Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
ยฉ 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTijdelijke stop Rivotril 0.5

Tijdelijke stop Rivotril 0.5

28 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ei-Salade zei:
Hoe bedoel je? Omdat ik nu afgelopen 2 dagen Pregabaline heb genomen?
Ik vat 'm even niet.
Klik om te vergroten...
Oh nee, Pregabaline moet je toch gewoon nemen lijkt me? Nee ik dacht eerder aan misschien dat je plots meer drinkt of andere verdovende middelen zou pakken..
Als dat zo zou zijn, moet je oppassen en niet te snel verder afbouwen.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#2
Manu76 zei:
Oh nee, Pregabaline moet je toch gewoon nemen lijkt me? Nee ik dacht eerder aan misschien dat je plots meer drinkt of andere verdovende middelen zou pakken..
Als dat zo zou zijn, moet je oppassen en niet te snel verder afbouwen.
Klik om te vergroten...
Pregabaline is niet voorgeschreven omdat mijn huisarts het niet wilt voorschrijven omdat hij het nooit geprobeerd heeft voor de klachten die ik heb dus doet hij dat niet.
Ik moet maar benzo's slikken voor die klachten. (Die dus niet meer werken ervoor, maargoed ben die man ff zat)

Maar, ik drink net zo stabiel als de laatste jaren, en drugs echt stukken minder want zie geen reden dat te doen op het moment.
Het enige wat ik regelmatig neem is Pregabaline om medische redenen, en dexamfetamine voor focus, en uitvoeren van zaken.
Het enige wat ik zou willen nemen zal Ketamine zijn, maar laatste keer had ik de controle er niet goed genoeg over, dus dat heb ik niet meer gekocht/gebruikt ook omdat m'n tolerantie de spuigaten uitliep en het erg toxisch is.

Goed dat je het wel ff navraagt. Ongetwijfeld dat het ook anders had kunnen lopen, sluit ik ook nooit uit voor mezelf heb nogal een gek verleden achter de rug.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik begin 'n beetje radeloos te worden.
Ik krijg t idee dat dit me toch minder goed afgaat dan ik denk.
Ik kan amper nog in groepen zitten want dan zit ik veelste veel te denken over anderen wat ze van mij vinden? Dan op een gegeven moment paniek, en dan ga ik snel pleiten.
Heb dit bij iedereen, ik merk ook dat ik echt een korte lont heb al weken en hoopte op verbetering maar dat komt maar niet.
En daarbij vind ik naar buiten gaan laatst echt erg moeilijk om te doen.

Ik wil wel veranderen, maar t zit even niet mee met de dingen die ik kan en wil.
Ik wil heel wat, maar kunnen is weer het tweede.
Het lijkt alsof m'n hoofd al 1000 dingen verzint om het mij zo moeilijk te maken dat ik met lood in de schoenen dat ga doen en dan op een gegeven moment word het te heet en ga ik weg.

Weet even niet meer wat ik moet, praten lijkt niet tot een oplossing te komen, m'n omgeving krijgt al wat te voortduren en ikzelf word 'n beetje gek.

Iemand tips?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ei-Salade zei:
Ik begin 'n beetje radeloos te worden.
Ik krijg t idee dat dit me toch minder goed afgaat dan ik denk.
Ik kan amper nog in groepen zitten want dan zit ik veelste veel te denken over anderen wat ze van mij vinden? Dan op een gegeven moment paniek, en dan ga ik snel pleiten.
Heb dit bij iedereen, ik merk ook dat ik echt een korte lont heb al weken en hoopte op verbetering maar dat komt maar niet.
En daarbij vind ik naar buiten gaan laatst echt erg moeilijk om te doen.

Ik wil wel veranderen, maar t zit even niet mee met de dingen die ik kan en wil.
Ik wil heel wat, maar kunnen is weer het tweede.
Het lijkt alsof m'n hoofd al 1000 dingen verzint om het mij zo moeilijk te maken dat ik met lood in de schoenen dat ga doen en dan op een gegeven moment word het te heet en ga ik weg.

Weet even niet meer wat ik moet, praten lijkt niet tot een oplossing te komen, m'n omgeving krijgt al wat te voortduren en ikzelf word 'n beetje gek.

