#1
Heb je hier iets aan?
Hoelang neem je de methadon of suboxone na stoppen met heroïne? Enorm zweten is ook een afkick verschijnsel en zou moeten wegtrekken zodra je stabiliseert op de medicatie. Kan ook een bijwerking zijn van de methadon of suboxone maar dan neem je een te hoge dosering..grootste bijwerking is dat ik van beide ENORM ZWEET
Kan het zijn dat je last hebt van een onderliggende aandoening (reuma, jicht, artrose, of iets dergelijks) en dat je de symptomen onderdrukt met het gebruik van heroïne? Die vraag zou je kunnen voorleggen aan een arts.als ik afkick heb ik pijn ( en kan ik mij heel moeilijk verplaatsen...het kost mij heel veel moeite zelfs) aan mijn gewrichten...
Hi Hippie,Kratom wordt wel gebruikt door mensen met opiaatontwenning om de onttrekkingsverschijnselen te verzachten. Maar let op, het bevat stoffen die op je opiaatreceptoren werken en is ook potentieel verslavend.
Je zou het kunnen proberen en daarmee afbouwen. Het zal zoeken zijn naar een geschikte dosis voor je.
Hoi, ik ben ook zo'n 10 jaar verslaafd geweest aan heroïne en inmiddels al heel wat jaren clean. Daar zijn meerdere mislukte pogingen bij afkickklinieken aan vooraf gegaan. De klinieken waar je 24/7 opgenomen bent en in een groep moet leven heb ik als te benauwend ervaren. Uiteindelijk is het gelukt door mij eerst in detoxkliniek te laten opnemen voor het fysiek afkicken gevolgd door een dagprogramma van een jaar. Dat bracht structuur in mijn leven en dat werkte voor mij. Het was echt heel moeilijk om niet terug te vallen maar ik was al zo diep gezakt dat ik wist dat het nu of nooit zou zijn. De gevoelens van onrust en trek heb ik grotendeels kunnen onderdrukken door heel veel te blowen. Met het clean worden kreeg ik ook last van allerlei fysieke ongemakken die ik door de dope jarenlang had onderdrukt. Dat heb ik opgelost door mij te laten doorverwijzen naar specialisten en het is uiteindelijk goed gekomen. Belangrijkste is om eerst echt clean te worden en blijven want zo lang je nog verslaafd bent neemt geen enkele dokter je serieus. Mijn familie en vrienden hadden mij al opgegeven maar het is mij toch gelukt om een nieuw en normaal leven op te bouwen. Het klinkt flauw maar het is echt een kwestie van wilskracht en de begeleiding vinden die bij jou past. Succes!!!
Hey Hippie,Als je goed in gedachten houdt dat Kratom ook verslavend kan zijn en je dus, wanneer je weet hoeveel van welke Kratom voor jou genoeg is, de dosis nooit opvoert, maar juist probeert langzaam iets minder te nemen, beperk je het risico op een nieuwe 'hobby'.
Ook kan je het moment van nemen elke keer nog weer even langer uit te stellen.
Er zijn veel verschillende soorten Kratom met de wildste namen. Ik zou een 'rode' variant aanraden. Qua dosis is het echt aftasten.
