#1
help ![:(]()
Ja maar als je zo doorgaat word het natuurlijk ook niet beter. En je bent ook niet zomaar weg he.liever niet, ik kan dat niet veroorloven inverband met werk, dit gaat nu al 1 jaar zo. Ik ben 2 x opgenomen geweest. Eerste keer was voor coke en alcohol en tweede keer voor de alcohol, maar stiekem sloop die verslaving van oxycodon er al in. Weet niet wat ik moet doen..... Ik kan me echt niet veroorloven om zomaar 2/3 weken weg te zijn.
Zit nu nog steeds op de 30mg. De ontwenning valt mee, niet zo heftig zoals als je in 1x stopt? Coldturkey das hell!!. Maar tis wel vervelend. Weet jij of iemand iets tegen de ontwenningsverschijnselen voornamelijk koud/warm (griep gevoel).Bij dag 4 zou het duidelijk beter moeten worden en dan een weekje of 2 stabiel blijven staan voor de volgende stap.
Hoe lager je gaat hoe moeilijker het word ,dus neem je tijd!
Je ben goed bezig dus verkloot het niet ! Je wil niet weten hoeveel vrijheid je ervoor terug krijg![]()
liever niet, ik kan dat niet veroorloven inverband met werk, dit gaat nu al 1 jaar zo. Ik ben 2 x opgenomen geweest. Eerste keer was voor coke en alcohol en tweede keer voor de alcohol, maar stiekem sloop die verslaving van oxycodon er al in. Weet niet wat ik moet doen..... Ik kan me echt niet veroorloven om zomaar 2/3 weken weg te zijn.
Meld je ziek. Zet je werk niet boven je welzijn. Pak het grondig aan, anders is de kans groot dat je aan blijft modderen van middel naar middel en andere verslavingsgedragingen.liever niet, ik kan dat niet veroorloven inverband met werk, dit gaat nu al 1 jaar zo. Ik ben 2 x opgenomen geweest. Eerste keer was voor coke en alcohol en tweede keer voor de alcohol, maar stiekem sloop die verslaving van oxycodon er al in. Weet niet wat ik moet doen..... Ik kan me echt niet veroorloven om zomaar 2/3 weken weg te zijn.
Ik heb samen met mijn HA een behandelplan opgezet om in 3 dagen tijd af te kicken van de Oxy.
Voor haar was dit niet bekent en hield zich vast aan afbouwschema's.
Ik ben 30 jaar geleden al afgekickt van Bruin op een methode die nog bizar was (met Naltrexone)
Daarna nooit meer wat aangeraakt tot Oxy op me weg kwam door kapotte rug ,2017 ben ik verslaafd geworden aan de Oxy's
Maar goed ik wist me goed te behandelen en dat liet ik weten aan de HA ,en de behandeling was Clonidine die ik zelf heb voorgesteld en mijn dagdosis heb bepaald.
Ze ging akkoord en na ontvangst van de clonidine ben ik begonnen ,ik werd ook om de 3 uur ziek.
De clonidine ging na een half uur werken 0,15mg en gelijk was het zieke weg ,ik heb mij met een interval van 8 uur gedoseerd met clonidine.
Op het vroege wakker worden na ging alles goed met me en dat heb ik voor lief genomen ,op dag 4 ben ik de clonidine gaan uitsluipen om hypertensie te voorkomen,ook een rebound lag op de loer dus voorzichtig de dosis met 1/3 verlagen per dag en dat ging goed.
Na 5 dagen belde de HA mij op en kon het gewoon niet geloven dat ik clean was,ik ben recht tegen alle protocollen heen gegaan en bewezen dat je echt kan afkicken in 3 dagen ipv maandenlang afbouwen met iedere keer dikke ellende.
Het nadeel van deze afkick dat het eigenlijk strict onder medische begeleiding gedaan mag worden ,aangezien ik mijn eigen dokter was moest ik ook tekenen als het fout zou gaan.
Goede bloeddruk meter is wel een pré.
