Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsafbouwschema Oxycodon langwerkend 10mg/20mg

afbouwschema Oxycodon langwerkend 10mg/20mg

46 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
M
McrazyLid
01-01-2024, 00:00
#1
hey hey een update, ik zit nu op 20mg oxycodon! van 100/80 60/50/40/30 naar 20. Ben wel depressief, maar das logisch sinds vorig jaar december elke dag 80 en 100mg genomen, soms zelfs meer. Ik ben snel gegaan met de afbouw dus de lichamelijke ontwenning was er wel niet zo heftig als je coldturkey gaat. Nu heb ik de lichamelijke ontwenning nauwelijks tot niet.
M
McrazyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ze Herbs Mang zei:
Eens maar een terugval kan overal door komen, helaas kon ik mijzelf terugval koning noemen ooit in een donker verleden. Deed wel meetings maar is me toen nooit gelukt. Andere levens invulling en zware terugval in alcohol op dagelijkse basis dosis voor 10 olifanten deden me eindelijk beseffen tot hier en niet verder. Das bijna 4 jaar terug nu. Sindsdien heel sporadisch iets maar paar keer per jaar is veel. Soms een pammetje of een lammetje dan😜
Klik om te vergroten...
wat is een lammetje? lamskotelet? Ja precies en daar ben ik nu naar onderweg en die weg is niet makkelijk, maar wil echt mn leven terug.
M
McrazyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mcrazy zei:
Super dankjewel voor je advies! heb hier zoveel aan . Ja ik wil ook het liefst niet afbouwen maar ik heb ook gewoon een baan en kan me echt niet permitteren om niet te gaan werken.
Klik om te vergroten...
Ja die dia leek helemaal niet te helpen, heb toen alprazolam genomen deed beter zijn werk.
M
McrazyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ze Herbs Mang zei:
Welke klachten ervaar je nu nog? Je bent al een heel eind💪🏽 Ik ben niet zo van de lange afbouw zelf geweest in het verleden maar als je op 0nzit kan Kratom Rood goed ondersteunen en als je restlegg legs of armen krijgt dan magnesium hoge dosering en paracetamol. Kratom van een enkele strain niet langer dan drie dagen maar daarna eventueel via de HA voor een paar dagen wellicht een dia ofzo mocht het echt crisis worden. Maar no pain no gain hoort hier wel een beetje bij.
Klik om te vergroten...
lichte warm en kou klachten, beetje beginnend griepje gevoel. voor de rest niks. niet dat heftige wow dat was hels, ben een keer coldturkey gegaan nou veel respect voor die mensen,
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mcrazy zei:
lichte warm en kou klachten, beetje beginnend griepje gevoel. voor de rest niks. niet dat heftige wow dat was hels, ben een keer coldturkey gegaan nou veel respect voor die mensen,
Klik om te vergroten...
Lammetje, benzo haha als ik je klachten zie ben je goed op weg en gaat het je wel lukken. Laatste loodjes wegen het zwaarst maar veel zwaarder s dit zal het niet worden denk, misschien geestelijk. Goed je vitamines in de gaten houden ook en magnesium is een belangrijke .
M
McrazyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ze Herbs Mang zei:
Lammetje, benzo haha als ik je klachten zie ben je goed op weg en gaat het je wel lukken. Laatste loodjes wegen het zwaarst maar veel zwaarder s dit zal het niet worden denk, misschien geestelijk. Goed je vitamines in de gaten houden ook en magnesium is een belangrijke .
Klik om te vergroten...
Dat is een hele goeie ja! morgen maar eens halen en tegen de depresieve klachten neem ik soms weleens een benzo zo nodig
L
LoadedMarkLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ze Herbs Mang zei:
Pfoeh methadon wordt je ook niet blij van. Snel afbouwen als je stabiele bent want hier wil je niet te lang aan zitten.
Klik om te vergroten...
Hoi! Gezien mijn leeftijd en wetende dat ik terug zal vallen op opiaten lijkt mij dit de beste oplossing tot nu toe. Ik wil niet meer high worden van opiaten maar ik ken mijzelf. Als ik zou stoppen met methadon zal ik gelijk weer met opiaten beginnen.
M
McrazyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Beste mensen,

