Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLekkerste wiet (advies)

Lekkerste wiet (advies)

21 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Takeiteasy zei:
Helaas zit er in de voorgedraaide joints die ik hier haal ook tabak en dus ook nicotine.Als (niet) roker, niet zo blij mee. Heb nu losse wiet gehaald en vloetjes om ze zelf te draaien. Ooit ook een best wel dure vape gekocht, die heb ik ook weer gevonden. Ook maar weer eens uitproberen. Ook nog gedroogde lotusbloem gevonden. Kan ik dat gebruiken als tabaksvervanger? Ik vraag dit voor een vriend :smileycat::relaxed::blush:
Klik om te vergroten...
Ik gebruik CBD als tabaks vervanger. (Vind ik zelf het beste)
Maar je kan ook vlierbesbloessem gebruiken als vervanger. (Zelf nooit gerookt maar een vriendin wel)

En je kan ook zakjes tabaksvervanger kopen inde shop of tabak winkel.

Kattenkruid kun je volgens mij ook roken.
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#2
Jack herer
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#3
https://share.google/dnVne6zfVjuwSk5F1
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#4
Piet Zahut zei:
Hallo allemaal!

Ik rook regelmatig wel eens een jointje en ga meestal voor de voorgedraaide varianten. Zelf ben ik groot fan van Amnesia en Silver Haze – die blijven toch wel favoriet op dit moment!

Ik ben echt een sativa-liefhebber; indica maakt me vaak te loom en moe. Laatst heb ik via Zamnesia cones besteld die ik zelf kan vullen, dus ik wil nu een keer iets nieuws proberen en afstappen van de standaard voorgedraaide jointjes.


Wat zijn volgens jullie echt lekkere strains qua smaak?
Ik ben benieuwd naar jullie aanraders – iets fris, fruitig, of juist heel uniek mag ook!


Thanks alvast!
Klik om te vergroten...
Vraagje zijn jouw voorfedraaide jointje ook puur? Sinds kort verkoopt een shop hier 2 verschillende pure joints. En de thc snoep en de space brownies en de normale menukaart aan de kant. Maar hier zijn ze heerlijk die pure, wel prijzig maar scheelt niet veel met de oorspronkelijke prijs.

OT
Puur Haze jointje met 20mg oxy en 0.5mg clonazepam
P
Piet ZahutLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hallo allemaal!

Ik rook regelmatig wel eens een jointje en ga meestal voor de voorgedraaide varianten. Zelf ben ik groot fan van Amnesia en Silver Haze – die blijven toch wel favoriet op dit moment!

Ik ben echt een sativa-liefhebber; indica maakt me vaak te loom en moe. Laatst heb ik via Zamnesia cones besteld die ik zelf kan vullen, dus ik wil nu een keer iets nieuws proberen en afstappen van de standaard voorgedraaide jointjes.


Wat zijn volgens jullie echt lekkere strains qua smaak?
Ik ben benieuwd naar jullie aanraders – iets fris, fruitig, of juist heel uniek mag ook!


Thanks alvast!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#6
Bijna alle 'Cookie' strains , wel vaak indica of hybride

G13 en Crystal Haze vind ik lekkere haze smaak hebben.

Strains met smaken die me het meest hebben verrast zijn : Gelato (41 , Lemon Cherry) , Runtz soortjes , Zkittlez.

Aangezien je sativa liefhebber bent zou ik eens op leafly zoeken naar de Sativa dominante varianten van strains die hierboven staan. Er zijn enorm veel soorten die overwegend dezelfde terpetenen profielen hebben. Zo ruikt bijna alle haze hetzelfde en lijken bijna alle cookie soorten op girl scout cookies. Het is gewoon erg veel hetzelfde maar er zijn duidelijke verschillen. Proberen, ruiken en zo kom je vanzelf tot de smaak die jij lekker vind.
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#7
Als je echt eens wat anders wil roken dan zou ik Kali wiet adviseren. Het is wiet dat daadwerkelijk anders smaakt en voelt dan alle indica/sativa combinatie wietjes die je normaal voorgeschoteld krijgt.
T
TakeiteasyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Tegenwoordig ga ik voor de Hybride.Die is lekker mild en valt ook lekker. De voorgedraaide Sativa en Indica. Indica maakt idd loom en moe en van de Sativa raak ik opgefokt. Gisteren een paar haaltjes wedding cake, maar die heb ik weer netjes teruggegaan in het doosje..Zo ben ik ook een beetje aan het uitproberen, welke soort geschikt is. Ik rook alleen in de avond. Lekker even opslomen en filosoferen voordat ik ga slapen.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#9
Takeiteasy zei:
Gisteren een paar haaltjes wedding cake, maar die heb ik weer netjes teruggegaan in het doosje..
Klik om te vergroten...

