Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTijdelijke stop Rivotril 0.5

Tijdelijke stop Rivotril 0.5

28 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ben al 3 dagen gestopt met dit medicijn, ik ervaar zeer milde afkickverschijnselen dus dit kan denk ik geen kwaad?
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#2
BenzoLiefhebber zei:
Ik ben al 3 dagen gestopt met dit medicijn, ik ervaar zeer milde afkickverschijnselen dus dit kan denk ik geen kwaad?
Klik om te vergroten...
Beter overleg je dit met je arts. Die is er beter van op de hoogte waarvoor je het slikt en of het verstandig is er maar zo opeens mee te stoppen.

Als je milde afkickverschijnselen ervaart zul je er vast niet dood aan gaan tho.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#3
BenzoLiefhebber zei:
Ik ben al 3 dagen gestopt met dit medicijn, ik ervaar zeer milde afkickverschijnselen dus dit kan denk ik geen kwaad?
Klik om te vergroten...
Euh. Hoe lang heb je dit geslikt? Zou hier niet zomaar mee stoppen. Die verschijnselen kunnen erger worden. Maar dat ligt ook aan je dosis en de duur van je gebruik met dit middel.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#4
Spyro zei:
Euh. Hoe lang heb je dit geslikt? Zou hier niet zomaar mee stoppen. Die verschijnselen kunnen erger worden. Maar dat ligt ook aan je dosis en de duur van je gebruik met dit middel.
Klik om te vergroten...
Ik denk ongeveer 4/5 maanden dagelijkse innamen. Het word inderdaad nu wel erger dan de dagen ervoor, heeft waarschijnlijk met halfwaardetijd te maken.

Is het ook met deze lage dosis gevaarlijk?
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mevrouw Pløp zei:
Beter overleg je dit met je arts. Die is er beter van op de hoogte waarvoor je het slikt en of het verstandig is er maar zo opeens mee te stoppen.

Als je milde afkickverschijnselen ervaart zul je er vast niet dood aan gaan tho.
Klik om te vergroten...
Het gaat mij er inderdaad om of het gevaarlijk is. Maar ik lees uit jouw reactie dat het een beetje aanvoelen is.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#6
BenzoLiefhebber zei:
Ik denk ongeveer 4/5 maanden dagelijkse innamen. Het word inderdaad nu wel erger dan de dagen ervoor, heeft waarschijnlijk met halfwaardetijd te maken.

Is het ook met deze lage dosis gevaarlijk?
Klik om te vergroten...
Jup het wordt vergeleken met 10mg diazepam. Zou het langzaam afbouwen. Je kan de 0.5mg niet voor niets in 4-en delen met de breuklijnenScreenshot_20220119-163007_Samsung Internet.jpg
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#7
BenzoLiefhebber zei:
Ik denk ongeveer 4/5 maanden dagelijkse innamen. Het word inderdaad nu wel erger dan de dagen ervoor, heeft waarschijnlijk met halfwaardetijd te maken.

Is het ook met deze lage dosis gevaarlijk?
Klik om te vergroten...
Ja zeker. Ik zou zeker voor afbouwen gaan. Inderdaad wat @Tijdloos al zegt. 10 mg Dia is een te stevige dosis om in één keer mee te stoppen. Daar ga je je echt heel akelig door voelen uiteindelijk.

Als je langzaam afbouwt ben je straks sneller hersteld en zijn je klachten ook veel minder.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb besloten het toch af te bouwen. Ik heb net dagelijkse dosis genomen en morgen begin ik met een halve. Bedankt voor de info en wens jullie beide een prettige avond!
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#9
BenzoLiefhebber zei:
Ik heb besloten het toch af te bouwen. Ik heb net dagelijkse dosis genomen en morgen begin ik met een halve. Bedankt voor de info en wens jullie beide een prettige avond!
Klik om te vergroten...
Succes en als het kan bouw halveer het elke 2 weken. Als dat niet te snel gaat tenminste. Een benzo delier wens ik niemand toe.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Je had ook gelijk op driekwart kunnen beginnen ipv een hele omdat je al een paar dagen zonder zat, wsl had je lichaam zich daar vrij goed op aangepast maargoed, nu gewoon vanaf een hele pil afbouwen en dan elke 1/2 weken een kwart minder nemen zoals al gezecht word. Op't eind moetje miss iets langzamer... Lukt 't echt niet om eraf te komen moet je met diazepam afkicken
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dopemonster zei:
Je had ook gelijk op driekwart kunnen beginnen ipv een hele omdat je al een paar dagen zonder zat, wsl had je lichaam zich daar vrij goed op aangepast maargoed, nu gewoon vanaf een hele pil afbouwen en dan elke 1/2 weken een kwart minder nemen zoals al gezecht word. Op't eind moetje miss iets langzamer... Lukt 't echt niet om eraf te komen moet je met diazepam afkicken
Klik om te vergroten...
Ik denk dat als ze nu verder gaat op 3/4e dat dat ook nog wel wil lukken.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik wil even zeggen dat ik weer normaal mijn medicatie neem.

