Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"leukste, lekkerste en vervelendste ervaringen dat komt redelijk overeen met wat leveldesigner schrijft, ik ben nu zo'n beetje drie jaar clean en daar zeer zeker heel blij mee maar heb stiekum echt nog wel eens de gedachtes aan hoe het voelde om inderdaad die heerlijke roes te hebben etc maar zet daar als tegengedachte de nare dingen tegenover, en dan niet alleen het ziek zijn en het continue bezig moeten zijn om te scoren maar ook de ellende die ik mijn familie aandeed door ze te blijven belazeren, rekeningen plunderen ( zelfs van m'n eigen kind) bedreigingen van dealers, dakloos zijn etc en voor mij dat weegt toch wel wat zwaarder nu dan terug gaan naar gebruik om die roes weer te ervaren en alles even te vergeten en alles weer door een 'bruine' bril te zien. groet"
"hoi rudolf verschrikkelijk verhaal, ik leef met jou en je gezin mee, ik las dat je een afspraak had gemaakt bij kendron, hoe is dit afgelopen? ben je er iets wijzer van geworden? Ik heb verder geen ervaring met dit soort situaties dus kan je verder geen raad geven behalve dan dat je door moet blijven gaan met het op deze manier van je af te schrijven, mentale ondersteuning kan je toch kracht geven om vol te houden bij het door blijven zoeken naar hulp. houd moed!!"
"hoi ik wilde ook toch even reageren. ik heb een verslaving van zo'n beetje 26 jaar achter de rug en ben nu ongeveer een jaar clean en ik heb het uiteindelijk ook via een tg gedaan en dat heeft uiteindelijk voor mij goed geholpen maar is niet voor iedereen weggelegd en is ook geen garantie dat je het in je verdere leven gaat redden, merendeel van mensen die een progamma hebben gedaan hebben een terugval en het is zaak dat je dan gelijk weer aan de bel trekt en er wat mee doet, je bent en blijft verslavingsgevoelig en zal daar altijd rekening mee moeten blijven houden. De enigste tip die ik je kan geven blijf zoeken naar dat wat jou helpt om clean te blijven en is dat oa met ondersteuning van medicatie so be it, zolang het geen misbruik word.Wil toch even wat aanhalen ik veel tehoren kreeg tijdens mijn opname; ga nu eens niet uit van wat je niet wil maar wat je wel wil in je leven en ga daar mee aan het werk. Al stel je je per dag een doel op, als je dat bereikt hebt s'avonds voel je je toch goed(tenminste,ik wel)hoe klein en onbenullig het misschien kan lijken:"
"wilde nog even reageren op tg's en in het byzonder de EH, ik ben daar nu 1 1/2 maand weg en de behandeling is het laatste jaar erg veranderd, er zijn nog wel encounter en confrontatiegroepen maar daarnaast ook meer individuele behandeling en in kleinere groepjes(fase gericht)wat je daar mee doet is aan je zelf, je hebt zelf de keuze om er wat mee te doen of niet. op de EH waren er zeker wel zaken waar ik totaal het nut niet van inzag en daar dus ook weinig tot niks mee deed. Zoals ik al eerder zei een tg of behandeling is geen verzekering dat je je verdere leven clean blijft. voor mijzelf heb ik de keuze gemaakt om nog 2 x per week in groepsverband gedragstherapie te volgen omdat ik merk dat ik daardoor mezelf steeds beter leer kennen en daar voor mezelf mee aan het werk kan, ik ben niet bang dat ik weer ga gebruiken maar ik sluit het ook niet uit,kan niet in de toekomst kijken maar ik kan wel alert blijven op wat eventueel tot gebruik kan leiden voor mijzelf."