Het is al knap dat je kan stoppen, danwel je kan ontdoen van de lichamelijke afhankelijkheid. Probeer kratom wanneer je cravings krijgt en zoek een behandeling die je kan helpen bij het gestopt blijven. Uiteindelijk is kratom ook verslavend en ik weet uit ervaring dat veel opiaat gebruikers ook overstappen op wiet mochten ze dat al niet roken. Als gestopt blijven je enigste uitdaging is dan is daar zeker wel een oplossing voor in de vorm van professionele hulp.Hi Zandman,
Sorry voor mijn late reactie, maar heb een longontsteking ( o.a ) gehad en daardoor even ''offline'' geweest. Dank je voor jouw vraag. Ben ik (echt) niet gewend.... Ik ben al een tijdje (weer) naar stoppen aan het toewerken. Door jouw vraag komt dit wat sneller dan ik had gewild. Mijn situatie is net als veel mensen hier best wel lastig. Zeker ook fysiek en mentaal. Het is de bedoeling om binnen 2 weken een topic aan te maken over het stoppen met Heroine. Het gaat redelijk, maar ik mis dat ik zaken kan delen als het gaat om opiaten/heroine. Op dit moment ben ik aan het afbouwen, roken en dan 24 uur niet roken voor de volgende dosis. Dat gaat goed. Het probleem is normaliter niet stoppen, maar gestopt blijven. Ik weet dat ik veel meer schrijf dan dat jij vraagt. Zo snel als ik kan zal ik meer schrijven en uitleggen. Nogmaals bedankt! Ik schaam me behoorlijk en het is niet makkelijk om te delen voor mij. Al hoewel, als je dit antwoord leest van mij zal je wel denken: " Ik vraag alleen hoe het gaat Sam''🙈
Struggle behoorlijk, maar binnenkort zal ik mij meer uiten zoals boven beschreven. Nogmaals bedankt voor jouw vraag en ik kom met een topic binnen een week of 2-3. Hoe gaat het met jou Zandman?
Greets,
Sam
Hey Brakka Mang,Het is al knap dat je kan stoppen, danwel je kan ontdoen van de lichamelijke afhankelijkheid. Probeer kratom wanneer je cravings krijgt en zoek een behandeling die je kan helpen bij het gestopt blijven. Uiteindelijk is kratom ook verslavend en ik weet uit ervaring dat veel opiaat gebruikers ook overstappen op wiet mochten ze dat al niet roken. Als gestopt blijven je enigste uitdaging is dan is daar zeker wel een oplossing voor in de vorm van professionele hulp.
heel heel herkenbaar...lijkt net hetzelfde. het leeg gevoel en pijn ( ja echt pijn aan gewrichten),heb ik NA gebruik.in behandeling? neen niet echt...wel gewoon eens om de 2 weken gaan praten een uurtje en ieder vrijdag voormiddag naar de dokter die dan voorschrift geeft om methadon te halen naar de apotheker.maar ik moet toegeven dat jou pijngrens hoger ligt dan de mijne ( en chapeau hoor !!!!!)...ik kon niet langer dan 2 dagen afkicken voordien..nu gaat het beter omdat ik mijn methadon gehalte verhoogt heb!!!! pijn aan gewrichten? zou dat toch niet aan mijn +50 jarige leeftijd kunnen liggen?kan hé...thanks voor het plaatsen van jou ervaring en ben blij dat je het nu goed gaat !!!!!!!Wat goed van je dat je er vanaf wilt geraken. Ik ga jou antwoord geven uit eigen ervaring, kben zelf ook jaren verslaafd geweest aan heroïne en aan andere drugs. Persoonlijk heb ik zelf nooit last gehad van mijn botten tijdens heroïne afkick.. Enorm veel spierpijn, zweten, rillen, enorm ziek zijn, dat wel. Ik zal jou beknopt even een beetje m'n verhaal doen,zodat je toch iets of wat een idee hebt wie hier aan het praten is🙂 ik ben begonnen met drugs op mijn 16de,het begon allemaal heel onschuldig met op stap te gebruiken in 't wkend en thuis met mijn toenmalig vriendje. Van heroïne ben ik van vroeger voet bij stuk blijven zeggen dat ik het nooit zou