Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumstotaal geen effect van wiet met vaporizer

totaal geen effect van wiet met vaporizer

31 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Raver zei:
Wat k*t dit ouwe 😂

Dat word geen Vaporizer voor Raver.
Klik om te vergroten...
Mijn laatste maand dat ik thc consumeerde was alleen vapen en zelfgemaakte olie. Het was ok om niet teveel ontwenningsverschijnselen te voelen van het niet blowen, maar echt lekker high werd ik amper. Volgens mij was het daardoor wel makkelijker om daarna mijn nuchtere periode te beginnen. Niets verkeerd aan!
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#2
Roze Olifant zei:
Beide niet echt. 😅 Ben (buiten heel af en toe blowen, of een aangeschoten gezelligheidssigaretje om) ook geen roker. Maar van de hele planterige vape-smaak - cannabissmaak dus… - ben ik inderdaad geen fan nee. 😅 Het is vooral de luiere en gezondere optie; geen joint hoeven draaien en geen geasfalteerde longen.
Klik om te vergroten...
Gewoon lekker Moxy doen 😍😍😍
M
ManPaardKrokodilLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hippie Langwaus zei:
Met roken ben ik binnen 1 of 2 minuten klaar als ik het in een pijpje rook. Met vaporiseren ben ik 20 tot 30 minuten bezig op een temperatuur van 200 graden
Klik om te vergroten...
Dat is onze ervaring ook: pure weed in een pijpje en voordat de volgens YouTube song begint zijn we al vertrokken. Nu las ik wel in een info folder over weed dat het inderdaad gezonder is om te vapen, dus ik was al aan het rondkijken naar een goede vaporizor. Maar als ik dit zo lees weet ik inderdaad ook niet of het ons zou bevallen.
overigens blowen we maar één keer per maand of zo, dus hou mezelf voor dat de gezondheidsrisico's wel meevallen 😬
F
FelisLid
01-01-2024, 00:00
#4
Neo-Shulginist zei:
Nouja vooral heel anders. Van orale inname van gebakken wiet word je heel zwaar en langdurig stoned. Leuk als je lang door wil slapen, misschien iets minder gezellig op feestjes. Door spacecake te eten ontstaat er namelijk een heel andere stof: 11-hydroxy-THC. Dat kan je een fijn effect vinden, maar veel andere mensen vinden het ook (te) zwaar.
Klik om te vergroten...
Ja,
gebakken wiet zijn niet voor iedereen geschikt: sommige mensen krijgen paniekaanvallen en gedragen zich bijna psychotisch. Helemaal niet grappig
Het effect duurt ook lang, en als je de volgende ochtend om 9 uur normaal moet werken, is het geen goed idee om de avond ervoor spacecake te nemen.
Ik moest me ziek melden omdat ik te verward was om te werken.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#5
Felis zei:
Ja,
gebakken wiet zijn niet voor iedereen geschikt: sommige mensen krijgen paniekaanvallen en gedragen zich bijna psychotisch. Helemaal niet grappig
Het effect duurt ook lang, en als je de volgende ochtend om 9 uur normaal moet werken, is het geen goed idee om de avond ervoor spacecake te nemen.
Ik moest me ziek melden omdat ik te verward was om te werken.
Klik om te vergroten...
herkenbaar.
Vroeger heb ik eens spacecake gegeten maar dat doe ik nooit meer, het effect kwam pas na een dikke twee uur op en duurde zo'n 10uur.
De eerste uurtjes zijn leuk maar al snel begon het effect te vervelen en irritant te worden en vanaf dan is het uitzitten en hopen dat het snel wegtrekt.

Ik vond het een nogal dysforische ervaring, hoe traag de tijd voorbij kruipt met af en toe vlagen van achterdocht/paranoia, zorgen die in je kop kruipen die compleet irrationeel zijn.
Verward, afwezig, volledig naar binnen gekeerd, zwaar en irritant is de beste manier om spacecake te beschrijven (voor mij dan)
Het is wel meer trippy dan een jointje maar niet in de positieve manier van trippy
F
FelisLid
01-01-2024, 00:00
#6
mandragora zei:
Ik vond het een nogal dysforische ervaring, hoe traag de tijd voorbij kruipt met af en toe vlagen van achterdocht/paranoia, zorgen die in je kop kruipen die compleet irrationeel zijn.
Klik om te vergroten...
Ik weet het precies zo.
Om een goede trip te hebben, moet ik absoluut zorgeloos zijn, vrij van problemen. En niet alleen met betrekking tot mijn persoonlijke situatie, maar ook tot de situatie in het algemeen. De situatie met Poetin en Oekraïne, bijvoorbeeld, kan me bang maken voor het uitbreken van een nucleaire oorlog, en deze paniek kan zo sterk zijn dat ik bijna psychotisch lijk.

