#1
Dat hoeft ook niet. Ik heb ook van zoveel dingen geen enkele kaas gegeten, en de kaas die ik van scheikunde heb gegeten is niet bepaald veel. Ik vind het gewoon interessant. Goed kaasje, die chemistry shit.Hier heb ik geen kaas van gegeten 😂🤷♀️
Dat hoeft ook niet. Ik heb ook van zoveel dingen geen enkele kaas gegeten, en de kaas die ik van scheikunde heb gegeten is niet bepaald veel. Ik vind het gewoon interessant. Goed kaasje, die chemistry shit.Hier heb ik geen kaas van gegeten 😂🤷♀️
Hoi hoi ik heb dus wel voor mijn depressie methylfenidaat 18mg gekregen van de huisarts. Maar ik loop al 10 jaar bij de huisarts dus niet zo op de 1 of andere dag gekregen.
het zou mij energieker moeten maken? Minder down. Maar merk het niet. Dit medicijn hoeft volgens mij niet in te werken 🤷♀️
Juist omdat ik geen adhd heb zou dit het met mij moeten doen.. iemand ervaring?
heb je Elvanse weleens gehad?
Armodafinil is best relaxed spul, weinig bijwerkingen. veel zachter dan Modafinil. verkrijgbaar op internet, zorg wel dat het niet uit een ander continent komt want dan snoept de douane het op. verder (lis)dexamphetamine zou de beste moeten zijn. Fladrafinil vond ik zelf erg minimaal en zou ik niet aanraden. IDRA-21 werkt 48 uur bij een paar mg maar weet niet of dat de slaap verstoort.
edit: zie nu pas dat dit een oude thread is...
ik heb t 1x genomen... geen flauw idee wat ik er van moet vinden. had 10mg genomen ofzo, en t was echt eigenlijk helemaal niks voor zover ik me herinner.IDRA-21 heb ik onlangs voor een eerste keer zien voorbij komen maar de grote vraag hierbij blijft natuurlijk altijd de kwaliteit (en het risico op vervuiling etc)..
Modafinil is bij mijn weten geen RC. Het wordt zeldzaam voorgeschreven binnen de behandeling van narcolepsie.
Een paar jaar terug was het nog heel gemakkelijk online en zonder recept te bestellen als smartdrug, dat is tegenwoordig lastiger. Ik heb het destijds wel eens gebruikt voor studie, net als het potentere armodafinil. De effecten kwamen op mij over het algemeen, vooral fysiek, wat milder over dan die van bekendere middelen zoals methylfenidaat en dexamfetamine. Maar wel best effectief. Ergens wel jammer dat het nooit populair(der) is geworden en dat er niet zoveel onderzoek naar gedaan is.
Misschien zelf eens een afspraak maken met de dokter.
En goed zelf onderzoek doen waarom je perse een pilletje nodig hebt.
(Heb je dat wel echt nodig?)
Hi @OtherShoreIk snap je redenering niet helemaal @VicChan
4f-mph is een research chemical. Dus we weten niet zoveel over de risico’s. Mogelijk onveilig dus. Maar modafinil is een medicijn. Als je het gebruikt als voorgeschreven is het in principe veilig. Het wordt voorgeschreven voor narcolepsie en soms ADHD (bij volwassenen, als derde of vierde optie).
Je wilt wegblijven bij rcs, maar bijna alle nootropics met een prominente stimulerende werking zijn rcs. Modafinil toevallig niet, maar dat vind je dus ook onveilig.
Dus wat zou dan wel een acceptabel alternatief zijn? Drugs van de illegale markt? Of denk je toch aan medicijnen?
Ja, idd. Illegale drugs zijn sowieso geen optie en ik kan je medicijnen aanraden, maar daar heb je waarschijnlijk geen toegang toe. Aan illegaal medicijnen kopen zijn ook risico’s verbonden, zoals je zelf aangeeft.Puur voor mijn gemoedsrust blijf ik liefst weg van RC's maar ik vrees dat er weinig acceptabele alternatieven zijn?
Ik begrijp het gebruik van medicatie/drugs binnen de professionele sfeer niet helemaal geloof ik. Kun je dat uitleggen?
