Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWeer blowen na bad trip?

Weer blowen na bad trip?

38 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
En o ja: rijden onder invloed van wiet.

Óf: 's nachts zo verschrikkelijk veel blowen dat ze de volgende dag nog min of meer stoned zijn en dan autorijden.

Boeit ze geen fuck.

En je zou kunnen stellen dat veel wiet gebruikers dit doen, want echte helderheid komt pas na flink wat dagen of zelfs een paar weken terug. Het zit sowieso weken in je bloed.
M
MK-ULTRALid
01-01-2024, 00:00
#2
ljuv zei:
“Dan” was misplaatst in deze zin ahahah, ik heb een leuke wijnmiddag gehad oeps. Ik bedoel:

Als je vooraf aandacht besteed aan wat je wil bereiken met iets wat je gaat doen, haal je er áltijd meer uit dan wanneer je dat niet doet. Zowel bij drugs als bij alle andere dingen in je leven. Ik zag dat bijvoorbeeld heel erg terug in mijn bacheloropleiding. De meesten 18 jarigen kiezen en studie en beginnen gewoon, want zo heurt het. Ik had een heul specifiek doel. Dat was niet dat papiertje binnenslepen, maar ik wilde met mijn studie een deel van mezelf en vooral van de wereld beter begrijpen, die ik nog niet zo goed kende. Achteraf heb ik het er ook veel met vrienden over gehad, en ik heb veel meer van diezelfde studie overgehouden dan zij.
En zo werkt het volgens mij met alles in het leven… Zelfs het bakken van een biefstukje. Dat kan je gewoon doen, en dan zul je er ongetwijfeld van genieten. Je kan er ook alles aan doen om het beste stukje biefstuk te bakken dat je ooit bakte. Dat zorgt automatisch voor een respectvollere benadering van het vlees, van smaakverhoudingen, van “het vak” koken. En het zal waarschijnlijk VEEL lekkerder smaken, alleen al door de moeite die je hebt gedaan. Maar ga je dan elke keer alles uit de kast trekken?… dus ja. Lekker logisch dat als je met een bepaalde intentie een joint rookt, je ook meer uit het roken van een joint haalt.

Maar hoezo zou die niet-spirituele ervaring van wiet en psychedelica/drugs niet ook gewoon okay zijn… Waarom zou je niet mogen genieten van “een stoner zijn”, je gedachten even afschakelen of een domme lachavond hebben met je vrienden?

Drugs met respect benaderen vind ik ook belangrijk, maar zoals jullie erover praten vind ik ergens ook gewoon een beetje “uit de hoogte” ofzo…. Als deze vent gewoon altijd vet genoten heeft van een regelmatig jointje, waarom zijn zijn intenties dan ineens slecht alstie dat gevoel graag terug wil. Dag hoor😅😂


Zeker interessant!!! Want ik zie dus ook veel belang in jullie benadering. Voor bij bestaan ze heel erg naast elkaar. Zoals ik al zei: ik gebruik iets vaker wiet dan ik zou willen. Heel vaak is het vooral een makkelijke manier om lekker te ontspannen en los te koppelen van m’n drukke leven. Soms denk ik daar niet eens bij na. Maar heel vaak benader ik het ook psychedelischer. Wat bv veel mensen met muziek hebben als ze lsd doen, heb ik veel sterker met wiet. Als je mij dus stoned op de grond met m’n noicecanceling koptelefoon vindt kan je me beter laten, want dan ben ik extreeeeeem en heel bewust aan het genieten. Muziek op die manier beleven lukt ook alleen als ik in m’n eentje blow (en bij voorkeur al een paar biertjes op had). Maar… dit maakt dat “casual” jointje niet minder waardevol voor mij.
Klik om te vergroten...
Jup intenties zorgen er inderdaad voor dat je meer haalt uit hetgeen je doet. Vind het zelf nog wel moeilijk om bewust intenties te zetten voor iets te doen, ach we blijven proberen.

De lekker chillen met wiet ervaring vind ik meer dan okay, mis het soms wel! Daarom ook mooi wat je in je eerste reactie schreef. We hadden het over een andere benadering van wiet omdat topic starter en ikzelf niet meer zo kunnen genieten van wiet als vroeger, voel me niet verheven boven mensen die er nog wel lekker op gaan:tongueout:

Dat is voor mij nu het geluk bij het ongeluk, voorheen kon ik moeilijk maat houden met blowen en ging ik van maximaal naar helemaal niks roken tot na een tijdje de cyclus weer opnieuw ging draaien. Heb soms ook wel het idee dat je dingen in balans kan brengen door de beide uitersten te ervaren zodat je op den duur kan kiezen waar je tussen die 2 polen kan staan. En ja muziek als je stoned bent is heerlijk, zelf ook veel avondjes op de bank gelegen waarbij ik helemaal in de muziek werd gezogen, zalig!!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#3
Probeer eens puur wiet te roken. Dat zal je ervaring veel ontspannender maken.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Uiteraard.

