"Rcexplorer zei:
Ik vraag me oprecht af hoe ik het weer voor elkaar heb gekregen. Even mijn verhaaltje nog een keer in het kort; ik ben 33, niet ongezond maar zeker geen sporter, rook sinds mijn 17de wiet en heb vroeger wel eens (2x in mijn vroegere leven) een pilletje geprobeerd. Het laatste jaar is het echter nogal uit de hand gelopen.
Ik gebruik dagelijks wiet. Daarnaast gebruikten mijn partner en ik incidenteel 3MMC tot dat verboden werd. Sindsdien ben ik aan het proberen geslagen met NEP, 3CMC, 4FMA, 6APB en XTC/MDMA. Behalve onze vakantie gebruik ik vrijwel elke week een of twee keer. Dat kan niet gezond zijn. Ik wordt vergeetachtig, heb moeite met motivatie en productiviteit, en ben vaak moe maar slaap zelden een volle nacht door. Daarbij merk ik de laatste tijd dat ik steeds meer depressieve gedachten krijg, waardoor de drang om te gebruiken groter wordt. Door te gebruiken werk ik het depressieve gevoel weer in de hand, enzovoorts enzovoorts.....
Ik wordt regelmatig kwaad op mezelf, met mijn gedrag zet ik mijn relatie en inkomen (eigen zaak) op het spel, en ondanks dat ik ook nu weer heel hard roep "dat is meer waard dan drugs" typ ik dit relaas met een 6APB achter de kiezen op een dinsdagmiddag.... Teleurstellend. Is dit herkenbaar? Hoe gaan jullie hiermee om?
Ik heb mijn partner beterschap beloofd om vervolgens weer gruwelijk de mist in te gaan, het vertrouwen heeft inmiddels een historisch dieptepunt bereikt. Desondanks lijkt discipline/zelfbeheersing compleet abstinent. Mijn rationele ik vindt dat ik stom bezig ben (lost niets op), en mijn emotionele ik vindt dat ik een debiel ben (relatie weg voor een pilletje, doe ff normaal). Ik hoop hier wat tips te krijgen want zelf kom ik er niet meer uit.
Klik om te vergroten...
Dit is het fuik waar je door drugs in terecht komt. Je gaat oprecht geloven dat drugs je iets bieden wat je niet uit jezelf kan halen. Zolang je drugs vele positieve eigenschappen blijft toeschrijven blijf je craven, en zolang je craved zit je in de fuik.
Als je serieus anders wil, begin met een uitgebreide lijst van alles waar je dankzij drugs last van hebt, je noemt in deze post al heel wat. Laat die lijst een paar dagen liggen en kijk er dan (nuchter!) naar, let goed op hoe het voelt om te lezen dat jij het bent die daar allemaal last van heeft. Realiseer je dat je die klachten hebt OMDAT je gebruikt hebt, niet omdat je op dit moment niet high genoeg bent. Dit is wat die drugs je uiteindelijk brengen. Je moet het zien als een gifbal met een suikerlaagje. Jij laat je iedere keer verleiden door het suikerlaagje, maar je weet donders goed dat de suiker het gif eigenlijk niet waard is.
Als je stopt met wiet na langdurig gebruik is de kans groot dat je de eerste weken NIET slaapt. Neem melatonine, 2 mg tabletten, elke avond een tablet meer tot je slaapt. Ga hier hooguit een week, misschien 2 weken mee door, anders kan je daar weer een slaapprobleem door krijgen. Probeer CBD olie. Dat is niet psychoactief en dempt het ongemak de eerste weken. Neem zoveel als nodig, het is niet giftig. En die research chems: ben je nou eigenlijk suïcidaal of zo? Is het antwoord ja: zoek meteen hulp. Maar je klinkt niet zo. Dus stop met dat rare gedrag, meteen. Niet zoveel zelfmedelijden vriend, je kan er met 100 hulpverleners over praten maar de enige goede plek voor die fuckshit is de chemobox.
Wat je verder kan helpen is yoga nidra, de Wim Hof methode, en ik zou een goede psycholoog zoeken om je shit op orde te krijgen. Je hebt gvd een vriendin, een eigen zaak: genoeg om voor te vechten!
Dit kán allemaal op eigen kracht, maar ik raad je sterk aan om hulp te zoeken. Begin bij je huisarts, en wees eerlijk tegen jezelf en hulpverleners.
Onderschat je problemen niet, doe je hier niks aan is de kans groot dat je over 10 jaar eenzaam en alleen in een flatje zit, zonder werk en in de schuldsanering."
In: Verslaafd of gebrek aan zelfbeheersing?
1-1-2024