Ik heb ook de neiging om absolute onzin uit te kramen en andere mensen op de zenuwen te werken. Vaak gaat het over onderwerpen waar ik normaal gesproken niet in geïnteresseerd ben; ik geef bijvoorbeeld lezingen over Jezus en religie. Mijn vrienden weten al dat ik teveel hasj heb gegeten als ik over Jezus praat.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#7
Felis zei:
Ik weet het precies zo.
Om een goede trip te hebben, moet ik absoluut zorgeloos zijn, vrij van problemen.
Klik om te vergroten...
Dat was ik destijds met die spacecake ook, zorgenloos en vrij van problemen.
Maar door de spacecake maakte ik nieuwe zorgen en problemen die totaal uit de lucht gegrepen zijn besefte ik me de dag nadien.
Bij psychedelische trips zoals paddo´s, lsd,... ervaar ik dat helemaal niet zo, daar ga ik lekker op.
Daarom, spacecake heeft voor mij een donker zwaarmoedig kantje sindsdien.
Maar dat kan ik ook ervaren wanneer er teveel wiet in de joint zit, daarom rol ik steeds stickies met een minimaal aan wiet, daar kan ik oprecht meer van genieten dan van een dikke joint.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Guapo Temudgin zei:
Wiet + tabak = awesome
Wiet - tabak = zonde van de wiet.
Klik om te vergroten...
Klinkt als nicotine verslaving.
Ik vond wiet zonder tabak (in tijden dat ik niet verslaafd was aan nicotine) zeker zo goed/lekker als de "wiet met tabak combo".
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#9
Felis zei:
Ik heb ook de neiging om absolute onzin uit te kramen en andere mensen op de zenuwen te werken. Vaak gaat het over onderwerpen waar ik normaal gesproken niet in geïnteresseerd ben; ik geef bijvoorbeeld lezingen over Jezus en religie. Mijn vrienden weten al dat ik teveel hasj heb gegeten als ik over Jezus praat.
Klik om te vergroten...

Ik heb eens gelezen (geen bron, was niet bepaald een wetenschappelijk getint artikel meen ik 😂) dat gedacht werd dat Jezus, als-ie bestaan heeft, er vermoedelijk zelf ook wat van kon qua cannabisgebruik. Dus wie weet is er een link. 🧐🤪

Zelf nooit spacecake gegeten, durf het denk ik ook niet zo. Misschien een wat atypische terughoudendheid voor een experience junkie op gebied van psychedelica, maar de verhalen over wiet of hasj eten klinken me vaak gewoon niet zo chill in de oren. Die potentiële donkere, angstige/paranoïde rand, de kans dat je je ziek gaat voelen, en een te langdurige werking voor als het tegenvalt. Heb in mijn studententijd ook een paar mensen behoorlijk slecht zien gaan op spacecake (vooral fysiek, trouwens), heeft de drang niet groter gemaakt.

Als je van jezelf weet dat je een echte cannabis-liefhebber bent dan moet je de orale weg wellicht gewoon geprobeerd hebben, en blijkbaar kunnen velen het ook waarderen. Maar als je daar niet van overtuigd bent dan vind ik het een twijfelgeval.
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#10
Guapo Temudgin zei:
Wiet + tabak = awesome
Wiet - tabak = zonde van de wiet.
Klik om te vergroten...
Ja zoiets heb ik ook wel eens gehoord, dat je van de combi wiet+nicotine stoned word.
En van wiet alleen word je high.

Maar vraag me af of dat waar is.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#11
alles gaat voorbij zei:
Ja zoiets heb ik ook wel eens gehoord, dat je van de combi wiet+nicotine stoned word.
En van wiet alleen word je high.

Maar vraag me af of dat waar is.
Klik om te vergroten...

De combinatie van nicotine en wiet is beduidend anders dan die van wiet alleen. Maar ook van wiet alleen kun je erg stoned worden, je hebt er alleen niet het stimulerende misselijkmakende effect van nicotine bij.

Ik zweer erbij, pure wiet is de shit. Ik wil nooit meer anders. Sterker nog, ik kan een joint niet eens meer verdragen. Misselijk, het zweet breekt me uit en voel me alles behalve fijn. Dat heb ik nooit als ik pure wiet rook.

Wel even de nuance dat ik wel een gestopte roker ben, en echt een afkeer tegen sigaretten heeft gekregen.
T
TakeiteasyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Heb 2 jaar geleden ook zo'n dure vaporizer aangeschaft. Ik denk dat ik iets niet goed deed. Pure wiet erin, maar merkte niets. Nu ben ik op voorgedraaide joints over gegaan en dat werkt wel. Nu bezig om wat nieuwe soorten wiet uit te proberen. Het roken viel me in het begin niet mee, omdat ik geen roker ben, maar gelukkig lukt dat inmiddels aardig.
Heb het in het begin ook wel eens door m'n eten gedaan, maar dat was geen leuke ervaring. Beter gelijk roken, dan weet je precies hoever je kan gaan.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."