Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsstoppen met heroine

stoppen met heroine

32 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#1
Heb je hier iets aan?

H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als je goed in gedachten houdt dat Kratom ook verslavend kan zijn en je dus, wanneer je weet hoeveel van welke Kratom voor jou genoeg is, de dosis nooit opvoert, maar juist probeert langzaam iets minder te nemen, beperk je het risico op een nieuwe 'hobby'.

Ook kan je het moment van nemen elke keer nog weer even langer uit te stellen.

Er zijn veel verschillende soorten Kratom met de wildste namen. Ik zou een 'rode' variant aanraden. Qua dosis is het echt aftasten.
s
sjammieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Kleine update,

Ondertussen heb ik mede via deze site en de verschillende fora (opiaten, verslavingen,etc) flink wat meer kennis over afkicken, Kratom en doseringen etc gevonden. Vandaag ga ik e.e.a bestellen en inplannen.... Elk advies, tips wat dan ook is nog steeds meer dan welkom. De mensen zijn hier erg behulpzaam en chill.

Dat is erg prettig, aangezien schuldgevoel en andere emoties al genoeg rond gaan in mijn persoontje. Wanneer ik ga stoppen, wil ik elke dag een kort stukje schrijven. Heb gezien dat meerdere mensen dit al gedaan hebben en los dat je wat van je afschrijft kun je misschien iemand anders ook weer motiveren. Of informeren. Ben redelijk nerveus. Zeker omdat ik hier schrijf dat ik binnenkort ga stoppen. Dan kan ik voor mijn gevoel niet terug...

Zelf ben ik in de afgelopen jaren wel vaker "clean" ( ik heb een hekel aan het woord) geweest en dan naar de NA geweest. Daar heb ik geen goede ervaringen mee. Dit forum/site heeft mij meer geholpen in 5 dagen dan de ongeveer 10 keer dat ik naar NA ben geweest. Een van de nare dingen vond ik dat men bij de NA toen bijvb zei dat ik niet ''clean'' was ondanks 3 maanden geen gebruik. Reden: Ik nam 4 stuks a 5 mgr methadon en dat per week met een halve pil afbouwde.

Ook waren er bijna geen heroïne verslaafden. Wel merkte ik dat er veel ( meer ) mensen aan de GHB verslaafd waren dan ik had gedacht. Schrok daarvan, maar GHB is niet te vergelijken met heroïne. Waarmee ik niet wil zeggen dat het een erger is dan de ander... Los daarvan, had gewoon niet het gevoel dat het bij mij past. Mijn probleem is bruin. Ik kan prima een biertje drinken, of een blowtje roken zonder de drang naar meer of elke dag gebruik. Er zullen vast mensen zijn die geheelonthouder moeten zijn, alleen er zijn er ook die met 1 middel een probleem hebben en dat is bij bijvb bij NA ''vloeken in de kerk''. Wil iedereen op dit forum bedanken voor de manier waarop er ervaringen, advies, tips, verhalen delen en helpen! Het zal voor iedereen anders zijn, maar voor mij maken jullie het verschil op dit moment.

'' A journey of a thousand miles begins with a single step''. Die stap is nu een stuk dichterbij dankzij dit forum en de mensen die hier zijn. Dit wilde ik even kwijt.

Greets Sam
t
tureluutLid
01-01-2024, 00:00
#4
ik gebruik 12 jaar heroine..talloze keren geprobeerd te stoppen..maar het lukt niet.
als ik afkick heb ik pijn ( en kan ik mij heel moeilijk verplaatsen...het kost mij heel veel moeite zelfs) aan mijn gewrichten...gisteren heb ik dat gezegd tegen mijn begeleider en tot mijn verbazing is dat niet kenmerkend als afkick zijnde ...vandaag aan mijn apotheker eens gevraagd..tevens ook het antwoord...dat ze dat nog nooit heeft gehoord. hier gebruikers ( of ex-gebruikers die dit ook hadden..het pijn aan de gewrichten?) aan been,rug...de gewrichten dus.
subexone en methadon heb ik uitgeprobeerd...grootste bijwerking is dat ik van beide ENORM ZWEET...zodanig erg,dat ik er mijzelf voor schaam.
zijn er ander hulpmiddelen om te afkicken van heroine? heel graag antwoord ...zou enorm appriciêren...want deze keer wil ik echt ervoor gaan !!!!!!!!
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#5
tureluut zei:
.grootste bijwerking is dat ik van beide ENORM ZWEET
Klik om te vergroten...
Hoelang neem je de methadon of suboxone na stoppen met heroïne? Enorm zweten is ook een afkick verschijnsel en zou moeten wegtrekken zodra je stabiliseert op de medicatie. Kan ook een bijwerking zijn van de methadon of suboxone maar dan neem je een te hoge dosering.

Kratom helpt heel goed in combinatie met diazepam, en anders tramadol samen met diazepam 5 dagen lang.

