Verslaving:
Caffeïne, nicotine.
Zo nu en dan:
Speed, mdma-kristallen of 'n xtc pilletje, lsd.
Gister voor het eerst eens 'n snuifje coke gehad, maar dat ga ik maar zéér sporadisch gebruiken voordat ik als junk op 't station eindig.
Wat ik nog wil doen:
Paddo's, dat lijkt me ook wel 'n keer leuk, en 'n maat van me kweekt ze zelf, dus met hem ga ik nog wel 'n keer trippen.
Verder heb ik niet echt de behoefte om nog meer te proberen, maar misschien dat er ooit nog wel wat langs zal komen.
Oh ja, en héél soms rook ik eens 'n half jointje, waarna ik spontaan in slaap donder. Niet m'n favoriet, eigenlijk, maar bij tijd en wijlen wel chill.
Drank ben ik grotendeels mee gestopt, ben van mijn vijftiende tot mijn achttiende verslaafd geweesd, maar nu drink ik soms maanden niet, en als ik drink zijn het er meestal maar 'n paar. Al is soms even 'n beetje doorzakken wel leuk, maar dat gebeurt zo zelden dat ik er niet wakker van kan liggen.
Poppers heb ik ook 'n keer gedaan, maar ik kan niet echt plaatsen wat het met me deed.
Oh, en ritalin heb ik ook gedaan, maar dat was als medicatie, niet als recreationele drug, dus dat ga ik niet meetellen. Ik ben uiteindelijk gestopt met de ritalin omdat ik er licht psychotisch van werd. Kreeg later concerta, maar dat heb ik twee dagen gebruikt, en daarna besloten nooit meer aan de medicatie te gaan, omdat ik als ik concerta op had ik 'n hele dag lang 'n soort van bad trip ervaarde. Erg wazig allemaal.
Ik gebruik op het moment ook melatonine op recept om in slaap te komen. Maar de laatste tijd put ik mijzelf zo uit met school en werk dat ik bijna spontaan in slaap donder zodra ik op bed lig, maar ik houd het recept wel, voor het geval dat ik weer eens moeite met slapen heb.
Verder kan ik me niet echt iets bedenken dat ik ooit gebruikt heb, danwel als drug danwel als medicatie (ja, of we moeten elk aspirientje mee gaan tellen).
Olle