Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet Handboek Speed

Het Handboek Speed

71 antwoorden
64 weergaven
18-5-2026
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#1
Speed gebruik, of in ieder geval wat je doet onder invloed kan hetzelfde effect teweegbrengen denk ik. Ik werk in de Audio/evenementen industrie, en ik denk zelf een redelijk beeld te hebben van het gedrag van de gemiddelde feestganger, en de gevolgen daarvan.

Ziekenhuisopnames veroorzaakt door XTC/MDMA, of medische interventies zullen op jaarbasis enorm meevallen vergeleken met andere middelen. 50 ziekenhuisopnames door MDMA zou me niks verbazen, maar ik denk niet dat het er meer dan 150 zijn. En doden door watervergiftiging? Volgens mij jaarlijks minder dan je op je vingers en tenen kan tellen.

Op een festival heb je zeker minder te vrezen dan te voet, met de fiets of auto in het verkeer, ook wanneer je drugs gebruikt. eigenlijk is het zelf opvallend hoe vaak dat goed gaat.
K
Kleine JLid
01-01-2024, 00:00
#2
Maar ja, het blijven toch nog steeds een paar handen, en het kan beter 0 blijven, maar al zouden door betere voorlichting mensen beter op gaan letten, er zullen per jaar nog altijd wel een paar vingers te tellen zijn onder de slachtoffers
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Minder nog inderdaad:

https://assets.trimbos.nl/docs/24dd30ba ... 8d310b.pdf

zie pagina 173. Het aantal ernstige en matige intoxicaties bij elkaar over 5 jaar tijd bij XTC is slechts 212. Bij speed is dat 188. Daarvan is het gedeelte op de EHBO bij een festival nog het kleinst, maar watervergiftiging uit zich meestal pas enkele uren tot een dag later.. Echter die gevallen zijn ook op een paar handen te tellen inderdaad.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#4
ach ja 0 is een utopie denk ik. Ook als je druggebruik reguleert, veel voorlicht en de kwaliteit beheert als overheid zijnde blijven er altijd nog pechgevallen, mensen die het misbruiken en onverwachte situaties.
A
AttimoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Heb bij het herlezen gemerkt dat ik dat over het bommetje van 300mg hier gelezen had. Ik had namelijk niet zo lang geleden een topic gemaakt waarin men mij vertelde dat dit veel te veel is, zeker voor een eerste keer.

Bommetje van 100gr was de boodschap (als je hebt laten testen en het was zuiver).
J
JunklifebroLid
01-01-2024, 00:00
#6
top post, zelf jonge gebruiken en herken me er zeker in:wink:
b
bruuk83Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Mooie guide. Herken er heel veel van een paar jaartjes terug. Paar dingetjes die mogelijk interessant zijn: Ik droogde als ik het niet direct ging gebruiken het in zo'n blikje waar je fietsreparatiespullen in zitten, dan gaat het langzamer maar merkte toch echt dat de sterker beter werd behouden dan gedroogd in ' open lucht', volgens mij verdampt er dan teveel. Evt kan je het doosje op de verwarming leggen.

Ik was trouwens een keer bij een maat, toen wist ik net zoveel als hij van dat spul, lees niks, en hij had een paar gram die ie snel moest drogen voordat we naar een 2daags feest gingen. Kort gezegd, maat, magnetron, verbaasd kijken, prullenbak. En wel goed gefeest :wink:

Over die flips: Bij afters ed vaker gebruikt als een redmiddel. Mensen die ontiegelijk hard gingen op hallucinerende spullen, flink vingerkootje pep op de tong gelegd van diegene. Paar minuutjes voor de slijmvliezen het verwerken en ze zijn er helemaal bij. Ziet er soms bizar uit dat na een paar tellen iemand ineens compleet nuchter zegt, thanks man, was ik ff aan toe na 2 uur niet meer op deze planeet geweest te zijn. Zelf op die manier een keer ook uit een onaangename khole gehaald. Dit soort tips wel met de nodige zorg benaderen, ik ben geen dokter, t zijn alleen ervaringen die voor iedereen anders zijn. En alleen bij mensen die dat ooit gebruikt hebben.
m
maxdw1212Lid
01-01-2024, 00:00
#8
RavenStylez zei:
Oh had ik deze baas guide maar eerder gelezen :rolleyes:
Gaat nu goed, maar ging meer dan een gram in op 'n avond en veel insomnia problemen...
Alles door 't beschadigde neusje...
Achja, van fouten kun je leren. Doe dat dan ook kinders!
Klik om te vergroten...
Herkenbaar ik heb gisteravond voor het eerst deze guide grotendeels gevolgd en verrek ik heb voor het eerst geen kater door dat ik 400 a 500 mg heb verspreid over 24 uur. Dit was ongeveer 30 a 40%. Ik ben juist op zoek naar de gemiddelde pep omdat hoger dan 40 te sterk voor mij word. Ik ben nou gewoon slaperig en moet al bijna vechten mezelf wakker te houden. Toch zou ik wel een fatsoenlijk gesprek met iemand aan kunnen zonder versprekingen. Ook voor de eerste keer geen para gedachten waarvan ik altijd dacht dat het erbij hoorden omdat ik ook grammen er door heen jaagden. Nu dus gewoon zuinig gedaan en wat ik over had weggegeven. Ik ben alleen oververmoeid maar kan nog gewoon vrolijk zijn :). Ook had ik voordat ik begon met de pep nog magnesium,vitamine a tot z en vitamine C1000 gehad. Toen ik klaar met de pep was heb ik s'ochtend's 2 breakers gegeten wat ham en kaas. Daarna heb ik nog een keer magnesium,vitamine a tot z,vitamine C1000 en zinc (gaat oxidatieve stress tegen wat hersenschade aanzienlijk zal verminderen AANRADER!) gehad. Ik ben nu gewoon natuurlijk slaperig en heb nooit geweten dat je zo goed van de pep af kon komen. Ik zie er ook niet vercrackt uit en ben 1 kg afgevallen die ik morgen weer bij eet :P ik ben een klein beetje bleekjes geworden maar herkende me eigen gezicht nog zoals die altijd is. Dankje voor deze guide ik heb me altijd hard vergist in dit middel. Nu wel even een 2 a 3 maanden pauze :)
R
RoygbivLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zeer goede handleiding dit! Ook erg moeten lachen om de droge humor :mrgreen:
Zelf maak ik ook altijd een klein bommetje omdat ik snuiven echt verrekte smerig vind en omdat ik mijn neus graag heel wil houden, bijnemen doe ik vrijwel nooit.

Voor de liefhebbers, en vanwege het credo "zorg goed voor jezelf" hierbij mijn recept voor een perfect anti-pep-kater ontbijt. Aangezien we allemaal weten hoe leuk eten is met verkrampte kaken en een droge mond, een smoothie vol vitamientjes en anti-oxidanten!

Benodigdheden
- 1 granaatappel
- 1 grote banaan
- 1 flinke hand blauwe bessen of frambozen, of mix van allebei (ingevroren doosjes fruit zijn het handigst)
- blender

Pel de granaatappel (het is een behoorlijk geklooi, maar het is het waard!) en doe de rode besjes van de vrucht in de blender samen met de banaan en bessen/frambozen. Giet er nog twee kleine glazen water bij om het geheel wat drinkbaarder te maken. Blenden en klaar. Je krijgt het gegarandeerd weg en is ook nog eens erg lekker. De fruitcombi heeft zo ongeveer een maximum aan goede stoffen om je er weer een beetje bovenop te helpen :wink: .
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#10
Had het 1 op 1 teruggezet.
Heb het inderdaad naar 100mg veranderd.
p
peprickLid
01-01-2024, 00:00
#11
ik heb eens een BOM van 500mg gedropt, (60%>) en die andere 500mg (van dat grammetje) in 4 keer weggesnoven...... :confused: op een metal festival :rock:
de eerste 18/24 uur gingen wel. daarna had ik een dikke (drugs)psychose, ben al schizo, dus gelukkig herkende ik het allemaal en wist ik wat ik moest doen.
moet er wel bij zeggen dat ik op dat moment 3-6 gram per week gebruikte en er dus best goed tegen kon. ben toen ook maar ff een jaartje of wat gestopt. (ook met DF) nu weer een keer genomen, en gewoon 100mg bommetje en 50mg lijntje. is wel heeeel lekker trouwens na een jaar, ik raad dat alle regelmatige gebruikers aan!
p
peprickLid
01-01-2024, 00:00
#12
als er cafeine of ritalin in me pep zit is dit op zich niet zo erg. had een keer 20 gram, in 1 zak, waarvan meer dan de helft poedersuiker was (heb het er wel uit kunnen filteren :sunglasses: ik ben kok en beschik over wat trucjes P) ) en had een keer een paar grammetjes versneden met tl buis gruis poeder, waarom mensen dit doen is onbegrijpelijk! je krijgt er een bloedneus van, niet normaal. dat was achteraf ook de intentie van deze persoon. maar waarom?????
en allebei deze verkeerde aankopen was bij straatdealers, niet op straat kopen dus vind een betrouwbaar adresje!