Verder hoog gedoseerde vitamine C tabletten, goed eten voorral eiwit rijk. Fruit. En veel warme korte douches nemen, hoezwaar het ook is fysiek bewegen (lopen,sporten,werken) en dan gaat het na 10 dagen echt al een stuk beter en na 30 dagen stukken beter!!!!!!

Mentale symptomen zul je zeker wel maanden lang blijven houden, maar ook dit wordt beter!

Je mag mij pm'en
E
EnjoyLife@CarpeDiem🍀🦋Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Wat goed van je dat je er vanaf wilt geraken. Ik ga jou antwoord geven uit eigen ervaring, kben zelf ook jaren verslaafd geweest aan heroïne en aan andere drugs. Persoonlijk heb ik zelf nooit last gehad van mijn botten tijdens heroïne afkick.. Enorm veel spierpijn, zweten, rillen, enorm ziek zijn, dat wel. Ik zal jou beknopt even een beetje m'n verhaal doen,zodat je toch iets of wat een idee hebt wie hier aan het praten is🙂 ik ben begonnen met drugs op mijn 16de,het begon allemaal heel onschuldig met op stap te gebruiken in 't wkend en thuis met mijn toenmalig vriendje. Van heroïne ben ik van vroeger voet bij stuk blijven zeggen dat ik het nooit zou aanraken, ook omdat ze zeiden dat het 1 vd verslavendste en ergste drugs zijn die er bestaan. Ik ben dus jaren wel blijven doorgaan met Cocaïne, xtc, ghb, cannabis,.. (eerst gewoon omdat ik het fijn vond om te doen, ik amuseerde me er rot mee) totdat het gebruik ni meer enkel was alleen in de weekends, ik wou door de week ook gebruiken, volgens mijn eigen redenatie, gewoon omdat ik het fijn vond om te doen, en ik er niemand geen kwaad mee deed. Ik ben blijven doorgaan, blijven gebruiken maar want het voelt zo '' goed''. (wat op langere duur absoluut niet meer echt het geval was) het was blowen om te blowen, snuiven om te snuiven.. Mijn werk kwijt geraakt, financiële problemen veroorzaakt, en op privélevensdomein ook zooooooveeeel negatieve ervaringen meegemaakt door m'n verslavingen, waardoor men zou moeten gaan denken: komaan, nu is 't genoeg geweest! Ik ben zwaar verslaafd, en MOET en GA uit deze vicieuze circel geraken! Maar neen hoor, deze dame wou alleen maar meer en meer en meer. Ik stond op een punt in m'n leven dat ik dacht: ik doe wat ik zelf wil, wat de rest zegt boeit me niet(terwijl iedereen het allerbeste met me voorhad, en goed wouden zijn vr mij, en me van m'n verslavingen af te helpen) '' IK HEB GEEN PROBLEEM, EN IK BEN AL HEEL ZEKER GEEN VERSLAAFDE'', ik luister lekker alleen naar mezelf, en doe lekker waar ik zelf zin in heb. Ik heb toen ook voor de 1stex heroïne gebruikt, ik had ervan gerookt, er een lijn van gesnoven en ik voelde het gevoel zo prettig, zoals nog nooit eerder ervaren met geen enkele andere drugs die ik al gehad had. Ik degene die altijd zei dat ze nooit geen heroïne zou aanraken... Ik was na jaren middelenmisbruik er dan toch zo nieuwsgierig naar geworden, ik dacht aaaah jaaaa, een keertje ns heroïne gebruiken kan toch geen kwaad.. Maar natuurlijk is het niet gebleven bij ''een keertje' ' in de kortste tijd mogelijk geraak je hier ook zo enorm verslaafd aan, bij mij persoonlijk vond k 't gebruiken van heroïne zo zalig,rustgevend, pijnverdovend, en ook downend, zeker in combinatie met de oppeppende middelen die ik gebruikte. Ik zat eerlijk waar in zo een superlekkere, verdoofde, good feeling rush, op mijn eigen wereldje waar ik nog van weet dat ik me enorm goed voelde,( dat euforisch gevoel vergeet k nooit meer van m'n leven) en me van de rest rondom mij me totaal niets aantrok, want er was 'niemand anders'.Alleen ik', zich zo lekker en goed voelende dat ze na een halfuurtje uit 't niets het wilde idee kreeg om intraveneus te willen gaan proberen. Kijken welk gevoel dat geeft.. En je zal 't wrsnlk al kunnen raden... Ik was er zo weg van, het gevoel was zooooooo zaaaaaliggg, en ja, ook zwaar verslaafd geraakt aan shotten. Met heroïne en cocaïne heb ik het grootste probleem gehad gedurende mijn jaren van gebruik en misbruik van harddrugs. Ik ben na mijn eerste 10jaren van onafhankelijkheid voor de 1e maal hulp aangenomen om in behandeling te gaan, om af te kicken, om probleeminzichten te krijgen, om zelf te kunnen en durven erkennen dat je zo niet verder kan, maar eerlijk... In de Allereerste plaats deed ik de behandeling voor m'n moeder, de vrouw die af zag van wat ik allemaal uitvrat, hoe