Want? 😂

Ik dacht dat WeddingCake wel een sociaal wenselijk wietje was. Althans kan weinig mis aan gaan.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#10
Kamille kun je ook gebruiken. CBD wiet is wel zonde van je THC wiet in mijn ogen.
T
TakeiteasyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Helaas zit er in de voorgedraaide joints die ik hier haal ook tabak en dus ook nicotine.Als (niet) roker, niet zo blij mee. Heb nu losse wiet gehaald en vloetjes om ze zelf te draaien. Ooit ook een best wel dure vape gekocht, die heb ik ook weer gevonden. Ook maar weer eens uitproberen. Ook nog gedroogde lotusbloem gevonden. Kan ik dat gebruiken als tabaksvervanger? Ik vraag dit voor een vriend :smileycat::relaxed::blush:
T
TakeiteasyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Raver zei:
Want? 😂

Ik dacht dat WeddingCake wel een sociaal wenselijk wietje was. Althans kan weinig mis aan gaan.
Klik om te vergroten...
Ik was misschien te gespannen. Dan kan het gewoon even niet lekker binnenkomen. Zo'n jointje moet je van kunnen genieten, ik neem het meestal in de avond, als voorbereiding om te ontspannen om uiteindelijk te kunnen slapen.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Raver zei:
Kamille kun je ook gebruiken. CBD wiet is wel zonde van je THC wiet in mijn ogen.
Klik om te vergroten...
Hoezo zonde?
X
XMRLid
01-01-2024, 00:00
#14
Takeiteasy zei:
Helaas zit er in de voorgedraaide joints die ik hier haal ook tabak en dus ook nicotine.Als (niet) roker, niet zo blij mee. Heb nu losse wiet gehaald en vloetjes om ze zelf te draaien. Ooit ook een best wel dure vape gekocht, die heb ik ook weer gevonden. Ook maar weer eens uitproberen. Ook nog gedroogde lotusbloem gevonden. Kan ik dat gebruiken als tabaksvervanger? Ik vraag dit voor een vriend :smileycat::relaxed::blush:
Klik om te vergroten...
Ja, dat werkt goed als tabaksvervanger. Het is zacht op de keel en brand gemakkelijk. Ook voegt het wat smaak toe aan de joint.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#15
N3K0 zei:
Hoezo zonde?
Klik om te vergroten...

CBD zorgt ervoor dat THC zich minder kan binden aan receptoren in het brein , het zorgt ervoor dat de high minder intens is , het zorgt er in feite voor dat het de scherpe randjes van THC verminderd. Alleen de addict in mij wilt dat natuurlijk niet. Ik wil gewoon de volledige high en intensiteit ervaren. CBD kan ook helpen wanneer iemand paranoïde of angstig word van THC.

Dus ik vind het zonde, maar snap dat het ook persoonlijk kan zijn.
T
TakeiteasyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Inmiddels draaien we de joints zelf. Veel geprobeerd ook. Nooit geen voorgedraaiden meer. Een fijne sativa gevonden, waar je niet moe van wordt. Het helpt mij momenteel erg om even tot rust te komen in mijn hoofd. Vanavond weer shoppen en een Haze proberen. Meer tips zijn welkom!!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#17
Takeiteasy zei:
Meer tips zijn welkom!!
Klik om te vergroten...

Leer met een bong roken, en dat scheelt vloe tabak en geeft het fijnste effect.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#18
Takeiteasy zei:
Meer tips zijn welkom!!
Klik om te vergroten...
Als je experiment wiet kopen kan zou ik Karel's Haze eens proberen!
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#19
Raver zei:
Leer met een bong roken, en dat scheelt vloe tabak en geeft het fijnste effect.
Klik om te vergroten...
Ik vind dat wat dubbel, het effect van de bong is vaak voor mij een beetje ´te´.
Ik heb dan ook zo´n glazen mega bong waarin je alles in bijna 1 diepe teug naar binnen laat schieten door dat klapgat.

Maar wanneer het goed gedoseerd is, voor mij een kruimeltje dus, is het effect wel aangenamer dan een joint.
Maar dan mis ik weer de gezelligheid van het traag en in stukjes oproken van een joint.
Maar ik rook eigenlijk ook alleen nog wiet wanneer ik ook iets anders gebruikt heb.

OT: voor smaak heb ik het liefst de citroen fruitachtige zoete smaaksoortjes.
Nu heb ik lemon haze en gorilla glue en opdat vlak vind ik het topwietjes
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#20
mandragora zei:
Maar wanneer het goed gedoseerd is, voor mij een kruimeltje dus, is het effect wel aangenamer dan een joint.
Klik om te vergroten...

De essentie van mijn opmerking. Het is ook erg afhankelijk van de dosering.

Ik ben bij de bong uitgekomen omdat ik geen tabak meer rookte en Pure joints wel erg prijzig werden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."