Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Prayer zei: (dit komt onder anderen doordat ze al haar problemen opkropt). Klik om te vergroten... Dat moet ze dus niet doen! Weer gaan slikken is symptoombestrijding! Depressies na xtc gebruik horen er tot op bepaalde hoogte bij, maar niet drie jaar lang. Dan speelt er meer. En weet je, dat is heel normaal, maar je moet er wel iets mee. Succes, ik hoop voor je dat ze dat gaat inzien."
"Is dit een serieus advies? Hoe kom je erbij? Liesette zei: Als je 2 jaar veel mdma neemt kun je op 4 jaar herstel rekenen. Klik om te vergroten... Heb je hier een bron voor? Liesette zei: Nu weer mdma nemen is echt taboe, verlaat haar dan maar want ze word alleen maar neerslachtiger en uiteindelijk suïcidaal. Klik om te vergroten... Wat bedoel je precies te zeggen? Dat mdma nemen niet zo handig is, kan ik nog wel volgen, maar om iemand maar te verlaten als ze dat wel doet zal niet echt helpen bij het verbeteren van de geestelijke gesteldheid. Liesette zei: Ze moet dus zwaar aan de SSRI ofzo iets, want dat zijn serotonine verhogende geneesmiddelen.... ...Misschien heeft je vriendin wel andere problemen die haar serotonine spiegel nog extra verstoren: Borderline = serotonine verstoring ADHD = dopamine verstoring Klik om te vergroten... Adviseer je serieus SSRI te slikken? Is het niet nodig eerst een volledige diagnose te stellen? Dat soort medicatie is m.i. niet iets om lichtzinnig mee om te gaan (gebeurd soms helaas wel, maar dat is weer een ander verhaal)."
"Zoals al gezegd maken zachte heelmeesters stinkende wonden, maar daarentegen is het moeilijk hakken met een botte bijl.... De waarheid ligt weer eens in het midden. Zeker tegen een verslaafde is het altijd lastig om de juiste toon te vinden. Soms is hard en direct de juiste aanpak, maar soms juist zacht en indirect. Helaas is dit moeilijk te bepalen vanaf de andere kant van het net. Ik denk dat het daarom aan de verslaafde is om eruit te halen wat ie nodig heeft. Hij is uiteindelijk toch echt zelf degene die er iets mee zal moeten doen."
"NorthernLightBE zei: Mijn kennis over drugs is zelfs groter dan de hare, dat zou toch helemaal niet mogen? Hoe kan ik nu geholpen worden door een persoon die vraagt om nog even de naam van een drug te herhalen zodat ze het kan opzoeken, terwijl ik nota bene zelf helemaal niet geholpen wil worden.. Klik om te vergroten... Dat mag iig nooit gebeuren. Dus goed opgeleide begeleiders/artsen is absoluut noodzakelijk. Liefst zelfs met ervaring met verschillende drugs."
"Natuurlijk vs chemisch: Is cocaine chemisch of natuurlijk?? Beide! En is een chemische variant van een natuurlijke stof beter dan de natuurlijke stof die vaak 'chemisch' is verkregen? Als ik jou was zou ik verder op ontdekkingstocht gaan in de psychedelica. Laat het bovenstaande onderscheid los en ontdek wat er allemaal voor mooie stoffen te gebruiken zijn. Zoek wel eerst de nodige info op over hetgeen je wilt gaan gebruiken; alle stoffen hebben allemaal eigen gevaren."
"7% is een toch geen groot deel? Nieuwe vraag van de week dus.... klopt die 7%??"
"Re: Antwopord 2011/2: Gevolgen matig alcoholgebruik 84 is wel een beetje veel, dat zullen de meeste mensen wel begrijpen, maar in hoeverre gaat deze denkwijze op? Kan ik mijn drankjes van vandaag ook morgen benutten binnen hetzelfde aanvaarbare risico? Of die van de hele week?"
"Ophef? Welke ophef?"
"Je kunt een paard wel naar de bron leiden, maar je kunt hem niet laten drinken.... Wat doe je best zegt. Blijf hem in woorden de weg wijzen, maar stel wel grenzen. Keur gebruik af, verwijs naar hulpverlening, maak gevolgen van gebruik inzichtelijk. Leg de verantwoordelijkheid bij hem neer. Aan zijn keuzes kun je niets doen, maar hoef je ook niet bij te dragen. Mocht hij de in jou ogen juiste keuzes maken, dan kun je hem weer helpen daarmee verder te komen."
"LSD kan psychoses triggeren, maar als dat zo was dan zou je niet pas 17 jaar na dato deze vraag stellen. In dat geval had dat de dagen na de trip al duidelijk geworden. Ik denk dat je het teveel buiten jezelf zoekt. Je voelt je kut, je wilt er wel van af, maar je durft niet goed naar jezelf te kijken. Bananenbennie zei: Ik vraag me dus af in hoeverre mijn LSD ervaring invloed gehad kan hebben op de rest van mijn leven. Ik heb uiteindelijk wel een HBO opleiding afgerond, maar heb mijn hele leven last van het gevoel ernstig tekort schieten op sociaal vlak. Ik ben nu 34 en het lukt me niet ergens langere tijd te werken omdat de interactie met andere mensen mij zo moeilijk af gaat, dit had ik echter voor mijn 17e ook al. Ik loop momenteel bij een psycholoog en krijg groepstherapie, maar dit helpt voor geen meter. Zit er maar een beetje wezenloos bij en krijg vooral kritiek dat ik geen bijdrage lever aan de groep. Klik om te vergroten... Uit dit stukje maak ik op dat je wel degelijk iets in je mars hebt; je hebt immers je HBO gehaald. Ook lees ik dat de LSD er niets mee te maken heeft (hooguit dat jij de LSDervaring nog altijd een plekje moet geven), je had immer bepaalde klachten al voor je 17e. Verder lees ik, en dat is misschien wel de kern van de zaak, dat je therapie krijgt en dat voor geen meter helpt. Wat denk je? Dat de groep jou beter gaat maken zonder dat je er iets voor hoeft te doen? Geloof mij, zo werkt dat niet. Pak je zaakjes aan en ga ervoor. Een groep kan heel veel helpen, maar jij moet het doen! Helpt het niet (genoeg) kijk dan verder of zoek er iets individueels naast. Zeg het overigens niet zomaar op; het heeft tijd nodig. Misschien is haptotherapie iets voor je, maar wat je ook doet: jij moet er voor gaan. Er wezenloos bij zitten en na gaan denken welke externe redenen er kunnen zijn heeft geen zin. Simpelweg omdat, als er al een externe reden is, je toch zal moeten kijken wat dat gevolgen heeft voor jou zelf."