Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNieuw kweekseizoen

Nieuw kweekseizoen

45 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik weet niet precies wat het wordt dit jaar, maar mijn vriendin geniet nog altijd van de wietjes. Ik heb wel een assortiment aan autoflower zaadjes en wacht netjes af tot einde April begin Mei voordat ik begin dit jaar.
Na de inbraak van vorig jaar en gezien ik zelf niet meer consumeer zal ik het allemaal niet te serieus nemen. Maar even leuk groen terras creëren begin van de zomer zal wel mogelijk zijn.

Even een groepsfoto van een aantal dames voor de kleur..
j
jamLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wauw leuke foto, heb ondertussen ook enkele autoflowerzaden besteld om eens te proberen, maar het is moeilijk om geduldig te wachten tot het weer wat beter word.
DonkeyGonz zei:
ik wil zelf dit jaar gaan proberen Lava Cake te laten groeien, word mijn eerste keer kweken. Wat mij aantrok is dat deze plant het buiten goed kan doen.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat er nog wel veel soorten zijn die goed buiten kunnen , is dat ook een autoflower?
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#3
DonkeyGonz zei:
ik wil zelf dit jaar gaan proberen Lava Cake te laten groeien, word mijn eerste keer kweken. Wat mij aantrok is dat deze plant het buiten goed kan doen.
Klik om te vergroten...

Interessant wel, misschien ook maar Lava Cake overwegen.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#4
Neo-Shulginist zei:
Ja inderdaad in maart al binnen opkweken (wel opletten dat ze genoeg licht krijgen want anders gaan ze strekken). Dan zijn die in mei klaar; wanneer het mooie weer begint.
Klik om te vergroten...
Zijn april en mei niet te koud?
Zonuren niet te weinig?
Mijn ervaring is dat autoflowers behoorlijk gevoelig zijn voor schimmel en pas bij 25 graden zich in hun element voelen.
Auto Frisian Dew misschien wat minder.
Komen er voldoende grote toppen aan?
j
jamLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik kon me allersinds niet meer bedwingen en heb net 2 zaadjes van dutch low rider klaar gemaakt om te ontkiemen.
Als ze een beetje gegroeid zijn zal ik ze buiten in een plastic serre zetten die wel goed opwarmt (ze staat veel in de zon), maar ik zal ze ook af en toe open zetten dan zodat ze niet te vochtig wordt. Het is voor mij de eerste keer dus heb uiteindelijk een paar zaadjes gekocht waar ik wat mee ga experimenteren. Ik zou ook graag eens kijken of ik ze met biologische voedingsstoffen (lees dingen over bananen, koffiegruis,...) goed kan laten groeien. Ik tuinier wel heel graag en kweek al vele jaren groenten en bloemen etc, dus ben is benieuwd naar dit type planten :)
F
Fisherman's friendLid
01-01-2024, 00:00
#6
jam zei:
Ik kon me allersinds niet meer bedwingen en heb net 2 zaadjes van dutch low rider klaar gemaakt om te ontkiemen.
Als ze een beetje gegroeid zijn zal ik ze buiten in een plastic serre zetten die wel goed opwarmt (ze staat veel in de zon), maar ik zal ze ook af en toe open zetten dan zodat ze niet te vochtig wordt. Het is voor mij de eerste keer dus heb uiteindelijk een paar zaadjes gekocht waar ik wat mee ga experimenteren. Ik zou ook graag eens kijken of ik ze met biologische voedingsstoffen (lees dingen over bananen, koffiegruis,...) goed kan laten groeien. Ik tuinier wel heel graag en kweek al vele jaren groenten en bloemen etc, dus ben is benieuwd naar dit type planten :)
Klik om te vergroten...
Leuk dat je deze hobby gaat proberen.
Lees je een paar uren in op internet over het beginnen van wiet kweken.
Voor jou is het interessant om de basis te begrijpen, zeker over autoflowers, want die heb je nu.

Als je ze buiten wil kweken in Nederland dan ben je nu veel te vroeg met het ontkiemen van de zaadjes.
Door de weinige uren licht hebben de plantjes niet veel kans zich te ontwikkelen tot de planten wat ze zouden kunnen worden.
(Ontkiemen rond half mei is beter)
autoflowers groeien en gaan bloeien als ze een bepaalde leeftijd hebben, ze gaan bloeien als ze ongeveer 6 weken oud zijn.
'Normale' wietplanten groeien maar hun gaan pas bloeien als de dagen korter worden, gemiddeld is dat in augustus, dat is voor elke soort een beetje verschillend.

