Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumstabaksvervanger

tabaksvervanger

27 antwoorden
46 weergaven
18-5-2026
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wat ik wel eens doe is een stukje hasj oprollen tot een staafje en dan het puntje aansteken. Dat blijft gloeien en zal niet uitgaan. Als je het dan in een shotglaasje legt en dan een shotglaasje er op zijn kop bovenop doet, zal de rook zich verzamelen in het glas. Je kunt het dan simpel oppakken en de rook tussen de kier door zuigen. :)
p
privateLid
01-01-2024, 00:00
#2
bedankt voor alle reacties. ik ben na anderhalf jaar gestopt te zijn geweest weer begonnen MAAR dit keer wel met een tabaksvervanger die ik hier in een coffeeshop kan kopen voor 4,50 a 30 gram. Ik blow nu er 5 maanden mee en merk toch wel dat ik veel minder blow.

waar ik eerder met tabak ging blowen moest ik al gauw voor minimaal 15 euro per dag blowen en merk nu dat ik 10 euro haal voor 3 dagen. drang is er niet zo veel meer voor het eerst en ik rook dan ook in de avond 1 joint alleen maar omdat ik het lekker vindt en niet omdat ik er afhankelijk van ben.
Met tabak was dat niet en wilde ik een joint al vroeg in de middag opsteken. ik ben ook blij dat ik niet meer rook (tabak in joint) en blowen is nu veel lekkerder en beter voor je portemonnee.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Tijd om dit topic een bump te geven. Ik heb wat kruiden besteld om eens te kijken of ik tabak vaarwel kan zeggen. Rook het nu alleen nog in een joint maar het bevalt me echt niet.

Eerste poging. In de bestelling zit Rode klaver, Eucalyptus en Damiana. Ik ben benieuwd
k
kokosmakroon900Lid
01-01-2024, 00:00
#4
SkittlesAndMe zei:
Tijd om dit topic een bump te geven. Ik heb wat kruiden besteld om eens te kijken of ik tabak vaarwel kan zeggen. Rook het nu alleen nog in een joint maar het bevalt me echt niet.

Eerste poging. In de bestelling zit Rode klaver, Eucalyptus en Damiana. Ik ben benieuwd
Klik om te vergroten...

Ik heb zelf wel is met alleen Damiana gedraaid (kon je in de shop pakken om uit te proberen) maar vond het zelf echt hel smerig. Ben benieuwd of de Eucalyptus en Rode Klaver de smaak veel zullen veranderen. Vooral de Eucalyptus lijkt mij interessant. Graag hoor ik hoe het is, zodra je het hebt geprobeerd. Begin zelf ook een steeds grotere afkeer te krijgen voor tabak. :grin:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hmm ik ben er nog niet helemaal over uit. Even wat dingen uitsluiten de komende joints. Vrijdag had ik een mix van alle drie gerookt. Eucalyptus is heel irritant draaien want dat is ondanks dat het gedroogd is vrij hard. Smaak ervan is ook vrij sterk.

De geur was echt te intens, het stinkt echt als een hippiemarkt die in brand staat :tearsofjoy:

Uiteindelijk nog een normale tabaksjoint gedraaid. Gisteren nog eens geprobeerd, met ZERO deze keer. Toen alleen Damiana en Rode Klaver erin gedaan. Ook een beetje meh eigenlijk. Je voelt heel weinig op je keel in het begin, totaal geen hit wat je met tabak wel voelt.

Ook gisteren een tweede joint met nicotine gedraaid.

Je bent er heel anders stoont van, echt een head high ipv een body high. Ik mis een beetje dat gewicht wat op je lijf komt te liggen als je geblowd hebt. Nicotine doet wel echt veel met de high dus.
o
oortjesLid
01-01-2024, 00:00
#6
SkittlesAndMe zei:
Nicotine doet wel echt veel met de high dus.
Klik om te vergroten...

Heeft het ook gewoon niet te maken met je gemoedstoestand enzo? De ene keer is de andere niet.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nee zeker niet, de twee stoffen hebben absoluut invloed op elkaar. Hoe het precies werkt weet ik niet maar tabak heeft zelf ook een psychoactieve werking, echter niet zo sterk, maar de twee creëren een synergetische werking. Als je hasj of wiet puur rookt, of in ieder geval zonder nicotine, heb je een veel lichtere high. Met nicotine erbij wordt het meer een bodylow.

Google maar eens, is overal te vinden. Ik merk het verschil zelf ook echt duidelijk.

waar ik dus met deze kruiden achter kwam is dat ik die nicotine kut vind, maar het effect van blowen met nicotine veel chiller vind. Misschien is het een kwestie van wennen, maar elke keer als ik met tabaksvervangers blowde, heb ik uiteindelijk nog een joint met tabak gedraaid omdat ik het effect niet helemaal top vond.
P
Purple hazeLid
01-01-2024, 00:00
#8
SkittlesAndMe zei:
Nee zeker niet, de twee stoffen hebben absoluut invloed op elkaar. Hoe het precies werkt weet ik niet maar tabak heeft zelf ook een psychoactieve werking, echter niet zo sterk, maar de twee creëren een synergetische werking. Als je hasj of wiet puur rookt, of in ieder geval zonder nicotine, heb je een veel lichtere high. Met nicotine erbij wordt het meer een bodylow.

