Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsExtreem Verslavingsgevloelig.

Extreem Verslavingsgevloelig.

5 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
G
GhettoboyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey,
Ik ben zelf ook best verslavingsgevoelig zit in de Fam :tongueout:. Maar als jij verslaafd raakt aan alles waar je mee bezig gaat om met de drugs te stoppen zou ik zegen is spoten en gezonde voeding dan niet wat? :mrgreen:
s
sinslordLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik denk dat we, wel it zelfde probleem hebben.

Zeg maar Game-Depressie en Somberheid en dan is "Drugs" Gewoon heel makkelijk.

Ik heb ook verder ???? hoor.. Maar dat juist komt ook weer door de drugs.
g
grunLid
01-01-2024, 00:00
#3
Erg herkenbaar, enige wat hier tegen helpt is geen drugs meer gebruiken. En als je het herkend dat je je ergens in aan het verstoppen bent (zoals spelletjes) er wat aan doen.

Enorm veel succes!
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#4
ik maak deze post omdat ik van jullie graag tips wil horen om mate te kunnen houden met alles want elke keer als ik ergens anders afleiding in vind om b.v. te stoppen met blowen ga ik daar weer veel te ver in.
Klik om te vergroten...

Dat is ook wel mijn probleem. Al zeventien jaar zwerf ik van wiet naar alcohol, en dan weer naar speed of coke of XTC en noem maar op. Ook buiten de drugs heb ik diverse verslavingen gehad en/of heb ik nog steeds. Probleem is dat als je gevoelig bent voor verslavingen om dan mate te houden. Als ik gebruik, kan ik geen mate houden, met wat dan ook. Gematigd gebruiken kan ik niet, dat is ook een probleem wat ik in elk aspect van mijn leven terug vindt.

Het geeft aan dat je uit balans bent. Ik kan nu al met zekerheid zeggen dat je in je leven dingen hebt meegemaakt waardoor je getraumatiseerd bent, in zware of in lichte mate. Daarvoor zoek je een uitweg, en mensen zoeken dat in verschillende dingen en wij doen dat in drugs (en ook andere dingen). Het zal dus moeilijk worden om een bepaalde mate in je gebruik aan te houden, omdat het probleem wat je hebt (waarschijnlijk) ook niet gering is. Het blijft dus een hypothetische stelling die ik hier maak, maar ik denk het wel bij het juiste eind te hebben, maar dat hoeft natuurlijk niet. Ik zou zeggen dat je ten rade moet gaan bij jezelf of er een achterliggend probleem is en als die er is, doe daar dan wat mee. Praat met iemand ga naar je dokter of wat dan ook. Voor sommige mensen is gematigd gebruik niet weggelegd. Het is of wel, of niet.
D
DrugsismybestfriendLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bedankt vooR je reactie, ik wou graag weten wat jullie ervan vonden en denk dat ik er wel iets mee kan.
D
DrugsismybestfriendLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik merk aan mijzelf dat ik zeer verslavingsgevoelig ben voor drugs, alcohol maar ook andere dingen.
ik ben nu 20 jaar blow al 6 jaar lang met tussenpozen van soms een enkele maand dat ik stop maar merk dan dat ik b.v. meer alcohol drink of een keertje aan de harddrugs ga in het weekend.
Bij alles waar ik van geniet, of wat ik leuk vind om te doen verlies ik me zo snel in dat ik er amper mee kan stoppen.
Ik ben verslaafd geweest aan drinken, pep en deed op mijn 18de dagelijk XTC voor een langere tijd. en blow nu misschien al een halfjaar elke dag en game dagelijks(en regelmatig ook tot diep in de nacht)

ik maak deze post omdat ik van jullie graag tips wil horen om mate te kunnen houden met alles want elke keer als ik ergens anders afleiding in vind om b.v. te stoppen met blowen ga ik daar weer veel te ver in.

alsvast bedankt:)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."