De afkickverschijnselen waren op een gegeven moment toch wel erg heftig. Toen maar besloten om dagelijks weer de medicijnen te nemen, ook omdat ik merkte dat ik niet goed werd in mijn hoofd. Heb ze natuurlijk ook niet voor niets.

Was erg nieuwsgierig naar wat er gebeurde, en had dit opzich wel verwacht. Wél waren de verschijnselen erger dan ik had voorgesteld omdat ik dacht dat het niet veel was wat ik nam.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#13
Oke, nu ik m'n topic teruggevonden heb zal ik weer hier m'n proces delen.

Januari:1mg
Februari 0.75 mg viel mee
Maart 0.75 mg makkelijk
April 0.5 mg dit was wel zwaar
Mei 0.5 mg nu stabiel weer

Zit nu aan m'n derde zet te denken.
Helaas heb ik alleen tabletten van 0.5 mg en 2 mg.
Hoe ik dit ga verdelen, ik weet het even niet.

HA weet van m'n eigen initiatief om af te bouwen en hebben niet over een alternatief gehad of overstap op valium, dat wilde ik niet.
Ik heb zelf de gedachte om de laatste 2 stappen flink erin te hakken en het eventueel tijdelijk op te vangen met Lyrica (Pregabaline)
Dit werkt ook op GABA en zenuwen, prikkels en angsten.

Dit is niet een junk-hoofd dat het ene met andere wilt vervangen voor de duidelijkheid

Het gaat me erom dat ik dit keer succesvol gedag kan zeggen tegen m'n afhankelijkheid dus kans van slagen wil ik zo groot mogelijk maken.
Toch wil ik redelijk vaart erachter omdat ik nu echt veel motivatie heb.

Ikzelf denk aan a.s vrijdag weer 50% eraf, alhoewel de 33% van de vorige keer best heftig was 2 weken, gelukkig bleef het alleen bij fysieke klachten.

Graag hoor ik feedback tegemoet!
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Hoe langzamer je afbouwt hoe succesvoller, en hoe minder kans dat je het paws syndroom oploopt.

In principe is rivotril een prima afbouwmiddel aangezien de halfwaardetijd best wel lang is net zoals valium

Als ik je advies mag geven zou ik je aanraden om het als eerst een paar weken lang zo te doen:
Maandag: 0.5mg
Dinsdag: 0.25mg
Woensdag: 0.5mg
Donderdag: 0.25mg
Vrijdag: 0.5mg
Zaterdag 0.25mg
Zondag: 0.5mg

Vervolgens probeer je een week lang 0.25mg te slikken en als je merkt dat het goed gaat kan je op 0.25 blijven hangen, merk je dat het nog te zwaar is zou je eventueel het schema van hierboven herhalen maar dan om de 2 dagen als voorbeeld

Op deze manier geef je je brein de tijd die die nodig heeft om zich aan te passen en zeker bij gaba middelen is dit enorm belangrijk


Ikzelf heb hetzelfde met 2.5/5mg diazepam gedaan en zo kon ik naar 2.5mg zakken zonder al te veel klachten, daarna heb ik met de 2mg tabletten hetzelfde gedaan

Hoop dat je hier iets aan hebt!
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#15
De 0,5 mg tabletten zijn goed in tweeën te breken? Ik zou persoonlijk dan een maandje rustig afbouwen van 0.5 naar 0,25. Als het ware steeds meer van het pilletje afbijten totdat je besluit max een halve pil te nemen..
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ei-Salade zei:
Oke, nu ik m'n topic teruggevonden heb zal ik weer hier m'n proces delen.

