. Dan moet je wel elke dag op precies hetzelfde tijdstip dat doek eroverheen trekken en eraf te halen, zodat de plant precies 12 uur licht krijgt. Maar het resultaat is dat je wiet eind augustus/begin september klaar kan zijn. En dat komt de wiet enorm ten goede.

Ook daarbij zijn sativa-dominante strains een moeilijkheid, omdat die meer de hoogte in groeien dan de breedte. Dan moet je dus een hoge tunnel gaan bouwen..

Daarnaast zegt het onderscheid tussen sativa/indica niet zoveel over het effect van de wiet. De stoffen die de plant aanmaakt worden bepaald door andere genen. En doordat cannabis zoveel gekruist is bestaat dat onderscheid tussen indica en sativa wat dat betreft niet meer. Vóór de jaren '70 waren er wel nog klassieke rassen die uit bepaalde landen kwamen, en bestond er veel meer samenhang tussen sativa, en bepaalde effecten. Helaas is de straatwijsheid in de tussentijd niet echt meegegroeid. Vandaar de veelvoorkomende misvattingen over het verschil in effect tussen indica en sativa nog vaak herhaald worden.

Wat je volgens mij zoekt - als je zegt dat je amnesia lekker vindt - is een wietsoort die een hoog THC-percentage produceert, en een terpenenprofiel met voornamelijk citroengeur (limoneen) heeft, met wat myrceen (hop), en terpinoleen.
En dan op basis van mijn aanbevelingen zou ik voor een relatief korte bloeitijd gaan (8 weken).
Dit zijn concrete eigenschappen waar je naar kunt zoeken.

Ik kom dan bijvoorbeeld uit op de strain Pink Runtz.

Met die strain heb ik geen persoonlijke ervaring. Maar zo heb ik je een beetje meegenomen in hoe ik denk en zoek :wink:

Ik kan aanraden om speciale aandacht te hebben voor bedrijven die de genen serieus nemen. Een probleem in de cannabisbranche is namelijk dat veel zaden als een 'strain' verkocht worden die dat niet zijn. Voor zaden met gelijksoortige nakomelingen moet je namelijk 3 of 7 generaties doorkweken (F3 of F7). Doe je dat niet, dan zal 25% tot 50% van de zaden andere genen bevatten. Oftewel, je koopt zaden voor bepaalde eigenschappen, maar de helft van de zaden doet wat anders. Dat is niet wat een ras is.

Wat dat betreft kan ik aanraden om te kijken naar Amerikaanse producenten. Maar ook daar opletten, want Amerikaans betekent niet per se dat ze alles goed doen :wink:
X
XMRLid
01-01-2024, 00:00
#11
jam zei:
Heb je toevallig ervaring met freeseedsonline?
Ze lijken zaden van andere zaadproducenten te verkopen, maar hebben ook veel goedkopere 'eigen' strains.
Klik om te vergroten...
Nee sorry, daar heb ik geen ervaring mee. Ik kan aanraden om zulk soort "huismerk" zaden te vermijden. Zoals Neo-Shulginist al zei is het dan echt gokken wat voor plant er uit het zaadje zal komen.

Ik kan aanraden om de zaden rechtstreeks bij de zadenbank te kopen die ze gemaakt heeft, deze hebben eigenlijk altijd wel een eigen webshop.

Ik zou zeggen vul de keuzehulp voor zaadjes op de dutch passion website eens in. Misschien brengt dat je op ideeën voor soortjes die je kunt kweken.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#12
jam zei:
Wow bedankt voor de bijkomende informatie.
Wat ik vooral zoek, of ook de reden is dat ik zelf wil kweken, is dat alle wiet die hier in omloop is veel te sterk is voor mij.
Ik kan er niet meer zo goed tegen en zoek eigenlijk vooral soorten die niet te sterk zijn (dus een niet te hoog thc-percentage). Qua smaak heb ik minder specifieke eisen. Soorten die meer een high als een stoned effect geven waardeer ik altijd erg.
Klik om te vergroten...
Ja dat heb ik ook. Daarom zoek ik meestal naar strains die ongeveer half-om-half THC-CBD produceren. Ik zou dan dus juist strains als amnesia afraden.

jam zei:
Dan kies ik dus best toch enkel voor autoflowers?
Die zoieso maar een kortere periode bloeien.
Daarnaast had ik al eens gelezen dat ruderalis genen ook meer naar sativa als indica neigen.
Tenzij iemand nog fijne soorten kent met een kortere bloeiperiode.
Ik houd trouwens ook van CBD, dus soorten die dit veel bevatten vind ik ook interessant.
Klik om te vergroten...
Ja klopt! Ik ben heel erg fan van autoflowers omdat die netjes in het seizoen afbloeien. Met een beetje planning kun je ook drie oogsten per jaar doen buiten. Al met al heb je dan best een flinke hoeveelheid wiet (als je 5 autoflowers per keer doet).
jam zei:
Heb je toevallig ervaring met freeseedsonline?
Ze lijken zaden van andere zaadproducenten te verkopen, maar hebben ook veel goedkopere 'eigen' strains.
Klik om te vergroten...
Nee die ken ik niet!