Ik heb bewezen dat het kan in 3 dagen en niet waar heel het internet mee vol staat ,en dat zien doctoren echt niet graag haha
ik begrijp wat je zegt en sta daar achter, maar ik kan me het echt niet veroorloven om te stoppen. Ik zit nu op 30mg, van de 80 naar 100.Ik maak hier wel uit op dat je behoorlijk aan het vechten bent tegen de situatie. Feit is wel dat je midden in een stevige actieve verslaving zit.
Mijn ervaring is, en ook als ik naar vele anderen om me heen kijk, dat het tijd en energie kost om dit aan te pakken. Tijd en energie die je met een full-time baan niet hebt. En alleen lukt het blijkbaar niet. Dus de eerste reflex is dan om professionele hulp te zoeken.
Dat is kut, voelt misschien heel beschamend en whatever voor gevoelens daarbij komen kijken. Maar het is wel de realiteit. Je kan je gebruik misschien op gematigde manier nog heel lang zo voortzetten. Het kan ook zomaar weer verder uit de hand lopen. Dat kan niemand voorspellen.
Als ik voor mezelf spreek, werk ik om te leven. Ik leef niet om te werken. En daarmee is mijn eigen welzijn en levensgeluk dus vele malen belangrijker dan mijn werk. Tegenwoordig gaan ze hand in hand. Maar voorheen zeker niet.
Dan kom je dus tot de vraag: wil je wachten tot je verslaving verder uit de hand loopt en je waarschijnlijk ook je baan niet (goed) kunt uitvoeren?
Of neem je het heft in eigen hand en ga je nú aan de slag?
Uiteindelijk verlies je alles wat je boven je herstel plaatst met een ziekte zo nasty als verslaving.
Dat je afgelopen jaar al meer behandelingen hebt gehad, maakt het extra zuur. Maar uiteindelijk heb je zelf de keuze gemaakt om weer te beginnen met gebruiken. (Of was je tijdens je behandelingen nooit gestopt met oxy?)
Dan zijn dit ook de gevolgen.
We kunnen nooit perfect zijn. Maar zolang we leren van onze fouten en elke dag proberen het beste te doen naar kennen en kunnen, dan mogen we heel trots zijn op onszelf. En daar horen soms verdomd moeilijke keuzes bij. Het is vaak niet makkelijk om te doen wat goed voor ons is.
Hopelijk kan je hier iets mee. Het is misschien geen vrolijke boodschap. Maar uiteindelijk denk ik dat je beter helemaal kan gaan voor herstel en werk pas later oppakken. Dan beiden proberen te doen en nog jaren aan te modderen (trust me, dat gebeurt heel veel...)
En dan ben je niet weg voor 2/3 weken. Eerder een jaar. Detox, kliniek, safehouse, meetings.
Ik heb het zelf ook eerst geprobeerd. Om alle ballen hoog te houden. Clean te worden, te herstellen en tegelijkertijd fulltime te werken. Mij is het niet gelukt. Maar toen ik eenmaal de beslissing nam om ècht voor herstel te gaan, schepte dat voor mezelf wel enorm veel ruimte.
Succes!
hoe belemmerde dit jouw baan?Hoi, ik ben Mark. Wat ik net las over jou verslaving, ik had hetzelfde alleen ik kocht ze op straat. Vaste baan en alles begon eronder te lijden. Ik ben vorige week naar mijn huisarts gegaan en open kaart gespeeld, ik zat ook zo verstopt, 3 weken niet naar de wc etc. Heel mijn leven hou ik van opiaten, aan en af. Maar nu had de monster zich goed in mij vastgebeten. Mijn hele lieve huisarts heeft mij de keuze gelaten, of je gaat door en dood, maar we kunnen je ook helpen. Hoe dan, vroeg ik? Eerst bloed laten testen, plas testen, hartfilmpje gemaakt. Ik was van 95 kg naar 65 kg gegaan. Wat een ellende, vooral de verstopping en het constant craven naar oxy. Drie dagen later kreeg ik methadon 30mg om mee te beginnen. Ik was direct klaar met elke drie uur ziek worden en die craving's, ik heb ze niet meer. Ik ga volgende week met 10mg omhoog en daarop stabiliseren. Wat heerlijk, ik heb mijn leven weer terug. Wat ik wil zeggen, schroom je niet om hulp te vragen aan je huisarts. Hij/zij kunnen je goed helpen. Ik wens je heel veel succes met dit probleem🙏✨️✨️
ik ben nu van de 80 naar 30 gegaan, dus ik probeer dit aan te houden. maar voel me wel ziek maar niet zo ziek zoals je coldturkey zou stoppen.Het vraagt ontzettend veel doorzettingsvermogen, kracht, tijd en energie om van de Oxycodone af te komen. Ik snap dat een detox voelt als geen optie, maar je zult je zeer waarschijnlijk ook ziek moeten melden als je gaat afbouwen.