Ik zie alleen ook de mensen om hen heen die hun vrienden en familie ziet afzakken in een staat van tja... vegetatie.

Ik heb het dan over vrij extreme gevallen hè.

Maar klopt, het is uiteindelijk toch altijd ieders eigen keuze.
Klik om te vergroten...
Jaaaa precies. En bij die extreme gevallen vind ik het ook niet gek wat kritischer te zijn. Maar in dit specifieke topic vond ik het dus wel een beetje misplaatst. Ik snap dat we hier een “harm reduction” beleid hebben, maar drugs mogen ook “gewoon” leuk zijn. Heb dat met LSD en truffels net zo goed zoals jij al aangaf.
En ik denk ook… de groep jongeren die je benoemde gaan ook écht wel bijdraaien heheh. Ze zijn ook gewoon jong en dat soort shit aan het ontdekken, net als jij ooit hebt gedaan.

Mindless zei:
En o ja: rijden onder invloed van wiet.

Óf: 's nachts zo verschrikkelijk veel blowen dat ze de volgende dag nog min of meer stoned zijn en dan autorijden.

Boeit ze geen fuck.

En je zou kunnen stellen dat veel wiet gebruikers dit doen, want echte helderheid komt pas na flink wat dagen of zelfs een paar weken terug. Het zit sowieso weken in je bloed.
Klik om te vergroten...
Dit gebeurt zo verschrikkelijk veel. Heb regelmatig de sleutels afgepakt van vrienden die diréct na het blowen wilden rijden. Dat is inderdaad echt een no-go wat mij betreft.
Dat het weken in je bloed blijft is alleen zo bij doorgewinterde stoners of als je kneiter veel blowt op een avond trouwens. Maar dan ben je vaak wel wat gewend. Dat vind ik dus wel echt weer een lastigere… Weet ook nog niet heulemaal hoe ik daarmee om wil/moet gaan als ik m’n rijbewijs heb.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#5
Raver zei:
Probeer eens puur wiet te roken. Dat zal je ervaring veel ontspannender maken.
Klik om te vergroten...
Beste tip die voorbij is gekomen eigenlijk haha... Sowieso die voorgedraaide zitten vol met kuttabak! Kan daar soms echt misselijk van raken.

MK-ULTRA zei:
Jup intenties zorgen er inderdaad voor dat je meer haalt uit hetgeen je doet. Vind het zelf nog wel moeilijk om bewust intenties te zetten voor iets te doen, ach we blijven proberen.
Klik om te vergroten...
Kan toch ook niet altijd johhhhh. En kan ook niet altijd goed gaan als je het wel doet. Dit soort dingen werken bij mij altijd beter als ik hierin ook zacht kan zijn naar mezelf. Sommigen zullen meer baat hebben bij discipline, maar ik haak dan af want “lukt niet, kan niet”.


MK-ULTRA zei:
De lekker chillen met wiet ervaring vind ik meer dan okay, mis het soms wel! Daarom ook mooi wat je in je eerste reactie schreef. We hadden het over een andere benadering van wiet omdat topic starter en ikzelf niet meer zo kunnen genieten van wiet als vroeger, voel me niet verheven boven mensen die er nog wel lekker op gaan:tongueout:
Klik om te vergroten...
Neee nee snap ik. Ik deed ook bewust een wat hardere tegenreactie omdat er al veel reacties waren met de boodschap “misschien gewoon niet meer/niet meer op die manier doen”. Want ik heb dus ook een poosje er minder van kunnen genieten, maar dat ging ook weer weg. Dat is óók niet alleen maar in m’n voordeel in mn voordeel trouwens, maar over t algemeen toch wel nice heheh. (Btw - dat wat hardere tegengeluid komt ook voort uit ik vind dat we op dit forum tegenwoordig wel heel snel in de JE BENT VERSLAAFD STOP NU EN GA HULP ZOEKEN reactie schieten. Dat stukkie heeft dus niks met jouw video te maken, die vind ik heel mooi. Grappig trouwens - in mijn Rotterdamse kringen ging het wel echt over “Santa Maria” toen we voor t eerst experimenteerden.)