ik er enorm was op achteruitgegaan, en noem maar op.. Geloof me, als je ouder bent van iemand die zwaar verslaafd is dan gaat er geen dag voorbij zonder angsten en zonder zorgen. Dat besef ik nu pas, 20jaar later, hoe ik mijn moeder wel niet heb laten afzien, hoeveel pijn, last en draaglast ik haar bezorgd heb. Dus die 1ste behandeling deed ik vooral voor haar, ik zag het zelf allemaal nog niet in, de nadelen, wat het met je doet als mens, en dat een verslaving niet 'zomaar' een verslaving is. Ik heb tijdens mijn opname niets van methadon of subexone genomen voor m'n ontwenning vd heroïne, ik wou niet ook daar nog eens aan verslaafd geraken, korte metten mee gemaakt, 4 dagen heb ik Afgezien, ik ben toen ook enkel uit bed gekomen om naar toilet te gaan. Voor de rest ben ik er niet uit geweest, ik dacht da k ging sterven van de pijn in m'n spieren, van het zware zieke gevoel, niet kunnen eten, zware buikkrampen, diarree, zweten, trillen, overgeven.. Je lichaam voelt zo zwaar aan alsof het niets meer kan, je kan geen kant uit met jezelf.. Geloof mij, ik heb de eerste 4dagen van mijn cold Turkey énorm afgezien, erna ging het toch al stukken beter, terug regelmatig een hapje en een slokje binnen, trg wat verdraagzame, en je komt eindelijk weer uit je bed, zonder pijnen, krampen.. Je begint je terug iets of wat mens te voelen.. Dat is natuurlijk super dat je je terug wat beter voelt, maar vergeet zeker niet dat de psychische ontwenning er ook nog is, en deze is ook een zure appel om doorheen te bijten, je emoties zijn weer volop aan het werken, je voelt je ook vaak echt gewoon een emotionele rollercoaster omdat je hersenen en je lichaam niet goed meer weten wat er allemaal binnenin je gebeurt doordat je door al die jaren heen van gebruik eigenlijk niet meer hebt kunnen functioneren, voelen of ervaren als nuchter, clean en '' normale'' persoon. Die eerste opname heeft me toen jammer genoeg niet geholpen om van m'n verslavingen af te geraken. Vooral omdat ik toen nog niet zelf wilde stoppen, het voor anderen deed. Ik weet dat ik enorm veel spijt heb van de 1e moment dat ik met drugs begonnen was.. Vele mensen kunnen natuurlijk wel sporadisch ns gebruiken, en dat vind k zeker ook helemaal oké.. Jammere dervan is dat 't bij mij jammer genoeg wel een verslaving is, Maar het is te verslaan, je hebt de touwtjes volledig in je eigen handen, en je mindset en jij kunnen alles waarmaken waar je voor staat in het leven, en wat je bereiken wil in je leven. k heb ondertussen over de jaren heen meerdere behandelingen gedaan, maar de laatste had ik ervoor gekozen om het puur en alleen voor mezelf te doen. Het mag wel na meer dan20j dat het eens tijd zou worden om het écht volledig zelf, uit vrije wil volledig voor jezelf te doen, en komaf te maken met al die substanties die me uiteindelijk meer slecht dan goed deden, me alleen maar dieper duwde omdat ik er '' niet zonder kon'' Jij spreekt over pijn aan je botten, wat normaal gezien niet bij heroïne ervaart, zijn dat dan constante pijnen of scheuten, en heb je het enkel bij je afkick, of ben je ook al langere tijd clean geweest en dat die pijn zich bleef voordoen? Weet 1 ding zeker, je kan perfect (zelfs veel beter) zonder. Bij mij was het na een maand of 8,9 dat ik heel andere denkwijzes ben gaan krijgen, een heel andere levensstijl ben beginnen krijgen, en ben kunnen gaan genieten van het echte leven zoals het is, en hoe ik het wil. Op een verantwoorde en gezonde manier! Het kan dus om er van af te geraken, en te blijven. Het is nooit te laat! Kijk naar mij, ik word 40jaar en het mooie leven is pas begonnen voor mij. Ondertussen 1jaar en 2maanden clean, ik had nooit gedacht of durven hopen dat 't me zou lukken. Ben jij ook al in behandeling gegaan voor je verslaving, of heb je het op eigen houtje geprobeerd om er af te kunnen blijven?
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#7
tureluut zei:
als ik afkick heb ik pijn ( en kan ik mij heel moeilijk verplaatsen...het kost mij heel veel moeite zelfs) aan mijn gewrichten...
Klik om te vergroten...
Kan het zijn dat je last hebt van een onderliggende aandoening (reuma, jicht, artrose, of iets dergelijks) en dat je de symptomen onderdrukt met het gebruik van heroïne? Die vraag zou je kunnen voorleggen aan een arts.

