Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
ยฉ 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPittige Peper Plantage (eigen kweek)

Pittige Peper Plantage (eigen kweek)

196 antwoorden
38 weergaven
18-5-2026
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#1
LucidLucy zei:
"Uit de hand gelopen? Neeeee joh, waar heb je het over?....."

Bekijk bijlage 50618
Klik om te vergroten...
Die cactussen en vetplanten staan er ook leuk bij.
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#2
reDStone zei:
Die cactussen en vetplanten staan er ook leuk bij.
Klik om te vergroten...

Kak tussen?
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#3
reDStone zei:
Die cactussen en vetplanten staan er ook leuk bij.
Klik om te vergroten...
Yep! Ook daar heb ik een heel topic aan gewijd haha
Ik heb een hele verzameling cactussen. Voornamelijk San Pedro's, Lophophora (Peyote) en Ariocarpus.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Volgens mij trokken ze de volle zon nog niet zo goed toen ik ze buiten aan het verpotten was. Toch maar het zonnescherm uitgedaan. Toen ging het beter.

IMG20230415134827.jpg

De eerste 77 pepers zijn verpot. Morgen de overige 150 (?).
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ze zijn na een nachtje weer aardig bijgetrokken gelukkig. Ik dacht echt dat ik er wel een aantal verloren had in de strijd gisteren. Maar alles lijkt weer levensvatbaar.

IMG20230416103053.jpg
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb nu in totaal iets van 7 traytjes ofzo. Ik ben ze maar per drie in een potje gaan steken om ruimte te besparen. Maar ze hebben nu allemaal een plekje in huis, zelfs op het zuiden.

Ik ben benieuwd of ze nu wat harder gaan groeien nu ze full spectrum zonlicht krijgen.

IMG20230416162728.jpg

IMG20230416164929.jpg

IMG20230416175253.jpg

Dat ene halve traytje met enkele plantjes zijn nog Bhut Jolokia's F1. Die ik 2/3 weken geleden nog had gezaaid omdat de vorigen grootendeels overleden waren na de springstaartplaag.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Geniet van je plantjes! Ik moet eerlijk bekennen dat je de slechtste invloed op mij hebt gehad val iedereen hier, met dit onderwerp. Maar ok, kun jij niets aan doen. Ik ga weer afbouwen nadat ik mijn picante sausje op heb, of gelijk stoppen, cold turkey!!
Jaren geen scherpe saus genomen en volgens mij kan een beetje geen kwaad, maar ik heb de neiging al snel, alles lekkerder te vinden met sambal of welke pittige saus dan ook. En is niet zo goed voor mij en de huid.

Don't forget, variety is the spice of life :).

Verder leuk en mooi onderwerp, dus ga er wel mee door aub!
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ze groeien als kool!

Vooral deze hier: o.a. Serrano en Ancho Grande.

IMG20230507195918.jpg

Maar ook deze; Numex Big Jim en links een aantal Bhut Jolokia (de traditionele, niet de F1).

IMG20230507200030.jpg

En nog wat pepers + de pepers van het ontkiemingsexperiment.

IMG20230507201738.jpg


IMG20230507201649.jpg


IMG20230507200039.jpg


Wat ook opvalt is het verschil tussen de Bhut Jolokia F1 die ik eerst gezaaid heb en die ik enkele weken later gezaaid heb. Een flink aantal waren dood gegaan door de droogte na die springstaarten plaag. Maar ze groeien maar moeizaam. De nieuwere heb ik langer vochtig in de kas laten staan en dat heeft ze goed gedaan. De bladeren zijn een stuk groter:

De kleintjes (die ik dus een aantal weken eerder gezaaid heb):
IMG20230507200005.jpg

De groteren (die dus nog relatief jong zijn):

IMG20230507195931.jpg
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#9
Wat leuk ๐Ÿ˜ƒ. Ik wil ook graag mijn kweekcollectie uitbreiden en daar gaan nu zeker peperplantjes bijkomen. Dankjulliewel voor de inspiratie en ik zal tegen die tijd ook wat updaten ๐Ÿ‘Œ
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ze hebben nu het formaat bereikt dat ze niet meer hutje mutje in de trays bij elkaar kunnen staan. Dus ik moet ze meer ruimte geven. Maar dat is dus een probleem.... Meer ruimte kan ik ze niet echt geven ๐Ÿ˜…

Ik heb de 'belangrijkste' planten geselecteerd en deze wรจl extra ruimte gegeven. Maar het wordt maar eens tijd om ze aan fellows weg te geven of aan straat te zetten ๐Ÿ˜‚

IMG20230527213907.jpg

IMG20230527213916.jpg
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb nu ook een 7-tal soorten staan, bijna alles is ontkiemd en een aantal zijn al redelijke zaailingen. Zal binnenkort eens foto's posten ๐Ÿ˜‹
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#12
Alle 5 peperplanten bloeien.
Ik vind de blauwe bloemetjes toch altijd weer het mooiste.
Zal er eens een foto van maken.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#13
levende steentjes2.jpeg
De levende steentjes gaan eindelijk iets doen na een jaar.
Ik kom hier over 50 jaar nog op terug. :relaxed:
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Relmuis zei:
Alle 5 peperplanten bloeien.
Ik vind de blauwe bloemetjes toch altijd weer het mooiste.
Zal er eens een foto van maken.
Klik om te vergroten...