MK-ULTRA zei:
Dat is voor mij nu het geluk bij het ongeluk, voorheen kon ik moeilijk maat houden met blowen en ging ik van maximaal naar helemaal niks roken tot na een tijdje de cyclus weer opnieuw ging draaien. Heb soms ook wel het idee dat je dingen in balans kan brengen door de beide uitersten te ervaren zodat je op den duur kan kiezen waar je tussen die 2 polen kan staan. En ja muziek als je stoned bent is heerlijk, zelf ook veel avondjes op de bank gelegen waarbij ik helemaal in de muziek werd gezogen, zalig!!
Klik om te vergroten...
Ik denk dat ik ook wel langzaam die kant op beweeg heur. Ik zit nu ook in die wisselende “alles of niets” fases en begin steeds meer te realiseren: misschien is je tijd geweest meid. Maar als anderen die behoefte nog wel hebben, denk ik dus ook wel dat dat is op te lossen door gewoon niet te veel in je hoofd te zitten en daar, met een bewuste intentie, op te trainen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
ljuv zei:
Jaaaa precies. En bij die extreme gevallen vind ik het ook niet gek wat kritischer te zijn. Maar in dit specifieke topic vond ik het dus wel een beetje misplaatst. Ik snap dat we hier een “harm reduction” beleid hebben, maar drugs mogen ook “gewoon” leuk zijn. Heb dat met LSD en truffels net zo goed zoals jij al aangaf.
En ik denk ook… de groep jongeren die je benoemde gaan ook écht wel bijdraaien heheh. Ze zijn ook gewoon jong en dat soort shit aan het ontdekken, net als jij ooit hebt gedaan.
Klik om te vergroten...
Is ook zo, ik vind het er ook bijpassen hoor, bij die leeftijd: jong en onbezonnen. Ontkom je niet aan.

Maar wat ik de afgelopen jaren heb gezien en gehoord gaat vaak verder dan dat. Élke dag jezelf helemaal wezenloos blowen. Als volslagen maniakken door de stad rijden, denkende dat alles een spelletje is. Met 100 door de binnenstad... 1 iemand vertelde me iemand aan te hebben gereden, en dóór te zijn gereden...

Coke is hier ook een huge probleem. Ik had 1,5 jaar geleden leerlingen die ik nu letterlijk niet meer herken omdat ze zichzelf helemaal hebben verwoest met coke en alcohol. Hele gezinnen erdoor opgebroken.

Dus tja, ik ben ook niet heilig geweest maar dit gaat allemaal wel wat verder dan mijn eerdere experimenteren.

ljuv zei:
Dit gebeurt zo verschrikkelijk veel. Heb regelmatig de sleutels afgepakt van vrienden die diréct na het blowen wilden rijden. Dat is inderdaad echt een no-go wat mij betreft.
Dat het weken in je bloed blijft is alleen zo bij doorgewinterde stoners of als je kneiter veel blowt op een avond trouwens. Maar dan ben je vaak wel wat gewend. Dat vind ik dus wel echt weer een lastigere… Weet ook nog niet heulemaal hoe ik daarmee om wil/moet gaan als ik m’n rijbewijs heb.
Klik om te vergroten...
Ah oké ik dacht na elk wiet gebruik.

Maar goed, ik heb het hier dus over hardcore doorgewinterde stoners. Volgens mij zijn die nooit écht nuchter of in ieder geval nooit helemaal helder. Het móet een impact op hun reactievermogen en algehele rijvaardigheid hebben.
J
JesbestLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb een soort gelijke ervaring, maar ik merk dat ik vrij veel heb getyped dus als je Niet alles wilt lezen raad ik aan om naar de conclusie en/of tl:dr te skippen:

ondanks dat ik altijd al wel iets gevoeliger was voor wiet Dan mensen die vergelijkbare hoeveelheden smoken, Kon ik gewoon aventoe een wietje roken zonder problemen en had ik zelden dat ik bad ging. Ik herinner me nog goed de dagen dat ik met vrienden heel de Nacht door smokede, maar het was zeker geen dagelijkse gewoonte om te blowen.

Dit veranderde allemaal sinds de corona lockdown, in die periode raakte ik depresief en probeerde ik mentaal en fysiek te "vluchten", vrijwel dagelijks ging ik uren lang buiten lopen, om Niet met mijn familie te hoeven zijn, en daarbij draaide ik veel jointjes.

In het moment zelf leek het nog Niet zn probleem, maar toen de avondklok in ging en ik nog meer ging lopen en smoke, was het vrij duidelijk dat ik een probleem had. Omdat ik nog steeds Niet met mijn familie Wilde opgesloten zitten, en je savonds Niet op straat mocht komen besloot ik om snachts door de bossen/duinen te lopen, waar ik in alle rust tot diep in de Nacht Kon door smoken.