Vaak wordt aangeraden om een diclofenac-gel op het pijnlijke gewrichten te smeren. Dat kan de pijn iets verlichten.
s
sjammieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hi Allemaal,

Zelf ben ik ongeveer 12 jaar verslaafd.. Ben meerdere malen van de bruin afgekickt. Zelfs tot bijna een jaar lang, 8 maanden, 6 maanden. Laatst nog 3 weken gestopt geweest etc. Nu wil ik echt weer graag stoppen, alleen ik ben hart patiënt en heb nog veel meer fysieke zaken. Het is heel herkenbaar wat je (be)schrijft Tureluur!

Vooral het zweten is heel erg! De laatste keer dat ik gestopt was zweette ik zo een 4-8 t-shirts per nacht er doorheen. Heb al insomnia, maar als ik dan slaap word ik schrikkend wakker. Echt druipnat van de zweet. Mijn vrouw droogt mij dan af en vervangt t-shirt , kussensloop etc. Een van de redenen ( denk ik) dat het mij niet lukt, is dat het zweten en (vele) andere klachten na 3-4 maanden nog steeds spelen. Het wordt niet minder bij mij.

Het enige dat ik tegen jou kan zeggen is dat het echt mogelijk is, zeker als je het echt wilt. Lees het (mooie ) stuk van Enjoy Life... Sorry als ik ''jouw'' topic gebruik/steel om over mijzelf e.e.a te schrijven. Ben jaren geleden lid geweest van het forum, was toen goed bevriend met LevellDesigner. Wat ik heb begrepen is hij ook gestopt met gebruiken na een zeer lange tijd.

Verder ken ik niemand en ben ik op zoek naar manieren om het stoppen in mijn geval als o.a hartpatiënt zo goed mogelijk te laten verlopen. Tips, verhalen, supplementen, echt alles dat kan helpen. Zelf had ik nooit gedacht dat ik ooit nog eens een stukje zou schrijven op dit forum.

Mocht iemand ook goede informatie hebben over bijvb Kratom ben ik zeer benieuwd. Krijg voor mijn gevoel niet de juiste informatie , of ik kan deze niet vinden. Alvast bedankt voor het lezen en Tureluur ik hoop dat het stoppen jou deze keer echt gaat lukken!
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#9
Kratom wordt wel gebruikt door mensen met opiaatontwenning om de onttrekkingsverschijnselen te verzachten. Maar let op, het bevat stoffen die op je opiaatreceptoren werken en is ook potentieel verslavend.

Je zou het kunnen proberen en daarmee afbouwen. Het zal zoeken zijn naar een geschikte dosis voor je.
s
sjammieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hippie Langwaus zei:
Kratom wordt wel gebruikt door mensen met opiaatontwenning om de onttrekkingsverschijnselen te verzachten. Maar let op, het bevat stoffen die op je opiaatreceptoren werken en is ook potentieel verslavend.

Je zou het kunnen proberen en daarmee afbouwen. Het zal zoeken zijn naar een geschikte dosis voor je.
Klik om te vergroten...
Hi Hippie,

Dank je wel voor je (snelle) reactie. Dit heb ik idd ook her en der gelezen. Weet ook niet(s) van hoeveelheden, dosis en voor hoelang. Het is nogal tegenstrijdig. Kwam ook nogal wat Kratom verslaafden tegen op youtube en andere media. Alle info is welkom aangezien ik echt moet stoppen en gewoon ''vastloop", op veel fronten. Dus alle knowlegde is meer dan welkom!

Thanks again Hippie,

Sam
F
FloeffieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hoi, ik ben ook zo'n 10 jaar verslaafd geweest aan heroïne en inmiddels al heel wat jaren clean. Daar zijn meerdere mislukte pogingen bij afkickklinieken aan vooraf gegaan. De klinieken waar je 24/7 opgenomen bent en in een groep moet leven heb ik als te benauwend ervaren. Uiteindelijk is het gelukt door mij eerst in detoxkliniek te laten opnemen voor het fysiek afkicken gevolgd door een dagprogramma van een jaar. Dat bracht structuur in mijn leven en dat werkte voor mij. Het was echt heel moeilijk om niet terug te vallen maar ik was al zo diep gezakt dat ik wist dat het nu of nooit zou zijn. De gevoelens van onrust en trek heb ik grotendeels kunnen onderdrukken door heel veel te blowen. Met het clean worden kreeg ik ook last van allerlei fysieke ongemakken die ik door de dope jarenlang had onderdrukt. Dat heb ik opgelost door mij te laten doorverwijzen naar specialisten en het is uiteindelijk goed gekomen. Belangrijkste is om eerst echt clean te worden en blijven want zo lang je nog verslaafd bent neemt geen enkele dokter je serieus. Mijn familie en vrienden hadden mij al opgegeven maar het is mij toch gelukt om een nieuw en normaal leven op te bouwen. Het klinkt flauw maar het is echt een kwestie van wilskracht en de begeleiding vinden die bij jou past. Succes!!!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hoe gaat het nu met je?
s
sjammieLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hi Floeffie,
Floeffie zei:
Hoi, ik ben ook zo'n 10 jaar verslaafd geweest aan heroïne en inmiddels al heel wat jaren clean. Daar zijn meerdere mislukte pogingen bij afkickklinieken aan vooraf gegaan. De klinieken waar je 24/7 opgenomen bent en in een groep moet leven heb ik als te benauwend ervaren. Uiteindelijk is het gelukt door mij eerst in detoxkliniek te laten opnemen voor het fysiek afkicken gevolgd door een dagprogramma van een jaar. Dat bracht structuur in mijn leven en dat werkte voor mij. Het was echt heel moeilijk om niet terug te vallen maar ik was al zo diep gezakt dat ik wist dat het nu of nooit zou zijn. De gevoelens van onrust en trek heb ik grotendeels kunnen onderdrukken door heel veel te blowen. Met het clean worden kreeg ik ook last van allerlei fysieke ongemakken die ik door de dope jarenlang had onderdrukt. Dat heb ik opgelost door mij te laten doorverwijzen naar specialisten en het is uiteindelijk goed gekomen. Belangrijkste is om eerst echt clean te worden en blijven want zo lang je nog verslaafd bent neemt geen enkele dokter je serieus. Mijn familie en vrienden hadden mij al opgegeven maar het is mij toch gelukt om een nieuw en normaal leven op te bouwen. Het klinkt flauw maar het is echt een kwestie van wilskracht en de begeleiding vinden die bij jou past. Succes!!!
Klik om te vergroten...


