Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat is jouw drugs top 5 ??

Wat is jouw drugs top 5 ??

602 antwoorden
91 weergaven
18-5-2026
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#1
Inmiddels bij mij ook wat wijzigingen

1. 2F-DCK
2. LSD
3. Oxycodon
4. 3-MeO-PCP
5. Wiet

Maar eigenlijk ben ik voornamelijk fan van combo's, waarbij MDMA of LSD, samen met een disso en dan wat wiet mijn absolute favoriet is
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#2
Moeilijk moeilijk. 2 en 3 kunnen omgedraaid worden.

1. DMT
2. 4-FA + GHB
3. Speed + GHB
4. DPT + Lachgas
5. 2C-B + Lachgas
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik ken psilocibine in macrodosering een paar keer maar nooit echt getript. In microdosering vind ik het de moeite waard.

Wietverslaafd geweest en vooral in het begin zweerde ik erbij. Maar teveel is niet fijn.
Tevens nicotine verslaafd geweest. Dat is ook erg zonde van m'n gezondheid en geld geweest.

Alcohol ben ik momenteel klaar mee. Niet verslaafd geweest. Wel vaak goed aangeschoten en af en toe lazarus.
Ook een periode van 2-3 jaar (voorzichtige) probleemdrinker. Maar wat een katers joh, drama.

Caffeine (gewoon koffie), kava en guarana gebruikt maar niet noemenswaardig.

Het valt me op dat zowat niemand alcohol in z'n lijst heeft staan. Terwijl iedereen dat op z'n minst geprobeerd heeft en er toch ook wel gesproken wordt over bv. katers van mdma.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
*.exe2.0 zei:
Het valt me op dat zowat niemand alcohol in z'n lijst heeft staan. Terwijl iedereen dat op z'n minst geprobeerd heeft en er toch ook wel gesproken wordt over bv. katers van mdma.
Klik om te vergroten...
Er zijn toch ook genoeg leukere drugs dan alcohol? :wink:
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
Alcohol is geschikt in heel veel sociale situaties waar andere drugs dat niet zijn. Maar het blijft een lompe drug die niet zo gauw in een toplijst verschijnt als degene in kwestie ook ervaring heeft met andere drugs denk ik. :wink:
Klik om te vergroten...
Ik vind alcohol zeker niet geschikt in veel sociale situaties waarin het weliswaar gangbaar is. Het is geaccepteerd ja, maar dat is wat anders dan geschikt. Hoeveel verhalen gaan er niet rond van mensen die zich compleet voor gek hebben gezet op een bedrijfsfeestje of nieuwjaarsborrel of iets dergelijks. 'Tuurlijk, dat doe je zelf, maar alcohol kan bij sommigen wel remmingen wegnemen op een zodanige manier dat je gewoon dingen doet die écht niet handig zijn. Juist dat 'lompe' van alcohol is niet in elke sociale situatie even handig.

Gewoon met z'n allen aan de M op die nieuwjaarsborrels. Dan worden kwesties nog eens écht uitgesproken... :upsidedown:
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ja, dat zal de verklaring ook zijn, denk ik.

Maar dan bedenk ik me dat er elk weekend en eigenlijk elke dag ws. miljoenen mensen zijn die onder invloed zijn van alcohol. En een groot gedeelte daarvan is dan tegen 'drugs(gebruikers)'. Best bizar die situatie.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#7
*.exe2.0 zei:
Ja, dat zal de verklaring ook zijn, denk ik.

Maar dan bedenk ik me dat er elk weekend en eigenlijk elke dag ws. miljoenen mensen zijn die onder invloed zijn van alcohol. En een groot gedeelte daarvan is dan tegen 'drug(sgebruikers)'. Best bizar die situatie.
Klik om te vergroten...

Ik ben eigenlijk nooit heel echt van de alcohol geweest. Drink soms met een speciale gelegenheid een paar mixdrankjes zoals malibu-cola. Maar echt een veeldrinker ben ik nooit geweest en ik heb het thuis ook haast nooit. Dus voor mij zeker niet iets wat in mn top 5 hoort.

Ik heb het toen ik diabetes kreeg ook echt 6 jaar ofzo totaal niet gedronken omdat ik toen heel veel angst had om 's nachts een hypo te krijgen en te overlijden. Want daar kende ik een paar verhalen van. Daarom ben ik ook gewoon wat voorzichtiger ermee.
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#8
Op kantoor met de vrjmibo ben ik mooi weg. Hoef geen alcohol en hoef ook geen minuut langer met m'n collega's te zijn dan de uren die ik moet werken volgens m'n contract. :tearsofjoy:
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Psilocyloner zei:
Ik vind alcohol zeker niet geschikt in veel sociale situaties waarin het weliswaar gangbaar is. Het is geaccepteerd ja, maar dat is wat anders dan geschikt. Hoeveel verhalen gaan er niet rond van mensen die zich compleet voor gek hebben gezet op een bedrijfsfeestje of nieuwjaarsborrel of iets dergelijks. 'Tuurlijk, dat doe je zelf, maar alcohol kan bij sommigen wel remmingen wegnemen op een zodanige manier dat je gewoon dingen doet die écht niet handig zijn. Juist dat 'lompe' van alcohol is niet in elke sociale situatie even handig.