Toen kreeg ik in ~2022 opeens een bericht dat ik vooraan op de lijst stond voor een studenten kamer, een eigen plek waar ik Niet meer vandaan hoefde te vluchten. Omdat vluchten Niet meer nodig was, stopte ik vrij abrupt met dagelijks smoken (met vrijwel geen afkick verschijnselen en dergelijken)

Maar nu komt het probleem, sinds ik semi gestopt Ben met smoken, ga ik super snel bad op de wiet. Een kwart jointje met lichte wiet kan al genoeg zijn om mijzelf uren lang mega kut te voelen, alles gaat Dan draaien en ik Ben enorm misselijk (heel soms moet ik zelfs overgeven). Het voelt een beetje als Russian roulette met 4/6 kogels ipv 1/6. (Dit is Al zeker 3 jaar gaande, met geen tekenen dat het afneemt)

Omdat ik smoken aventoe best wel mis, blijf ik het toch proberen (minder Dan 1 keer per maand ofz) en met elk jointje Ben ik voorbereid dat ik me heel slecht kan gaan voelen.

De enige manier hoe ik zorgeloos kan genieten van wiet, is wanneer ik aan de MDMA zit, (LSD en shrooms gaan ook enigsinds prima, maar ik Denk wel dat ik meer kans heb op een bad trip, vooral wanneer de psychedelics Niet sterk genoeg werken)

Conclusie:

Door deze ondervinding heb ik geprobeerd uit te zoeken of er misschien supplementen zijn die kunnen helpen (bijv seratonin of sopamine boostende supplementen), met behulp van google en chatgpt is mijn theory als volgt:
mijn endocannabinoid systeem (ECS) is extreem disregulated geraakt. Veel smoken zorgt er namelijk voor dat deze wordt ge-down regulate, en het abrupt stoppen heeft een soort slingshot effect waarbij het ECS juist overgevoelig raakt, deze overgevoeligheid kan langdurig zijn en THC helpt absoluut Niet bij het herstel.
Een (naar mijn idee) potentiele behandeling zou zijn om structureel CBD olie te nemen, hierbij is het beste om de "full spectrum CBD" variant te nemen.

Schijnbaar is CBD (en een aantal andere gerelateerde stoffen die in de full spectrum variant zitten), naast een uitgebreide lijst van potentiele positieve effecten (met flinke variatie in wetenschappelijk bewijs), heel goed in het reguleren van het ECS, zonder het risico van down of over regulatie. Theoretisch zou dit dus kunnen helpen, maar ik heb Niet genoeg onderzoeken hierover gevonden om het met zekerheid te zeggen en ik heb het zelf nog Niet geprobeert (ik ga binnenkort bestellen).

Wat ook nog mogelijk een rol kan spelen, om even terug te koppelen naar seratonin/dopamine ect., is depressie. Waar deze stofjes dus minder aanwezig zijn in je brein (volgensmij). Er zijn aanwijzingen dat depressie invloed heeft op je tollerantie, en mijn ervaringen met wiet roken Onder invloed van MDMA of ADHD medicatie (dexamphetamine werkt beter voor mijn tollerantie Dan methylphenidate) lijken dit tot zekere hoogte te bevestigen.

TL:grin:R:

Ik rookte veel wiet, toen stopte ik opeens en nu is mijn tolerantie extreem laag (afgelopen 3 jaar, zonder tekenen dat het afneemt). Een kwart jointje zorgt er regelmatig voor dat ik HEEEEL slecht ga.

Mijn theory is dat mijn endocannabinoid systeem extreem disgereguleerd is geraakt, waardoor ik heel gevoelig Ben. Ook kan depressie een grotere rol spelen Dan je misschien denkt. Mogelijke manieren om dit te verbeteren is (full spectrum) CBD olie, en werken aan je mentale (en fysieke) gezondheid (sws geen slecht idee).
De conclusive onderzoeken naar de effecten van CBD olie is vrij beperkt, met veel grote claims online die Alleen gebaseerd zijn op persoonlijke ervaring (vaak op sites die toevallig CBD olie verkopen lol). Het zal geen wonder middel zijn, maar het lijkt vrij risicoloos, dus naar mijn idee zeker waard om te proberen. Ik ga het binnenkort ook bestellen, en als ik er aan Denk zal ik een update geven (wss over een paar maanden pas)
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#8
ljuv zei:
Sowieso die voorgedraaide zitten vol met kuttabak! Kan daar soms echt misselijk van raken.
Klik om te vergroten...

