Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"aaaah wat is er dan, kun je effe geen arrogante macho opmerking maken? En dit is zeker nog een kleine poging om grappig over te komen? Sneu hoor eerst beetje wijs doen met je meth suiven dit en dat. Je weet geen eens waar je het over hebt joh, als jou dealer zegd dat het 90% pure meth is, jah dan zal jij dat wel hebben he. K hoop dat je voortaan is effe dubbel nadenkt voordat je weer zoon arrogante houding in neemt. Doe het dan teminste als je zeker weet dat je gelijk heb."
"dat van die meth was gewoon een representatie van de dingen die jij in het speed vs meth heb lopen lullen zommes. Wat mijn part mag iemand 30 pagina's vol lullen, maar heb nog lieven 1 gekopieerd stuk dan dat k naar allerlei gelul moet luisteren. Op die manier wordt iedereen verkeerd geinformeerd, en bij drugs moet je nou eenmaal weten wat je hebt, en wat het doet. Hehe nee ik heb zelf geen lab, te duur voor mij, ben nog wel bezig met studie laboratoriumtechniek af te ronden, dus wie weet in de toekomst. Verder intreseert het me gewoon heel erg."
"nexus zei: Hey Meth, Kga uw huiswerk nog eens verbeteren meth666 zei: De normale straatversie van cocaine is cocaine hydrochloride. Hier is de cocaine verbonden met een base, namelijk HCL (is een zout) Cocaine is de base die wordt verbonden met een zuur. Verbonden vind ik trouwens niet de meest ideale woordkeuze mja, kan ook niks beters verzinnen. Officieel is cocaine C17H21NO4 Je geeft een brutoformule op. Je kan eigenlijk niet stellen dat een brutoformule een molecuul beschrijft omdat vaak meerdere moleculen dezelfde brutoformule hebben. Als deze dampen in contact komen met zuurstof kunnen deze peroxidase vormen Je bedoelt peroxide. Peroxidase is een enzyme. Klik om te vergroten... De rest lijkt me te kloppen alleen je hebt weer geen bronnen vermeld ! Nice post ... en hier wel op zijn plaats Klik om te vergroten... Je hebt volkomen gelijk nexus, bedankt voor het verbeteren van mijn fouten. Vooral de fout dat ik HCL een zout noemde was best wel stom. Ik pak volgende keer wel eerst effe paar uurtjes slaap voor ik zoiets ga typen. De Peroxidase gebruik ik op school veel. Kleine fout. De bronnen staan er wel bij, in het complete stuk. Dit staat in speed vs meth, maar ik had dit stuk alleen hier gezet omdat dit over coke ging. (trouwens nog mijn excuus als ik misschien beetje te vel reageerde bij de discussie over meth. Ik skip de laatste tijd veel te veel nachten waardoor k soms behoorlijk opvliegend)"
"meth Meth-amphetamine is een sterkere vorm van amphetamine. Doordat er een methyl groep aan de amphetamine zit kan deze sneller door de hersenen worden opgenomen. Meth veroorzaakt wel een hoop hersen schade, in tegen stelling tot gewone amphetamine. Meth kan gerookt, gespoten en gesnoven worden. In de rookbare versie is deze het sterkt. Er zijn gevallen bekend dat mensen bij grote dosissen wel tot 36 uur lang wakker van blijven. De rookbare vorm wordt vaak crystal meth of ice genoemd aangezien het zeer op kristallen of ijs kristallen lijkt. Meth werkt ongeveer 2 tot 3 keer sterker dan gewone amphetamine en heeft ook een lichterlijk trippend effect, vooral na langdurig gebruik. Verder stimuleerd het ook heel erg je drang naar seks, en laat je vaak dingen doen waar je achteraf spijt van hebt. Er is ook nog een aziatische versie van amphetamine, deze heet jaba. deze is nog weer sterker dan meth, alleen ook nog een stuk schadelijker. Meth is een stuk verslavender dan amph. De crash word vergleken met die van heroine, en is dus erg gevaarlijk. Mijn advies: blijf van de meth af, gebruik gewoon amphetamine. Meth heeft meer nadelen dan voordelen in vergelijking met amphetamine"
"Jah, soms heb k ook last van agressie of irritatie, maarjah opzich bevalt het me verder wel. Ben bewust van dat het niet bepaald gezond is, maar k kan en heb ook geen zin om zonder verder te gaan."
"beste shadow child, het is idd duidelijk dat je veel verstand heb van amfetamine's en de chemie erachter. Vergeef me als ik het verkeerd heb, maar ik ben in de veronderstelling dat jij met 90% zuiverheid, de hoeveelheid amfetamine sulfaat tegenover overige stoffen. Na mijn idee kan de zuiverheid niet meer dan =-73% amfetamine (feebase) om het zo maar te noemen, een groot deel van die overige 27% word in beslag genomen door het sulfaat. Ik denk als je kijkt wat de ratio is van freebase amfetamine wat bind met sulfaat, en dat uitdrukt in via de moll massa's van amfetamine, en sulfaat, dat je op ongeveer die verhoudingen uit komt. Ik heb het zelf nog niet nagekeken, het is puur hypothetisch gesteld."
