Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Tur4x zei: @grun dat is zeker waar. Overdag ben ik nu alleen nog een beetje misselijk en koud, dit alles trekt compleet weg naarmate de dag vordert. Ik slaap alleen ontzettend slecht sinds maandag op dinsdag. Gister lag ik om 22:30 in bed en om 00:22 klaarwakker, te draaien en te woelen, drukke gedachtes, rugpijn... Ik hoop dat dat snel voorbij is! Klik om te vergroten... Misschien is een helpende gedachte dat alles tijdelijk is, hoe permanent het ook mag lijken."
"De ergste ontwenning die ik had toen ik definitief stopte was dat ik 2 maanden lang max 1u per avond sliep en de rest van de 23u op een dag aan zelfmoord dacht. Zelfs voorgeschreven slaappillen deden niks. Na die 2 maanden sliep ik steeds een beetje meer. Ik ben er nu 5 jaar af en heb gelukkig totaal geen cravings meer. Als ik op bed ga liggen slaap ik direct, maar na 4 max 5u ben ik wakker. In het begin vond ik dat vervelend maar nu wel lekker, op deze manier kan ik elke dag een aantal uur inhalen van alle jaren ervoor die ik heb weggegooid met blowen. Succes met gestopt blijven!"
"Mijn ervaring is na 10 jaar actieve verslaving dat me eetlust er enorm op vooruit gegaan is, ook smaakt eten me weer."
"Elke verslaafde wil graag gecontroleerd gebruiken wanneer het hem uitkomt. Alleen is dit vaak 1000000X lastiger dan helemaal stoppen. Ik ben nu 10 jaar verslaafd en me langste periode dat ik het niet gedaan heb was 21 dagen ofzo (was echt een uitzondering). Ik kon me ook niet voostellen om het nooit meer te doen en wilde dolgraag minderen. Maar elke x als ik de eerste weer rookte kwam ik in me oude patroon + meer. Ik ga nu sinds 13 september naar aa meetings en heb sinds toen 17 dagen niet meer geblowt. Ik heb toen een terugval gehad van 1 dag, en direct zaten al me oude gedachtes weer in me hoofd (ach 1 dag kan nog wel, wat maakt het ook allemaal uit en nog meer van die smoesjes). Gelukkig heb ik me gereedschappen kunnen gebruiken en heb ik het niet gedaan. Als deze maand voorbij is zit ik op 1 maand en ben echt dolblij. Het is enorm hard werken, maar ik heb er nu al een hele hoop voor terug gekregen."
"Qbase zei: beetje overdreven toch ... je wordt ten eerste al niet verslaafd aan wiet en ZEKER NIET op je 15'de ... Klik om te vergroten... omfg waar heb je die "wijsheid" vandaan? Zelfbedacht? Je kunt overal, maar dan ook overal verslaafd aan raken. Als je maar de ziekte van verslaving hebt......"
"Erg onverantwoord zeg. Ik hoop dat het kind gezond ter wereld komt.... Wat gebeurd er als je haar confronteerd met haar egoistische gedrag?"
"Hallo?"
"En probeer vanalles uit wat je leuk lijkt, ga sporten of een instrument bespelen oid."
"Hij kan alleen stoppen als hij dat zelf wil, hoe gaat het nu?"
"Denk dat het voor iedereen anders is. Probeer het van moment tot moment te bekijken. Sterkte en succes!"