Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Van blowen afkomen is voor de meeste een weg van heel veel vallen en opstaan. Ik zelf blow nu 5 jaar elke dag, Mijn hoogtepunt was 5 blowtjes per dag. Tot dat ik mij een jaartje geleden realiseerde dat het niet meer zo leuk was als vroeger en ik eigenlijk tamelijk ongelukkig ben door het blowen en natuurlijk ook financieel. Ook ik kom uit een gezin met veel problemen, mijn moeder is verslaafd aan alcohol, mijn vader spreek ik ook niet meer, echt familie heb ik ook niet, wel een lief zusje waar ik mijn verhalen kwijt kan. Of ik door deze problemen ben begonnen met blowen? Ik denk het niet, het was voornamelijk nieuwsgierigheid. Maar of mijn problemen hebben bijgedragen hebben aan de ontwikkeling van mijn verslaving is een hele andere vraag en daar ben ik ook vrij zeker van, aangezien ik toch veel joints begon te roken naarmate de problemen ook meer werden. Ik ben zelf ook aan het stoppen met blowen, ik stop zelf ook niet cold turkey, ben nu al een paar maanden bezig met afbouwen. Ik zit nu op 2 blowtjes per dag en af en toe lukt het me nog wel is om maar één jointje te roken op een dag. Ik vermoed dat de laatste stap ook gelijk de moeilijkste is (van 1 naar 0). Maar wat al gezegd heb het is vaak een weg van vallen en opstaan. Alleen zie "vallen" niet als het falen van je stopactie! Zie het als een leermoment en zet door, juiste die momenten maken je sterk! Groetjes, Walnootje!"
"@Carlo Ja, inderdaad ik probeer de eerste meestal uit te stellen tot een uurtje of 10 en de laatste inderdaad voor het slapen gaan. Heb inderdaad op het begin een keer gehad dat ik voor het slapengaan al door mijn wiet heen was en toen kon ik inderdaad ook niet slapen, zal mij dus voorlopig niet meer gebeuren . Dat langdurig blowen je slaap opfucked is bij vrijwel iedereen bekend, als ik straks van 1 naar geen ga zal het ook wel even duren voordat dat zich hersteld. Mijn overbuurman adviseerde me dan om oxazepam te slikken voor het slapen gaan, maar ik zie dit niet zo zitten aangezien ik vrij verslavingsgevoelig ben en ik het een niet met het ander wil vervangen. Nou las ik laatst iets over melatonine, wat tevens een lichaamseigen stof is. Iemand hier ervaring mee???"
"Blauw Konijn zei: Hoi Walnootje Ik ben zelf gisteren na vele jaren gestopt met blowen & gamen. Een van mijn grootste motivaties is dat ik verwacht dat de buitenwereld weer een fijne plek wordt om in te leven (met ups en downs natuurlijk) zodra ik van mijn verslavingen af ben en mijn leven heb ingericht op een manier die écht bij me past (ipv mezelf opsluiten binnen, en buitenhuis in een soort van overlevingsfunctie te staan tot aan het volgende blow/game/vlucht moment. Heel veel succes zodra je ermee begint/als je er al mee begonnen bent!! Klik om te vergroten... Dank je wel voor je advies en steun , Ik ben inderdaad al weer bezig met oude hobby's zoals tekenen en vissen. Met name vissen als het straks voorjaar is, even alle spanning er af op een gezonde manier !"
"Het verschil tussen normaal en binnestebuiten proef ik zeker, dat durf ik met een blinddoek te testen. Ik moet ook zeggen dat binnestebuiten draaien net zo makkelijk is als normaal, het is in mijn opinie maar net wat je gewend bent, als je dit van begin af aan leert snap ik dat je meer moeite heb met normaal draaien. Een andere maat van mij die draait met de plakrand van zich af, ook binneste buiten maar je rolt hem van boven in ipv van onder (als je het begrijpt, is lastig uit te leggen) hij zelf kan ook niet op mijn manier draaien dus kortom; het is maar net wat je gewend bent!"
"Ik heb een keer een nare ervaring gehad op een lege maag en een goede zak wiet, ben toen flauwgevallen met me smoel op de stoep, vele zeggen dat het te maken heeft met een lege maag, andere dat het te maken heeft met suiker/vitamine tekort op dat moment. Voor de rest komt het denk ik zelden voor behalve als je weinig of geen ervaring hebt met wiet/hasj, toen dit mij overkwam was ik ook nog jong en kon ik nog niet zo veel hebben."
"Re: Heroine 1ste keer.. Heftig man! en alleen al om deze redenen weet ik dat ik dat nooit zal gebruiken (zeg nooit, nooit maar toch!) Mijn tante is er aan overleden.. (leverfalen) laat het asjeblieft nooit zover komen! Natuurlijk weet je dit al maar ik hoop dat je er ooit vanaf weet te komen Tenminste als je dat wilt want ik weet niet of je het als verslaving ziet of als recreatief gebruik, ik hoop/denk in ieder geval dat je een verstandige jongen bent"
"Re: 2e x XTC ''WOW factor expanded!'' Leuk verslag om te lezen! volgens mij is een kwart gele ferrari en een blauwe defqon zelfs nog wel iets meer dan 193mg maar goed, beter dat alles tog nog goed is gekomen!"
"Re: Heroine 1ste keer.. Beter dat je idd geen dope meer gebruikt! Accepteren dat je een verslaving en hebt en accepteren dat je er mee moet leren leven lijkt mij erg moeilijk. Dat zal voor jou ook heel moeilijk geweest zijn! Ik hoop wel dat je voor de rest een gelukkig leven hebt en tja als een blowtje nou het ergste is... Ik blow zelf ook al een aantal jaar passief en ik vind het heel lastig om zelfs te minderen, Ik ga dit wel doorzetten! Maar wat ik inderdaad van een kennis gehoord heb die stage heeft gelopen bij de Brijder is dat: "Als je eenmaal met alles gekapt bent blijven de meeste hangen op een jointje omdat dit het minimale is en het heel lastig is om van minimum naar niks te gaan."(zal ook van persoon op persoon verschillen). Ervaar jij dat ook zo? en hoop je toch niet stiekum dat je je op een dag zo goed voelt dat je ook kan stoppen met Methadon? Ik vind het heel erg boeiend hoe mensen hier over denken en zeker van iemand die er zelf ervaring mee heeft. Komt op mij een stuk vertrouwelijker over dan als iemand die het middel nog nooit gebruikt heeft."
"Re: Heroine 1ste keer.. Heftig man , Ik snap wat je bedoeld met dat je het meer ziet als medicatie zoals je zelf al aangeeft is het je brandstof. Het lijkt er dan inderdaad op dat je er vrede mee moet hebben netzoals andere ziektes (is verslaving voor jou een ziekte?). Ik heb respect voor je dat je in ieder geval gestopt bent met hero zelf! en ik hoop ook dat je alsnog een lang en gelukkig leven kan lijden"
"Dank je wel, voor je advies! ik ga het goedje maar is aanschaffen dan en misschien dat de eerste dagen zonder wiet een feit wordt!"