"Mensen, jullie hebben het allemaal verkeerd. Het werkt, heb van het weekend het hele weekend gesnoven met remmies vesneden door de pep. Het brand niet meer, heeft een licht mintsmaakje wat heel fris proeft (mintsmaak remmies), en het werkt nog even goed En bovenal, geen bloedende neus meer, en geen bloedkorsten. En voor de ongelovigen onder jullie, ik heb het bij me chemie docent nagevraagd of het schadelijk is. Nee, remmies bestaan vooral uit calcium carbonaat. Dit carbonaat bind met de waterstofchloride die vrijkomt als het in contact komt met het vocht in je neus en het branden veroorzaakt wat in de pep zit. Dan wordt de reactie 2 CaCO3 + 2 HCL --> 2 H2O + 2 Cacl + 2 O2 bij de neutralisatie van het zuur komt dus water, calcium carbonaat en zuurstof vrij. calcium cloride is een zout wat oplost in het vocht in je neus. Dit wordt waarschijnlijk opgenomen, of kom via je keel in je maag terecht, of snuit je uit je neus. De overige bestandsdelen van de remmies zijn ook niet schadelijk, dus het is volledig veilig Over een paar jaar zal je neus je dankbaar zijn"
"Je bent niet slimmer, maar doordat amfetamine's je zenuwstelsel stimuleren ben je wel meer gefocust, en geconcentreerder. Dat zorgt dat je informatie sneller opneemt. Problemen en sitiuaties sneller opmerkt en inziet. Je wordt niet slimmer, alleen stuk efficienter"
"nutsss zei: Hee Meth666 snuif je nog altijd de mix met rennies? Hoe bevalt het nu? Klik om te vergroten... Soms wel soms niet, meestal vind ik het teveel werk, maar als me neus weer open gaat liggen een paar dage standaard tot hij weer genezen is"
"hey mensen had dit voor iets anders getypt, maar pas hier ook wel bij Cocaine en crack cocaine Freebase cocaine De normale straatversie van cocaine is cocaine hydrochloride. Hier is de cocaine verbonden met een base, namelijk HCL (is een zout) Freebase cocaine is cocaine zonder de zout basis eraan, freebase cocaine is bedoeld voor het roken. Gewone cocaine hydrochloride is bedoeld voor snuiven, spuiten en drinken. De freebase cocaine verdampt bij een veel lagere temperatuur dan gewone cocaine hydrochloride waardoor deze zeer goed geschikt is om te inhaleren. Cocaine hydrochloride heeft in tegenstelling een te hoge verdampings temperatuur wat dicht bij het punt zit van verbranding, waardoor een hoop verloren gaat. Een andere eigenschap van freebase is dat deze niet oplosbaar is in water (en dus niet voor snuiven, spuiten en drinken gebruikt kan worden). Om de base van de cocaine af te halen word deze eerst opgelost in water (dit is nog cocaine hydrochloride (Coc HCL) wat zeer goed oplosbaar is). Officieel is cocaine C17H21NO4, , maar we korten het af met Coc. Bij dit proces komt de chloride(Cl) los scheid zich van het cocaine ion (Coc-H+). Vervolgens wordt er een base toegevoegd. Dit is meestal ammonia (NH3). Hier is de hierbovengenoemde chemische reactie: Coc-H+Cl– + NH3 → Coc + NH4Cl Er is geen water (H2O) in de reactie weer gegeven omdat deze aan beide kanten gelijk blijft. De onoplosbare freebase cocaine (Coc) zit nu in het mengsel. Om dit er uit te halen moet er ether worden toegevoegd. Met erg lang intensief schudden lost de freebase cocaine op in de ether. De ether is onoplosbaar in water en blijft erop drijven, daardoor kan deze van het water worden afgezogen. De afgezogen ether bevat de freebase cocaine. De laatste stap is de ether laten verdampen en er blijft alleen nog de pure cocaine base achter. Het enigste probleem van deze reactie is dat de ether extreem vlambaar is + dat deze enorme dampen afgeeft die zwaarder dan lucht zijn, en dus naar de grond zakken. Als deze dampen in contact komen met zuurstof kunnen deze peroxidase vormen, dit kan spontaan ontbranden en een explosie tot gevolg. Omdat ether zo extreem vlambaar is en gevaarlijk wordt meestal een alternatieve manier gebruikt. Crack cocaine Er zijn verschillende reacties om crack cocaine te maken. De eerste is op een ammonia mengsel. De eerste stap van cocaine producenten was om de stap van het verwijderen van de freebase cocaine in het ammonia mengel (toevoegen van ether) over te slaan. Na verdamping van het mengsel blijft het ammonium zout (NH4CL) met de freebase cocaine over. Er is nu een rock overgebleven die nog maar een heel klein percentage water bevat. Maar aangezien de Ammonia redelijk schadelijk en ook een vrij sterke base is (sterke base hebben de neiging om een percentage van de cocaine om te zetten in het non-psychoactive ecgonine (dit geeft geen stimulatie zoals cocaine)). In de meestgebruikte methode wordt het ammonia vervangen door sodium bicarbonate (NaHCO3). Deze heeft ook de voorkeur dan als hij gewoon gekookt wordt het percentage 40-50% is. De sodium bicarbonate maakt tijdens het koken een krakend/knetterend geluid, vandaar de naam CRACK cocaine Chemische reactie van omzetting van cocaine naar crack cocaine: Coc-H+Cl– + NaHCO3 → Coc + H2O + CO2 + NaCl Om deze reactie te laten verlopen wordt het mengsel gekookt. Van het mengsel na de reactie verdampt de H2O en de CO2 (carbon dioxide) vervliegt. Het kan zijn dat in de reactie een klein gedeelte van het sodium bicarbonate niet met de Cocaine hydrochloride reageerd, omdat deze bijvoorbeeld in een kleiner percentage aanwezig is. Dan ontstaat er sodium carbonate 2 NaHCO3 → Na2CO3 + H2O + CO2 Het kan ook zijn dat er sodium carbonate overblijft omdat de reactie niet genoeg tijd heeft gehad. De crack cocaine kan later opnieuw bewerkt worden in kleine hoeveelheden met water. Dit verwijderd de overgebleven bicarbonate/carbonate en laat de cocaine in een relatieve pure freebase achter."