Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPsychoactieve cactus show-off

Psychoactieve cactus show-off

227 antwoorden
38 weergaven
18-5-2026
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Cerberus zei:
Het valt me wel op dat de vier kleinere cactusjes iets donkerder / dorrer hebben dan die grote, hoe zou dat komen? In het echt nog iets duidelijker dan op foto.

Bekijk bijlage 40084
Klik om te vergroten...

Wat @Cerberus al zijn kan een verklaring zijn. Maar ook onderling zijn ze gewoon gevoeliger of minder gevoelig ongeacht of ze exact dezelfde hoeveelheid licht en warmte krijgen.

Het valt me wel op dat de donker gekleurden altijd minder hard groeien. Maar ze zien er nog niet heel erg verkleurd uit hoor. Ik heb er een aantal van mij op zolder in de schaduw gezeg. Die waren nog veel donkerder als die van jou op de foto.
Ik laat ze ff een tijdje zo staan tot ze weer groen worden en dan gaan ze weer de zon in.
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat een prachtige topic en hobby!
En de fotos van de baby cactussen zijn zo schattig! Bijna zo schattig als mijn kittens. I am in love.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Acoustic zei:
Ph+ of Ph- van de growshop een optie?
Klik om te vergroten...

Kan, maar ik zou het simpel houden. Limestone om de pH te verhogen, pH verlagen is een zeldzaamheid denk ik.

Veel cactussen groeien van nature in limestone rijke grond.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#4
LucidLucy zei:
Wat @Cerberus al zijn kan een verklaring zijn. Maar ook onderling zijn ze gewoon gevoeliger of minder gevoelig ongeacht of ze exact dezelfde hoeveelheid licht en warmte krijgen.

Het valt me wel op dat de donker gekleurden altijd minder hard groeien. Maar ze zien er nog niet heel erg verkleurd uit hoor. Ik heb er een aantal van mij op zolder in de schaduw gezeg. Die waren nog veel donkerder als die van jou op de foto.
Ik laat ze ff een tijdje zo staan tot ze weer groen worden en dan gaan ze weer de zon in.
Klik om te vergroten...
Ja, zoals ik zei zien ze er op de foto iets minder donker uit dan in het echt, maar we zien wel dan, in ieder geval geruststellend dat het geen schade of iets dergelijks is. Dan wordt die grotere felgroene mijn sterleerling:grin: heb uiteindelijk 20 zaadjes gepland met als bedoeling dat er uiteindelijk iig 1 zou overblijven om van te trippen :)

Vind je eind mei trouwens nog op tijd voor poging 2 om ook Peyote te planten? Momenteel kan ik niet wegens reis, maar zou jammer zijn als ik weer een jaar moet missen van wat al een 10+ jaar plan is.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Cerberus zei:
Vind je eind mei trouwens nog op tijd voor poging 2 om ook Peyote te planten?
Klik om te vergroten...

Ik heb afgelopen jaar nog een batch in Juli/augustus gezaaid. Maar ik werk in de winter dan ook met LED verlichting en warmtematten. Ik moet zeggen, mijn led verlichting is bij lange na niet krachtig genoeg. En die batch is dan ook echt nog veel kleiner dan wanneer ik ze eerder op het jaar had gezaaid.

Het kan, maar ik weet niet of het je veel tijdwinst gaat geven op formaat in een tien jarig plan.

Ik ben erachter dat ik beter nog nu in januari had kunnen zaaien. Dan hadden ze nu al langzaam aan de zon kunnen gaan wennen.
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#6
@LucidLucy je topic heeft me getriggerd dit ook weer op te pakken. Na wat heen en weer mailen heb ik wat zaden via Jerry (san pedro mastery) gekocht;

- Pachanoi Riels x Pachanoi Cerdanyola-A1
- Pachanoi TPM SPM Monstrose x Pachanoi Francis
- Pachanoi Cerdanyola-A2 x Pachanoi Costa
- Pachanoi Cerdanyola-A3 x Bridgesii CLB3