"toch even reageren al is het een tijd later, heb zelf de laatste loodjes met subitex(of subuxone) afgelegd na afbouw methadon (laatste druppels dus omgeruild) en dat wel heel erg snel afgebouwd in 1 1/2 week op eigen initiatief wat eigenlijk niet de bedoeling was maar zou naar een TG gaan en wilde daar zo snel mogelijk heen, heb het zwaar gehad maar was wel de moeite waard,mijn vriend is tegelijkertijd met mij naar een soortegeijk progamma gegaan en we zijn nu allebei aan het einde ervan en gaan hierna ook begeleid samenwonen en daarna op ons zelf, wat ik wil zeggen is dat ik blij ben met de overstap die ik deed op de subuxone want de laatste druppels metha kon ik nooit doorzetten bleef dan heel lang op die laatste druppels hangen, als je geleidelijk met subutex afbouwt is het te doen en natuurlijk de wil,"
"ik heb ook aan de naltrexon gezeten vorig jaar maar bijwerkingen waren klote de zucht werd bij mij wel minder,tegenwoordig bij onder narcose afkicken krijg je nu een implantaat die voor 6 weken vergoed wordt en daarna moet je het zelf betalen ze zijn er wel mee bezig om het 2 x 6 weken vergoed te krijgen denk dat implantaat wel beter is dan pillen want die laat je toch al gauw links liggen als je toch weer wil gebruiken vooral omdat je toch wel uitprobeert of dope idd niet werkt,tijdens slikken van naltrexon(wat bij mij het geval was)ik heb ze niet lang genomen en wil dr ook niet meer aan maar komt meer door de bijwerkingen die gewoon te lang bleven duren dan dat het niet werkte"
"ik hou het bij gewoon kortgeknipt want van ontharingscrème krijg ik verschrikkelijke uitslag ( ja ook die met allerlei kalmerende/goed voor je huid middeltjes erin, blijft chemische troep) en scheren is ook geen succes omdat er door dat gebruik van crème last ben blijven houden en dus ook al reactie krijg op scheercrème, moet nu dus ook met een bikini/badpak met pijpjes gaan zwemmen omdat m.n bikinilijn er niet uitziet. optie laseren maar dat kost ook aardig wat,"
"hallo, mijn eerste keer kliniek was ongeveer 3 jaar terug detox den haag . na meer dan 20 jaar gebruik toch maar eens wat aan doen want geen huwelijk, huis etc meer, 3 weken gedaan en en dan denk je dat je het wel red want je denkt dat je niet terug wil naar je oude leventje. maar nieuw leven had ik ook niet want moest wonen bij mijn broer die ook gebruiker is en dan ben je jezelf het al moeilijk aan het maken, ging wel elke dag naar christelijhk inloophuis om maar van de straat en uit huis te zijn, na 2 weken medicatie aangevraagd om trek te dempen(ken ff niet op de naam komen) niet erg lang gebruikt want de bijverschijnselen waren te heftig. Op de detoc mijn huidige partner leren kennen die na detox triple is gaan doen en hoop gezeur om op bezoek te kunnen komen. Uiteindelijk hij progamma afgebroken en ook bij mij en mijn broer komen wonen. Tijdje volgehouden om niet te gebruiken en te werken via uitzendbureaus maar je woont bij een gebruiker dus je weet precies hoe laat hij gaat halen, gebruikt etc dus weer begonnen met blowtje en verder. Eigen huis gekregen waar het hek van de dam ging, naast gebruiken ook dealen, criminaliteit maar hoef daar verddeer niet over uit te wijden. Vorig jaar dus op laten nemen op IMC Den Haag waar mijn vriend vanuit de gevangenis ook heen zou komen, allang al blij dat we samen opgenomen konden worden en toen de beslissing genomen( en geloof me het ging het echt niet van harte)om apart een progamma te gaan volgen, hij Triple en ik de EH waar ik dus in het begin echt totaal niks van wilde weten door alle horror verhalen. Hartje zomer, gesloten huis en nog zwaar in m'n afkick daarheen envan de eerste tijd daar niet echt veel mee gekregen, sloot me ook veel af en heb ook merendeels van m'n tijd daar baantjes gedraaid, werd fase 1 en gelijk starters begeleider, daarna opjutter( ook erg leuk mag je iedereen achter z'n vodden aanzitten)na de OWB( meestal survival in de