Hello,
Wat je beschrijft doet mij denken aan een beginnende hyperventilatie.
Je spieren trekken samen waardoor je geen "buik" ademhaling kan toepassen.
De pijn in je borst zijn waarschijnlijk je borstspieren die van ontspannen naar normale staat terugkeren. Door alle aanspanningen in je lichaam kan je een heel benauwd gevoel krijgen.
Je longen zijn niet meer in staat om een "normale"' hoeveelheid lucht te inhaleren.
Het is vaak ook een lekkere mind-game! Je voelt je benauwd, en je gaat daardoor dieper en zwaarder ademen. Hierdoor krijg je teveel lucht binnen. Door te veel lucht, en niet te weinig lucht ga je hyperventileren.
De hyperventilatie lijdt vaak tot paniekaanvallen e.d waardoor je in een vicieuze cirkel raakt.
Voor mij een aantal technieken die werken: me hand op me buik leggen en op die manier bewuster gaan ademen. Door me neus in- en door me mond uitademen. (3 sec in, 3 sec uit. Ongeveer) Of natuurlijk het zakje!
Speed is als eerste instantie op de markt geïntroduceerd als medicijn tegen astma. Het verwijdt de luchtwegen. Maar in de mate dat jij of ik het gebruik is het teveel van het goede. En werkt het in sommige gevallen zelfs tegenovergesteld.
Probeer de volgende keer als je er weer last van hebt eens die hand op je buik te leggen. En gewoon te relaxen!!! Vooral dat
Wil je deze bijeffecten absoluut niet meer, dan zal ik zeggen: Minder snuiven, en minder lang doorgaan.
Enne om je lichaam te herstellen moet je eerst een tijdje niks gebruiken. Je lichaam heeft veel meer tijd nodig om te herstellen dan af te takelen. Gun je lichaam de tijd.
Ga lekker op een dieet die bestaat uit vitamines, antioxidanten, vetten, zuren en suikers e.d. Dit komt je lichaam namelijk echt te kort! En ik dacht dat ik schrikbarend veel was afgevallen!
Heb je tot nu toe je lichaam wel eens ECHT de tijd gegeven om te revalideren??
Aankomen is wel heel belangrijk!! Probeer weer op je normale gewicht te komen voordat je op je zelf gaat teren.. (Die ervaring was alles behalve prettig)
Good luck!
