#1
Graag gedaan. Ik hoop dat je met drank kunt stoppen! Het valt niet mee, maar waar een wil is, is een weg!
Jij kunt het ook, stoppen!
Jij kunt het ook, stoppen!
Lijkt me niet raar dat je na stevig drugsgebruik in een dip komt als je stopt. Dat zal weinig met Wellbutrin te maken hebben. Alcohol en depressie is een slechte combi, en alcohol en Wellbutrin ook.Hey all,
dus ik ben al een tijdje een fucked up mens. Ik heb 6 maanden in de verslavingszorg doorgebracht, lijdt aan chronische depressie en een gegeneraliseerde angststoornis.
Na jaren proberen ben ik eindelijk ambulant bij een psychiater terecht gekomen, die ik via mijn psycholoog heb kunnen vastklampen (om het zo te zeggen). ADHD kwam vrij snel ter sprake en hij schreef me Wellbutrin voor. Dit neem ik intussen 4 dagen. Ik wil hier wel aan toevoegen dat ik al een hele tijd hervallen ben met alcoholgebruik, en ook stevig drugs aan het gebruiken was. Alcohol drink ik nog dagelijks, de drugs heb ik on hold gezet gezien de opstart van die nieuwe medicatie.
Wat verrassend is voor mij, is dat ik dacht dat ik eerder wat opgepept zou raken door de Wellbutrin, maar de afgelopen 4 dagen heb ik zo goed als weggeslapen, en de nachten ook terwijl ik altijd een vreselijke slaper ben geweest. Zeker overdag slapen zat er nooit in voor mij.
Heeft nog iemand hier ervaring mee? En wil dit zeggen dat in medicamenteus eindelijk op het juiste pad zit? Ik heb het gevoel dat mijn lijf jaren aan constante stres en hypersensitiviteit aan het inhalen is, maar ik ben wel doodmoe. Ik neem ook een lage dosis escitalopram, die niet veel voor me doet (ja ik weet dat alcohol daar zeker invloed op heeft).
Alvast bedankt!
Uhu. Hoedanook is de combi van anything en everything niet ideaal. Nu dit is een dansje dat al jaren en jaaaaren bezig is bij mij (gebruik bedoel ik dan). Alcohol, drugs included dus dat dipje ken ik zeker. Vroeger heb ik met periodes veel harder gebruikt en gestopt. Dit heb ik echter nog nooit meegemaakt (de arts wist bovendien van alles he, die werkt in een ziekenhuis en is specifiek geïnteresseerd in mensen en middelengebruik. Ik neem dus aan dat die niet onwetend die medicatie voorgeschreven heeft). Maar ja misschien toch een dip het is echt moeilijk te zeggen, maar deze vermoeidheid is mij totaal onbekend... bedankt voor de reactie! 🙂Lijkt me niet raar dat je na stevig drugsgebruik in een dip komt als je stopt. Dat zal weinig met Wellbutrin te maken hebben. Alcohol en depressie is een slechte combi, en alcohol en Wellbutrin ook.
Ik herken het wel hoor, na jarenlang gebruikt te hebben. Het duurt een hele tijd voordat je daarvan herstelt. Ik heb een jaar lang middagdutjes gedaan toen ik clean was. Als het langer dan een week aanhoudt misschien even langs de huisarts ermee.Uhu. Hoedanook is de combi van anything en everything niet ideaal. Nu dit is een dansje dat al jaren en jaaaaren bezig is bij mij (gebruik bedoel ik dan). Alcohol, drugs included dus dat dipje ken ik zeker. Vroeger heb ik met periodes veel harder gebruikt en gestopt. Dit heb ik echter nog nooit meegemaakt (de arts wist bovendien van alles he, die werkt in een ziekenhuis en is specifiek geïnteresseerd in mensen en middelengebruik. Ik neem dus aan dat die niet onwetend die medicatie voorgeschreven heeft). Maar ja misschien toch een dip het is echt loeilijk te zeggen, maar deze vermoeidheid is mij totaal onbekend... bedankt voor de reactie! 🙂
Klopt. Dat weet ik. Het is zelfmedicatie tegen de angst. Werkelijk een ding om functioneel te zijn maar het is het gortigste vergif dat er is, en je komt het overal tegen... extreem lastige verslaving om te beaten... zeker omdat het mij helpt om buiten te kunnen komen, shit te doen, openbaar vervoer te nemen, al die crap. 'T is zielig, i know. Ik weet heel goed dat het de mentale toestand niet helpt... was ik niet binnen gegaan in rehab een tijd geleden was in ook een van de 27-club geweest. En toch grijp ik er naar, 't is walgelijk... iknow.Probeer toch om ook met die alcohol te stoppen....daar kan je je heel erg depressief van gaan voelen en zoals je zelf al aangeeft, heeft de alcohol wel degelijk stevige invloed op jouw andere medicatie.