Ik heb in mijn planten ook al de eerste knoppen gespot. Dat is toch veel te vroeg?

Jij had oudere meerjarige planten toch?
Hoe laat je ze overwinteren? Ik heb planten van vorig jaar laten overwinteren, maar dat wordt helemaal niks meer ๐Ÿ˜‚
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#15
Heb de twee oude planten weggedaan, plaatsgebrek.
Chinense lijkt beter tegen de kou (5 graden op de vensterbank) te kunnen dan annuum hoewel ik andersom zou verwachten.
Rocoto2.jpeg
Rocoto, groeit het snelst van allemaal.
Ben alleen niet zo'n goede fotograaf.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Relmuis zei:
Heb de twee oude planten weggedaan, plaatsgebrek.
Chinense lijkt beter tegen de kou (5 graden op de vensterbank) te kunnen dan annuum hoewel ik andersom zou verwachten.
Bekijk bijlage 51605
Rocoto, groeit het snelst van allemaal.
Ben alleen niet zo'n goede fotograaf.
Klik om te vergroten...

Heb je die dit jaar gezaaid? Gaat hard dan.

Zitten al bloemen aan. Tijd voor bestuiving en pepers haha

Chinense schijnen wel betere overwinteraars te zijn dan anuum. Hoe goed ze tegen kou kunnen geen idee. Ik vermoed dat mijn pepers deze winter (chinense) te warm hebben gestaan of ik had ze al voor de winter terug moeten snoeien.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#17
Heb plantjes gekocht deze keer.

Het eerste pepertje van dit jaar.
Rocoto.rocoto3.jpeg
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#18
IMG_20230608_104724.jpg
Dit is Pieter Puntpaprika. Hij vroeg of ik een foto van hem wilde plaatsen in dit topic omdat hij zo graag een pittige peper had willen zijn ๐Ÿ˜ข
IMG_20230608_104739.jpg
Mijn pittige zaailingen zijn nog erg klein maar ik heb een kas tot m'n beschikking dus dat moet wel goedkomen ๐Ÿ˜ƒ
IMG_20230608_104707.jpg
Beetje verbranding hier en daar. Heb een dakterras op het zuiden en toch te snel gegaan de afgelopen dagen. Was helaas niet thuis om ze binnen te halen.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Geneesmiddel zei:
Bekijk bijlage 51730
Dit is Pieter Puntpaprika. Hij vroeg of ik een foto van hem wilde plaatsen in dit topic omdat hij zo graag een pittige peper had willen zijn ๐Ÿ˜ข
Bekijk bijlage 51731
Mijn pittige zaailingen zijn nog erg klein maar ik heb een kas tot m'n beschikking dus dat moet wel goedkomen ๐Ÿ˜ƒ
Bekijk bijlage 51729
Beetje verbranding hier en daar. Heb een dakterras op het zuiden en toch te snel gegaan de afgelopen dagen. Was helaas niet thuis om ze binnen te halen.
Klik om te vergroten...

Ik heb ook wel veel last van brandschade aan de pepers. Volle zon kunnen ze niet zo goed tegen ๐Ÿ˜…

Ze staan nu maar in de ziekenboeg op zolder.

Oh... Ik mag blijkbaar geen foto's meer uploaden ofzo? ๐Ÿคจ

Foto's volgen, misschien, ooit....
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#20
LucidLucy zei:
Ik heb ook wel veel last van brandschade aan de pepers. Volle zon kunnen ze niet zo goed tegen ๐Ÿ˜…

Ze staan nu maar in de ziekenboeg op zolder.

Oh... Ik mag blijkbaar geen foto's meer uploaden ofzo? ๐Ÿคจ

Foto's volgen, misschien, ooit....
Klik om te vergroten...
Ik heb er nu maar even een laken voor gehangen want ik heb ook helemaal geen schaduw daar. Dakterras vol op het zuiden en het wordt nog eens gloeiend heet met die donkere tegels ook. Ik ga dit maar kopen denk ik, kan ze ook niet iedere dag allemaal naar binnen sjouwen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...678910
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."