#1
Ik ben al 3 dagen gestopt met dit medicijn, ik ervaar zeer milde afkickverschijnselen dus dit kan denk ik geen kwaad?
Beter overleg je dit met je arts. Die is er beter van op de hoogte waarvoor je het slikt en of het verstandig is er maar zo opeens mee te stoppen.Ik ben al 3 dagen gestopt met dit medicijn, ik ervaar zeer milde afkickverschijnselen dus dit kan denk ik geen kwaad?
Euh. Hoe lang heb je dit geslikt? Zou hier niet zomaar mee stoppen. Die verschijnselen kunnen erger worden. Maar dat ligt ook aan je dosis en de duur van je gebruik met dit middel.Ik ben al 3 dagen gestopt met dit medicijn, ik ervaar zeer milde afkickverschijnselen dus dit kan denk ik geen kwaad?
Ik denk ongeveer 4/5 maanden dagelijkse innamen. Het word inderdaad nu wel erger dan de dagen ervoor, heeft waarschijnlijk met halfwaardetijd te maken.Euh. Hoe lang heb je dit geslikt? Zou hier niet zomaar mee stoppen. Die verschijnselen kunnen erger worden. Maar dat ligt ook aan je dosis en de duur van je gebruik met dit middel.
Het gaat mij er inderdaad om of het gevaarlijk is. Maar ik lees uit jouw reactie dat het een beetje aanvoelen is.Beter overleg je dit met je arts. Die is er beter van op de hoogte waarvoor je het slikt en of het verstandig is er maar zo opeens mee te stoppen.
Als je milde afkickverschijnselen ervaart zul je er vast niet dood aan gaan tho.
Jup het wordt vergeleken met 10mg diazepam. Zou het langzaam afbouwen. Je kan de 0.5mg niet voor niets in 4-en delen met de breuklijnenIk denk ongeveer 4/5 maanden dagelijkse innamen. Het word inderdaad nu wel erger dan de dagen ervoor, heeft waarschijnlijk met halfwaardetijd te maken.
Is het ook met deze lage dosis gevaarlijk?

Ja zeker. Ik zou zeker voor afbouwen gaan. Inderdaad wat @Tijdloos al zegt. 10 mg Dia is een te stevige dosis om in één keer mee te stoppen. Daar ga je je echt heel akelig door voelen uiteindelijk.Ik denk ongeveer 4/5 maanden dagelijkse innamen. Het word inderdaad nu wel erger dan de dagen ervoor, heeft waarschijnlijk met halfwaardetijd te maken.
Is het ook met deze lage dosis gevaarlijk?
Succes en als het kan bouw halveer het elke 2 weken. Als dat niet te snel gaat tenminste. Een benzo delier wens ik niemand toe.Ik heb besloten het toch af te bouwen. Ik heb net dagelijkse dosis genomen en morgen begin ik met een halve. Bedankt voor de info en wens jullie beide een prettige avond!
Ik denk dat als ze nu verder gaat op 3/4e dat dat ook nog wel wil lukken.Je had ook gelijk op driekwart kunnen beginnen ipv een hele omdat je al een paar dagen zonder zat, wsl had je lichaam zich daar vrij goed op aangepast maargoed, nu gewoon vanaf een hele pil afbouwen en dan elke 1/2 weken een kwart minder nemen zoals al gezecht word. Op't eind moetje miss iets langzamer... Lukt 't echt niet om eraf te komen moet je met diazepam afkicken
Misschien is dit filmpje wat voor je:Oke, nu ik m'n topic teruggevonden heb zal ik weer hier m'n proces delen.
Januari:1mg
Februari 0.75 mg viel mee
Maart 0.75 mg makkelijk
April 0.5 mg dit was wel zwaar
Mei 0.5 mg nu stabiel weer
Zit nu aan m'n derde zet te denken.
Helaas heb ik alleen tabletten van 0.5 mg en 2 mg.
Hoe ik dit ga verdelen, ik weet het even niet.
HA weet van m'n eigen initiatief om af te bouwen en hebben niet over een alternatief gehad of overstap op valium, dat wilde ik niet.
Ik heb zelf de gedachte om de laatste 2 stappen flink erin te hakken en het eventueel tijdelijk op te vangen met Lyrica (Pregabaline)
Dit werkt ook op GABA en zenuwen, prikkels en angsten.
Dit is niet een junk-hoofd dat het ene met andere wilt vervangen voor de duidelijkheid
Het gaat me erom dat ik dit keer succesvol gedag kan zeggen tegen m'n afhankelijkheid dus kans van slagen wil ik zo groot mogelijk maken.
Toch wil ik redelijk vaart erachter omdat ik nu echt veel motivatie heb.
Ikzelf denk aan a.s vrijdag weer 50% eraf, alhoewel de 33% van de vorige keer best heftig was 2 weken, gelukkig bleef het alleen bij fysieke klachten.
Graag hoor ik feedback tegemoet!
Klinkt goed! Je bent toch niet bezig de ene verslaving te vervangen met een andere toch?Gaat goed met de afbouw. Heb er nog steeds vertrouwen in en gemotiveerd ben ik ook nog steeds. Deze keer gaat het lukken!
Heb sinds de laatste 10 dagen echt een andere mindset. Ben ook minder depressief dan ik altijd ben geweest, en vaak als ik me beter voelde werd ik angstig of paranoïde. Dit heb ik nu niet, en eerlijk gezegd denk ik dat ik al die tijd door benzo's me dus slecht voelde.
Of zal het toeval zijn dat ik tijdens het minderen ineens stukken beter voel en ook anders kan denken, minder negatief en betere keuzes maak.
Het hield me echt gevangen en gesloten. Nu voel ik me stukken opener, overwin ik angsten door te beseffen dat het maar gevoelens zijn en dat mijn gevoelens me niets kunnen aandoen.
Hoe bedoel je? Omdat ik nu afgelopen 2 dagen Pregabaline heb genomen?Klinkt goed! Je bent toch niet bezig de ene verslaving te vervangen met een andere toch?
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."