Alcohol brengt zeker als je het dagelijks gebruikt, niets dan ellende.
Het is beter om in jouw situatie ermee te stoppen!
Maar dat weet je zelf ook...
Sommige mensen worden van ADHD medicatie zoals bupropion (naast antidepressivum ook een lichte psycho-stimulans) juist een beetje rustig. Dus dat is normaal, zeker als je ADHD hebt. Waarschijnlijk slaap je extra veel omdat je nog rust in te halen hebt.Wat verrassend is voor mij, is dat ik dacht dat ik eerder wat opgepept zou raken door de Wellbutrin, maar de afgelopen 4 dagen heb ik zo goed als weggeslapen, en de nachten ook terwijl ik altijd een vreselijke slaper ben geweest. Zeker overdag slapen zat er nooit in voor mij.
Nee het is niet zielig, je bent ziek.Klopt. Dat weet ik. Het is zelfmedicatie tegen de angst. Werkelijk een ding om functioneel te zijn maar het is het gortigste vergif dat er is, en je komt het overal tegen... extreem lastige verslaving om te beaten... zeker omdat het mij helpt om buiten te kunnen komen, shit te doen, openbaar vervoer te nemen, al die crap. 'T is zielig, i know. Ik weet heel goed dat het de mentale toestand niet helpt... was ik niet binnen gegaan in rehab een tijd geleden was in ook een van de 27-club geweest. En toch grijp ik er naar, 't is walgelijk... iknow.
Bedankt. Dat geeft hoop.Ik was zwaar alcoholist.
Toch ben ik nu meer dan 25 jaar alcohol vrij.
Als ik dat kan, dan kun jij dit ook @spekbek !
Ga ervoor en je zult jezelf veel beter voelen!
En dat klopt! Bedankt 🙂Hoop doet leven, zegt men wel....!
Wel ik kan al met veel plezier zeggen dat ik vandaag niet overdag geslapen heb, productief geweest ben (voor mijn doen dan) , gezond gekookt heb etc. Een boel kleine dingen maken je groot, ook zelfzorg zat er bij. Tandjes poetsen, me wassen, mijn leefruimte proper houden en de was doen enz. Lijkt zo miniem voor sommige mensen, maar die snappen dat gewoon niet. Maar vandaag was al een win 🙂Graag gedaan. Ik hoop dat je met drank kunt stoppen! Het valt niet mee, maar waar een wil is, is een weg!
Jij kunt het ook, stoppen!
Mooie stappen. Kun je trots op zijn!Wel ik kan al met veel plezier zeggen dat ik vandaag niet overdag geslapen heb, productief geweest ben (voor mijn doen dan) , gezond gekookt heb etc. Een boel kleine dingen maken je groot, ook zelfzorg zat er bij. Tandjes poetsen, me wassen, mijn leefruimte proper houden en de was doen enz. Lijkt zo miniem voor sommige mensen, maar die snappen dat gewoon niet. Maar vandaag was al een win 🙂
Oh en ik ben ook buiten geweest naar de post en 2 winkels, absoluut niet evident voor iemand met mijn issues dus dat is ook echt wel goed denk ik.
Met een schoon lijf en in een schoon huis voel je je altijd dubbel zo goed!Wel ik kan al met veel plezier zeggen dat ik vandaag niet overdag geslapen heb, productief geweest ben (voor mijn doen dan) , gezond gekookt heb etc. Een boel kleine dingen maken je groot, ook zelfzorg zat er bij. Tandjes poetsen, me wassen, mijn leefruimte proper houden en de was doen enz. Lijkt zo miniem voor sommige mensen, maar die snappen dat gewoon niet. Maar vandaag was al een win 🙂
Oh en ik ben ook buiten geweest naar de post en 2 winkels, absoluut niet evident voor iemand met mijn issues dus dat is ook echt wel goed denk ik.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."