aanraken, ook omdat ze zeiden dat het 1 vd verslavendste en ergste drugs zijn die er bestaan. Ik ben dus jaren wel blijven doorgaan met Cocaïne, xtc, ghb, cannabis,.. (eerst gewoon omdat ik het fijn vond om te doen, ik amuseerde me er rot mee) totdat het gebruik ni meer enkel was alleen in de weekends, ik wou door de week ook gebruiken, volgens mijn eigen redenatie, gewoon omdat ik het fijn vond om te doen, en ik er niemand geen kwaad mee deed. Ik ben blijven doorgaan, blijven gebruiken maar want het voelt zo '' goed''. (wat op langere duur absoluut niet meer echt het geval was) het was blowen om te blowen, snuiven om te snuiven.. Mijn werk kwijt geraakt, financiële problemen veroorzaakt, en op privélevensdomein ook zooooooveeeel negatieve ervaringen meegemaakt door m'n verslavingen, waardoor men zou moeten gaan denken: komaan, nu is 't genoeg geweest! Ik ben zwaar verslaafd, en MOET en GA uit deze vicieuze circel geraken! Maar neen hoor, deze dame wou alleen maar meer en meer en meer. Ik stond op een punt in m'n leven dat ik dacht: ik doe wat ik zelf wil, wat de rest zegt boeit me niet(terwijl iedereen het allerbeste met me voorhad, en goed wouden zijn vr mij, en me van m'n verslavingen af te helpen) '' IK HEB GEEN PROBLEEM, EN IK BEN AL HEEL ZEKER GEEN VERSLAAFDE'', ik luister lekker alleen naar mezelf, en doe lekker waar ik zelf zin in heb. Ik heb toen ook voor de 1stex heroïne gebruikt, ik had ervan gerookt, er een lijn van gesnoven en ik voelde het gevoel zo prettig, zoals nog nooit eerder ervaren met geen enkele andere drugs die ik al gehad had. Ik degene die altijd zei dat ze nooit geen heroïne zou aanraken... Ik was na jaren middelenmisbruik er dan toch zo nieuwsgierig naar geworden, ik dacht aaaah jaaaa, een keertje ns heroïne gebruiken kan toch geen kwaad.. Maar natuurlijk is het niet gebleven bij ''een keertje' ' in de kortste tijd mogelijk geraak je hier ook zo enorm verslaafd aan, bij mij persoonlijk vond k 't gebruiken van heroïne zo zalig,rustgevend, pijnverdovend, en ook downend, zeker in combinatie met de oppeppende middelen die ik gebruikte. Ik zat eerlijk waar in zo een superlekkere, verdoofde, good feeling rush, op mijn eigen wereldje waar ik nog van weet dat ik me enorm goed voelde,( dat euforisch gevoel vergeet k nooit meer van m'n leven) en me van de rest rondom mij me totaal niets aantrok, want er was 'niemand anders'.Alleen ik', zich zo lekker en goed voelende dat ze na een halfuurtje uit 't niets het wilde idee kreeg om intraveneus te willen gaan proberen. Kijken welk gevoel dat geeft.. En je zal 't wrsnlk al kunnen raden... Ik was er zo weg van, het gevoel was zooooooo zaaaaaliggg, en ja, ook zwaar verslaafd geraakt aan shotten. Met heroïne en cocaïne heb ik het grootste probleem gehad gedurende mijn jaren van gebruik en misbruik van harddrugs. Ik ben na mijn eerste 10jaren van onafhankelijkheid voor de 1e maal hulp aangenomen om in behandeling te gaan, om af te kicken, om probleeminzichten te krijgen, om zelf te kunnen en durven erkennen dat je zo niet verder kan, maar eerlijk... In de Allereerste plaats deed ik de behandeling voor m'n moeder, de vrouw die af zag van wat ik allemaal uitvrat, hoe ik er enorm was op achteruitgegaan, en noem maar op.. Geloof me, als je ouder bent van iemand die zwaar verslaafd is dan gaat er geen dag voorbij zonder angsten en zonder zorgen. Dat besef ik nu pas, 20jaar later, hoe ik mijn moeder wel niet heb laten afzien, hoeveel pijn, last en draaglast ik haar bezorgd heb. Dus die 1ste behandeling deed ik vooral