Bedankt voor jouw advies.... Dokters hebben vaak een vooroordeel. Men gooit vaak alles op "het gebruik van". Gelukkig heb ik sinds 2019 een huisarts die een andere aanpak volgt. Sindsdien zijn er een aantal zaken naar boven gekomen die volgens mijn vorige huisarts en andere dokteren ''tussen mijn oren zat''. Best wel bizar als ik jou vertel dat ik boezemfibrilleren heb , Angina Pectoris en problemen aan mijn linkerklep waardoor ik 4 verschillende medicatie slik alleen voor mijn hart. Zo heb ik nog wat meer lichamelijke problemen. Maar goed, ik ben zeker niet de enige hier.

Vrienden en familie weten niet(s) van mijn verslaving. Nadat ik een jaar niet meer gebruikte denkt men dat ik geen bruin meer rook. Vandaar dat ik hier probeer informatie probeer te vinden, ook wat (wil) gaan delen ter zijner tijd. Nooit gedacht dat ik dit zou doen. Hippie heeft mij al een paar goede tips gegeven en ook jouw verhaal geeft mij ook weer stof tot nadenken. Thnx daarvoor! Iedereen heeft zijn eigen verhaal natuurlijk, klinieken ben ik echt niet geschikt voor. Wellicht deel ik nog een keer waarom dit bij mij niet ''werkt'' vooralsnog....

Fijn weekend,
Sam
s
sjammieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hippie Langwaus zei:
Als je goed in gedachten houdt dat Kratom ook verslavend kan zijn en je dus, wanneer je weet hoeveel van welke Kratom voor jou genoeg is, de dosis nooit opvoert, maar juist probeert langzaam iets minder te nemen, beperk je het risico op een nieuwe 'hobby'.

Ook kan je het moment van nemen elke keer nog weer even langer uit te stellen.

Er zijn veel verschillende soorten Kratom met de wildste namen. Ik zou een 'rode' variant aanraden. Qua dosis is het echt aftasten.
Klik om te vergroten...
Hey Hippie,

Dank je wel, dit is echt goede info voor mij. Heb net een supplement gevonden van Breaktrough Magnesium dat slapen echt bevordert en meerdere zaken doet voor het lichaam tijdens detox. Totaal iets anders dan Kratom, maar een klein stukje van de puzzel in mijn geval. Weet jij toevallig waar ik meer informatie kan vinden over dosis bepalen op het (inter)net? Een site etc waarvan jij denkt dat het ook echt ergens op gebaseerd is, c.q onderbouwd? Alvast bedankt.

Fijn weekend,
Sam
s
sjammieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hi Zandman,

Sorry voor mijn late reactie, maar heb een longontsteking ( o.a ) gehad en daardoor even ''offline'' geweest. Dank je voor jouw vraag. Ben ik (echt) niet gewend.... Ik ben al een tijdje (weer) naar stoppen aan het toewerken. Door jouw vraag komt dit wat sneller dan ik had gewild. Mijn situatie is net als veel mensen hier best wel lastig. Zeker ook fysiek en mentaal. Het is de bedoeling om binnen 2 weken een topic aan te maken over het stoppen met Heroine. Het gaat redelijk, maar ik mis dat ik zaken kan delen als het gaat om opiaten/heroine. Op dit moment ben ik aan het afbouwen, roken en dan 24 uur niet roken voor de volgende dosis. Dat gaat goed. Het probleem is normaliter niet stoppen, maar gestopt blijven. Ik weet dat ik veel meer schrijf dan dat jij vraagt. Zo snel als ik kan zal ik meer schrijven en uitleggen. Nogmaals bedankt! Ik schaam me behoorlijk en het is niet makkelijk om te delen voor mij. Al hoewel, als je dit antwoord leest van mij zal je wel denken: " Ik vraag alleen hoe het gaat Sam''🙈

Struggle behoorlijk, maar binnenkort zal ik mij meer uiten zoals boven beschreven. Nogmaals bedankt voor jouw vraag en ik kom met een topic binnen een week of 2-3. Hoe gaat het met jou Zandman?

