Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hi iedereen, Ik weet dat er al redelijk wat verteld is geweest over de schadelijkheid van 3CMC, maar aangezien ik nog niet direct iets gelezen heb over wat ik zelf heb meegemaakt wou ik dit toch even delen. In een zware periode van gebruik, vooral voor een langere periode dagelijks, maar geen gigantische hoeveelheden dagelijks, heeft 3CMC toch wel wat angstaanjagende effecten gehad voor mij. Het is algemeen geweten dat het zeer zwaar voor de neus is, maar het is ook enorm irriterend voor neus-keel-en oorkanalen. Ik ben namelijk na een periode van keelpijn en opkomende pijn naar de oren toe beginnen bloeden uit mijn oor. En ik weet zeker dat het door de irritatie van dit middel kwam. Hiervoor heb ik antibiotica moeten nemen, en toch enkele ochtenden wakker geworden met gedroogd bloed dat van uit mijn oor kwam aan mijn oor en hoofdkussen. Ik kan geen exacte dosissen en lengte van gebruiksperiode bepalen aangezien ik op dat moment ook zeer diep vast zat in een alcoholverslaving. Maar ik ga nooit meer dan een 0.4 a 0.5 gram per dag gesnoven hebben. Eerder minder maarja, zoals ik zei ik kan het niet zeker zeggen. Het gebruik zal wel dagelijks geweest zijn zo een 2 weken lang denk ik, mogelijk wat langer dan dat. (Ik gebruikte dit middel on/off naast alcohol). Ik ben toen gestopt met het gebruik van 3cmc, maar ik ben later toch nog terug getrokken naar dit middel zelfs na die ervaring. Ik wil benadrukken, ook al is het geweten, dat dit zeer verslavend kan zijn (zeker voor mensen met een verslavingsproblematiek), maar vooral dat van alle middelen die ik tot nu toe gebruikt heb (waarvan sommige middelen ook voor lange periodes dagelijks) dat deze op relatief korte tijd enorme schade aanricht. Ook als je jouw neus na spoelt met steriele zoutoplossing. Ik heb nooit zo acuut zulke lichamelijke problemen ervaren door het gebruik van een middel. Nooit last gehad van bloedneuzen of dergelijke zaken (behalve wat korstjes bij het snuiten enz.), dus dit was wel schokkend voor me. Bij deze dus opnieuw een waarschuwing. Wees voorzichtig. Zorg goed voor jezelf. En als je weet dat je verslavingsgevoelig bent, blijf er van weg als dat lukt."
"Perenijsje zei: Vervelend dat je zoveel klachten hebt ervaren door het snuiven. Door deze verhalen ben ik het ook alleen oraal gaan gebruiken. Dus ik vul gewoon bommetjes met 200mg die ik slik. Klik om te vergroten... Puur omdat ik daar weinig ervaring mee heb bij rc's (ze als bommetje nemen) even een vraagje: zet dat ook niet aan tot meer gebruiken? En geeft het geen zin om het toch te gaan snuiven?"
"Perenijsje zei: 3cmc heb ik pas 2 keer gehad, 1x een bommetje van 150mg toen ik alleen overdag thuis was. Dat deed niet zo heel veel op ff een kleine energiepiek van max 1.5 uur ofzo. Maar dat was ff om te testen en verder niet bijgenomen. En van het weekend heb ik een bommetje van 200mg genomen toen de coke opeens sneller op was dan verwacht. Toen werkte het een beetje hetzelfde als een pep-bommetje (energiek/geil), alleen dan dus korter. Maar toen hebben we het ook alleen bij 1 bommetje gehouden omdat we de hele nacht al waren doorgegaan op coke en naar bed wilden na de Formule 1 race. Pep neem ik ook vooral in bommetjes (begin meestal met snuiven) en dan gaan we door de bommetjes wel langer door dan wanneer we alleen zouden snuiven denk ik ja. Klik om te vergroten... Oke bedankt voor de info. Zoals ik zei let op voor afhankelijkheid, zeker ook met pep en coke in de mix. Luister ook naar je lijf. Het beste verder!"
