Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik ben het met mayan en pipox eens. Lysergine ik vind echt dat je de schuld nu gewoon van je af probeert te schuiven.. Maar eerlijk gezegd heb ik die neiging zelf ook heel veel. Ik zal niet ontkennen dat je thcverslaving je voor het leven getekend heeft (dat weet ik niet), maar het feit dat je je opleiding verneukt hebt komt niet door de wiet. De wiet is slechts een gereedschap geweest om het leven te bereiken dat je toen wou, wat eigenlijk verneuking van je toekomst in hield. Geloof je nou werkelijk dat je netjes je opleiding en alles afgemaakt had als wiet niet verkrijgbaar zou zijn in je omgeving? Je had heus wel een andere manier gevonden hoor.. Pubers blijven pubers en die zoeken naar gevaarlijke dingen, zolang je jezelf er maar mee kan verneuken is het interessant. Ik wil niet zeggen dat dit gelijk wil zeggen dat het bij iedereen zo is maar: Ik merk zelf ook echt zo vaak dat ik negatieve dingen aan mijzelf wil wijten aan middelen. Als ik vergeetachtig ben: ik drink teveel alcohol. Maar ik ben al mn hele leven verstrooid en vergeetachtig geweest. Plus ik slaap steeds slechter, en dat heeft gewoon met mn nieuwe levenstijl te maken (meer stress). Of als ik mdma gehad heb en naar de stad ga, en me er niet kan vermaken en geen contacten kan leggen e.d. en eigenlijk gewoon lam ben. Dan vervloek ik de mdma, wat een kutspul is dat toch helemaal niet leuk. Maar eigenlijk kan ik me sowieso slecht vermaken, en ik ben helemaal niet echt sociaal of extravert of praterig etc. En nog iets, je hebt helemaal geen 'cleane' jij, om je mee te vergelijken. Ik bedoel in de zin van: je weet niet hoe je leven gelopen was als je nooit begonnen was aan drugs. Misschien had je wel iemand vermoord, of had je een saaie kantoorbaan van 9-5 en een bazige, lelijke, irritante vrouw met obesitas. Maargoed, het staat me eigenlijk ook niet zo aan om voor cannabis te spreken. Ik vind er echt geen hol aan, ik snap ook niet wat je toch met die rotzooi moet. Ga even lekker niet zo in je eigen wereld leven ofzo. Wordt dan gelijk kluizenaar ofzoiets. Ik ben wat dat betrefd toch meer voor de socialere drugs. Alcohol brengt je sociale contacten, en tot in zekere mate kun je je sociale vaardigheden er mee ontwikkelen omdat je minder verlegen en dat kan je dus ook leermomenten brengen. En zoals jcutter zegt NEUKEN wat toch je gelukkigheid in het algemeen wel verbeterd denk ik. (de 2e oerdrang na overleven toch?) Wat brengt thc nou? In je eigen wereld leven, nergens zin in hebben, geen contact met mensen kunnen maken, piekeren over dingen en dan niet eens echt constructief en leidend tot nieuwe inzichten zoals bij tripmiddelen, nee gewoon zweverig quasifilosofisch hippiegeneuzel waar nooit wat van komt omdat je totaal ongemotiveerd bent voor alles behalve vreten en relaxen zo ongeveer."