Google maar eens, is overal te vinden. Ik merk het verschil zelf ook echt duidelijk.
Klik om te vergroten...

Klopt!

https://www.sciencedaily.com/releases/2 ... 142415.htm
k
kokosmakroon900Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Je kan ook een stukje hasj op een 1 of 2 euro munt leggen. De hasj aansteken en er dan een glas overheen doen waardoor de rook in het glas blijft. Dan zuig je het vanuit het glas op.
p
privateLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik ben ongeveer een half jaar gelden gestopt met roken. Vrijdag met vrienden had ik ook zin om een joint te roken. Een heerlijk blokje hasj daar zeg ik niet nee tegen :)

Maar de volgende dag had ik enorm veel trek in sigaret en moest ik tegen nicotineverslaving vechten. Heb het vaker gehad dat ik weer begon te roken door nicotine die in joint zit en dat wil ik nu voorkomen. Maar ben altijd en al een hasj liefhebber geweest en wil gwn ouderwets joint kunnen draaien zonder mij zorgen te maken voor craving die je hebt (al) na het roken van een sigaret.

Ik wil gewoon eens in de 2 weken 2 jointjes roken. Alcohol gebruik ik niet en een joint daar ontspan ik me veel mee.

Ik ken mezelf en wil aub geen adviezen over stoppen en of vaporizer pijpje. Mensen die oplossing hebben en in mijn schoenen zitten?
Is er een manier ervoor? Zijn er mensen hier die tips hebben? Ik heb eerst gekeken en kwam op greengo uit maar op internet is h niet op voorraad. Iemand?
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#11
Er zijn verschillende tabaksvervangers. Greengo is er een van, en de bekendste denk ik.

Bij sommige webshops is het nog wel verkrijgbaar, eveneens als sommige coffeeshops (vraag het dus daar even) en tabakswinkeltjes.

Daarnaast kun je ook zelf een melange maken. In Greengo zitten gewoon bepaalde (rookbare) kruiden die je ook zelf los kunt kopen en kunt mixen. Veel goedkoper en je kunt er sommige (psycho actieve) kruiden weglaten of juist toevoegen.

Houd er rekening mee dat het niet perse een gezonde vorm van roken is. Bij deze kruiden komen net als bij tabak schadelijke stoffen vrij. Enkel de (verslavende) nicotine vermijd je.

De smaak is erg anders. Sommige vinden het lekkerder, sommige vinden het te doen. De meeste vinden het ronduit smerig.
Het draaien zal ook even wennen zijn, maar als je redelijk kunt draaien moet dit geen probleem zijn.

Het effect van de joint zal zonder de synergie van de nicotine ook anders zijn.
Wanneer je een joint rookt zonder tabak zul je hetzelfde effect krijgen als een vaporizer/pijpje/bong etc.
p
privateLid
01-01-2024, 00:00
#12
Bedankt voor je reactie. Heb jij tips over het zelf maken van melange? Welke kruidsn en gewoon lekker fijn mixen of gfof?

Ik las op internet dat je tabak kunt roosteren en of tabak in water doen gedurense 24 uur en dan daarna laten drogen maar meer zag ik ook niet. Heb jij wat adviezen want ik zelf kom er niet echt iit over hoe en wat?

Ik ga morgen wel even langs naar smartshops hier in adam en rond vragen.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#13
Je kunt tabak inderdaad roosteren of wassen om het grootste gedeelte van de nicotine eruit te krijgen.

Goede kruiden zijn damiana, salie, longkruid, eucalyptus, (peper)munt, etc.
Je kunt vrijwel alles gebruiken waar je normaal ook thee van kan zetten.
Kamille vind ik zelf ook erg lekker, maar moet je wel mixen alleen kamille is niet te roken.

Wanneer ik er zin in heb maak ik zelf een mix van damiana, kamille en wat citroenmelisse. En natuurlijk (veel) wiet.
Ik mix altijd per joint, gewoon waar ik op dat moment zin in heb. Het is even aftasten tot je je eigen smaak gevonden hebt, maar voor 2 tientjes heb je via internet zo een een kilo aan verschillende kruiden die rookbaar (maar ook erg lekker voor thee!) zijn.
M
Mr.SinisterLid
01-01-2024, 00:00
#14
Je kunt inderdaad veel verschillende theeën (goed gespeld ? :tongueout:) gebruiken, somige smaken zelf wel goed. allen moet je wel uitkijken met Damiana en Kamille, die hebben op zichzelf al (erg lichte, maar toch) een 'mind altering' effect :tongueout:

Zelf vind ik ook verschillende theeën wel lekker, kattenkruid schijnt ook erg lekker en mintig te zijn (het is een/verwant van de mint planten), en iets wat tegenwoordig blijkbaar in veel cofeshops zit: rode klaver (Trifolium pratense). geen idee hoe het smaakt, maar ze zullen het niet in shops neerzetten als het niet te roken was, toch :tongueout:

Also, was eucalyptus niet giftig ?
p
privateLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik ben veel.wijzee en ervaring van weed met kruidenthee rijker. Je bent anders en aktiever als je dus uiteindelijk puur rookt. Het rookt zelf ook niet lekker, maar vies vind ik het ook niet.