Ik heb al maanden een Oxycodon verslaving ik wil hier graag vanaf. De high heb ik al niet meer en het is iets wat mijn lichaam gewoon nodig heeft anders wordt ik ziek. Ik slik nu 80mg op een dag, in het weekend (naar schatting) 130mg. Ik wil graag van deze verslaving, want het neemt mijn hele leven over, er gaat zoveel geld uit aan deze verslaving. Ik ben een slaaf geworden van de oxycodon. Weet iemand wat een goede afbouwschema is, zodat ik toch nog normaal kan functioneren kan werken etc. Ik kan het me niet veroorloven om te stoppen met werken. A.u.b kan iemand mij met een goeie schema helpen? Ik wil dat dit stopt.

Liefs,

xxx
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Oei, wat jammer om te moeten lezen.

Was jij niet psychotisch vorig jaar met allemaal waanzinnige verhalen? Dan moet je toch professionele hulp hebben?

Anders begin maar eens met een dagelijkse dosis die je langzaam kunt afbouwen. Oftewel ga niet meer nemen in het weekeinde. Maar iets zegt me dat je hier niet aan het juiste adres bent met je vraag over deze problematiek.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb geen ervaring met afbouwen van opiaten. Ander leden kunnen daar ongetwijfeld meer over vertellen.

Wat me wel opvalt is dat je dergelijke hulpvragen al eerder hebt gesteld met andere middelen (hasj, coke). En dit volgens mij niet de eerste keer met oxy is.

Als je wilt dat je na je afbouw ook clean kan blijven, lijkt het me heel verstandig om ook een goede behandeling te doen gericht op verslaving. Ik zou in dat geval altijd een 12-stappen kliniek aanraden omdat die over het algemeen goede zorg leveren.

Bijvoorbeeld Triora, Changes GGZ of Solutions.

Het heeft mij veel gebracht. Meer dan enkel clean zijn van een middel.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb hier een soort handboek gevonden: https://www.medicijngebruik.nl/filedispenser/70D6134A-1084-48EB-B039-817687A65C01

Daarin staan 3 voorbeeld afbouwschema's voor langwerkende oxycodon. Een snel schema en een langzaam schema. De schema's beginnen vanaf 60mg, dus daar zal je naartoe moeten werken.

Zorg in dat geval eerst dat je een minstens week stabiel blijft op 80mg. Dus geen uitspattingen in het weekend. Kies je voor het snelle schema zou je na die 80mg direct naar 60mg kunnen. Dan weer minstens een week stabiliseren. Vervolgens de rest van het schema volgen.

Ze suggereren om te starten met elke week de dosis te verlagen. Als dat te snel is, kan je altijd wat langzamer gaan.


1000075991.jpg
M
McrazyLid
01-01-2024, 00:00
#12
LucidLucy zei:
Ik heb hier een soort handboek gevonden: https://www.medicijngebruik.nl/filedispenser/70D6134A-1084-48EB-B039-817687A65C01

Daarin staan 3 voorbeeld afbouwschema's voor langwerkende oxycodon. Een snel schema en een langzaam schema. De schema's beginnen vanaf 60mg, dus daar zal je naartoe moeten werken.

Zorg in dat geval eerst dat je een minstens week stabiel blijft op 80mg. Dus geen uitspattingen in het weekend. Kies je voor het snelle schema zou je na die 80mg direct naar 60mg kunnen. Dan weer minstens een week stabiliseren. Vervolgens de rest van het schema volgen.

Ze suggereren om te starten met elke week de dosis te verlagen. Als dat te snel is, kan je altijd wat langzamer gaan.


Bekijk bijlage 65363
Klik om te vergroten...
Super bedankt, hier kan ik wel wat mee.❤️
M
McrazyLid
01-01-2024, 00:00
#13
LucidLucy zei:
Ik heb geen ervaring met afbouwen van opiaten. Ander leden kunnen daar ongetwijfeld meer over vertellen.

Wat me wel opvalt is dat je dergelijke hulpvragen al eerder hebt gesteld met andere middelen (hasj, coke). En dit volgens mij niet de eerste keer met oxy is.