In plaats van met die biologische voedingsstoffen te gaan werken kun je beter beginnen met een goede grond of medium.
Ik raad aan om voor de eerste keer goede potgrond te gebruiken.
Ik heb prima resultaten behaald met universele potgrond van de intratuin ofzo.
Er is vanalles te koop om toe te voegen aan de potgrond, zoals kokos of voeding, maar dan heb je eigenlijk eerst wat ervaring nodig.
Hou het lekker simpel.
j
jamLid
01-01-2024, 00:00
#7
Fisherman's friend zei:
Als je ze buiten wil kweken in Nederland dan ben je nu veel te vroeg met het ontkiemen van de zaadjes.
Door de weinige uren licht hebben de plantjes niet veel kans zich te ontwikkelen tot de planten wat ze zouden kunnen worden.
(Ontkiemen rond half mei is beter)
autoflowers groeien en gaan bloeien als ze een bepaalde leeftijd hebben, ze gaan bloeien als ze ongeveer 6 weken oud zijn.
'Normale' wietplanten groeien maar hun gaan pas bloeien als de dagen korter worden, gemiddeld is dat in augustus, dat is voor elke soort een beetje verschillend.

In plaats van met die biologische voedingsstoffen te gaan werken kun je beter beginnen met een goede grond of medium.
Ik raad aan om voor de eerste keer goede potgrond te gebruiken.
Ik heb prima resultaten behaald met universele potgrond van de intratuin ofzo.
Er is vanalles te koop om toe te voegen aan de potgrond, zoals kokos of voeding, maar dan heb je eigenlijk eerst wat ervaring nodig.
Hou het lekker simpel.
Klik om te vergroten...
Aangezien het een experiment is besef ik wel dat het nu nog wat te vroeg is hoor. Autoflowers bloeien wel onafhankelijk van de lichturen dus ik realiseer me dat ze nu allicht vrij klein zullen blijven. Daarnaast is het wel leuk om zo vroeg te beginnen omdat ik dan 2 of 3x een plant kan opkweken dit seizoen, dus ook nog in de zomermaanden. Ik hoef ook niet zoveel oogst te hebben omdat ik eigenlijk toch niet echt nog cannabis gebruik.

Ik heb gewone universele potgrond, en perliet om deze luchtiger te maken die ook gebruik voor alle andere planten en bloemen die ik kweek. Ik heb ook kokos, maar weet niet of ik die ook eens zal proberen om te vergelijken. Hier zit minder voeding in dus dan zou ik misschien wel wat moeten toevoegen.

Waar ik veel tegengestelde zaken over lees bij autoflowers is over het wel of niet verplanten. Sommigen bronnen zeggen dat dit de plant onnodig stress geeft en je best meteen in een grote pot plant, anderen zeggen dat 1x verpotten geen probleem is. Iemand hier ervaringen met wel of niet verpotten?
F
Fisherman's friendLid
01-01-2024, 00:00
#8
jam zei:
Aangezien het een experiment is besef ik wel dat het nu nog wat te vroeg is hoor. Autoflowers bloeien wel onafhankelijk van de lichturen dus ik realiseer me dat ze nu allicht vrij klein zullen blijven. Daarnaast is het wel leuk om zo vroeg te beginnen omdat ik dan 2 of 3x een plant kan opkweken dit seizoen, dus ook nog in de zomermaanden. Ik hoef ook niet zoveel oogst te hebben omdat ik eigenlijk toch niet echt nog cannabis gebruik.

Ik heb gewone universele potgrond, en perliet om deze luchtiger te maken die ook gebruik voor alle andere planten en bloemen die ik kweek. Ik heb ook kokos, maar weet niet of ik die ook eens zal proberen om te vergelijken. Hier zit minder voeding in dus dan zou ik misschien wel wat moeten toevoegen.

Waar ik veel tegengestelde zaken over lees bij autoflowers is over het wel of niet verplanten. Sommigen bronnen zeggen dat dit de plant onnodig stress geeft en je best meteen in een grote pot plant, anderen zeggen dat 1x verpotten geen probleem is. Iemand hier ervaringen met wel of niet verpotten?
Klik om te vergroten...
Sorry ik had je eerdere berichten niet gelezen.
Maar zo te lezen ben je op de goede weg.

Er zit wel waarheid in dat je autoflowers beter niet kunt verpotten. Uiteindelijk scheelt dat misschien een percentage in groei of opbrengst.
Ik merk het verschil niet zo goed.
Meestal laat ik de zaadjes ontkiemen in spongepots en daarna meteen in 40 liter potten met potgrond.
Hierbij wel heel erg voorzichtig doen met de plantjes want dan zijn ze erg fragiel en als er dan een blaadje afbreekt dan kan dat invloed hebben op het eindresultaat.