Gewoon met z'n allen aan de M op die nieuwjaarsborrels. Dan worden kwesties nog eens écht uitgesproken... :upsidedown:
Klik om te vergroten...

Het is wel geschikt om op bepaalde gelegenheden de sfeer wat losser te maken. Maar daar is dan ook alles mee gezegd.

Voor de rest volledig met je eens.

Het geestvernauwende kan soms zo fijn zijn.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
@Psilocyloner
Ja heb je wel gelijk in. Geeft ook maar weer aan hoe verweven alcohol is in onze cultuur. Iedereen vindt het maar normaal de effecten van alcohol, maar stel je voor dat je dezelfde effecten (alle remmen weg, coördinatie weg, slurred speech, etc) kreeg door een drug te snuiven, roken, spuiten, etc. Dat was écht niet oké geweest in de meeste sociale settings.
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Als alcohol nu geïntroduceerd zou worden, zou het verboden worden.
En niet bv. op een kantoor op vrijdag om 17:00 gebruikt worden om de week mee "af te toppen".
R
RaysLid
01-01-2024, 00:00
#12
1. LSD
2. 2CB
3. XTC/ MDMA
4. GHB
5. Hasj
G
Game&WatchLid
01-01-2024, 00:00
#13
Gesorteerd op leuk/lekker. Je kan natuurlijk ook voor interessant of piekplezier kiezen, dan komen de psychedelica om de hoek kijken. Maar die ervaar ik ook vaak als raar/eng/angstig/verwarrend/vermoeiend.

1. 6APB :hearteyes: (ik doe er wel altijd nog later nog wat X, hash en roken bij lol, zo fucking lekker en ik rook normaal niet eens haha)
2. Alcohol (ook op 1 minst favoriete drug, haat/liefde)
3. XTC/MDMA, eigenlijk voelt het hetzelfde als 6APB maar de effecten zijn zo wisselend (soms geweldig en soms denk je ik kom er niet lekker in) en duurt te kort.
4. Speed (met alcohol of lsd of 2cb of wiet helemaal geweldig)
5. 2CB
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#14
Amisulpride zei:
Snelle?
Klik om te vergroten...
Speed.
g
gomegaLid
01-01-2024, 00:00
#15
1. Methamphetamine (euforisch af, geweldige rush, focus through the roof (fijn voor gamen, iets minder voor porno kijken))
2. Clonazolam (anders kan ik met geen) mogelijkheid slapen na meth)
3. 2-FMA (perfect voor studeren of om wakker/alert te blijven)
4. 4-HO-MET (geweldige visuals met een vrij lichte headspace, ideaal voor mij)
5. Diphenidine (dit is een erg raar stofje, maar de roes die het geeft kan ik zeer waarderen. Werkt veel beter dan alcohol oid on tijdelijk problemen te vergeten of je nergens druk over te maken)
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#16
gomega zei:
Diphenidine
Klik om te vergroten...
Wauw, als ik een middel hier niet had verwacht is het deze. Vond MXP, een broerstof echt heel naar vergeleken met andere disso’s. Heb je geen last van bijwerkingen?

Wel fijn dat er iemand is die het kan waarderen though.
D
DR. GonzoLid
01-01-2024, 00:00
#17
1. 1p LSD (heb de gewone LSD 25 nog niet gehad)
2. 4-HO-MET ( heerlijke visuals en bij mij altijd een geluk zalig gevoel)
3. DPT ( heeft mij heel veel inzichten gebracht. Heftig maar niet lang durend, de piek duurt maar een uurtje)
4. Phenibut ( voor als ik lekker uitgerust wakker wil worden.
5. Wiet ( niet te sterk het liefst iets 50/50, cbd/ thc)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik zat al te denken, moet jij je naam niet eens veranderen. :wink:
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ketamine
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
5-meo duister? Ik lees juist altijd dat je praktisch een gegarandeerde complete ego-dood krijgt met dat spul. Dat je direct het niets in wordt gelanceerd en je ego geen kans krijgt om je terug de duisternis in te sleuren. Maar goed, ik kan me helemaal voorstellen dat je huiverig bent.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456...31
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."