Als je wilt dat je na je afbouw ook clean kan blijven, lijkt het me heel verstandig om ook een goede behandeling te doen gericht op verslaving. Ik zou in dat geval altijd een 12-stappen kliniek aanraden omdat die over het algemeen goede zorg leveren.

Bijvoorbeeld Triora, Changes GGZ of Solutions.

Het heeft mij veel gebracht. Meer dan enkel clean zijn van een middel.
Klik om te vergroten...
Ja klopt ben me er van bewust dat ik een kruisverslaving heb, ik krijg gelukkig binnenkort ook therapie. M'n gebruik heeft een achterliggende reden zoals trauma's.
M
McrazyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Manu76 zei:
Oei, wat jammer om te moeten lezen.

Was jij niet psychotisch vorig jaar met allemaal waanzinnige verhalen? Dan moet je toch professionele hulp hebben?

Anders begin maar eens met een dagelijkse dosis die je langzaam kunt afbouwen. Oftewel ga niet meer nemen in het weekeinde. Maar iets zegt me dat je hier niet aan het juiste adres bent met je vraag over deze problematiek.
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je reactie 🙏
M
McrazyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik ben helaas nog niet van de Oxy af.... update.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Mcrazy zei:
Ik ben helaas nog niet van de Oxy af.... update.
Klik om te vergroten...
Is het wel gelukt om een lagere dosis te nemen?
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#17
Je hebt hulp nodig. Eventueel detox opname?
M
McrazyLid
01-01-2024, 00:00
#18
N3K0 zei:
Is het wel gelukt om een lagere dosis te nemen?
Klik om te vergroten...
Ik ben nog op dezelfde hoeveelheid, dat wel het gaat niet hoger. Ik zit nu op 80mg en soms 100mg, maar ik merk dat 80mg goed gaat. Ik zit nu met te weinig oxycodon pillen en merk dat ik totaal geen eetlust heb, misselijk, prikkelbare darmen, heel moe, want ik wordt of zwetend wakker een paar keer in de nacht of heel vroeg wakker. Misschien is het ook weer goed dat ik het verlaag? dan kan mijn lichaam aan die 60mg wennen? vanaf daar steeds lager?
L
LoadedMarkLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hoi, ik ben Mark. Wat ik net las over jou verslaving, ik had hetzelfde alleen ik kocht ze op straat. Vaste baan en alles begon eronder te lijden. Ik ben vorige week naar mijn huisarts gegaan en open kaart gespeeld, ik zat ook zo verstopt, 3 weken niet naar de wc etc. Heel mijn leven hou ik van opiaten, aan en af. Maar nu had de monster zich goed in mij vastgebeten. Mijn hele lieve huisarts heeft mij de keuze gelaten, of je gaat door en dood, maar we kunnen je ook helpen. Hoe dan, vroeg ik? Eerst bloed laten testen, plas testen, hartfilmpje gemaakt. Ik was van 95 kg naar 65 kg gegaan. Wat een ellende, vooral de verstopping en het constant craven naar oxy. Drie dagen later kreeg ik methadon 30mg om mee te beginnen. Ik was direct klaar met elke drie uur ziek worden en die craving's, ik heb ze niet meer. Ik ga volgende week met 10mg omhoog en daarop stabiliseren. Wat heerlijk, ik heb mijn leven weer terug. Wat ik wil zeggen, schroom je niet om hulp te vragen aan je huisarts. Hij/zij kunnen je goed helpen. Ik wens je heel veel succes met dit probleem🙏✨️✨️
M
McrazyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Raver zei:
Je hebt hulp nodig. Eventueel detox opname?
Klik om te vergroten...
liever niet, ik kan dat niet veroorloven inverband met werk, dit gaat nu al 1 jaar zo. Ik ben 2 x opgenomen geweest. Eerste keer was voor coke en alcohol en tweede keer voor de alcohol, maar stiekem sloop die verslaving van oxycodon er al in. Weet niet wat ik moet doen..... Ik kan me echt niet veroorloven om zomaar 2/3 weken weg te zijn.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."