en pep is ook lekker in je (koolzuurhoudende) drankje, niet te veel natuurlijk, dan heb die vieze smaak, maar op deze manier werkt het bijna meteen en is ook een heel andere ervaring/werking.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#13
Het is dan ook niet zo'n slim idee om 20 gram te kopen bij een shady straatdealer. :')
p
peprickLid
01-01-2024, 00:00
#14
zoals ik al zei, ik was toen dakloos, je wilt niet weten wat er in dat wereldje allemaal gebeurd! het is een "onzichtbaar" wereldje voor de maatschappij, daarom zijn van dit soort dingen ook mogelijk, en aangifte doen voor dit is dubbel op GEEN optie.
p
peprickLid
01-01-2024, 00:00
#15
Fool zei:
Het is dan ook niet zo'n slim idee om 20 gram te kopen bij een shady straatdealer. :')
Klik om te vergroten...
klopt helemaal, het was mijn aller eerste aankoop :grin: *Modknip: geen prijzen* euro ZO GOEDkOOP dacht ik, hij had er natuurlijk een mooi verhaaltje bij waarom zoveel voor zo weinig, en ik trapte erin
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#16
peprick zei:
Fool zei:
Het is dan ook niet zo'n slim idee om 20 gram te kopen bij een shady straatdealer. :')
Klik om te vergroten...
klopt helemaal, het was mijn aller eerste aankoop :grin: *Modknip: geen prijzen* euro ZO GOEDkOOP dacht ik, hij had er natuurlijk een mooi verhaaltje bij waarom zoveel voor zo weinig, en ik trapte erin
Klik om te vergroten...
Allereerste aankoop en gelijk 20 gram? :mrgreen: Had je vast al plannen om gelijk dagelijks te gaan gebruiken of niet hahaha :wave: Echt het topic voor jou dan!
p
peprickLid
01-01-2024, 00:00
#17
mijn bedoeling was om 5 gram te kopen, samen met een vriend. mja, deze dealer had normaal gesproken nooit pep aleen deze 20 gram zei hij, vandaar een "speciaal" prijsje. ik ben er dus gewoon ingetrapt.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#18
peprick zei:
als er cafeine of ritalin in me pep zit is dit op zich niet zo erg. had een keer 20 gram, in 1 zak, waarvan meer dan de helft poedersuiker was (heb het er wel uit kunnen filteren :sunglasses: ik ben kok en beschik over wat trucjes P) ) en had een keer een paar grammetjes versneden met tl buis gruis poeder, waarom mensen dit doen is onbegrijpelijk! je krijgt er een bloedneus van, niet normaal. dat was achteraf ook de intentie van deze persoon. maar waarom?????
en allebei deze verkeerde aankopen was bij straatdealers, niet op straat kopen dus vind een betrouwbaar adresje!

en pep is ook lekker in je (koolzuurhoudende) drankje, niet te veel natuurlijk, dan heb die vieze smaak, maar op deze manier werkt het bijna meteen en is ook een heel andere ervaring/werking.
Klik om te vergroten...

heb jij betrouwbare testuitslagen van speed vervuilt met 'tl-buis poeder'? volgens mij is dat een dikke mythe.

pep lekker in je drankje? ben jij wel helemaal goed in je hoofd dat je dit soort dingen post?
p
peprickLid
01-01-2024, 00:00
#19
nee... deze persoon heeft dat mij gewoon verkocht omdat hij dat wilde ofzo... het was alleen mijn zakje, hij had het zelf toegegeven. hij was er nog bij ook, maar de bloedneus was dus zo erg dat ik naar het ziekenhuis moest, en toen speelde blijkbaar zijn geweten op en vertelde hij het.
p
peprickLid
01-01-2024, 00:00
#20
en hoezo geen pep in drankje? is toch hetzelfde concept als een bommetje!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."