Januari:1mg
Februari 0.75 mg viel mee
Maart 0.75 mg makkelijk
April 0.5 mg dit was wel zwaar
Mei 0.5 mg nu stabiel weer

Zit nu aan m'n derde zet te denken.
Helaas heb ik alleen tabletten van 0.5 mg en 2 mg.
Hoe ik dit ga verdelen, ik weet het even niet.

HA weet van m'n eigen initiatief om af te bouwen en hebben niet over een alternatief gehad of overstap op valium, dat wilde ik niet.
Ik heb zelf de gedachte om de laatste 2 stappen flink erin te hakken en het eventueel tijdelijk op te vangen met Lyrica (Pregabaline)
Dit werkt ook op GABA en zenuwen, prikkels en angsten.

Dit is niet een junk-hoofd dat het ene met andere wilt vervangen voor de duidelijkheid

Het gaat me erom dat ik dit keer succesvol gedag kan zeggen tegen m'n afhankelijkheid dus kans van slagen wil ik zo groot mogelijk maken.
Toch wil ik redelijk vaart erachter omdat ik nu echt veel motivatie heb.

Ikzelf denk aan a.s vrijdag weer 50% eraf, alhoewel de 33% van de vorige keer best heftig was 2 weken, gelukkig bleef het alleen bij fysieke klachten.

Graag hoor ik feedback tegemoet!
Klik om te vergroten...
Misschien is dit filmpje wat voor je:


Maak het jezelf niet te moeilijk. Hoe langzamer je afbouwt des te beter kom je er vanaf en blijf je er ook vanaf.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#17
Gisteren met driekwart pil van 0.5 begonnen.
Naast dat ik zeer realistische nachtmerries heb iedere nacht en verward wakker word al een paar dagen blijft ik toch afbouwen.

Begin ook wel echt n stuk helderder en actiever te worden als voorheen en dat bevalt me echt. Ik merk ook dat ik fysiek veel meer wil doen.

Wat wel nadelen zijn is dat ik minder sociale contacten opzoek omdat ik merk dat ik niet echt er gelukkig van word of wijzer. Mensen om me heen komen alleen maar met gezeur en problemen van hen naar mij, maar wat heb ik daar nou aan? Ze moeten het toch zelf oplossen en luisteren niet eens. Want wanneer je veel energie erin stopt met gesprekken, tips en dergelijke één dag later doen ze weer precies hetzelfde. Word daar echt geïrriteerd van en is zonde van m'n energie.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#18
Gaat goed met de afbouw. Heb er nog steeds vertrouwen in en gemotiveerd ben ik ook nog steeds. Deze keer gaat het lukken!

Heb sinds de laatste 10 dagen echt een andere mindset. Ben ook minder depressief dan ik altijd ben geweest, en vaak als ik me beter voelde werd ik angstig of paranoïde. Dit heb ik nu niet, en eerlijk gezegd denk ik dat ik al die tijd door benzo's me dus slecht voelde.

Of zal het toeval zijn dat ik tijdens het minderen ineens stukken beter voel en ook anders kan denken, minder negatief en betere keuzes maak.
Het hield me echt gevangen en gesloten. Nu voel ik me stukken opener, overwin ik angsten door te beseffen dat het maar gevoelens zijn en dat mijn gevoelens me niets kunnen aandoen.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Ei-Salade zei:
Gaat goed met de afbouw. Heb er nog steeds vertrouwen in en gemotiveerd ben ik ook nog steeds. Deze keer gaat het lukken!

Heb sinds de laatste 10 dagen echt een andere mindset. Ben ook minder depressief dan ik altijd ben geweest, en vaak als ik me beter voelde werd ik angstig of paranoïde. Dit heb ik nu niet, en eerlijk gezegd denk ik dat ik al die tijd door benzo's me dus slecht voelde.

Of zal het toeval zijn dat ik tijdens het minderen ineens stukken beter voel en ook anders kan denken, minder negatief en betere keuzes maak.
Het hield me echt gevangen en gesloten. Nu voel ik me stukken opener, overwin ik angsten door te beseffen dat het maar gevoelens zijn en dat mijn gevoelens me niets kunnen aandoen.
Klik om te vergroten...
Klinkt goed! Je bent toch niet bezig de ene verslaving te vervangen met een andere toch?
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#20
Manu76 zei:
Klinkt goed! Je bent toch niet bezig de ene verslaving te vervangen met een andere toch?
Klik om te vergroten...
Hoe bedoel je? Omdat ik nu afgelopen 2 dagen Pregabaline heb genomen?
Ik vat 'm even niet.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."