Greets,
Sam
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#16
sjammie zei:
Hi Zandman,

Sorry voor mijn late reactie, maar heb een longontsteking ( o.a ) gehad en daardoor even ''offline'' geweest. Dank je voor jouw vraag. Ben ik (echt) niet gewend.... Ik ben al een tijdje (weer) naar stoppen aan het toewerken. Door jouw vraag komt dit wat sneller dan ik had gewild. Mijn situatie is net als veel mensen hier best wel lastig. Zeker ook fysiek en mentaal. Het is de bedoeling om binnen 2 weken een topic aan te maken over het stoppen met Heroine. Het gaat redelijk, maar ik mis dat ik zaken kan delen als het gaat om opiaten/heroine. Op dit moment ben ik aan het afbouwen, roken en dan 24 uur niet roken voor de volgende dosis. Dat gaat goed. Het probleem is normaliter niet stoppen, maar gestopt blijven. Ik weet dat ik veel meer schrijf dan dat jij vraagt. Zo snel als ik kan zal ik meer schrijven en uitleggen. Nogmaals bedankt! Ik schaam me behoorlijk en het is niet makkelijk om te delen voor mij. Al hoewel, als je dit antwoord leest van mij zal je wel denken: " Ik vraag alleen hoe het gaat Sam''🙈

Struggle behoorlijk, maar binnenkort zal ik mij meer uiten zoals boven beschreven. Nogmaals bedankt voor jouw vraag en ik kom met een topic binnen een week of 2-3. Hoe gaat het met jou Zandman?

Greets,
Sam
Klik om te vergroten...
Het is al knap dat je kan stoppen, danwel je kan ontdoen van de lichamelijke afhankelijkheid. Probeer kratom wanneer je cravings krijgt en zoek een behandeling die je kan helpen bij het gestopt blijven. Uiteindelijk is kratom ook verslavend en ik weet uit ervaring dat veel opiaat gebruikers ook overstappen op wiet mochten ze dat al niet roken. Als gestopt blijven je enigste uitdaging is dan is daar zeker wel een oplossing voor in de vorm van professionele hulp.
s
sjammieLid
01-01-2024, 00:00
#17
Brakka Mang zei:
Het is al knap dat je kan stoppen, danwel je kan ontdoen van de lichamelijke afhankelijkheid. Probeer kratom wanneer je cravings krijgt en zoek een behandeling die je kan helpen bij het gestopt blijven. Uiteindelijk is kratom ook verslavend en ik weet uit ervaring dat veel opiaat gebruikers ook overstappen op wiet mochten ze dat al niet roken. Als gestopt blijven je enigste uitdaging is dan is daar zeker wel een oplossing voor in de vorm van professionele hulp.
Klik om te vergroten...
Hey Brakka Mang,

Zonder het al te ingewikkeld te maken. Het is niet zo dat ik ''even'' stop. Dat kost me heel wat energie etc. Ik heb de kracht niet zou Gordon zeggen :) Dus nee het gaat niet makkelijk en zo knap is het ook niet. Sorry. Het valt echt tegen en de professionele hulp ben ik niet wild van. Maar ik kom nog wel terug op dit topic.... Bedankt voor jouw bericht Brakka!