Iemand tips?
Klik om te vergroten...
Stukje wandelen, luister mooie muziek, eet een ijsje, drink iets lekker kouds. En toch praten met een goede vriend(in) of lotgenoot. Vertel wat je altijd hebt binnengehouden.

En dan nog even wat dingen die je misschien liever niet hoort, maar zal 't achter een spoilertje zetten.

Stop met Alcohol en andere GABA-agonsiten. Je maakt je afbouw er alleen maar moeilijker mee. Probeer de water taper uit het YT filmpje in plaats van de grote stappen. Clonazepam is toch al niet al te best om mee af te bouwen dus houd de stapjes klein.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Wat wil je over een jaar of 2 bereiken in het leven en hoe kun je daar langzaam maar zeker naar toe leven?

Dagboekje bijhouden, leuke nieuwe hobbie vinden die je dopamine systeem ten goede komt.
En zoals ik het noem: probeer de juiste richting op te paddelen.

Succes en ja, alles wat je dromen in de weg zit, moet je uit je leven verwijderen, dan komt er meer en meer plaats voor de positieve zaken.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#6
_shikantaza zei:
Stop met Alcohol en andere GABA-agonsiten. Je maakt je afbouw er alleen maar moeilijker mee.
Klik om te vergroten...

In mijn ogen vrijwel onmogelijk. Je lichaam raakt in de war. Aan de ene kant ben je aan het afbouwen; dus wil je je GABA receptoren laten wennen aan een mindere prikkeling. En dan vervolgens weer alcohol drinken om de GABA weer te stimuleren. Dat is echt ellendig.

Ik zal niet vergeten hoe ellendig ik me voelde na keren dat ik dronken ben geweest tijdens het afbouwen. Pfoe. Voortaan denk ik wel 3 keer na voor ik alcohol drink. En voordat ik 3 keer heb nagedacht ben ik al tot de conclusie gekomen dat het beter van niet is. Dus dat gun ik jou ook @Ei-Salade . Ik weet verder je persoonlijke situatie niet. En hoe realistisch het voor je is om dit te erkennen en er actie aan te geven. Dus no offence als t niet lukt. Ik zal de laatste zijn die je daarvoor veroordeelt. ๐Ÿ‘๐Ÿ’š

Zet em op!
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#7
_shikantaza zei:
Stukje wandelen, luister mooie muziek, eet een ijsje, drink iets lekker kouds. En toch praten met een goede vriend(in) of lotgenoot. Vertel wat je altijd hebt binnengehouden.
Klik om te vergroten...
Dat is nou typisch, ik ben simpelweg zo bang geworden dat ik eigenlijk niet meer zo vaak wandel, omdat ik dan niet snel weg kan gaan.. en dit herken ik zo van mezelf als m'n angst om in een situatie te komen waarin ik nooit meer wil komen. En dit beperkt me enorm want ik houd van wandelen, en de wereld is niet zo slecht als dat het "stemmetje" tegen me verteld. Er gebeurd al jaren niets ergs meer maar toch blijft m'n gedachten het verpesten. Tis voor mij momenteel een van de moeilijkste dingen, naar buiten gaan. Ik doe dat alleen voor boodschappen of andere nodige zaken.


En stoppen met andere GABA: dat gaat nu echt niet, eerst even m'n mindset terugvinden om meer te kunnen gaan ondernemen en beter met de situatie kunnen handelen, heb al veel ingeleverd en dat doet al zeer dus mee leren omgaan staat echt bovenop het lijstje.

Manu76 zei:
Wat wil je over een jaar of 2 bereiken in het leven en hoe kun je daar langzaam maar zeker naar toe leven?
Klik om te vergroten...