Probeer iig te beginnen je dosis te gaan verlagen. Stabiliseren, en per week of 2 iets eraf. Maar dan ook niet meer extra nemen in het weekend. En ook niet als je het zwaar hebt.
Wees eerlijk naar jezelf, kan je dat echt aan denkje ambulant? Zo ja, ga ervoor en volg het schema welke gedeeld is hier of vraag hulp voor ambulant afbouwen bij een verslavingsarts.
neee precies!! ik neem ook niet meer. ik ben echt niet lekker, maar het is meer een lichte griep gevoel. zit op 30mg nu.Het vraagt ontzettend veel doorzettingsvermogen, kracht, tijd en energie om van de Oxycodone af te komen. Ik snap dat een detox voelt als geen optie, maar je zult je zeer waarschijnlijk ook ziek moeten melden als je gaat afbouwen.
Probeer iig te beginnen je dosis te gaan verlagen. Stabiliseren, en per week of 2 iets eraf. Maar dan ook niet meer extra nemen in het weekend. En ook niet als je het zwaar hebt.
Wees eerlijk naar jezelf, kan je dat echt aan denkje ambulant? Zo ja, ga ervoor en volg het schema welke gedeeld is hier of vraag hulp voor ambulant afbouwen bij een verslavingsarts.
Bij dag 4 zou het duidelijk beter moeten worden en dan een weekje of 2 stabiel blijven staan voor de volgende stap.zo ziek zoals je coldturkey zou stoppen.
heel raar, maar er beginnen wel gedachtes te komen van. wat als ik helemaal geen oxycodon meer heb. Naast dat het duiveltje in een pil mn vijand is, is het ook weer mn vriend. Ik heb vanochtend 15mg op (ik had helaas geen andere ) 07:00 en net omdat ik echt naar werd 10mg genomen om 18:30u en straks voor het slapen gaan weer 10mg. Ik rek behoorlijk in tijd, waardoor ik me zieker ga voelen maar ik probeer echt echt vol te houden en niet meer te nemen. Pray for me <3Bij dag 4 zou het duidelijk beter moeten worden en dan een weekje of 2 stabiel blijven staan voor de volgende stap.
Hoe lager je gaat hoe moeilijker het word ,dus neem je tijd!
Je ben goed bezig dus verkloot het niet ! Je wil niet weten hoeveel vrijheid je ervoor terug krijg![]()
bedankt voor je oprechte bericht <3 waardeer ik. Ik werk partime trouwens. 20 uur.Ik maak hier wel uit op dat je behoorlijk aan het vechten bent tegen de situatie. Feit is wel dat je midden in een stevige actieve verslaving zit.
Mijn ervaring is, en ook als ik naar vele anderen om me heen kijk, dat het tijd en energie kost om dit aan te pakken. Tijd en energie die je met een full-time baan niet hebt. En alleen lukt het blijkbaar niet. Dus de eerste reflex is dan om professionele hulp te zoeken.
Dat is kut, voelt misschien heel beschamend en whatever voor gevoelens daarbij komen kijken. Maar het is wel de realiteit. Je kan je gebruik misschien op gematigde manier nog heel lang zo voortzetten. Het kan ook zomaar weer verder uit de hand lopen. Dat kan niemand voorspellen.
