Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"@Marla Singer Wow je hebt er echt verstand van hoor ik al, want vooral dit stukje... Dit is de fase waarin je droomt en al je spieren verlamd zijn (behalve de hartspier en die voor de ademhaling). Deze verlamming is ook noodzakelijk, anders zou je elke beweging die je droomt ook daadwerkelijk gaan uitvoeren. Wanneer je alleen plotseling bewust bent van deze verlamming, kan dit uiteraard zeer beklemmend en / of verstikkend aanvoelen. Je wordt compleet in beslag genomen door een extreme angst, want je kan je opeens niet meer bewegen, je kan tevens niet praten of schreeuwen en normaal ademen gaat ook niet of nog maar heel moeizaam. Omdat je als het ware ook nog steeds aan het dromen bent, kunnen er zeer realistische hallucinaties optreden. ... herken ik heel erg, En ik heb dit ook alleen met xtc meegemaakt. Zeeer vervelend! En idd heel angstig Eerst heb ik een half uur tot een uur die vervelende 'kortsluiting' in m'n hoofd. Dan wanneer ik een beetje tot rust ben val ik idd als het ware in slaap, en in gedachten ben ik dus op een plek(droom). Maar opeens realiseer ik me dat ik helemaal niet echt slaap, alleen mijn lichaam slaapt dus wel! En idd ik kan me een paar seconden of zelfs langer helemaal niet bewegen . Ik wil op dat moment het liefst schreeuwen of rechtop zitten maar DAT GAAT DUS NIET. Echt fucking eng. Als het eenmaal voorbij is ben ik vaak bezweet en durf ik bijna niet meer te gaan slapen. Ik heb het zelfs een keer 2 keer achter elkaar meegemaakt. Het is me wel duidelijk wat dit veroorzaakt en dat is absoluut het overmatig gebruik van xtc. (of een ander middel, zou ook best kunnen, bij mij was het zeer waarschijnlijk serotine tekort) Ook omdat ik weet dat serotine er voor zorgt dat je goed kan slapen, je hoofd kan dus eigenlijk niet in slaap komen maar je lichaam heeft die slaap toch nodig. Drugs Doen echt zieke dingen met je mind. Gelukkig gebruik ik nu maar zelden en heb ik ditprobleem nooit meer."
"Oke, in mijn ogen is dit niet normaal om even eerlijk te zijn. Ik wil nog wel geloven dat een slaapverlamming opsich normaal is. Maar als je flink gebruikt hebt is het een hele vervelende, en zoals de TS ook zegt, angstige ervaring. Ik heb dit al een aantal keer meegemaakt en dit was precies de reden waarom ik drugs nog met flinke mate gebruik. Meestal gaat het zo, ik ben een nacht keihard aan het pillentrappen geweest. Vaak slaap ik dan maar een paar uurtjes of zelfs helemaal niet. De volgende dag voel ik me redelijk OK (in mijn ogen komt dat omdat de mdma nog niet volledig is uitgewerkt). Ik val als een blok in slaap en dan word ik wakker. Opsich niet zo heel vreemd natuurlijk, maar waar ik niet helemaal bij kan is het feit dat ik juist pas na die eerste (goede) nacht mezelf vercrackt ga voelen. Ik word wakker en ik zie lichte strepen in mijn kamer. Ik sta op en ik voel duidelijk: Ik ben weer 's te ver gegaan. De hele dag doe ik het rustig aan en eet ik mezelf vol, word vaak ook een beetje dizzy als ik de trap te snel oploop. Zo na een uurtje of 8 's avonds begint het echt vervelend te worden. Ik val af en toe een beetje weg en ik hoor een kleine 'zoem' of 'piep' noem ik het ook wel. Kortsluiting lijkt me de meest passende benaming. Als ik eenmaal in m'n bed ligt gebeurd dus de typische slaapverlamming. Soms zelfs 2 keer achter elkaar! Nou gelukkig is het nog nooit ernstig afgelopen aangezien ik altijd wel weer uit die verlamming kom, maar echt gezond voelt het niet. Je kent het gevoel wel als je bijna in slaap valt en dan plotseling wakker schrikt, vaak ben je in gedachten en val je bijvoorbeeld van een fiets of je zakt letterlijk door de grond. Als je geest zegmaar gezond is dan schrik je wakker. Maar doordat je jezelf nogal hebt 'verneukt' willen je lichaam en geest niet meer volledig samenwerken. Zeker niet goed in mijn ogen! En als je als niet-drugs gebruiker ook zoiets angstigs meemaakt moet je je toch wel zorgen maken (en als drugsgebruiker ook) Gelukkig is het altijd na 1 nachtje voorbij. Ik eet altijd veel fruit, brood, chocola en vruchtensapjes om het tegen te gaan. Maar het lukt meestal niet helaas. Ik heb het ook echt alleen als ik veel pillen heb geslikt, maar blijkbaar heeft het met ghb dezelfde werking. En aangezien GHB niet met je serotine kloot vraag ik mij toch af wat dan de aanleiding is voor dit verschijnsel."