Greets,
Sam
t
tureluutLid
01-01-2024, 00:00
#18
hoikes allemaal...had een heel tijd geen zin om online te gaan op mijn pc...daarvoor mijn excuses.kan nog steeds niet stoppen met heroine en dat verbaast mij erg sterk...want in mijn regio is het echt wel troep en dat al jaren !!!! als ik begon was het echt goeie...maar nu is het te goedkoop ( en bewust zet ik hier geen prijs,omdat het denk ik verboden is) " de brol" dat het echt geen hero kan zijn....hoe vreemd het ook klinkt...de 1ne keer wil ik stoppen en de andere keer dan terug niet...omdat ik heimwee heb naar de goeie kwaliteit hero.mijn gebruik is toch verminderd en spaar ik zelfs een paar honderd euro per maand...toch kan ik niet begrijpen dat ik toch nog wil gebruiken...echt onverklaarbaar hoor !!!!! er zit iets in...maar wat? wel jammer dat ik geen geldbedrag mag vermelden...anders zou je begrijpen dat dit geen hero kan zijn. ga later eens jullie berichten lezen...dank u !!!!
t
tureluutLid
01-01-2024, 00:00
#19
EnjoyLife@CarpeDiem🍀🦋 zei:
Wat goed van je dat je er vanaf wilt geraken. Ik ga jou antwoord geven uit eigen ervaring, kben zelf ook jaren verslaafd geweest aan heroïne en aan andere drugs. Persoonlijk heb ik zelf nooit last gehad van mijn botten tijdens heroïne afkick.. Enorm veel spierpijn, zweten, rillen, enorm ziek zijn, dat wel. Ik zal jou beknopt even een beetje m'n verhaal doen,zodat je toch iets of wat een idee hebt wie hier aan het praten is🙂 ik ben begonnen met drugs op mijn 16de,het begon allemaal heel onschuldig met op stap te gebruiken in 't wkend en thuis met mijn toenmalig vriendje. Van heroïne ben ik van vroeger voet bij stuk blijven zeggen dat ik het nooit zou aanraken, ook omdat ze zeiden dat het 1 vd verslavendste en ergste drugs zijn die er bestaan. Ik ben dus jaren wel blijven doorgaan met Cocaïne, xtc, ghb, cannabis,.. (eerst gewoon omdat ik het fijn vond om te doen, ik amuseerde me er rot mee) totdat het gebruik ni meer enkel was alleen in de weekends, ik wou door de week ook gebruiken, volgens mijn eigen redenatie, gewoon omdat ik het fijn vond om te doen, en ik er niemand geen kwaad mee deed. Ik ben blijven doorgaan, blijven gebruiken maar want het voelt zo '' goed''. (wat op langere duur absoluut niet meer echt het geval was) het was blowen om te blowen, snuiven om te snuiven.. Mijn werk kwijt geraakt, financiële problemen veroorzaakt, en op privélevensdomein ook zooooooveeeel negatieve ervaringen meegemaakt door m'n verslavingen, waardoor men zou moeten gaan denken: komaan, nu is 't genoeg geweest! Ik ben zwaar verslaafd, en MOET en GA uit deze vicieuze circel geraken! Maar neen hoor, deze dame wou alleen maar meer en meer en meer. Ik stond op een punt in m'n leven dat ik dacht: ik doe wat ik zelf wil, wat de rest zegt boeit me niet(terwijl iedereen het allerbeste met me voorhad, en goed wouden zijn vr mij, en me van m'n verslavingen af te helpen) '' IK HEB GEEN PROBLEEM, EN IK BEN AL HEEL ZEKER GEEN VERSLAAFDE'', ik luister lekker alleen naar mezelf, en doe lekker waar ik zelf zin in heb. Ik heb toen ook voor de 1stex heroïne gebruikt, ik had ervan gerookt, er een lijn van gesnoven en ik voelde het gevoel zo prettig, zoals nog nooit eerder ervaren met geen enkele andere drugs die ik al gehad had. Ik degene die altijd zei dat ze nooit geen heroïne zou aanraken... Ik was na jaren middelenmisbruik er dan toch zo nieuwsgierig naar geworden, ik dacht aaaah jaaaa, een keertje ns heroïne gebruiken kan toch geen kwaad.. Maar natuurlijk is het niet gebleven bij ''een keertje' ' in de kortste tijd mogelijk geraak je hier ook zo enorm verslaafd aan, bij mij persoonlijk vond k 't gebruiken van heroïne zo zalig,rustgevend, pijnverdovend, en ook downend, zeker in combinatie met de oppeppende middelen die ik gebruikte. Ik zat eerlijk waar in zo een superlekkere, verdoofde, good feeling rush, op mijn eigen wereldje waar ik nog van weet dat ik me enorm goed voelde,( dat euforisch gevoel vergeet k nooit meer van m'n leven) en me van de rest rondom mij me totaal niets aantrok, want er was 'niemand anders'.Alleen ik', zich zo lekker en goed voelende dat ze na een halfuurtje uit 't niets het wilde idee kreeg om intraveneus te willen gaan proberen. Kijken welk gevoel dat geeft.. En je zal 't wrsnlk al kunnen raden... Ik was er zo weg van, het gevoel was zooooooo zaaaaaliggg, en ja, ook zwaar verslaafd geraakt aan shotten. Met heroïne en cocaïne heb ik het grootste probleem gehad gedurende mijn jaren van gebruik en misbruik van harddrugs. Ik ben na mijn eerste 10jaren van onafhankelijkheid voor de 1e maal hulp aangenomen om in behandeling te gaan, om af te kicken, om probleeminzichten te krijgen, om zelf te kunnen en durven erkennen dat je zo niet verder kan, maar eerlijk... In de Allereerste plaats deed ik de behandeling voor m'n moeder, de vrouw die