"pipoxyz zei: tijdbom zei: Wat brengt thc nou? In je eigen wereld leven, nergens zin in hebben, geen contact met mensen kunnen maken, piekeren over dingen en dan niet eens echt constructief en leidend tot nieuwe inzichten zoals bij tripmiddelen, nee gewoon zweverig quasifilosofisch hippiegeneuzel waar nooit wat van komt omdat je totaal ongemotiveerd bent voor alles behalve vreten en relaxen zo ongeveer. Klik om te vergroten... medicatie zoals antidepressiva, antipsychotica, anti adhd, of andere medicijnen, kunnen een veel grotere impact hebben op je persoonlijkheid dan wiet. Toch zal het meerendeel van deze mensen hun tekortkomingen niet zien als iets van buitenaf, maar als iets waar ze zelf actief aan kunnen bouwen. Gewoonweg om dat dat specifieke medicijn niet aan dezelfde stigmatisering of demonisering bloot staat. -je wordt geen hippy van wiet -je wordt niet lui van wiet -je wordt geen kluizenaar van wiet -je wordt niet ongemotiveerd van wiet -je gaat ook niet meer vreten of drinken van wiet -je transformeert ook niet in een (quasi) filosoof door wiet ..dat zijn Juist Precies die dingen wat wiet wordt verwijt..en daar ligt dan direct ook het gevaar ... blowt iemand dagelijks en ervaart hij dat hij lui is.. tja..dan komt het waarschijnlijk door de wiet.. etc etc. stigmatisering zoals dit resulteerd juist in een situatie waarin meer mensen niet aan zichzelf werken in de veronderstelling dat het toch van de wiet komt. Na 18 jaar Stevig blowen, bemoei ik me dagelijks nog Overal mee..ik steek overal mijn neus in, en stuiter van de energie..altijd is er wel iets wat me onwijs interesseert,..ik sta dagelijks rond 6 uur op en ga rond 2400 slapen..toegegeven..ik eet veel snoep..maarja...das nu eenmaal lekker, en ik zou tig keer meer snoep eten als ik niet zou blowen...etc etc etc.. ....ik heb Nooit passief geweest door de wiet.. Klik om te vergroten... Dan heb je waarschijnlijk veel mazzel idd, heb je adhd? Maar die gevolgen hebben de meeste frequente blowers wel. Sommigen kunnen ermee om gaan, maar de meeste zijn passievelingen. Het dommere deel doet geen ene flikker, en de intelligentere blowers hebben vaak wel ideëen maar zijn onrealistisch of brengen gewoon nooit wat te uitvoering.. Zo ik het toch wel bij veel mensen in mijn omgeving. En ik neem aan dat je niet onbekend bent met vreetkicks? Je kunt dat moeilijk ontkennen."
"Ik ben verre van een expert ofzo, maar wat ik vaak lees, en wat me ook echt volkomen logisch lijkt, is dat je heel erg zeker moet weten dat je speed schoon is, en dat kan gewoon niet met straatshit, je weet zeker dat het niet zo is. Dit omdat je veel mee rkans hebt dat je dood gaat door giftig stoffen waar mee het vervuilt is. Mijn redenering dan, met 6e klas biocompleetkennis en inetkennis over biologie wat betrefd drugs: En als je het slikt of snuift komt het nog langs je nieren cq lever, waar miss enzymen zitten die bepaalde vervuiling heel efficiënt afbreken (Zeg bijv. 95%), speed word dacht ik rond de 50% afgebroken door je lever (en je spijsverteringsstelsel?), je neemt dus een halve orale dosis aangezien afbraak 0%, maar de vervuiling wordt dan ook in een keer 20x minder afgebroken, therefore krijg je 10x zoveel gif in je bloed. Oplosmiddelen zoals aceton waarvan toch niet zo onredelijk is dat het er in zit, lijkt me niet zo lekker in je bloedbaan eerlijk gezegd. Just my 2 cents"
"De volgende keer moet je eigenlijk wegen hoeveel gram 'pep' je voor en na hebt, dan kun je ook zien hoeveel amfetamine er verloren gaat. Stel dat je 1000 mg hebtm 30 % amf 30% caf. Dus 300mg amf 300 mg caf 400 mg rest Je filter het en je houd 37,5% amf, 12,5% caf over en je hebt nog 700 mg amf = 700 * 0,375 = 263 mg dan heb je dus 37 mg amfetamine verloren"
"Woot, gister echt de meest zieke paranoide ervaring tot nu toe gehad. Kwam dus redelijk verrot aan op mn werk om 9u. Gelukkig was iedereen brak, voelde me dus niet meteen para. Aan het einde van de dag begon het echter lekker in te slaan. Iedereen zat van achter z'n computer naar mij te staren terwijl ik probeerde mn ogen dicht te klemmen en geen oogcontact te maken. Later hoorde ik gewoon fluisteren 'grote ogen' 'drugs' etc. Echt superrealistisch. Werd uiteraard helemaal gek :P Na werk collega gebeld die al ook gewerkt had, bleek dat niemand ook maar iets gemerkt had. Gelijk daarna feestje, had nog wat bijgenomen aangezien kapot, en hele dag al loppen stuiteren dus ik zweette nogal. Feestje bleek in een kamer van 4x3 te zijn met zn allen op elkaar gepropt, en ik dus helemaal para dat ik die kamer vol zat te stinken :P Loop ik de kamer uit langs 2 meisje, eentje wijkt nogal ver uit om mij door te laten, hoor ik achter ze achter me gewoon 'gatverdamme' fluisteren tegen die ander. Voelde me nogal lame dus meteen sneaky mn oksels vol extra deo gespoten. Sta ik voor de tweede keer op gebeurt het weer. 'echt he, iel' Rest van het feestje geprobeerd me groot te houden terwijl iedereen achter mijn rug om zich zat te ergeren aan mijn uitputtingsdampen. En bij elke persoon die van plaats verwisselt natuurlijk zweren dat diegene de stank niet meer aankon. Ga ik zo weg met een vriendin waar ik mee daar was, en die ik heel goed vertrouw, vraag ik haar of ze eerlijk wilde zeggen of ik niet een beetje stonk van de pep. Blijkt ze helemaal niks geroken te hebben terwijl ze bijna de hele avond naast me zat Kom ik aan op het station met haar staan die eerste 2 meisjes er ook op de trein te wachten, krijg ik gewoon nog een goodbyekiss van ze. Moraal van dit verhaal: Auditieve hallucinaties + paranoia is gruwelijk :P Moraal2: Het slaat nooit ergens op die paranoia, als ze het echt denken hoor je het wel in je gezicht."
