Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"bedankt voor alle reacties. ik ben na anderhalf jaar gestopt te zijn geweest weer begonnen MAAR dit keer wel met een tabaksvervanger die ik hier in een coffeeshop kan kopen voor 4,50 a 30 gram. Ik blow nu er 5 maanden mee en merk toch wel dat ik veel minder blow. waar ik eerder met tabak ging blowen moest ik al gauw voor minimaal 15 euro per dag blowen en merk nu dat ik 10 euro haal voor 3 dagen. drang is er niet zo veel meer voor het eerst en ik rook dan ook in de avond 1 joint alleen maar omdat ik het lekker vindt en niet omdat ik er afhankelijk van ben. Met tabak was dat niet en wilde ik een joint al vroeg in de middag opsteken. ik ben ook blij dat ik niet meer rook (tabak in joint) en blowen is nu veel lekkerder en beter voor je portemonnee."
"Beste Forum bezoekers hier. Ik heb een vraag. Altijd als ik weer begin met blowen dan krijg ik binnen paar weken tot 1 maand donkere kringen onder mijn ogen. Ik hoor het dan van ieder en zelf zie ik het ook. Het lijkt net alsof ik aan harddrugs zit. Andere mensen kunnen blijven blowen en blowen jaren en je ziet het niet. Waarom ik wel na 1 maand al? Nu, ben ik gestopt met blowen sinds 1 november en vroeg me af hoe lang het duurt voordat dit over gaat? Heeft iemand hier ervaring mee? Weet iemand waarom en wat de oorzaak hiervan is? Ik zou het erg op prijs stellen als iemand de tijd neemt om te replayen. Groetjes"
"bedankt, voor de reacties. Ik heb de hoop opgegeven. Ik heb van alles geprobeerd en het lukt me niet. Misschien ook omdat ik het nog lekker vindt om te blowen. Ik ben wel van 5 euro waarmee ik 2 jointjes draaide op een avond, naar 1 voorgedraaide joint gegaan in de avond uren. Zeg bedankt allen . Ik kijk wel waar de schip strand. Ik heb ook zoiets van dat ik met 1 jointje per dag niet straks zonder blowen kan of er geestelijk totaal aan verslaafd raak en de weg kwijt raak. Wat is nou beter? Eerst stoppen met roken en dan matig blowen of beginnen met matig blowen en dan stoppen met roken? Want hoe dan ook wil ik van het roken af. Met 2 pakken per dag merk ik dat het erger is dan die ene jointje per dag. Sorry, voor het onduidelijke tekst. Ik ben aan het werk en typ het even snelletjes"
"beste, Ik gebruik nu sinds 12 dagen achterelkaar 20 mg temazepam en heb er nog 3 stuks liggen. Ik heb er niet zoveel verstand van, maar als ik over 3 dagen ermee stop, dan kan dat geen kwaad qua onthoudingsverschijnselen? Want wanneer begin je er afhankelijk van te raken? Moet ik nou over 3 dagen beginnen met afbouwen of is 15dagen a 20mg per dag voor het slapen gaan niet erg genoeg om er verslaafd aan te raken? Ik weet er echt niet zoveel over, vandaar dat ik het hier ook neerzet. Aub alleen reacties als je het echt zeker weet. Ik ben ooit verslaafd geweest aan citalopram en ik weet nog wat die afkickverschijnselen waren en wil dus niet weer met dat te maken hebben Alvast bedankt"
"Stop nu het nog kan. Hoe eerder hoe makkelijker en hoe beter het voor jou en je toekomstige leven. Als het je niet lukt om zo op jezelf te stoppen, zoek dan hulp, maar ga wel per direkt stoppen. Ik en andere mede forum genoten kunnen het alleen maar zeggen, maar je moet het zelf doen. Als het in mijn handen was zou ik je nog eens helpen om eruit te komen. Niets is kutter dan in die put te blijven. Nogmaals stoppen en eventueel extreme maatregelen nemen door je bevoorbeeld zels op te laten nemen. Alles is beter dan verslaafd zijn aan iets. Ik ga al 6 jaar nuchter door het leven en als je zo door gaat zien we je hier over 3 jaar terug, maar dan ga je huilen ipv nu lachen om je verslaving."
"Chris Pontius zei: Lachen zou ik het nu niet echt noemen? Klik om te vergroten... Ja, ik bedoel meer in de toekomst kijkend. In het begin van je verslaving ben je nog aan het lachen. Echter ga je na een aantal jaar huilen. Een beetje droge humor van mij en realiteit"
"Ik heb een paar keer opium gebruikt in de afgelopen paar maanden. Nu, heb ik met mijn vriend en mezelf afgesproken om 1 x per maand opium te gaan roken. Maar wat ik merk is dus dat ik zeker tussen de maand door, toch wel regelmatig denk van wanneer komt nou het weekend van om en bij de 20ste om het weer te gebruiken. Opium is verslavend, maar kan iemand mij uitleggen hoe verslavend dat is? Je kan het vergelijken met? En als ik zo door ga, dan is dat nog wel veilig? 1 x in de maand of moet ik langere tussenpauzes hebben of wel gewoon stoppen. Misschien is het wel stom dat ik zoiets vraag en moet ik het voormezelf beslissen, maar dacht ik zet het hier neer. Ik ben namelijk erg voorzichtig en heb zelf een verslaving nodig . Ik hoor van 1 is zeer gevaarlijk en verslavend en ander zegt van het kan geen kwaad als je het bij paar keer per maand houdt. Ik weet ook dat het aan mij ligt. Eerst was ik cannabis later aan alcohol, mdma, lsd gebruiker, maar opium vind ik zelf toch het meest relaxt van allemaal en iets anders wil ik niet proberen. Graag alleen serieuse reacties en alvast bedankt."
"JA, dat wist ik zelf natuurlijk ook al. En omdat ik daar bang voor ben is het dat ik het hier ben gaan neerzetten. Bedankt voor je reactie alsnog, maar ik heb niet echt mijn antwoord. Iemand die mij meer over deze druqs kan vertellen qua verslaving...enz? Alvast bedankt."
"Ongeveeer 6 weken geleden ben ik gestopt met blowen en 4 weken geleden gestopt met roken. Ik ben gestopt met blowen en over gegaan op alcohol en dat bewust. Dit omdat ik blowen gewoon niet 2 x per week kan doen, ik doe het dat gelijk 7 dagen per week in m'n vrije tijd. Nu, vraag ik me af of het mogelijk is om te roken als ik alcohol ga drinken? Ik weet dat dit een stomme vraag is en er niet echt een concreet antwoord is. Maar wat ik me af vroeg is kan 2 x per week een halve pakje samen met 6 std glazen alcohol leiden tot nicotine verslaving? Overige 5 dagen dat ik sigaretten ga misssen? Ik vind het o zo lekker om te roken met alcohol dat ik niet alleen alcohol kan gaan drinken zonder te roken en tegelijkertijd bang ben dat ik weer verslaafd raak aan roken. Het klinkt heel vaag, maar lees dit als je nuchter bent en probeer mij te begrijpen."
"Ik ben ooit verslaafd geweest aan cannabis en dat was 7 jaar terug. nu, sinds 3 weken ben ik weer gaan blowen en meteen elke dag een gram. Ik heb al geprobeerd om te stoppen, maar cannabis neemt me mee hoe snel ben je verslaafd en welke problemen kan ik verwachten als ik nu stop?"