20 zaden per stuk oogst 2021, omgerekend was ik rond de €43 kwijt in totaal incl verzenden. De Boliviaanse (bridgesii) heeft wat monstrose eigenschappen. Verder heb ik n.a.v zn zadenlijst gekozen voor 3 soorten die ik later (na 10 a 15 jaar 😆) weer onderling kan bestuiven.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#7
0t0lerance zei:
@LucidLucy je topic heeft me getriggerd dit ook weer op te pakken. Na wat heen en weer mailen heb ik wat zaden via Jerry (san pedro mastery) gekocht;

- Pachanoi Riels x Pachanoi Cerdanyola-A1
- Pachanoi TPM SPM Monstrose x Pachanoi Francis
- Pachanoi Cerdanyola-A2 x Pachanoi Costa
- Pachanoi Cerdanyola-A3 x Bridgesii CLB3

20 zaden per stuk oogst 2021, omgerekend was ik rond de €43 kwijt in totaal incl verzenden. De Boliviaanse (bridgesii) heeft wat monstrose eigenschappen. Verder heb ik n.a.v zn zadenlijst gekozen voor 3 soorten die ik later (na 10 a 15 jaar 😆) weer onderling kan bestuiven.
Klik om te vergroten...

Heel gaaf! Laat anders af en toe even weten hoe het gaat met ontkiemen en groei.
Ik heb eigenlijk nog nooit naar zijn assortiment gekeken. Dat ga ik eens een keer doen.
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#8
LucidLucy zei:
Heel gaaf! Laat anders af en toe even weten hoe het gaat met ontkiemen en groei.
Ik heb eigenlijk nog nooit naar zijn assortiment gekeken. Dat ga ik eens een keer doen.
Klik om te vergroten...
Ja zal ik doen.. de san pedro zaden zaden van een smartshop zat ik aan te denken om weg te gooien. Aangezien t van een zadenhandelaar komt, kan totaal wat anders zijn.. maar ben wel benieuw wat eruit komt groeien.. is t niks dan maak ik een ander wel blij met een gewone cactus. Is om te oefenen met ontkiemen.

Momenteel ben ik 100 zaden.. ook van smartshop.. aan t ontkiemen "Lophophora Decipiens" (daarvan weet je dus ook niet of het is wat je hebt gekocht) en heb er ook nog 10 zaden echte williamsii doorheen gemixt en zie wel wat er op komt. Heb gewoon field capacity aangehouden zoals bij paddo's en extra water eroverheen gesprayed na het zaaien. als t goed is moet er met een week wat te zien zijn.. na we gaan t zien. Heb de grond van te voren gesteriliseerd .. 50/50 mix cactus potgrond en perliet.

In z'n video reeks waar die plantjes in kleine bakjes kweekt heeft die t een aantal keer over de soorten die die heeft. Maargoed.. ben benieuwd of ik ze in leven kan houden.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Temidden van alle terugvalhectiek gebeuren er ook mooie dingen.

IMG20220409123606.jpg

IMG20220409123814.jpg

Spoiler: U bent hier getuige van geslachtsgemeenschap. Niet geschikt voor minderjarige kijkers :tonguewink:
IMG20220409123914.jpg



Blijft een mooie hobby dit. Hopelijk is het me gegund dat er vruchten met zaden uit komen.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ziet er mooi uit LucidLucy. Ben jaloers!:)
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#11
Er komt een klein bolletje bij mijn gezaaide peyotes naar boven 😊. Ik had er op de een of andere manier niet veel vertrouwen in maar dit is toch heel leuk van gratis zaadjes.

@LucidLucy of anderen met groene vingers. Ik wil liever niet nog kalk door de grond gaan mengen omdat ik de cactussen redelijk recent verpot heb. Maar kalk in water oplossen en dat geven zou ook wel moeten werken toch? Ik heb pH strips
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Geneesmiddel zei:
Maar kalk in water oplossen en dat geven zou ook wel moeten werken toch? Ik heb pH strips
Klik om te vergroten...

Mooi dat er toch wat ontkiemt dan!
Goed warmte geven (25-30 graden) en in hun humidity dome houden en wie weet volgen er meer.

Wat betreft het kalkwater. Ik gok dat het wel zou werken. De oplosbaarheid van kalk in water is wel een beetje matig. Dus een sterke oplossing krijgen is lastig denk ik.