Ik heb wel eens Sweet Nurse geteeld. De opbrengst was laag, maar wel echt heel erg lekkere wiet. Er zal vast een bias in mijn smaak zitten, maar ik vind het een van de fijnste wietjes ooit 😁

Kijk nog eens naar de strains van CBD Crew. Dat zijn mensen die genetica wel serieus nemen. Hun zaden zijn dan ook niet goedkoop..
j
jamLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ja dat heb ik ook. Daarom zoek ik meestal naar strains die ongeveer half-om-half THC-CBD produceren. Ik zou dan dus juist strains als amnesia afraden
Klik om te vergroten...
Welke strains vond je nog goed naast sweet nurse? Een lage opbrengst vind ik niet erg hoor.
Ik gebruik eigenlijk nog maar enkele keren per jaar cannabis dus veel heb ik niet nodig.

Ja klopt! Ik ben heel erg fan van autoflowers omdat die netjes in het seizoen afbloeien. Met een beetje planning kun je ook drie oogsten per jaar doen buiten. Al met al heb je dan best een flinke hoeveelheid wiet (als je 5 autoflowers per keer doet).
Klik om te vergroten...
Vanaf welke maand begin je dan ongeveer?
Maart al of is dat nog te vroeg als je meerdere oogsten wilt proberen?
j
jamLid
01-01-2024, 00:00
#14
Heb inmiddels een mix van verschillende autoflowerzaadjes besteld om te proberen.
Ben er nog niet volledig uit wanneer ik effectief ga beginnen, heb een kleine serre waarin ik misschien al iets vroeger kan starten, maar probeer mezelf voorlopig toch in te tomen om nog niet te vroeg in actie te schieten.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#15
jam zei:
Welke strains vond je nog goed naast sweet nurse? Een lage opbrengst vind ik niet erg hoor.
Ik gebruik eigenlijk nog maar enkele keren per jaar cannabis dus veel heb ik niet nodig.
Klik om te vergroten...
Voor het Nederlandse klimaat zijn Northernlight en Frisian Dew erg geschikt. Daarnaast ben ik fan van Jack Herrer. Dat zijn alleen geen autoflowers.
jam zei:
Vanaf welke maand begin je dan ongeveer?
Maart al of is dat nog te vroeg als je meerdere oogsten wilt proberen?
Klik om te vergroten...
Ja inderdaad in maart al binnen opkweken (wel opletten dat ze genoeg licht krijgen want anders gaan ze strekken). Dan zijn die in mei klaar; wanneer het mooie weer begint. Van mei-juli doe je de tweede lichting, en dan van juli-september de laatste.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik weet niet precies wat het wordt dit jaar, maar mijn vriendin geniet nog altijd van de wietjes. Ik heb wel een assortiment aan autoflower zaadjes en wacht netjes af tot einde April begin Mei voordat ik begin dit jaar.
Na de inbraak van vorig jaar en gezien ik zelf niet meer consumeer zal ik het allemaal niet te serieus nemen. Maar even leuk groen terras creëren begin van de zomer zal wel mogelijk zijn.

Even een groepsfoto van een aantal dames voor de kleur..
j
jamLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wauw leuke foto, heb ondertussen ook enkele autoflowerzaden besteld om eens te proberen, maar het is moeilijk om geduldig te wachten tot het weer wat beter word.
DonkeyGonz zei:
ik wil zelf dit jaar gaan proberen Lava Cake te laten groeien, word mijn eerste keer kweken. Wat mij aantrok is dat deze plant het buiten goed kan doen.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat er nog wel veel soorten zijn die goed buiten kunnen , is dat ook een autoflower?
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#18
DonkeyGonz zei:
ik wil zelf dit jaar gaan proberen Lava Cake te laten groeien, word mijn eerste keer kweken. Wat mij aantrok is dat deze plant het buiten goed kan doen.
Klik om te vergroten...

Interessant wel, misschien ook maar Lava Cake overwegen.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#19
Neo-Shulginist zei:
Ja inderdaad in maart al binnen opkweken (wel opletten dat ze genoeg licht krijgen want anders gaan ze strekken). Dan zijn die in mei klaar; wanneer het mooie weer begint.
Klik om te vergroten...
Zijn april en mei niet te koud?
Zonuren niet te weinig?
Mijn ervaring is dat autoflowers behoorlijk gevoelig zijn voor schimmel en pas bij 25 graden zich in hun element voelen.
Auto Frisian Dew misschien wat minder.
Komen er voldoende grote toppen aan?
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik ga de Wedding CheeseCake en Gorilla Glue kweken dit jaar. Op lightmix, voeding van Bionova en Plagron. Denk gewoon autoflowers, buiten op t balkon.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."