Nu, wil ik toch een joint in de avond rolen met tabak omdat ik met tabak erg loom op de bank ga liggen met afstndbdnng van tv. Dat mis ik en vond het wel ok vooral omdat ik ook lekkerder sliep.

Maar elke avond een halve joint zo rond 2100 en dan 2300 slapen s voor mij uitkomst en ontspamnend want anders ben ik snel verveeld thuis. Ik ben iemand die dingen heel erg kan opvatten terwijl het niet hoeft. Ik had wat advies gewild. Ben ik nu smoesjes aan het verzinnen en ben ik eigenlijk toch verslaafd aan nicotine en wat als je toch die 7 dagen een halve joint rookt VoOral uiteindelijk om tijdsverdrijf icm ontspannen en zeer zeker ook dat ik 1 op andere manier ook doe omdat ik dan minder snel pieker en gezeik van huisgenoten ermee kan omgaan.

Iemand die ook blowen gebruikt als ontspan en slaapmiddel en als anti stress voor de laatste paar uur van de dag en hoe ga je ermee om en waarom doe je dat?



Excuus als het niet helder is ivm sphone en beperkt
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#16
Eucalyptus zit in vrijwel elke blend. Heb het zelf ook lange tijd een beetje door m'n gewone jointjes gegooit en zit er nog.
Geen tijd om op te zoeken nu, maar wellicht is het bij orale inname schadelijk, dat zou kunnen.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik vind dat persoonlijk verschrikkelijk. Erg scherp en bitter en geeft zelfs met de mooiste toppen het idee dat je knipafval aan het roken bent.
Bovendien zijn de nerven gedroogd erg scherp en prikken gemakkelijk door je vloei.
Maar het is zeker te proberen of te kijken of het je ligt, maar ik ben er te kieskeurig voor.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dit is inderdaad bijna niet te lezen. Probeer dit nog even aan te passen als je thuis bent..

private zei:
Iemand die ook blowen gebruikt als ontspan en slaapmiddel en als anti stress voor de laatste paar uur van de dag en hoe ga je ermee om en waarom doe je dat?
Klik om te vergroten...

Ik vrees dat vrijwel elke blower het om deze redenen doen. Tenminste wel alle die ik ken, een paar zijn nogal kunstzinnig en blowen ook om hun creativiteit te vergroten.
Verder is wiet gewoon dé drugs die je gebruikt als ontspannings of slaapmiddel om de laatste paar uurtjes van de dag lekker te kunnen chillen en erna heerlijk in slaap te vallen.

Wanneer je het lastig vind 1 of 2 avondjes niet te blowen of je kunt niet slapen wanneer je niet blowt, dan is er inderdaad sprake van een verslaving. Of dit nicotine is of cannabis is niet aan mij om te zeggen.
Let er wel op dat wanneer je al een persoon bent die snel kan gaan doordenken over van alles en zich snel dingen persoonlijk aantrekt, dat dit door het blowen KAN ontwikkelen tot wat serieuzere psychische probleempjes zoals angsten, paranoïde of schizofrenie. Ik weet niet hoe serieus het is bij jou en hoeveel je blowt, maar wat ik hierboven zei dat cannabis dé drugs is voor ontspanning telt ook dat cannabis dé drugs is om sluimerende beginnende angsten te doen ontplooien tot een serieus probleem. Dit gebeurt lang niet bij iedereen, maar probeer er wel rekening mee te houden.

Succes!
j
jamLid
01-01-2024, 00:00
#19
waarom geen gedroogde cannabisbladeren. Ze worden in sommige shops verkocht maar als je zelf kweekt is het natuurlijk nog gemakkelijker. Dit proeft vanzelfsprekend lekker en je moet je geen zorgen maken over de nicotineverslaving.
j
jamLid
01-01-2024, 00:00
#20
En heeft er iemand ervaring met 1van de volgende producten:
http://azarius.nl/smartshop/psychedelics/herbal_blends/2spicy/ 2spicy
http://azarius.nl/smartshop/psychedelics/herbal_blends/algerian_blend/ algerian blend
http://www.wapwinkel.com/smartshop-wapwinkel/kruiden/spicy-wappie.html SpicyWappie

Dit zijn 3kruidenmengsels die ook een zekere high zouden moeten veroorzaken, natuurlijk zijn het smartshopproducten dus ik weet niet of ze echt werken maar misschien zijn wel het aangename tabaksvervangers, heeft er iemand enige ervaring mee?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."