Ik zou eerst maar eens de PH meten en kijken of het nodig is. De kans is groot dat je cactussen het nu prima doen zonder extra kalk.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ja! met een warmte mat kan ik ook wel cactussen kweken!
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Casrus zei:
Ja! met een warmte mat kan ik ook wel cactussen kweken!
Klik om te vergroten...

Alleen de zaailingen krijgen extra warmte bij mij. Anders ontkiemen ze niet. De volwassenen moeten het doen met de warmte die er is.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#15
LucidLucy zei:
Alleen de zaailingen krijgen extra warmte bij mij. Anders ontkiemen ze niet. De volwassenen moeten het doen met de warmte die er is.
Klik om te vergroten...
Bekritiseer je niet hoor. Vind het juist goed wat je doet.

Probeer zelf al een paar jaar buiten planten te kweken die het hier in de Bollenstreek net wel/net niet doen (okers net niet... twee keer geprobeerd, physalis net wel, rode mais net niet (dit jaar probeer ik het weer)).
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hmm physalis joh... Dat ziet er ook wel uit als een zeer tropisch plantje.

Het liefst zou ik een kas willen haha
Sowieso meer ruimte. Dan kwamen er ook nog pepers e.d. bij denk ik. Om sambal te maken.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#17
LucidLucy zei:
Hmm physalis joh... Dat ziet er ook wel uit als een zeer tropisch plantje.

Het liefst zou ik een kas willen haha
Sowieso meer ruimte. Dan kwamen er ook nog pepers e.d. bij denk ik. Om sambal te maken.
Klik om te vergroten...

De vruchten kwamen er pas laat aan... de eerste vorst is eroverheen gegaan.

Had een heel bos van bloempotten gemaakt voor de physalis planten vorig jaar, en aardig wat bouwemmers met gaten erin gemaakt van het jaar daarvoor (´Karwei´ net zo zwart gemaakt als de rest van de emmer met marker) met tomatillo´s.

Dit jaar hebben we van een vriend oorspronkelijk uit Zuid-Afrika zaadjes van een passieflora gekregen die ze daar hebben, die we na Ijsheiligen tegen een piramide van stokken aan laten willen groeien.

Een kas hebben wij niet.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Casrus zei:
Dit jaar hebben we van een vriend oorspronkelijk uit Zuid-Afrika zaadjes van een passieflora gekregen die ze daar hebben, die we na Ijsheiligen tegen een piramide van stokken aan laten willen groeien.
Klik om te vergroten...

Wij hadden vroeger ook passiebloem in de tuin tegen de heg aan. Die deden het opzich best oké.

Ik heb nu nog zaden uit Zuid Afrika van twee soorten Protea. Ik heb er nog niets mee gedaan. Maar misschien dat ik die pas aan het eind van het jaar kweek. Dan hebben ze misschien volgend jaar bloemen.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik heb vandaag m’n groene vingers weer eens in actie gebracht. Ik heb ruim een jaar geleden een Trichocereus Pachanoi Cristata Variegata gekocht. Oftewel een ‘misvormde’ (cristaat) San Pedro die ook nog eens tweekleurig is (variegated). Deze cristaat was geënt op een normale San Pedro, maar ik vond de aanhechting er niet goed uit zien. In het midden van de aanhechting kon je er zo doorheen kijken.


Kopie_IMG20220302101525.jpg


Deze plant begon midden in de lucht wortel te schieten. Vaak een teken dat ie zoekt naar meer water. Tijd dus om dat enten eens ongedaan te maken. Het was bijna niet mogelijk om de cristaat in een stuk netjes recht af te snijden. Ik heb er toen voor gekozen om het in twee delen te doen.

Kopie_IMG20220302101801.jpg

IMG20220308170657.jpg IMG20220308170722.jpg

IMG20220310171847.jpg


Na een tijdje drogen, heb ik ze vandaag in een pot gezet. Nu hopen dat ze netjes wortels gaan aanmaken en niet beginnen te rotten.

IMG20220418170424.jpg
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#20
8 weken oude Lophophora Williamsii (peyote's) van zaden uit eigen kweek. Vorig jaar geoogst. Ze gaan behoorlijk hard dit jaar! 😃

IMG20220422221959.jpg

IMG20220422222005.jpg

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...89101112
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."