Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAyahuasca(DMT)?

Ayahuasca(DMT)?

11 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
T
TherionLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ben al sinds lang geïnteresseerd in psychedelica, en heb van bijna alle soorten drugs wel iets gehad(in mijn sig. staat lang niet alles). Echter, de psychedelica vind ik by far het bijzonderst. Paddo's bijvoorbeeld zijn echt fantastisch, super leerzaam. Ook Happy Caps Trip-E, heel bijzonder. Nu wil ik binnenkort misschien wel Ayahuasca proberen, heb de meeste voorzorgsmaatregelen al getroffen(zoals tripsitter, vrije dag etc.). Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn met DMT.
Dank :smoke:
S
Spirit QuestLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hey, ik heb zelf nu 4x ayahuasca gedronken onder professionele begeleiding. Ik raad jou aan hetzelfde te doen en niet zelf te bereiden of een tripsitter te nemen die het middel niet kent. Lees de volgende 2 trip reports eens door en als je dan specifieke vragen hebt beantwoorde ik deze graag.

http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?t=4569&start=0

http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?t=6486&start=0
B
BooYaLid
01-01-2024, 00:00
#3
keb ergens gelezen dat je dat in bepaalde "kerken" met een groep mensen kunt volgen zo een sessie?
santo daimo kerkgroep ofzoiets?
ik ga et later eens gebruiken, nu ben ik ng te jong en te onervaren
lijkt mij wel een zeer intressante drug
perfect voor lichaam en geest te reinigen :)
I
IntoxicatedLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik wil het nog steeds een keer extraheren uit de planten.
Maar het komt er maar niet van.
R
ReizigerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik ga binnenkort een echt ritueel ervaren in een Santo Daime kerk. Heb overigens gehoord dat de leeftijd er varieert tussen de 12 en 90 jaar.

Over 2 weken heb ik een inleidingsritueel onder het genot van Santa Maria.

hier kun je meer informatie vinden:
http://www.santodaime.nl/
n
nielsjoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wat willen jullie nou precies?

Ik lees vanalles over tripervaringen met Ayahuasca hier. Ik heb daar grote moeite mee, ik vind dat er een verkeerd beeld van Ayahuasca ontstaat. Het is een heilige drank, en deze dient met respect behandeld te worden. Jullie maken er een eenvoudig tripmiddeltje, een vertierdrankje van.
De potentie van deze drank is vele malen groter dan wat je eruit haalt door maar wat in het wilde weg te gaan ervaren.
Wil je er meer uit halen?
Lees dan het boek: LSD psychotherapy, van Stanislav Grof, je kan het met bittorrent zo downloaden.
Lees ook De Gewijde Reis van Lars Faber, te krijgen via www.degewijdereis.nl, of in de betere boekhandel.
En Spirit Quest: ik vind het heel moedig wat je doet, maar lees eens wat meer over (psycho) therapie, begin maar eens met de boeken die ik je hier aanraad, of zoek zelf de juiste boeken op. De Sjamaan waar jij het over hebt ken ik (fantastische kerel), en hij heeft mij gezegd: de antwoorden zitten in jezelf, en niet in de planten. Zoek ze daar dan ook niet. Ga een proces met jezelf aan, en gebruik Ayahuasca af en toe als een tool om dingen waar je tegenaan loopt verder te exploreren.
Verder raad ik je af om deze ervaringen zo over het internet te strooien, ik denk dat mensen zo een verkeerd beeld van Ayahuasca kunnen krijgen, alsof het een soort vertierdrankje is. Het is een krachtig geneesmiddel, en die status moet het ook krijgen. Daarbij helpt het niet als mensen het op sites als deze zo te kijk zetten als een tripmiddeltje. Dat is niet je opzet, en daarom wil ik dit bericht er niet als vermaning bijzetten, maar als correctie zoals ik denk dat die nodig is.
A
Armani7Lid
01-01-2024, 00:00
#7
bestaat die kerk ook in belgie?
n
nielsjoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ja, kerk bestaat in Belgie

De Santo Daime kerk bestaat in Belgie, in Brugge en in Brussel. Zie www.santodaime.be
T
Take-youre-mind-on-a-tripLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik wil het best een x ervaren in zo'n kerk. En niet als tripmiddeltje, maar als een spirituele reis.
S
Spirit QuestLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dat kan ook zonder die kerk hoor (niet dat ik iets tegen Santo Daime heb). Spiritueel trippen met ayahuasca wordt ook buiten de kerk in groepsverband gedaan, dat is in mijn ogen vele malen relaxter.
s
sjaartrolLid
01-01-2024, 00:00
#11
Take-youre-mind-on-a-trip zei:
Ik wil het best een x ervaren in zo'n kerk. En niet als tripmiddeltje, maar als een spirituele reis.
Klik om te vergroten...

kweetnie, trippen rond een maria-beeld...
ge moet wete, die santo daime zijn een christelijke groepering he. kvind da toch niet de set om ayahuasca te nemen, maarja...
T
TelefoonLid
01-01-2024, 00:00
#12
hmm waar haal je dit in godsnaam :P :rolleyes: zoek me een ongeluk haha :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."