Ach dat is zo'n zonde van het effect. Tabak werkt op een hele vervelende manier stimulerend, en misselijkmakend. Wat een slechte start is van de wiet space.

Pure wiet is voor mij de sleutel geweest. Daarmee voor eens en altijd de nare gevoelens bij wiet verslagen.

Niet meteen een pure joint dan uiteraard, maar ik zou TS dan aanraden een bong of pijp te kopen. Daarmee rustig aan de dosis op te gaan bouwen en langzaam het vertrouwen weer krijgen in wiet. Want wiet puur is gewoon super ontspannend, geestverruimend en zorgde bij mij altijd voor creatieve ideeën en mindset.

Tuurlijk he , alles met moderation. Dagelijks wiet gebruiken is eigenlijk al te vaak. Is mijn ervaring dan.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Raver zei:
Ach dat is zo'n zonde van het effect. Tabak werkt op een hele vervelende manier stimulerend, en misselijkmakend wat een slechte start is van de wiet space.

Pure wiet is voor mij de sleutel geweest om voor eens en altijd de nare gevoelens bij wiet te verslaan.

Niet meteen een pure joint dan uiteraard, maar ik zou TS dan aanraden een bong of pijp te kopen. Daarmee rustig aan de dosis op gaan bouwen en het vertrouwen weer krijgen in wiet. Want wiet puur is gewoon super ontspannend, geestverruimend en zorgde bij mij altijd voor creatieve ideeën en mindset.

Tuurlijk alles met moderation. Dagelijks wiet gebruiken is eigenlijk al te vaak. Is mijn ervaring dan.
Klik om te vergroten...
Ja die voorgedraaide met tabak: mijn maag draaide er van om, werd er draaierig van op een nare manier.

Met pure wiet nooit ook maar 1 keer misselijk geworden. Wel door de vele troep die ik at door de vreetkick, maar dat terzijde.
R
ReggaeBlasterLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
Goed dat je dit hier even vraagt. Dat kan al nooit kwaad.

Heb zelf jaren geleden een vreselijke bad trip op LSD plus wiet ervaren. In mijn ervaring was het een trip naar de HEL.

Heb daarna geen wiet kunnen gebruiken voor een dik halfjaar, omdat toen ik dat aanvankelijk een tijdje na die trip deed, het datzelfde gevoel (ook al 100 keer minder intens) triggerde. Doodeng om te voelen weer die kant op getrokken te worden.

Dat halfjaar heb ik nuchter doorgebracht en bewust gezeten met mijn angsten en daar doorheen gewerkt. Dit heeft ervoor gezorgd dat ik daarna weer probleemloos wiet kon gebruiken (maar niet meer icm LSD).

Eerlijk gezegd zou ik je aanraden om gewoon helemaal te stoppen met wiet, aangezien je echt ook hilarische avonden met je vrienden kan hebben zonder wiet of wat dan ook. Tegelijkertijd: ik begrijp ook wel dat je het weer wilt doen, dat wou ik ook.
Klik om te vergroten...
Als ik dit zo lees ga ik denk ook gewoon geen joint roken na mn aankomende lsd trip. Helemaal omdat ik nieuw terrein ga opzoeken met een hogere dosis. Vind dat t niet waard om te riskeren.
J
JesbestLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb een soort gelijke ervaringmaar ik merk dat ik vrij veel heb getyped dus als je Niet alles wilt lezen raad ik aan om naar de conclusie en/of tl:dr te skippen:

ondanks dat ik altijd al wel iets gevoeliger was voor wiet Dan mensen die vergelijkbare hoeveelheden smoken, Kon ik gewoon aventoe een wietje roken zonder problemen en had ik zelden dat ik bad ging. Ik herinner me nog goed de dagen dat ik met vrienden heel de Nacht door smokede, maar het was zeker geen dagelijkse gewoonte om te blowen.

Dit veranderde allemaal sinds de corona lockdown, in die periode raakte ik depresief en probeerde ik mentaal en fysiek te "vluchten", vrijwel dagelijks ging ik uren lang buiten lopen, om Niet met mijn familie te hoeven zijn, en daarbij draaide ik veel jointjes.

In het moment zelf leek het nog Niet zn probleem, maar toen de avondklok in ging en ik nog meer ging lopen en smoke, was het vrij duidelijk dat ik een probleem had. Omdat ik nog steeds Niet met mijn familie Wilde opgesloten zitten, en je savonds Niet op straat mocht komen besloot ik om snachts door de bossen/duinen te lopen, waar ik in alle rust tot diep in de Nacht Kon door smoken.