ardennen, ons groepje had het geluk dat we gingen surfen in portugal)coördinator, tussen door ook nog ff chef service geweest en allemaal in het belang me open te stellen etc.op zich vond ik de horror verhalen zwaar overdreven met wat ik dus gehoord had. Heb ook wel mezelf eens afgevraagd wat het nut was van bepaalde groepen en zaken en vooral gesloten huis een crime( heb er 3 meegemaakt)denk dat als het er zo toeging als wat ik hiervoor gelezen heb ik het er ook niet erg lang zou hebben uitgehouden. Vond het groepsgebeuren ook stukken minder en probeerde vaak dat soort dingen ook te vermijden en door die baantjes leer je je ruimtes ook wel te pakken en denk dat ik totaal maar 3 x een encounter heb meegemaakt(ik op het kussen)en geconfronteert werd ik bijna nooit, ja dat ik te weinig m'n mond opentrok. Vind mezelf ook geen hoevehoer-vat het niet beledigend op, weet wat ermee bedoeld word- heb mijn eigen mening en die gaf ik ook wel als ik het echt ff helemaal zat was , het slappe gezeik en gemekker en geouwehoer. Als ik ergens het nut niet van in zag deed ik het niet of het moest zijn om mijn eigen zaakjes voor elkaar te krijgen, al was ik eigenlijk best wel een braaf meisje, zag vaak het nut niet in om tegen de draad in te gaan als het toch nergens toe zou leiden. Heb echt wel gezeik gehad ook over interesses die ik heb en eer ik de spullen eindelijk terugkreeg die daar mee te maken hebben( ben geinterreseert in het occulte ) en hoop heisa met medebewoners die bang waren dat ik ze zou vervloeken of weet ik veel wat.Kan wel doorgaan en van alles opschrijven, puntje bij paaltje was het voor mij een positieve ervaring(kan ik achteraf wel zeggen ) Wat mezelf betreft ben ik blij dat ik het door gezet heb en nu met mijn partner op een begeleid woontraject zit( hij Triple gelijktijdig afgerond)voor mij heeft het geholpen en heb er ook echt wel vele zien komen en gaan in die tijd.Heb ook lof voor myroja, heb zelf geen ervaring ermee maar wel indirect, mijn broer heeft daar goede ervaringen mee en heb gewoon respect voor iedereen die voor zichzelf de knop omdraait en een clean leven wil hebben met wat voor hulp dan ook . Degene die ik het meest mis van de hoeve is de kat Japie.. heb zowat mijn hele opname daar voor hem gezorgd en s'nachts ook aardig wat wandelingetjes met hem in het bos gedaan (inside joke werd op gegeven moment: pas je op dattie niet van je bezem valt?)en echt wel verknocht aan dat stomme beest , had een eigen naam voor hem en daar luisterde hij ook naar. Ze stonden ook versteld dat ik zoveel met hem kon doen zonder dat hij naar me uithaalde. helaas istie 2 weken terug overreden en naast z'n vader begraven, japie maakte mijn leven in ieder geval wel een stuk dragelijker op de Eh"
"hoi hoi, ja ik heb een positief verhaal maar er zijn er zat die het ook nu niet als positief zullen ervaren de tijd daar,het is een heftige bedoening. ben er gisteravond nog op bezoek geweest en er was er 1 afgevoerd naar ziekenhuis want had od medicatie genomen onder het mom van;"als er van de dertig er maar een paar zijn die het echt halen dan kan ik net zo goed nu op m'n bek gaan"dat is niet echt iets wat je graag ziet of hoort. Ben clean en gebruik ook geen medicatie maar besef echt wel dat een opname alleen het niet is en dat ik nu geen verslaafde meer ben, heb nog veel te doen om clean te blijven , heb er echt wel therapiejunken vandaan zien gaan die alleen maar nog in dat soort thermen kunnen denken en handelen en dat lijkt me ook geen leven, betrap mezelf er ook weleens op dat ik therapeutisch ouwehoer maar ontleed gelukkig niet m'n hele doen en laten in termen van valkuilen, schema's etc. groetjes"
"euhm, de vraag in mijn vorige berichtje niet echt on topic dus sorry voor m'n nieuwsgierigheid, zeg wel niet de moraalridder uit te willen hangen maar door beweegredenen te vragen gaat het wel een beetje die kant uit denk ik en is niet mijn bedoeling...."