#1
Bijzonder soortje, very gay.Baccatum: Sugar Rush Stripey
Ben er nog niet uit, een witte soort lijkt me wel wat.
De planten hier kreunen en steunen maar ze leven nog.
Bijzonder soortje, very gay.Baccatum: Sugar Rush Stripey
Ja ze zijn leuk hè!Bijzonder soortje, very gay.![]()
Ik heb helemaal niets overwinterd dit jaar.Ben er nog niet uit, een witte soort lijkt me wel wat.
De planten hier kreunen en steunen maar ze leven nog.
Scotch Bonnet en Big Mustard Mama hangen rijp aan de plant maar het rijpen gaat heel traag.
En hele kleine jolokia's.
Big Mustard Mama heb ik al veel klachten over gekregen, dat is altijd een goed teken.
Een kerriesoepje deed de buurvrouw doen rondrennen.



Die zijn cool! Hoe heet deze soort? Die ga ik proberen !Slakken.
Hebben wij hier ook last van.. verschillende pepers aangevreten.. ook de grotere paprika's. Jammer.
De enige pepers die bij ons niet aangevreten worden, zijn die kleine paarse pepertjes die rechtop groeien aan de plant en tijdens het rijpen verkleuren naar geel/oranje/rood. Mooi plantje ook. Jammer dat die paarse kleur niet blijft als de peper opgewarmd wordt. Ik had gehoopt op paarse olie en paarse sambal, maar 't kleurt vrij snel beige-bruin.. Wel lekker pittig.. 50.000 – 100.000 Scoville Heat Units. Gekend onder enkele namen: Equadorian purple of Lila Luzi. Ook een plant met een enorme opbrengst.. lijkt wel alsof de plant extra vruchten maakt zodra je er wat geplukt hebt..
![]()
![]()
Vind dit ook wel leuk experimentje. Tot nu toe zijn ze steeds doodgegaan na een eental weken tot een maand na ontkiemen, nu heb ik meer hoop.
Een mango zul je er waarschijnlijk nooit van krijgen of je moet ontzettend veel geduld hebben, maar als klein boompje wel erg decoratief. Ze groeien echt heel langzaam en ik kwam erachter dat ze volle zon niet tof vinden (in het wild vallen de vruchten onder de boom en ontspruiten in halfschaduw onder de moeder).
Leuk om te proberen![]()
Nou ja lees dat ze na een jaar of vier pas vruchten kunnen geven en het moet wel binnen of in een kas..Ze hebben een paar vierkante meter nodig en ik weet niet hoe hoog ze dan zijn.. 😄 Dus ja...Love mango's!
Ik zou ook echt graag een productieve mango boom hebben. Maar zoals je zegt erg lastig waarschijnlijk haha



"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."