Toen kreeg ik in ~2022 opeens een bericht dat ik vooraan op de lijst stond voor een studenten kamer, een eigen plek waar ik Niet meer vandaan hoefde te vluchten. Omdat vluchten Niet meer nodig was, stopte ik vrij abrupt met dagelijks smoken (met vrijwel geen afkick verschijnselen en dergelijken)

Maar nu komt het probleem, sinds ik semi gestopt Ben met smoken, ga ik super snel bad op de wiet. Een kwart jointje met lichte wiet kan al genoeg zijn om mijzelf uren lang mega kut te voelen, alles gaat Dan draaien en ik Ben enorm misselijk (heel soms moet ik zelfs overgeven). Het voelt een beetje als Russian roulette met 4/6 kogels ipv 1/6. (Dit is Al zeker 3 jaar gaande, met geen tekenen dat het afneemt)

Omdat ik smoken aventoe best wel mis, blijf ik het toch proberen (minder Dan 1 keer per maand ofz) en met elk jointje Ben ik voorbereid dat ik me heel slecht kan gaan voelen.

De enige manier hoe ik zorgeloos kan genieten van wiet, is wanneer ik aan de MDMA zit, (LSD en shrooms gaan ook enigsinds prima, maar ik Denk wel dat ik meer kans heb op een bad trip, vooral wanneer de psychedelics Niet sterk genoeg werken)

Conclusie:

Door deze ondervinding heb ik geprobeerd uit te zoeken of er misschien supplementen zijn die kunnen helpen (bijv seratonin of sopamine boostende supplementen), met behulp van google en chatgpt is mijn theory als volgt:
mijn endocannabinoid systeem (ECS) is extreem disregulated geraakt. Veel smoken zorgt er namelijk voor dat deze wordt ge-down regulate, en het abrupt stoppen heeft een soort slingshot effect waarbij het ECS juist overgevoelig raakt, deze overgevoeligheid kan langdurig zijn en THC helpt absoluut Niet bij het herstel.
Een (naar mijn idee) potentiele behandeling zou zijn om structureel CBD olie te nemen, hierbij is het beste om de "full spectrum CBD" variant te nemen.

Schijnbaar is CBD (en een aantal andere gerelateerde stoffen die in de full spectrum variant zitten), naast een uitgebreide lijst van potentiele positieve effecten (met flinke variatie in wetenschappelijk bewijs), heel goed in het reguleren van het ECS, zonder het risico van down of over regulatie. Theoretisch zou dit dus kunnen helpen, maar ik heb Niet genoeg onderzoeken hierover gevonden om het met zekerheid te zeggen en ik heb het zelf nog Niet geprobeert (ik ga binnenkort bestellen).

Wat ook nog mogelijk een rol kan spelen, om even terug te koppelen naar seratonin/dopamine ect., is depressie. Waar deze stofjes dus minder aanwezig zijn in je brein (volgensmij). Er zijn aanwijzingen dat depressie invloed heeft op je tollerantie, en mijn ervaringen met wiet roken Onder invloed van MDMA of ADHD medicatie (dexamphetamine werkt beter voor mijn tollerantie Dan methylphenidate) lijken dit tot zekere hoogte te bevestigen.

TL:grin:R:

Ik rookte veel wiet, toen stopte ik opeens en nu is mijn tolerantie extreem laag (afgelopen 3 jaar, zonder tekenen dat het afneemt). Een kwart jointje zorgt er regelmatig voor dat ik HEEEEL slecht ga.

Mijn theory is dat mijn endocannabinoid systeem extreem disgereguleerd is geraakt, waardoor ik heel gevoelig Ben. Ook kan depressie een grotere rol spelen Dan je misschien denkt. Mogelijke manieren om dit te verbeteren is (full spectrum) CBD olie, en werken aan je mentale (en fysieke) gezondheid (sws geen slecht idee).
De conclusive onderzoeken naar de effecten van CBD olie is vrij beperkt, met veel grote claims online die Alleen gebaseerd zijn op persoonlijke ervaring (vaak op sites die toevallig CBD olie verkopen lol). Het zal geen wonder middel zijn, maar het lijkt vrij risicoloos, dus naar mijn idee zeker waard om te proberen. Ik ga het binnenkort ook bestellen, en als ik er aan Denk zal ik een update geven (wss over een paar maanden pas)

Ps. Ik lees nu pas het volledige bericht van OP en merk dat de ervaring misschien toch best anders is, maar naar mijn idee kan mijn verhaal misschien wel inzichten geven en wellicht dat de angst problemen dezelfde oorzaak heeft als mijn tolerantie problemen. dus ik laat het bericht wel staan
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#12
@Jesbest

Puur roken is de oplossing.

