Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Je schrijft mooi Deadwing, inlevend. Wat een liefde op dit forum, het raakt me. Je noemt zelf dat leven in het nu de oplossing is. Om een probleem te ervaren heb je een verleden en toekomst nodig Je hebt gelijk. Ik heb veel gehad aan Jan Geurtz maar ook De kracht van het nu van Eckhart Tolle. De paradox is: je bent gelukkig als je het niet meer probeert te zijn. Tolle zegt een keer op de vraag: wat is nu de oplossing, antwoord: don't resist what is..."
"Gisteren met een goede, ernstig zieke vriend naar een medisch psycholoog geweest. Hij vroeg me erbij te blijven. Het was waardevol. Daarnaast deed de psycholoog precies wat een goede vriend(in)ook doet: luisteren. Terugkomend op de vraag van TS: ik denk dat vrienden een therapeut kunnen vervangen. Uiteindelijk moet je toch zelf met je shit aan de slag (of niet). Niemand kan dat voor je doen. Een mooie metafoor vond ik dat een collega van mij vitality coach werd en na een jaar teleurgesteld terugkwam. 'Het is trekken aan een dood paard'. Beweging is een wezenlijk onderdeel van je welbevinden. Dat moet jezelf doen, dat kan de coach niet voor jou doen. En natuurlijk is professionele hulp prima, maar stiekem weten we allemaal: we moeten het ZELF doen."
"CuriousExplorer zei: @papahet Wat is uw lichaamsgewicht? Ik zie je namelijk advies geven aan iemand om meteen maar een bommetje van 250mg te nemen, ook al weet je niks van desbestreffende persoon zijn lichaamsgewicht... Er is zo weinig bekend over 3mmc, en op veel fora raden ze aan om de verhouding van mdma aan te houden ( 1-1,5mg /kg lichaamsgewicht ). Ook al lijkt dit u aan de kleine kant, voor anderen kan 250mg gewoon veel te hard zijn. Ik weet dat je de beste bedoelingen hebt maar 3mmc is - Link spul - Verslavingsgevoelig My2cents Klik om te vergroten... CuriousExplorer zei: @papahet Wat is uw lichaamsgewicht? Ik zie je namelijk advies geven aan iemand om meteen maar een bommetje van 250mg te nemen, ook al weet je niks van desbestreffende persoon zijn lichaamsgewicht... Er is zo weinig bekend over 3mmc, en op veel fora raden ze aan om de verhouding van mdma aan te houden ( 1-1,5mg /kg lichaamsgewicht ). Ook al lijkt dit u aan de kleine kant, voor anderen kan 250mg gewoon veel te hard zijn. Ik weet dat je de beste bedoelingen hebt maar 3mmc is - Link spul - Verslavingsgevoelig My2cents. Klik om te vergroten... Ik wil het er best afgooien of vervangen door wat ik eigenlijk bedoel: ik heb van alles al geprobeerd en afgaande op mijn gewicht zou ik 125 mg max moeten gebruiken. Maar als ik dat doe ga ik net niet spacen. En ga je na 2 uur bijpakken. En als ik 250 mg pak is het ineens goed, heerlijke afterglow en je kunt er weer een maand tegen. Maar ik ben fit en weet waar ik mee bezig ben. Wil mensen niet op verkeerde gedachten brengen. En iedereen reageert anders. Ik ga op 100 mg 4 fma harder en langer dan op 250 mg 3 mmc."
"CuriousExplorer zei: Was niet aanvallend bedoeld. Misschien miste ik een paar smiley's...😅 En ik snap uw gedachtengang, alleen is 250mg voor de beginnende mensen net teveel / niet het goede advies. 😊 Klik om te vergroten... Zo interpreteer ik het ook echt niet hoor. En wil al helemaal niet iemands eerste ervaring verpesten... Ik ga bijna op alles met een halve dosering. XTC, Coke, 4 fma. 3 mmc verbaasd me hier dan ook in, en dat ik er zo goed op slaap en dat is ook voor iedereen weer anders. Kzal kijken of ik mijn bericht kan uitbreiden met een waarschuwing."
"Vrijdagavond 100 mg 5-mapb gebruikt, half 7 geslikt, werkte vanaf half 9 tot half 3, echt superspul!!! Was erna wel ouderwets moe, wat ook welweer lekker was . Direct in slaap gevallen. Bankhangen is herkenbaar maar dansen lukte ook prima. Echt 0 kater ervaren... Zou je echt 2 a 3 maanden pauze moeten houden? Had geen last van kaakschaatsen of wat dan ook. Het komt ook heel zacht op en je land heel zacht vergeleken bij andere RC's."
"Het beschreven 'probleem' komt mij vooral over als: de gelegenheid maakt de dief. De hoeveelheden die ik lees doen me de haren ten berge rijzen niet om te veroordelen maar dat is voor niemand goed. Het spul werkt ook niet meer goed. Je moet je lichaam hersteltijd geven. Na een marathon ga je ook ff helemaal stoppen met trainen enzo. En marathons zijn ook niet gezond Ik loop overigens regelmatig hard en ervaar dan een runnershigh, heerlijk. Vooral als je in een nieuw gebied hardloopt. Als ik in deze tijd student zou zijn met thuisonderwijs zou het voor mij ook veel moeilijker zijn. Ik heb een vaste baan en gezin, niet dat dat nu altijd leuk is maar er zijn veel minder gebruiks mogelijkheden. Ik adviseer met klem om te gaan bewegen en veel fruit. Ik space 1 x per maand maar slik toch dagelijks tryptofaan met magnesium en eet veel fruit/groente. Zoek om te beginnen eens mooie wandelroutes in je buurt op. Veel liefs en sterkte Taxi!!!"
""
"Bij een verkiezingsdebat eergisteren kwam Esther Ouwehand ermee op. Heb ze ook live gezien in Leeuwarden. Helaas zonder Max Cavalera. Zal nooit het moment vergeten aan het eind toen Roots ingezet werd: ik voelde de Oldehove grond bewegen. Wat een verbinding, wat een energie, wow...."
"Hoi, Kratom wit is licht euforisch, bij mij is 4 gram voldoende. Ik gebruik het vaak voor de koffie savonds en krijg er het warme deken gevoel van. Ik ben vader in een gezin en het is fijn om met een licht warm gevoel waar te nemen en te ervaren. Verwacht er geen wonderen van. Als je om 8 uur slikt (oplossen in warm water) kun je gewoon slapen. Wat koffie doet met alertheid doet kratom in lichte mate met euforie. Sinds kort kennis gemaakt met gele kratom, ook best leuk, iets meer energiek. Andere soorten vind ik niet interessant. Downers zijn zoizo niet mijn ding."
"Haha,leuk report! En herkenbaar...3 maanden geen muziekfeesten, een ramp. Soms moet je even de tijd voor jezelf nemen. Je nam bewust de tijd voor deze ervaring en aangezien je een geregeld leven lijkt te hebben (met regelmaat slapen) moet je dat uitblijven van slaap gewoon incalculeren en van de volle rit genieten. En dat is gelukt,prachtig joh!! Ik ben ook voor die kleinere innames, een whisky fles trek je toch ook niet ineens leeg Kheb wel eens smorgens gebruikt en toen savonds met vrienden gewaterskiet en kampvuur gemaakt. Dat was ook perfect, kviel gewoon in slaap toen ik thuis was. En daarna gewoon weer een tijdje braaf aan de 0.0 biertjes"