"Ik gebruik eigenlijk sinds oud en nieuw nooit meer cannabis maar ik hoop dat je er toch iets aan hebt. Leeftijd: 17 Opleidingsniveau: MBO niv 4 Thuissituatie: Niets bijzonders Hoe ben je in aanmerking gekomen met cannabis? Veel mensen in de omgeving gebruiken cannabis, ik was nieuwsgierig wat er nou zo bijzonder aan was. Wat is de reden dat je cannabis gebruikt? Op het begin was het vooral omdat ik zo veel lol had tijdens het stoned zijn, later werd het meer een relax drug voor me maar de laatste tijd gebruikte ik cannabis op een verkeerde manier, ik wou de realiteit vergeten alleen had ik dit zelf niet door. Als je nuchter bent komen dingen veel harder aan, ik heb er voor gekozen om problemen aan te pakken en er niet voor weg te lopen. Zijn er ook andere drugs die je gebruikt? Zo ja, welke? XTC Hoelang gebruik je? Wanneer? Hoe vaak? Nooit In de periode dat ik gebruikte deed ik het zeker elke dag. Hoeveel geld geef je er per week aan uit? Ik gaf er denk ik 40 euro pw aan uit. Samen met vrienden of liever alleen? Ligt toe: Allebei, met vrienden is het gezellig maar als je alleen bent en je gebruikt cannabis kun je echt heerlijk tot rust komen. Hoe kom je aan de cannabis i.v.m. je leeftijd? Coffeeshop, ze zijn niet zo moeilijk hier Weet je wat de gevolgen van cannabis zijn? Ik denk dat je dat moeilijk kunt zeggen. De vraag is beter als je er kunnen tussen zet. Maar de gevolgen die ik zelf heb ervaren zijn: - Lui - Weinig kan je nog wat schelen - Verslaving Ook ken ik iemand die door cannabis gebruik in psychose is geraakt maar hij zat al niet helemaal jofel in elkaar, het ligt dus zeker niet alleen aan de cannabis. Toch zou ik dit niet uitsluiten, ook al willen veel mensen op dit forum niet geloven dat het kan. Maar het kan! als je lichamelijke gevolgen bedoeld, ik zou het niet weten. Denk je erover na om er mee te stoppen? Gelukkig heb ik die keus al gemaakt Vind jij jezelf afhankelijk van de cannabis? Zo ja, Heb je overwogen om naar een afkickkliniek te gaan? Ik was afhankelijk van cannabis, ik ben op eigen houtje gestopt. Voor mij was een afkickkliniek niet nodig. Als je het zo ver laat gaan dat je naar een afkickkliniek moet denk ik persoonlijk dat je er wel genoeg van hebt en dus ook gewoon zelf kan stoppen. Zijn je ouders van je cannabisgebruik op de hoogte? Hoe gaan zij hiermee om? Ze wisten dit en waren er echt niet blij mee. Wat vind jijzelf van cannabis? (Had je het liever helemaal niet gekend? Moeten bijvoorbeeld de coffeeshops sluiten, of juist toegankelijk zijn voor iedereen ongeacht leeftijd? Of dienen er andere maatregelen worden getroffen? Kortom wat vind jij van de wet over cannabis) Ik vind cannabis een mooie drug, zolang je het maar op een normale manier gebruikt. Helaas zijn er ontzettend veel mensen die dat niet kunnen. Ik vind het goed dat de overheid cannabis doogd. Ik vind alleen dat ze het verkeerd aanpakken, coffeeshops moeten veel strenger zijn in leeftijd. Heb je zelf nog wat extra’s te vermelden? Ik verveel me dus ik heb het maar ingevuld ook al gebruik ik zelf niet"