Dmv pijpje of bong. Lage doseringen beginnen en geniet dan van de pure ervaring. Het is alsof je een andere drug gebruikt.

Ik voelde me bijna altijd slecht van jointjes met tabak. Smerig, vies, nerveus. Helemaal als je gestopt bent en geen vaste roker bent van jezelf.
J
JesterLid
01-01-2024, 00:00
#13
Beetje een late reactie van mij.. Maar wow, zo veel reacties had ik niet verwacht haha.
Interessante discussie die jullie voerden! Ik zie wiet zelf ook wel als psychedelisch, en kan het dan ook wel weer erg zonde vinden om te zien dat 'de jeugd' er mee omgaat alsof het normale sigaretten zijn. Maarja, ieder zo zijn ding I guess. En inderdaad: jong en bezonnen.
Pure wiet wil ik nog wel een keer proberen ja, ik heb nog wel een pijpje en heb dit in het verleden ook wel eens gedaan. Het probleem bij mij is denk ik ook wel dat als ik een joint in m'n handen krijg ik meteen in de angst schiet, dat maakt de trip dan weer niet beter en dat vind ik ook weer erg jammer.. Maar die angst heb je helaas geen controle over ben ik bang. Maar wel een goeie tip, misschien alleen dat nog eens proberen en anders.. toch maar het stoppen accepteren
J
JesbestLid
01-01-2024, 00:00
#14
Raver zei:
@Jesbest

Puur roken is de oplossing.

Dmv pijpje of bong. Lage doseringen beginnen en geniet dan van de pure ervaring. Het is alsof je een andere drug gebruikt.

Ik voelde me bijna altijd slecht van jointjes met tabak. Smerig, vies, nerveus. Helemaal als je gestopt bent en geen vaste roker bent van jezelf.
Klik om te vergroten...
Met pure joints heb ik ook geen goede ervaringen tho. maar ik zal wel ns n bong proberen, mss werkt t
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#15
Jesbest zei:
Met pure joints heb ik ook geen goede ervaringen tho. maar ik zal wel ns n bong proberen, mss werkt t
Klik om te vergroten...

Pure joint is ook wel meteen vrij pittig. Het is ook dat je de band met cannabis opnieuw zou moeten opbouwen. Ons brein is een ster in gevaar herkennen, de associatie met wiet is nu niet meer 'oh wat lekker' en 'oh fijn man'. Maar het is nu een gevaar en risico geworden, alleen dat is natuurlijk niet reeël.
De badtrips die ik heb gehad op wiet kan ik niet op 2 handen tellen, maar ik wist van mezelf dat het aan de setting lag en de nicotine.

Toen ik begon te experimenten met puur wiet roken had ik soms ook dat ik me wat onwennig voelde, en mijn brein ook probeerde om weer een negatieve lading te geven aan het effect. Maar door daar dan actief mee aan het werk te gaan , en mezelf te sturen en de rust te vinden in het effect ben ik daar overheen gekomen. Het probleem ligt niet bij de wiet, maar het is hoe wij er mee omgaan. Dood ga je er niet aan, als je dat onthoudt.

Wel even een side note: het kan natuurlijk ook dat het gewoon niet meer werkt zoals je zou willen of dat de negatieve lading te sterk is geworden. Soms is het dan beter te stoppen voor een tijdje en het te laten voor wat het is. Het is ook niet de bedoeling om jezelf te gaan kwellen als het ook na een lichte dosis onprettig blijft voelen. Het is zeker niet raar, en komt vaak voor. Wiet is niet voor iedereen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
Raver zei:
@Jesbest

Puur roken is de oplossing.

Dmv pijpje of bong. Lage doseringen beginnen en geniet dan van de pure ervaring. Het is alsof je een andere drug gebruikt.

Ik voelde me bijna altijd slecht van jointjes met tabak. Smerig, vies, nerveus. Helemaal als je gestopt bent en geen vaste roker bent van jezelf.
Klik om te vergroten...
Imo niet (per se)

Het was wel absoluut de betere keuze voor mij tov met shag erbij. Maar met puur kreeg ik uiteindelijk ook een para gevoel, gewoon omdat wiet van zichzelf ook verdovend werkt en verdoving lost niet echt iets op. Het onderdrukt gevoelens, het laat je er even vrij van voelen, tot bepaalde mate. Maar dat is een laagje van welzijn/vrede, met daaronder misschien wel een beerput aan dingen die je niet wilde voelen, maar die er nog wel zitten.

