Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDraai jij met of zonder hulpmiddelen?

Draai jij met of zonder hulpmiddelen?

42 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik blowde none stop. Rollen ging vanzelf. Zonder kijken in ongeveer 15 secondes. 5 secondes om te grinden, 5 secondes om alles netjes op de hand te organiseren en vloeitje erop leggen en dan 5 secondes om het geheel netjes tot een joint te rollen. (Binnen op de bank dan wel)
Buiten in de storm kon het wel lastiger zijn!
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je kan ook draaien tijdens het blowen.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Een zakje wiet of hasj kopen in de coffeeshop is niet moeilijk.
De joint rollen daar in tegen (zeker voor beginners wel).

Draai jij zelf?
Of heb je hulpmiddelen die het draaien makkelijker voor je maken?
C
C. UbensisLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik rol altijd zelf; ook altijd gedaan. Het enige hulpmiddel dat ik gebruik is een grinder, maar dat is eigenlijk meer vanuit gemak en efficiëntie, dan dat ik het zonder dat hulpmiddel niet zou kunnen.

Wel heb ik iets nodig van een onderleggertje/onderzetter; zo vanuit mijn handen rollen zoals bij een gewoon shaggie, dat lukt me niet. Of ik durf het niet uit angst dat de boel op de grond valt..

Ik ben ook autodidact; niemand heeft het mij geleerd. Na wat aanprutsen dus uiteindelijk ontwikkeld tot een geperfectioneerde eigen stijl:sunglasses:. Dun, heel subtiele toetervorm (eigenlijk bijna recht). Met een klein beetje halfzware shag aangelengd, echt zo min mogelijk.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#5
Rol zelf, maar heb nooit structureel geblowd, dus kan er niet veel van.

Het worden bij mij meest kleine lucifer-lengte toetertjes met tabak en hash.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#6
Binnenstebuiten door weer en wind, achterop de fiets, lopend, rennend, klimmen, tijdens parachutesprong, skydivend etc.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik blow amper. Vroeger meer. Ik had toen van de lege hulsen die ik kon vullen. Was ook niet alles.

Maar draaien kan ik niet goed. Valt me veel eruit en krijg de draai niet gemaakt.
Denk wel dat het kwestie van oefenen is
M
MazedLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik kan totaal niet draaien en ik rook ook te weinig om het te leren. Ik koop altijd cones en die vul ik met een vullen van RAW.
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik draai mijn croissants zelf, en dan dat eindflapje een beetje laten uitsteken zodat het lekker krokant... oh wacht, daar gaat dit topic niet over. 🫣
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Guapo Temudgin zei:
Je kan ook draaien tijdens het blowen.
Klik om te vergroten...

Nog nooit gezien
Glazen hervulbare pijp?
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zelf , of met een bong & pijp roken.
k
klxaasxLid
01-01-2024, 00:00
#12
unpopular opninion: maar wiet en hasj is mijn grootste no-go :sweatsmile:
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#13
Roken met een pijp bespaart je moeite en bovendien de gore smaak van verbrand papier.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hippie Langwaus zei:
Roken met een pijp bespaart je moeite en bovendien de gore smaak van verbrand papier.
Klik om te vergroten...

Oja jij rookt altijd met een pijpje.
In jouw geval denk ik niet uit gemak maar omdat je het lekkerder vindt?
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#15
Kordie zei:
Oja jij rookt altijd met een pijpje.
In jouw geval denk ik niet uit gemak maar omdat je het lekkerder vindt?
Klik om te vergroten...
Zowel uit gemak als om smaak.

Ook hou ik het gebruik van tabak en cannabis meestal gescheiden. Tabak rook ik ook het liefst met een pijp.
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#16
Kordie zei:
Nog nooit gezien
Glazen hervulbare pijp?
Klik om te vergroten...

Jep, zit een worm in waar je dus de wiet en eventueel tabak naar binnen kan draaien. Dan als je gaat roken draai je de inhoud naar buiten om het aan te kunnen steken.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#17
ljuv zei:
Hash kan ook niet in de grinder nee.


en creatief moeten we ook nogsteeds zijn. Vaak gerold met een wetboek.
Klik om te vergroten...
Ik zie mogelijkheden voor mijn oude wetboeken. Maar dan moet ik wel meer gaan blowen, met mijn huidige gebruik doe ik een miljard jaar met een wetbundel 🤣
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#18
Kordie zei:
Een zakje wiet of hasj kopen in de coffeeshop is niet moeilijk.
De joint rollen daar in tegen (zeker voor beginners wel).

Draai jij zelf?
Of heb je hulpmiddelen die het draaien makkelijker voor je maken?
Klik om te vergroten...
Haha ik hoorde dat het al heeeeeeel raar werd gevonden dat “de jeugd” altijd een grinder gebruikt. Maar je bent er veul sneller mee en tis beter verdeeld dus zie niet in waarom je je daarvoor moet schamen🤪

Ik draai iig wel zelf. Mét grinder heheh. Ben geen superster die het wandelend door weer en wind kan maar na jarenlang oefenen gaat het prima, ook binnenste buiten. Ben wel ook fan van de voorgefabriceerde tipjes, alleen die koop ik maar soms want duur. Vroeger had je alleen van die stoffige tipjes die sjekrokers ook gebruikten, maar daar kon je je joint echt niet mee roken lol. Deze zijn wel heeeeeel chill, en het schijnt héél veel schadelijke zooi te filteren.

Voorgedraaide jonkootjes worden wel eens gehaald als we nog in de stad zijn voor na t uitgaan, en ik rook ze als ik probeer te stoppen met roken om geen peuken in huis te hebben (jaha ik weet dat ik dan niet echt stop en dat dat precies het probleem zal zijn😅). Maar ik vind ze tering ranzig en word er soms ook echt naar van… Das nie waarvoor ik graag blow. Bongs of pijpjes is in mijn omgeving totaal geen ding, en ook al lijken ze me heel chill ben ik er daardoor niet toe geneigd (rook zelden alleen).

Casrus zei:
Het worden bij mij meest kleine lucifer-lengte toetertjes met tabak en hash.
Klik om te vergroten...
zo beginnen we allemaal!
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#19
ljuv zei:
Haha ik hoorde dat het al heeeeeeel raar werd gevonden dat “de jeugd” altijd een grinder gebruikt. Maar je bent er veul sneller mee en tis beter verdeeld dus zie niet in waarom je je daarvoor moet schamen🤪
Klik om te vergroten...

In de jaren negentig gebruikten de blowers die ik kende geen van allen grinders.

Wiet werd gepeuterd, hash verwarmd en uitgesmeerd.

Filter was karton, meestal en uit de buitenkant van het doosje vloetjes gescheurd en tot cilindertje gerold.

ljuv zei:
zo beginnen we allemaal!
Klik om te vergroten...

Vrees dat die leercurve horizontaal is.

Heb weleens bedacht dat ik er honderd zou draaien (tabak steeds opnieuw hergebruikt zonder wiet) om het mezelf te leren, maar vind het de moeite niet meer.
R
RubrixLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik heb zo'n kleine RAW joint roller. Zelf rollen heb ik veel geprobeerd, maar is nooit iets geworden.

Er komen wel echt hele dunne, lange joints uit die roller. Soort vrouwensigarreten, maar dan met wiet!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."