Soms verpot ik ze na de spongepots eerst nog in een klein potje van 15x15cm, en dan laat ik ze binnen iets groter groeien voordat ze naar buiten in de 40 liter potten gaan.
Dit doe ik alleen als er een slakkenplaag is of als er dan slecht weer voorspeld wordt.
Is een beetje de ervaring die je hebt waardoor je zulke beslissingen maakt.
Daarom probeer jij het op de manier zoals je het nu doet, en dat is prima.
Veel plezier, maar kijk uit want kweken kan verslavender zijn dan het roken.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Zo, net weer wat zaadjes binnen. Kijken wat eruit gaan komen. Ik wacht wel tot einde April met ontkiemen, maar misschien 2 ladingen dit jaar. Ik blijf zelf tevreden met een leven zonder wiet consumptie, maar die plantjes vind ik wel gezellig en ze bieden wat frisse lucht/ schaduw ed in de warme dagen.

IMG_20250224_202047.jpg
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#10
1000019358.jpg
Nog wat extra zaadjes. Met de autoflowers in het doosje bovenin de foto heb ik ervaring en die vond ik wel uniek. Vooral de geur. Daar zitten autoflower Banana Blaze in van Dutch Passion. Ik zou er bijna van willen proberen, maar dit jaar ga ik geen thc nuttigen en volgend jaar zien we dan wel weer.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#11
jam zei:
Zijn het autoflowers bij jou?
Klik om te vergroten...
Ik heb 2 Gorilla Glue zaailingen, dat zijn autoflowers.

Verder 1 Strawberry Kush en 1 White Gorilla Haze. Die zijn gefeminiseerd.

Ik weet niet of ze alle vier blijven leven. In deze fase gaan er nog weleens plantjes dood.

Dus ik wil ook nog iets 'normaals' kweken uit reguliere zaden. Met de kans op mannelijke planten, maar dat neem ik voor lief.
X
XMRLid
01-01-2024, 00:00
#12
Manu76 zei:
Bekijk bijlage 64661
Nog wat extra zaadjes. Met de autoflowers in het doosje bovenin de foto heb ik ervaring en die vond ik wel uniek. Vooral de geur. Daar zitten autoflower Banana Blaze in van Dutch Passion. Ik zou er bijna van willen proberen, maar dit jaar ga ik geen thc nuttigen en volgend jaar zien we dan wel weer.
Klik om te vergroten...
Hele goede keuzes, Dutch passion & seedstockers beide top👍
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hippie Langwaus zei:
Dus ik wil ook nog iets 'normaals' kweken uit reguliere zaden. Met de kans op mannelijke planten, maar dat neem ik voor lief.
Klik om te vergroten...
Welke soort?
Kon je geen feminized versie vinden?
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#14
Relmuis zei:
Welke soort?
Kon je geen feminized versie vinden?
Klik om te vergroten...
Ik kweek meestal Hindu Kush.

Ik zoek juist naar reguliere zaden, vóórdat straks alleen nog maar gefeminiseerd zaad te koop is.

Maar ik wil eigenlijk een klassieke Haze kweken, zoals Silver Haze.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#15
Haze is notoir lastig vanwege z'n lange bloeitijd en z'n behoefte aan veel zon.
Ik zou dan voor een wat vroeg bloeiende kruising gaan.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hou van old school wietjes.
Maar een paar nieuwe autoflowers bevallen me ook goed.

Is Critical Neville Haze Early Version iets voor je? Wel feminized.
Genetische stamboom is op seedfinder te vinden. (uiteraard zit er je geliefde Skunk #1 in :grimacing:)
Vroeg klaar, zeker voor een Haze en schijnt goed schimmelbestendig te zijn.

Straks eerste zaadje laten ontkiemen.
Ga een plantje op het graf van een vriend zetten, daar zou ie blij mee zijn geweest. :smirk:
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#17
20250319_212110.jpg
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dit topic is niet goed voor mij, zeker niet met dit weer, dan gaat het kriebelen.
Critical Neville Haze Early Version ga ik proberen.
En als ik dan Durban Poison (daar heb al jaren een innige liefdesrelatie mee) zie liggen, en Hollands Hope, en die, en die en die...
Ik kan dat allemaal niet laten liggen. :innocent:
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#19
Relmuis zei:
Dit topic is niet goed voor mij, zeker niet met dit weer, dan gaat het kriebelen.
Critical Neville Haze Early Version ga ik proberen.
En als ik dan Durban Poison (daar heb al jaren een innige liefdesrelatie mee) zie liggen, en Hollands Hope, en die, en die en die...
Ik kan dat allemaal niet laten liggen. :innocent:
Klik om te vergroten...
Herkenbaar!
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#20
Zojuist de autoflower Gorilla Glue zaailingen alvast naar grotere potten verpot.

20250323_145708_copy_277x369.jpg
20250323_145656_copy_277x369.jpg

Dat moet bij autoflowers zo snel mogelijk of in ieder geval voordat de wortels de grens van de pot hebben bereikt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."