af zag van wat ik allemaal uitvrat, hoe ik er enorm was op achteruitgegaan, en noem maar op.. Geloof me, als je ouder bent van iemand die zwaar verslaafd is dan gaat er geen dag voorbij zonder angsten en zonder zorgen. Dat besef ik nu pas, 20jaar later, hoe ik mijn moeder wel niet heb laten afzien, hoeveel pijn, last en draaglast ik haar bezorgd heb. Dus die 1ste behandeling deed ik vooral voor haar, ik zag het zelf allemaal nog niet in, de nadelen, wat het met je doet als mens, en dat een verslaving niet 'zomaar' een verslaving is. Ik heb tijdens mijn opname niets van methadon of subexone genomen voor m'n ontwenning vd heroïne, ik wou niet ook daar nog eens aan verslaafd geraken, korte metten mee gemaakt, 4 dagen heb ik Afgezien, ik ben toen ook enkel uit bed gekomen om naar toilet te gaan. Voor de rest ben ik er niet uit geweest, ik dacht da k ging sterven van de pijn in m'n spieren, van het zware zieke gevoel, niet kunnen eten, zware buikkrampen, diarree, zweten, trillen, overgeven.. Je lichaam voelt zo zwaar aan alsof het niets meer kan, je kan geen kant uit met jezelf.. Geloof mij, ik heb de eerste 4dagen van mijn cold Turkey énorm afgezien, erna ging het toch al stukken beter, terug regelmatig een hapje en een slokje binnen, trg wat verdraagzame, en je komt eindelijk weer uit je bed, zonder pijnen, krampen.. Je begint je terug iets of wat mens te voelen.. Dat is natuurlijk super dat je je terug wat beter voelt, maar vergeet zeker niet dat de psychische ontwenning er ook nog is, en deze is ook een zure appel om doorheen te bijten, je emoties zijn weer volop aan het werken, je voelt je ook vaak echt gewoon een emotionele rollercoaster omdat je hersenen en je lichaam niet goed meer weten wat er allemaal binnenin je gebeurt doordat je door al die jaren heen van gebruik eigenlijk niet meer hebt kunnen functioneren, voelen of ervaren als nuchter, clean en '' normale'' persoon. Die eerste opname heeft me toen jammer genoeg niet geholpen om van m'n verslavingen af te geraken. Vooral omdat ik toen nog niet zelf wilde stoppen, het voor anderen deed. Ik weet dat ik enorm veel spijt heb van de 1e moment dat ik met drugs begonnen was.. Vele mensen kunnen natuurlijk wel sporadisch ns gebruiken, en dat vind k zeker ook helemaal oké.. Jammere dervan is dat 't bij mij jammer genoeg wel een verslaving is, Maar het is te verslaan, je hebt de touwtjes volledig in je eigen handen, en je mindset en jij kunnen alles waarmaken waar je voor staat in het leven, en wat je bereiken wil in je leven. k heb ondertussen over de jaren heen meerdere behandelingen gedaan, maar de laatste had ik ervoor gekozen om het puur en alleen voor mezelf te doen. Het mag wel na meer dan20j dat het eens tijd zou worden om het écht volledig zelf, uit vrije wil volledig voor jezelf te doen, en komaf te maken met al die substanties die me uiteindelijk meer slecht dan goed deden, me alleen maar dieper duwde omdat ik er '' niet zonder kon'' Jij spreekt over pijn aan je botten, wat normaal gezien niet bij heroïne ervaart, zijn dat dan constante pijnen of scheuten, en heb je het enkel bij je afkick, of ben je ook al langere tijd clean geweest en dat die pijn zich bleef voordoen? Weet 1 ding zeker, je kan perfect (zelfs veel beter) zonder. Bij mij was het na een maand of 8,9 dat ik heel andere denkwijzes ben gaan krijgen, een heel andere levensstijl ben beginnen krijgen, en ben kunnen gaan genieten van het echte leven zoals het is, en hoe ik het wil. Op een verantwoorde en gezonde manier! Het kan dus om er van af te geraken, en te blijven. Het is nooit te laat! Kijk naar mij, ik word 40jaar en het mooie leven is pas begonnen voor mij. Ondertussen 1jaar en 2maanden clean, ik had nooit gedacht of durven hopen dat 't me zou lukken. Ben jij ook al in behandeling gegaan voor je verslaving, of heb je het op eigen houtje geprobeerd om er af te kunnen blijven?
Klik om te vergroten...
heel heel herkenbaar...lijkt net hetzelfde. het leeg gevoel en pijn ( ja echt pijn aan gewrichten),heb ik NA gebruik.in behandeling? neen niet echt...wel gewoon eens om de 2 weken gaan praten een uurtje en ieder vrijdag voormiddag naar de dokter die dan voorschrift geeft om methadon te halen naar de apotheker.maar ik moet toegeven dat jou pijngrens hoger ligt dan de mijne ( en chapeau hoor !!!!!)...ik kon niet langer dan 2 dagen afkicken voordien..nu gaat het beter omdat ik mijn methadon gehalte verhoogt heb!!!! pijn aan gewrichten? zou dat toch niet aan mijn +50 jarige leeftijd kunnen liggen?kan hé...thanks voor het plaatsen van jou ervaring en ben blij dat je het nu goed gaat !!!!!!!
t
tureluutLid
01-01-2024, 00:00
#20
lees nogal veel over kratom hier...zal daarover eens spreken bij mijn dokter...maarzelf heb ik daarover nog nooit gehoord.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."