Ik begrijp het gebruik van medicatie/drugs binnen de professionele sfeer niet helemaal geloof ik. Kun je dat uitleggen?Daarnaast even wat context: ik kreeg vroeger via een bron methylfenidaat/ritalin (deze persoon gebruikte dit als medicatie; voorgeschreven) waar ik zelf altijd super op ging en dus heel goede ervaringen mee heb (weliswaar sporadisch gebruik en dit altijd binnen de professionele sfeer). Echter is deze persoon een andere medicamenteuze behandeling gestart wat dus inhoudt dat mijn bron helaas weggevallen is.
Ja, idd. Illegale drugs zijn sowieso geen optie en ik kan je medicijnen aanraden, maar daar heb je waarschijnlijk geen toegang toe. Aan illegaal medicijnen kopen zijn ook risico’s verbonden, zoals je zelf aangeeft.
Dan zijn er nog wel een paar nootropics met een licht stimulerende werking (dus enigszins vergelijkbaar met ritaline), maar dat zijn allemaal research chemicals. Van kruiden ga je over het algemeen niet hetzelfde effect krijgen.
Misschien eens kijken naar een stimulerende soort kratom? Groen of wit dus. Daar ging ik toch wel hard op. Het is natuurlijk ook niet medical grade, maar wel ‘natuurlijk’ als dat iets voor je doet 😉
Bedankt voor je heldere antwoord. Stimulerende middelen, op recept, rc of illegaal eisen uiteindelijk allemaal hun tol. Wel eens nagedacht over andere middelen zoals LSD of andere psychedelica zoals paddestoelen / truffels (psilocybine)? Truffels zijn sowieso legaal en er zijn genoeg rc's die LSD benaderen en relatief veilig t.o.v. de stimulerende rc's. De psychedelische stoffen kunnen vooral helpen met inzichten en creatief denken en staan daar ook bekend om natuurlijk.Zeker, ik probeer even wat voorbeelden te geven. Soms zat ik met enorm krappe deadlines waardoor ik (naar mijn gevoel) soms vlotter kon werken met Ritalin of bepaalde RC's (minder afgeleid). Daarnaast had ik ook het gevoel (nogmaals, het is subjectief natuurlijk maar ik had telkens wel het gevoel dat het me de meerwaarde gaf die ik zocht) dat het me kon helpen met bepaalde inzichten te creëren, creatiever na te denken over oplossingen of zelfs mondeling vaardiger maakte (makkelijker contacten kunnen leggen etc).
Voor ADHD heb je methylfenidaat, dexamfetamine en lisdexamfetamine. Maar niemand gaat je dat voorschrijven als je geen ADHD diagnose hebt. Zeg nooit nooit, maar het is zeer onwaarschijnlijk. Vroeger werden er wel stimulantia voorgeschreven bij overgewicht, maar inmiddels zijn er betere opties.Indien je op vlak van medicijnen bepaalde opties kan aanbevelen mag je het altijd laten weten.
Hoi hoi ik heb dus wel voor mijn depressie methylfenidaat 18mg gekregen van de huisarts. Maar ik loop al 10 jaar bij de huisarts dus niet zo op de 1 of andere dag gekregen.Voor ADHD heb je methylfenidaat, dexamfetamine en lisdexamfetamine. Maar niemand gaat je dat voorschrijven als je geen ADHD diagnose hebt. Zeg nooit nooit, maar het is zeer onwaarschijnlijk. Vroeger werden er wel stimulantia voorgeschreven bij overgewicht, maar inmiddels zijn er betere opties.
Als je toch voor een nootropic wilt gaan raad ik phenylpiracetam aan. Dat is de meest stimulerende van de piracetam verwanten. Het is een relatief milde stimulant die zich moeilijk laat misbruiken (snelle gewenning en de dosis laat zich niet makkelijk opschalen). Voor af en toe lijkt phenylpiracetam me redelijk veilig.
Als af en toe niet genoeg is en als je denkt dat je ADHD zou kunnen hebben zou ik dat aankaarten bij de huisarts, maar dat snap je zelf ook wel.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."