Ik kon me allersinds niet meer bedwingen en heb net 2 zaadjes van dutch low rider klaar gemaakt om te ontkiemen.
Als ze een beetje gegroeid zijn zal ik ze buiten in een plastic serre zetten die wel goed opwarmt (ze staat veel in de zon), maar ik zal ze ook af en toe open zetten dan zodat ze niet te vochtig wordt. Het is voor mij de eerste keer dus heb uiteindelijk een paar zaadjes gekocht waar ik wat mee ga experimenteren. Ik zou ook graag eens kijken of ik ze met biologische voedingsstoffen (lees dingen over bananen, koffiegruis,...) goed kan laten groeien. Ik tuinier wel heel graag en kweek al vele jaren groenten en bloemen etc, dus ben is benieuwd naar dit type planten
Leuk dat je deze hobby gaat proberen.
Lees je een paar uren in op internet over het beginnen van wiet kweken.
Voor jou is het interessant om de basis te begrijpen, zeker over autoflowers, want die heb je nu.
Als je ze buiten wil kweken in Nederland dan ben je nu veel te vroeg met het ontkiemen van de zaadjes.
Door de weinige uren licht hebben de plantjes niet veel kans zich te ontwikkelen tot de planten wat ze zouden kunnen worden.
(Ontkiemen rond half mei is beter)
autoflowers groeien en gaan bloeien als ze een bepaalde leeftijd hebben, ze gaan bloeien als ze ongeveer 6 weken oud zijn.
'Normale' wietplanten groeien maar hun gaan pas bloeien als de dagen korter worden, gemiddeld is dat in augustus, dat is voor elke soort een beetje verschillend.
In plaats van met die biologische voedingsstoffen te gaan werken kun je beter beginnen met een goede grond of medium.
Ik raad aan om voor de eerste keer goede potgrond te gebruiken.
Ik heb prima resultaten behaald met universele potgrond van de intratuin ofzo.
Er is vanalles te koop om toe te voegen aan de potgrond, zoals kokos of voeding, maar dan heb je eigenlijk eerst wat ervaring nodig.
Hou het lekker simpel.