#1
Hoihoi,
Mijn broertje van net 15 jaar is verslaafd aan wiet. Vannochtend kwam mijn vriendje nog voor school langs en toen betrapte hij mijn broertje er op dat hij (het was tien over 8 ) een joint op stak om te roken op de fiets. Ook blowt hij zelfs wel eens gewoon in de tuin voor het slapen gaan en verder gewoon in tussenuren en na school enzo met vrienden. Mijn ouders weten er van maar ze doen niets, omdat ze niet weten wat ze moeten doen. Ze willen niet zijn geld afnemen omdat ze bang zijn dat hij dan gaat stelen/dealen. Verder valt er niet echt te praten met mijn broertje, hij heeft schijt aan alles en zegt regelmatig in heftige gesprekken dat hij hoopt dat mijn ouders dood gaan enz. Wel hebben ze uiteindelijk de ouders van zijn vriendengroep ingeligt, maar die hebben allemaal gezegd dat zij het zelf niet doen en dat alleen mijn broertje het doet, wat natuurlijk niet waar is. Ik vind gewoon dat hij moet stoppen met blowen en dat mijn ouders veel meer moeten doen, hij mag savonds bijvoorbeeld gewoon nog naar vrienden waarvan ze weten dat die blowen. Probleem is ook dat mijn moeder ook af en toe blowt (niet om het goed te praten maar ze heeft een heel heftig leven gehad en mijn broertje heeft echt niks te klagen) en mijn broertje heeft ADHD. Ik denk dat de enige oplossing is professionele hulp, maar misschien dat jullie nog een andere oplossing weten? Want volgens mij wil hij geen professionele hulp. Alvast bedankt!
Mijn broertje van net 15 jaar is verslaafd aan wiet. Vannochtend kwam mijn vriendje nog voor school langs en toen betrapte hij mijn broertje er op dat hij (het was tien over 8 ) een joint op stak om te roken op de fiets. Ook blowt hij zelfs wel eens gewoon in de tuin voor het slapen gaan en verder gewoon in tussenuren en na school enzo met vrienden. Mijn ouders weten er van maar ze doen niets, omdat ze niet weten wat ze moeten doen. Ze willen niet zijn geld afnemen omdat ze bang zijn dat hij dan gaat stelen/dealen. Verder valt er niet echt te praten met mijn broertje, hij heeft schijt aan alles en zegt regelmatig in heftige gesprekken dat hij hoopt dat mijn ouders dood gaan enz. Wel hebben ze uiteindelijk de ouders van zijn vriendengroep ingeligt, maar die hebben allemaal gezegd dat zij het zelf niet doen en dat alleen mijn broertje het doet, wat natuurlijk niet waar is. Ik vind gewoon dat hij moet stoppen met blowen en dat mijn ouders veel meer moeten doen, hij mag savonds bijvoorbeeld gewoon nog naar vrienden waarvan ze weten dat die blowen. Probleem is ook dat mijn moeder ook af en toe blowt (niet om het goed te praten maar ze heeft een heel heftig leven gehad en mijn broertje heeft echt niks te klagen) en mijn broertje heeft ADHD. Ik denk dat de enige oplossing is professionele hulp, maar misschien dat jullie nog een andere oplossing weten? Want volgens mij wil hij geen professionele hulp. Alvast bedankt!