"Dus, ik heb wat biertjes op en ja hoor!! Ik kom weer eens op het grandioze idee om wat coke te halen. Alleen heb ik toch een engeltje op mijn schouder. De vorige keer was ik er zo klaar mee dat ik alle nummers uit m'n lijst heb verwijderd Dus nu zit ik zonder coke en eigenlijk is dat best wel grappig, want ik herinner me opeens weer hoe veel spijt ik ga krijgen als ik het doe, en ik heb het onmogelijk gemaakt voor mezelf. Soms heb ik het idee dat drugs een soort 2e persoonlijkheid in je losmaakt. Een soort evil personality dat jou heel veel kwaad wil doen. En je kan de duivel alleen bestrijden als je jezelf bent. En dat heb ik gedaan zo trots op mzelfs nou mensen het enige wat ik nog wil zeggen is: Hou van jezelf! Met of zonder drugs Je humeur is het belangrijkste wat je maar hebt moet je maar denken!"
"Ik denk dat je de M nog wel voelt. Coke doet iets met je dopamine vlgns mij en mdma met je serotine. Geen van beide beinvloedt het ander denk ik. Maarik weet het niet zeker ik heb geen ervaring met deze combi"
"Als kokend borrelend water dat door je aders stroomt. Heerlijke warmte van binnen, het voelt alsof je lichaam niet meer stuk kan.. ...en dan de crash"
"Ik had er ook last van net zoals jij, ik rookte veel wiet en toen ik stopte was ik de lul! Alleeen rookte ik pas 2 jaar wiet en was er ook al snel over heen. Maar ik heb zoiezo altijd al moeite gehad met slapen, zoals jij zegt ook omdat er zoveel gedachten door je hoofd vliegen. Dit helpt bij mij altijd erg goed: Koop vix vapo rub; dat is een soort zalf dat vaak gebruikt wordt als mensen verkouden zijn oid. Maar het werkt erg rustgevend. Je smeert je borst in en trekt je deken goed tegen je borst. Blijf (vooral als je er net in ligt) een poosje op je rug liggen. Doeje ogen dicht en doe vooral geen heftige inspanningen voordat je gaat slapen. Ik heb mezelf een manier aangeleerd waardoor ik als het ware ''wegzak'' je moet dat voelen, en let vooral op je ademhaling. Adem rustig en denk aan positieve dingen. En vooral geen slaappillen alcohol of wiet gebruiken om in slaap te komen. Als je eenmaal het gezonde ritme terug hebt gekregen wordt het echt een stuk minder moeilijk om in slaap te komen. Het ritme is erg belangrijk!"
"ik wist dat dit ging komen i'm not a liar REALY NOT! trust me. alleen is de tijd sneller gegaan dan ik dacht en dat is eigenlijk... niet zo mooi haha"
"interessant. En eigenlijk vind ik het niet zo heel gek dat je het hebt gedaan. Ik kan begrijpen dat je wel naar wat energie verlangt als je pfeiffer hebt. Maar ik zou het idd niet meer doen"
"Haha ik waardeer jullie ampathy, maar ik ben door de saaiste dagen heen nu en nee ik heb niks gebruikt, ik vond het best een dom idee. Maar wat die benzo's betreft, als die er nog waren had ik die genomen want dat is gewoon even heerlijk ontspannen, (mama weet nog steeds van niks) vanavond lekker tv kijken en morgen komt er een goede vriend langs, maandag weer naar school, en gek genoeg zie ik er niet echt tegen op verveling is echt naar"