Als ik voor mezelf spreek, werk ik om te leven. Ik leef niet om te werken. En daarmee is mijn eigen welzijn en levensgeluk dus vele malen belangrijker dan mijn werk. Tegenwoordig gaan ze hand in hand. Maar voorheen zeker niet.
Dan kom je dus tot de vraag: wil je wachten tot je verslaving verder uit de hand loopt en je waarschijnlijk ook je baan niet (goed) kunt uitvoeren?
Of neem je het heft in eigen hand en ga je nú aan de slag?
Uiteindelijk verlies je alles wat je boven je herstel plaatst met een ziekte zo nasty als verslaving.
Dat je afgelopen jaar al meer behandelingen hebt gehad, maakt het extra zuur. Maar uiteindelijk heb je zelf de keuze gemaakt om weer te beginnen met gebruiken. (Of was je tijdens je behandelingen nooit gestopt met oxy?)
Dan zijn dit ook de gevolgen.
We kunnen nooit perfect zijn. Maar zolang we leren van onze fouten en elke dag proberen het beste te doen naar kennen en kunnen, dan mogen we heel trots zijn op onszelf. En daar horen soms verdomd moeilijke keuzes bij. Het is vaak niet makkelijk om te doen wat goed voor ons is.
Hopelijk kan je hier iets mee. Het is misschien geen vrolijke boodschap. Maar uiteindelijk denk ik dat je beter helemaal kan gaan voor herstel en werk pas later oppakken. Dan beiden proberen te doen en nog jaren aan te modderen (trust me, dat gebeurt heel veel...)
En dan ben je niet weg voor 2/3 weken. Eerder een jaar. Detox, kliniek, safehouse, meetings.
Ik heb het zelf ook eerst geprobeerd. Om alle ballen hoog te houden. Clean te worden, te herstellen en tegelijkertijd fulltime te werken. Mij is het niet gelukt. Maar toen ik eenmaal de beslissing nam om ècht voor herstel te gaan, schepte dat voor mezelf wel enorm veel ruimte.
Succes!
Pfoeh methadon wordt je ook niet blij van. Snel afbouwen als je stabiele bent want hier wil je niet te lang aan zitten.Hoi, ik ben Mark. Wat ik net las over jou verslaving, ik had hetzelfde alleen ik kocht ze op straat. Vaste baan en alles begon eronder te lijden. Ik ben vorige week naar mijn huisarts gegaan en open kaart gespeeld, ik zat ook zo verstopt, 3 weken niet naar de wc etc. Heel mijn leven hou ik van opiaten, aan en af. Maar nu had de monster zich goed in mij vastgebeten. Mijn hele lieve huisarts heeft mij de keuze gelaten, of je gaat door en dood, maar we kunnen je ook helpen. Hoe dan, vroeg ik? Eerst bloed laten testen, plas testen, hartfilmpje gemaakt. Ik was van 95 kg naar 65 kg gegaan. Wat een ellende, vooral de verstopping en het constant craven naar oxy. Drie dagen later kreeg ik methadon 30mg om mee te beginnen. Ik was direct klaar met elke drie uur ziek worden en die craving's, ik heb ze niet meer. Ik ga volgende week met 10mg omhoog en daarop stabiliseren. Wat heerlijk, ik heb mijn leven weer terug. Wat ik wil zeggen, schroom je niet om hulp te vragen aan je huisarts. Hij/zij kunnen je goed helpen. Ik wens je heel veel succes met dit probleem🙏✨️✨️
Hey goed bezig! Is dit kort of langwerkend?Update; zit nog steeds aan de 30mg. Tis pittig ja. Maandag ben ik ineens van 80, 60mg naar 30mg gegaan. Het is donderdag, wanneer gaat mijn lichaam wennen aan die 30mg? Ik ben nu sinds vorig jaar december 2024 verslaafd.
dankjewel. Ik zit op 30mg nog steeeeeds, er is geen weg meer terug, als ik nu weer 80mg ga nemen is alles voor niks geweest. Tis langwerkend wat ik gebruik.Hey goed bezig! Is dit kort of langwerkend?
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."