"Neusje zei: De laatste keer dat ik drugs heb gebruikt, had ik in de comedown flink last van hartkloppingen, druk op de borst en kortademigheid. De dagen erna had ik, op de hartkloppingen na hier nog steeds een beetje last van. Dit werd steeds minder dus ik dacht: "Dit komt wel goed." Gisteren op het werk had ik dit opeens heel heftig: druk op de borst, kortademig, zwart voor mijn ogen en viel ik bijna flauw. Dit was even goed schrikken. Eerste hulp van het ziekenhuis gebeld en verteld wat er was gebeurd. Ook dat dit begonnen is sinds de laatste keer drugsgebruik, en dat ik in die weken daarvoor ook vaak gebruikt heb. Ik mocht langskomen bij de huisartsenpost van het ziekenhuis. Alles even laten nakijken en het was gewoon allemaal in orde. Wat blijkt nou? Ik heb mijzelf sinds de laatste keer drugsgebruik een verkeerde ademhaling aangeleerd. Ik adem te veel en te diep, waardoor ik te veel zuurstof in mijn lichaam heb wat voor klachten kan zorgen. Op de momenten dat ik daarvan in paniek raakte, ging ik nog sneller en dieper ademen: hyperventilatie. Dat verergert alles nog eens, wat dus de verklaring is voor dit alles. Sinds het bezoekje aan de ha post heb ik geen druk op mijn borst meer gehad. Wel soms nog een steek/lichte pijn, maar nu ik weet dat het niets ernstigs is raak ik er niet meer van in paniek. Een hele geruststelling. Wel raadde mevrouw mij aan ademhalingsoefeningen te doen, zodat ik weer op de juiste manier ga ademhalen. Belangrijkste les van dit alles? Geen snuif meer voor mij! 💪 Klik om te vergroten... Yup, Gegeneraliseerde angststornis hier. Angstaanval, als je niet weet wat er gebeurt, voelt alsof je doodgaat. Hyperventilatie voelt alsof je ni kan ademen, druk op de borst etc. Kan ook spasmen veroorzaken. Als het echt heel erg is verkrampen mijn handen zo hard dat ik m'n gsm nog amper kan gebruiken. Ook doorslikken lukt dan niet meer... Als je gebruikt werk je angstigheid ook wat in de hand, net door die verhoogde hartslag ook en dan de afkick. Als je het dan even geeft en door je brakke afkick heen bent kan dit terug beteren voor je. (Tenzei je blessed bent met zo'n leuk beestje dat een angst of paniekstoornis is). Vermoeidheid heeft daar ook heel veel invloed op trouwens. Best afblijven dus, zeker omdat je uiteindelijk bij het gebruik van grote hoeveelheden nog niet meer gaat kunnen uitmaken of je wel of niet de ambulance moet bellen. En omdat je zoiets ook echt niet wil ontwikkelen...of in de hand werken... EDIT: oops ja weet dat dit al een ouder bericht is maar wat je beschreef kwam me verdacht bekend voor 🙃"
"3 jaar gestopt met blowen (10 jaar lang dagelijks gebruikt), 7 maanden gestopt met roken, 26 dagen gestopt met benzos. Dan een telleurstellende 4 dagen gestopt met designer rommel (stims), en alcohol is een duivel en een put waar ik nog steeds in val... 8 dagen was ik alcoholvrij, maar ik ben er terug in getrapt... (Ik ben sinds 8 maart echt aan het vechten voor mijn nuchterheid, maar momenteel ben ik nog niet aan het winnen...)"
"Diamant zei: Okeee ik heb nu al ff mn eerste test. Ik heb vanavond een event, en ik heb vanmorgen m’n laatste lijn coke genomen. Ik merk dat mijn hele lijf onder spanning staat, normaal ging ik dan verdoven met alcohol of een pammetje maar dat kan nu dus niet. Hoe zorg ik dat die spanning in m’n lijf afneemt? Eten, water drinken en heb net een paracetamol genomen. Kan ik verder nog iets doen? Voel me echt mega opgefokt maar weet dat dit gevoel tijdelijk is. Thanks Klik om te vergroten... De spanning in je lijf wegkrijgen lukt vaak (bij mij) door een repetitieve actie uit te voeren. Iets dat jij kan doen waar je helemaal in meegezogen wordt waardoor je hoofd de spanning ook 'vergeet'. Ik heb het over bijvoorbeeld: een game spelen, breien terwijl je een serie/film kijkt, een kleurprent heel mooi binnen de lijntjes inkleuren, iets met de hand beginnen schrijven en zo mooi mogelijk proberen schrijven... zo gek je het maar kan bedenken. Maar als je iets vindt dat werkt voor jou zou het je wel eens kunnen helpen om af te leiden van de spanning. Succes"
"Diamant zei: Heb thee gedronken make up zit erop en zet m’n glimlach maar weer op, mag zo een wijntje dus hopelijk wordt de onrust dan minder. Trek t maaatig Klik om te vergroten... Ibuprofen of paracetamol gaan je niet helpen. Best vermijden nu, is gewoon nog extra belasting op je lichaam. Let op met drinken om rustig te worden... voor je 't weet loopt dat uit de hand. Dus wees je ook bewust van alcohol. Als je echt voor nuchterheid gaat dan blijf je van alles weg omdat verschuivingen heel vaak voor komen. (Het een vervangen voor het andere. Verslaving durft wel eens van de hak op de tak te springen, het discrimineert niet. Het is verstandig om dat in je achterhoofd te houden.)"
"Weten wat droogdrinken is. En dingen proberen snuiven die helemaal niet gemaakt zijn om te snuiven en ook geen nut hebben op die manier (maar ik heb geen drugsprobleem. Alcohol is mijn probleem duh. Lol)"
"Ulixes zei: Klopt! Ik had er echt geen zin in maar heb toch maar een fellow opgezocht. Cravings zijn nu weer weg.. blijft toch bijzonder die gevoelens. Het was wel echt een emotionele trigger, ging even niet zo goed in mijn relatie afgelopen dagen. En ja waarom zou je als een sane person je gevoel er laten zijn als je ook gewoon lekker in een khole kan liggen. Cuz that makes sense (not) Klik om te vergroten... Zooo relatable. Ket maakt veel kapot. Super goed gedaan van toch met iemand te spreken. Perfect gereageerd denk ik dan. Dat is gek he. Over veel dingen kan praten net triggerend zijn, maar een craving uitspreken is ontlading van de spanning die aan het opbouwen is. Dat is een gek gevoel. Maar ik denk dat het is omdat je dan niet meer in je "me, myself and my addiction"-bubbel zit ofzo."
"Ulixes zei: Ja spot on! Ket maakt echt veel kapot inderdaad. Ik zou echt willen dat ik er nooit aan begonnen was. Het zal nu voor altijd een beladen drug blijven denk ik. Mijn piek was niet eens dagelijks gebruik maar wel zo vaak dat het mijn leven begon te beïnvloeden. Klik om te vergroten... Ja het hoeft niet dagelijks te zijn, als het rotsecht voor je is dan is dat al erg genoeg. Je reactie op je craving was wel heel goed. Zo kom je er wel!"