voor haar, ik zag het zelf allemaal nog niet in, de nadelen, wat het met je doet als mens, en dat een verslaving niet 'zomaar' een verslaving is. Ik heb tijdens mijn opname niets van methadon of subexone genomen voor m'n ontwenning vd heroïne, ik wou niet ook daar nog eens aan verslaafd geraken, korte metten mee gemaakt, 4 dagen heb ik Afgezien, ik ben toen ook enkel uit bed gekomen om naar toilet te gaan. Voor de rest ben ik er niet uit geweest, ik dacht da k ging sterven van de pijn in m'n spieren, van het zware zieke gevoel, niet kunnen eten, zware buikkrampen, diarree, zweten, trillen, overgeven.. Je lichaam voelt zo zwaar aan alsof het niets meer kan, je kan geen kant uit met jezelf.. Geloof mij, ik heb de eerste 4dagen van mijn cold Turkey énorm afgezien, erna ging het toch al stukken beter, terug regelmatig een hapje en een slokje binnen, trg wat verdraagzame, en je komt eindelijk weer uit je bed, zonder pijnen, krampen.. Je begint je terug iets of wat mens te voelen.. Dat is natuurlijk super dat je je terug wat beter voelt, maar vergeet zeker niet dat de psychische ontwenning er ook nog is, en deze is ook een zure appel om doorheen te bijten, je emoties zijn weer volop aan het werken, je voelt je ook vaak echt gewoon een emotionele rollercoaster omdat je hersenen en je lichaam niet goed meer weten wat er allemaal binnenin je gebeurt doordat je door al die jaren heen van gebruik eigenlijk niet meer hebt kunnen functioneren, voelen of ervaren als nuchter, clean en '' normale'' persoon. Die eerste opname heeft me toen jammer genoeg niet geholpen om van m'n verslavingen af te geraken. Vooral omdat ik toen nog niet zelf wilde stoppen, het voor anderen deed. Ik weet dat ik enorm veel spijt heb van de 1e moment dat ik met drugs begonnen was.. Vele mensen kunnen natuurlijk wel sporadisch ns gebruiken, en dat vind k zeker ook helemaal oké.. Jammere dervan is dat 't bij mij jammer genoeg wel een verslaving is, Maar het is te verslaan, je hebt de touwtjes volledig in je eigen handen, en je mindset en jij kunnen alles waarmaken waar je voor staat in het leven, en wat je bereiken wil in je leven. k heb ondertussen over de jaren heen meerdere behandelingen gedaan, maar de laatste had ik ervoor gekozen om het puur en alleen voor mezelf te doen. Het mag wel na meer dan20j dat het eens tijd zou worden om het écht volledig zelf, uit vrije wil volledig voor jezelf te doen, en komaf te maken met al die substanties die me uiteindelijk meer slecht dan goed deden, me alleen maar dieper duwde omdat ik er '' niet zonder kon'' Jij spreekt over pijn aan je botten, wat normaal gezien niet bij heroïne ervaart, zijn dat dan constante pijnen of scheuten, en heb je het enkel bij je afkick, of ben je ook al langere tijd clean geweest en dat die pijn zich bleef voordoen? Weet 1 ding zeker, je kan perfect (zelfs veel beter) zonder. Bij mij was het na een maand of 8,9 dat ik heel andere denkwijzes ben gaan krijgen, een heel andere levensstijl ben beginnen krijgen, en ben kunnen gaan genieten van het echte leven zoals het is, en hoe ik het wil. Op een verantwoorde en gezonde manier! Het kan dus om er van af te geraken, en te blijven. Het is nooit te laat! Kijk naar mij, ik word 40jaar en het mooie leven is pas begonnen voor mij. Ondertussen 1jaar en 2maanden clean, ik had nooit gedacht of durven hopen dat 't me zou lukken. Ben jij ook al in behandeling gegaan voor je verslaving, of heb je het op eigen houtje geprobeerd om er af te kunnen blijven?
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."