Ik realiseerde me gisteren dat ik wel nodig heb continue teruggeroepen te worden over m'n doelen, want ja die vergeet ik gewoon zo snel en verlies dan m'n mindset en val dan in een zee van onduidelijkheid, chaos en angst. Ik moet hier echt vaker over denken om zo te blijven gaan, erg belangrijk is mij opgevallen.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ei-Salade zei:
Dat is nou typisch, ik ben simpelweg zo bang geworden dat ik eigenlijk niet meer zo vaak wandel, omdat ik dan niet snel weg kan gaan.. en dit herken ik zo van mezelf als m'n angst om in een situatie te komen waarin ik nooit meer wil komen. En dit beperkt me enorm want ik houd van wandelen, en de wereld is niet zo slecht als dat het "stemmetje" tegen me verteld. Er gebeurd al jaren niets ergs meer maar toch blijft m'n gedachten het verpesten. Tis voor mij momenteel een van de moeilijkste dingen, naar buiten gaan. Ik doe dat alleen voor boodschappen of andere nodige zaken.


En stoppen met andere GABA: dat gaat nu echt niet, eerst even m'n mindset terugvinden om meer te kunnen gaan ondernemen en beter met de situatie kunnen handelen, heb al veel ingeleverd en dat doet al zeer dus mee leren omgaan staat echt bovenop het lijstje.



Ik realiseerde me gisteren dat ik wel nodig heb continue teruggeroepen te worden over m'n doelen, want ja die vergeet ik gewoon zo snel en verlies dan m'n mindset en val dan in een zee van onduidelijkheid, chaos en angst. Ik moet hier echt vaker over denken om zo te blijven gaan, erg belangrijk is mij opgevallen.
Klik om te vergroten...
Ik herken het wel. De angst voelt echt maar dat is het niet. Mij holp het wel om te proberen er doorheen te gaan en het toch te doen.

Je moet het helemaal zelf weten hoor maar met drank en andere middelen wordt die angst uiteindelijk alleen maar groter. Wat je op de korte termijn denkt te winnen betaal je op de lange termijn dubbel terug.

Slow & steady wins the race.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#9
Nu ik dit topic lees, was het wel duidelijk dat ik totaal geen benul had op dat moment.
Ook al die jaren gebruik van benzodiazepinen, ruim 10 jaar wat dat met je doet, hoe wazig het is om zo te leven en ik ook wazig was.

Ik ben dankzij hulp van het forum sinds maart 2025 gestopt met dagelijks nemen.
Ik heb geleerd uit aantal topics en ervaringen die mensen gedeeld hebben dat tijd het beste medicijn is voor het afbouwen.
Het heeft 39 maanden geduurd voor ik op het punt stond te stoppen.
Tot op de dag van vandaag ben ik erg trots erop en zie ik goed in dat benzodiazepinen niets geholpen hebben.
Alle sores die ik destijds had zijn er nog steeds, wat ook logisch is.

Het heeft me al die tijd in de greep gehad, niets opgestoken van alle leerzame momenten, emoties en ontwikkeling.
Dit allemaal onder toezicht van psychiaters en behandelaren die wรจl fel waren over blowen en drinken
(wat goed is, begrijp me niet verkeerd, vind het alleen behoorlijk achterlijk)
Want dat was mijn probleem, de drank en het blowen.
Nee, dat was een manier om te overleven, een coping om nog levend te blijven ( net zoals de voorgeschreven medicijnen)
Ik was zover verwijderd van mezelf en de wereld, de enige handreiking die ik kreeg waren pillen, een uurtje in de week gesprek en dat was het. Niemand die roet in het eten gooide en dat was dus iets wat ik echt nodig had.
Nu ik dat inzicht heb gekregen ben ik best teleurgesteld in de hulpverlening die ik op dat moment had en ook in mezelf want ik had er destijds ook harder kunnen rennen uiteraard.

Wat heb ik hieruit geleerd : Niet zomaar medicijnen aannemen van een arts en opzoeken wat het precies is.
De hulpverlening is ook zeker niet alles, daar moet je echt geluk in hebben dat je de juiste treft die samen uitzoekt wat je nodig hebt en door de bubbel prikt.

Conclusie van mij is : je kunt niet ontsnappen van je eigen gedachten, gevoelens en verlangens.
Stoppen met vluchten is de enige optie die ik heb en wanneer je dat beseft en mee eens bent pak die kans!!

Nogal warrig geschreven, excuses.
Ander topic wat relevant is in dit onderwerp :

https://drugsforum.nl/threads/benzodiazepinen-gebruik-word-weer-meer.74921/

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."