"Ik kan je inderdaad echt aanraden een vriend(in) die van je gebruik af weet in te lichten en te vragen of je tegenover hem/haar mag 'klagen'. Vertel die vriend gewoon alle dingen waar je je kut over voelt en van wie je allemaal het gevoel hebt dat ze je haten (dat krijg je vanzelf wel). Zolang je niet wegzakt in eenzaamheid en het gevoel dat niemand je nog mag ben je al een heel end."
"Wow dat is dus echt naar he. Ik ben in mn hele leven nooit zo dronken g eweesst. Echt een wazige combinatie, je drinkt echt zo terinveel omdat je gewoon het gevoel hebt dat het niet werkt, maar ondertusssen is je coordinatie wel zo verneukt dat je niet meer op je benen kan staan. En je kan niffen daarna als de ziekte je word gewoon niet meer nuchter.. ja ik wou graag even mn frustatie uitten voor het feit dat ik deze avond gewoon 70+ euro heb kwijtgemaakt en opgemaakt aan helemaal niks"
"UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUh ja. Ik weet niet hoe je het in je hoofd kunt halen ok zulke hoeveelheden speed te nemen tijdens je examens, misschien heb je nog nooit eerder geprobeerd te presteren als je zo hard gaat, maar je kunt je volgens mij nog beter een paar biertjes van te voren drinken :') Bovendien zou je nog wel eens in de problemen kunnen raken als je met grote knaken je examenzaal in komt lopen, komt een beetje in de richting van doping he Ik zou maar een beetje uitkijken als ik jou was. Ga je je examen uberhaupt wel halen? (Je doet vwo toch?) Ik heb voor mijn natuurkunde examen ook nog wat genomen omdat ik nog wou leren voor latijn even snel. Enige waar ik last van had was eigenlijk te weinig stress hebben. Kwartier voor het einde nog 5 opgaven moeten maken en dan gewoon rustig in het zelfde tempo door werken, niet in staat mezelf druk te maken om het feit dat ik het niet af ging krijgen :P Maar ik had het niet echt over de brakheid, maar gewoon over de verminderde hersencapaciteit, en verminderde concentratie etc. Het heeft daar namelijk wel invloed op, alleen misschien niet genoeg om het verschil zelf te merken."
"Het enige verschil dat ik merk is dat ik mn moeheid niet voel bedoel ik. Om het toch nog even informatief te houden voor anderen: Ik had vandaag latijn om 9u. Veel te laat begonnen met leren dus nog tot 2u geblokt, naar bed gegaan, 6u ging de wekker weer af om verder te leren. Ik was uiteraard teringmoe na minder dan 4u slaap, dus ik had nog wel redelijk wat pep nodig om nog wakker te worden. En dat heb ik wel gemerkt. Opzich was ik wel scherp, maar ik heb het net nagekeken en echt bij 25% van de vragen heb ik wel het goede antwoord gegeven, maar ook nog eens 3 keer zoveel informatie er naast die eigenlijk geen betrekking op de vraag hadden. Maar ik was echt te veel para bezig met ervoor zorgen dat alles wat ik wist op het papier stond, ook al was het niet relevant. Pep-examenantwoord-talk als het ware. En helaas staat er wel in het voorschrift dat je niet meer antwoorden moet geven dan gevraagd dus ik weet niet in hoeverre dit mn cijfer nadelig beinvloed. Dus voor mensen die hetzelfde stomme idee hebben, let daar goed op want het zou je nog wel eens punten kunnen kosten."
""anders maar de fiets weer uit de schuur voor de kleine afstanden" Hooooooo dat is echt een van de eerste dingen die je moet doen als je af wilt vallen, weg die auto en wat vaker de fiets pakken. Op die manier kun je tussendoor steeds wat beweging pakken zonder er extra tijd voor in te ruimen, en zonder het echt als sport te benaderen. Maar daar buiten zou je als nog moeten sporten"