Imo.
P
PistebullyLid
01-01-2024, 00:00
#17
MK-ULTRA zei:
Heb een soortgelijke route gehad met blowen, tijdens mijn eerste lsd trip een joint gerookt, werd hierdoor erg angstig en had dwang gedachten die ik uit moést voeren. (van mezelf?)

Na deze ervaring sporadisch een hijsje van een joint of een klein beetje verdampen kan nog een fijn gevoel geven.

De man in onderstaand filmpje, Ryan, bekijk het wat spiritueler en zegt dat de plant wereldwijd wordt misbruikt en dat een intentie belangrijk is voor het gebruiken van wiet. Heb eens wiet gevaped waarvoor ik een intentie had, nadenken over een bepaalde uitdaging in mijn leven, en toen kreeg ik hele mooie inzichten.

Misschien kan je er iets mee, vind het zelf een mooie, respectvolle manier om met (psychedelische) middelen om te gaan.

Klik om te vergroten...
Exact de manier hoe ik het gebruik! Wiet helpt mij enorm om bepaalde angsten en onzekerheden onder de loep te nemen. Tijdje geleden nog een paniek aanval gehad van THC gummybeers. Ik ging toen liggen op bed en ging compleet in mijn angst en paniek zitten. Toen kreeg ik een partij inzichten! Niet normaal. Sindsdien nog nooit zo lekker stoned geweest. Je krijgt gewoon inzicht in je binnenwereld en dat kan beangstigend zijn maar ook heel leerzaam!
P
PistebullyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ps. Neem niet te sterke wiet zoals Silverhaze maar neem bijvoorbeeld White Widow.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Neo-Shulginist zei:
Wat mij betreft geef je best een accurate beschrijving van wat blowen met je doet. Paranoïde en angstige gedachten komen heel veel voor bij blowen. Maar het heeft ook een duidelijk dissociatief effect, waardoor bepaalde gevoelens/gedachten buiten de belevingswereld worden geplaatst. Dat creëert een soort stoner-paradox waarbij je denkt dat je relaxt bent, maar je tegelijkertijd malende gedachten en onzekere gevoelens meemaakt.

Het heeft voor mij ook heel lang geduurd voordat ik het echt ging snappen. Bij mij kwam dat toen ik een paar keer langere tijd achter elkaar stopte met blowen, bijvoorbeeld omdat ik op vakantie wilde en volgens de Franse en Duitse regels nuchter ging rijden. Dat vond ik wel eens een verfrissende uitdaging voor mezelf. Nadat ik een aantal keer had ervaren hoe het leven is zonder THC in je systeem, voelde ik me ineens veel relaxter dan dat ik me voelde in de tijd dat ik wel blowde. Zo kwam ik er dus achter dat die chill die jij benoemt eigenlijk best wel onrustig is. Toen ik me dat ging realiseren werd blowen steeds minder leuk. Want als ik nu blow dan merk ik -net als jij- dat ik veel meer bezig ben met angstige gedachten dan met het genieten van de space. Inmiddels doe ik het misschien sporadisch, maar niet echt meer. Terwijl ik wel echt een stoner was.

Ik vond dat dit artikel van VICE het wel echt goed uitlegt:
www.vice.com

I'm Sick of Pretending: I Don't 'Get' Weed

After 15 years trying to like it, I'm ready to admit I hate it.
www.vice.com www.vice.com
Klik om te vergroten...
Yess!!

Ik heb hier destijds ook over nagedacht en zag hoe de "vredigheid" op cannabis eigenlijk een trilling is. Ja, het voelt ontspannend, vergeléken bij meer onrustige trillingen. Het kalmeert je als je eigen energie onrustiger is. Maar het blijft een (instabiele) trilling.

Krijg je tijdens wiet een paranoïde gedachte én geloof je die, dan kan diezelfde vredigheid ineens de andere kant opslaan.

Het viel me ook altijd op hoe wiet voor mij een soort 'plafond' heeft. Ik kan er maar zo diep op ontspannen, ik kan er maar zoveel echt diep mee denken. Bij de klassieke psychedelica liggen die plafonds veel hoger (of zijn ze er niet?).

In ieder geval, in nuchterheid kan echte rust aangeboord worden, dat oftewel geen vibratie of de allerhoogste vibratie (ik ben daar niet over uit) is. Deze rust/vredigheid heeft geen limitaties, geen bodem aan hoe diep je erin kunt ontspannen. Alleen, hierbij zullen alle onrustige vibraties die daar "boven" liggen ook gevoeld worden, in tegenstelling tot bij wiet, die deze (deels) verdoofd.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."