Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Re: XTC werkt niet tijdens het volgen van koolhydraat-arm di Interessant topic, niettegenstaande. ik heb wel ooit gemerkt dat ik na het eten van een volledige pizza zo goed als niks van een xtc pil voelde ik volg doorgaans een low carb high protein dieet, en die dag was dus een uitzondering qua dieet."
"Als je 't mij vraagt zou ik je aanraden te stoppen met alle drugs! Van saffies en koffie tot pep en wiet en alles daartussen, daarnaast of daarboven!! misschien zal je dan begrijpen waarom je nu zo bang bent. Probeer nu maar te stoppen, eigleijk moet het, met alle drugs ja, je hebt weinig te verliezen als je stopt lijkt me, je kan er alleen maar beter bij varen! Succes! Je leven moet nog beginnen! en misschien kan je dan binnen 6 jaar nog eens een tripje nemen met iemand die je zeer goed kent en in een vertrouwde omgeving. en mischien zal je dan begrijpen wat er nu gebeurde tijdens je trips. Maar eerst en vooral stoppen met alle drugs, zou ik je adviseren, zowel de legale als de illegale, krijg eerst je leven maar is op de rails! Je zal achteraf blij zijn dat je bent gestopt!"
"Men mooiste trips op lsd waren degene waarbij ik eerst effe bad ging, om daarna nieuwe dingen over mezelf en de wereld rondom mij te leren kennen. Wat hielp, was soms een blaadje papier erbij nemen om m'n gedachten op te schrijven en te ordenen."
"Kheb voor 't eerst lsd gebruikt toen'k best wel redelijk depressief was. En ask zo op 't forum rondkijk ben ik precies niet de enige daarin. Het helpt je gedachten "je ziel?" uitvergroten, je kan jezelf vanuit een ander perspectief bekijken, door de ogen van anderen, heel mooi. kheb er veel aan gehad. 't hangt er volgens mij vanaf of je zelf aan jezelf wil "sleutelen", of als je gewoon "weg" wil zijn en "hallucineren". lsd is 'n beetje yin-yang.. mooi en tegelijk streng, maar leerzaam... Ik ben ook als de dood voor spinnen, khad ooit 'ns erges iets gelezen (niet op DF) van iemand die overal spinnen zag, was ik dus ook bang voor, tot hiertoe nog niet veel van kwaadaardige tripspinnen gemerkt. laatste keer wel spinnen gezien, maar eigelijk voelde het alsof we eindelijk vrede hadden gesloten :P set en setting zijn gewoon heel bepalend, kan niet vaak genoeg gezegd worden."
"Mij heeft het ook wel geholpen, maar ja, iedereen is anders. Je moet denkik gewoon bereid zijn om zowel met je mooie als minder prettige kanten geconfronteerd te worden, ik deed het in hoofdreden in de hoop om mezelf én de wereld om me heen beter te leren kennen en mischien zelfs begrijpen. Ik had voordien echt 'n kutjaar gehad, en veel dingen, moet ik bekennen, waren nog niet helemaal verwerkt op 't moment dat'k m'n eerste trips nam én toch hebben die trips me naast, de confronterendere dingen ook heel veel moois laten zien, waardoor ik inzag dat het leven iets heel mooi, uniek en toch veel te kort kan zijn om het zomaar door iemand anders of door jezelf af te laten nemen... dusja het moment dat je hemel en aarde ziet en voelt samensmelten en je deelt dat moment met enkele dierbare makkers van je, dan weet je dat er mensen zijn die om je geven en da's het beste cadeau dat je, naast het leven zelf, ooit ebt gehad, denkik. en theeft je geen cent gekost... da's dus volgens mij toch wel 'n een heel mooie ervaring, en op 't moment dat je van alles en iedereen houdt, probeer je (ik toch) zelfs begrip in plaats van vergelding te zoeken voor mensen die je ooit tegengewerkt hebben, dus is dat denkik toch wel iets dat alleszins, je eigen stemming kan verbeteren en je kijk op 't leven. zeker aangezien ik vroeger altijd en overal het laatste woord en m'n gelijk wou halen. en je dan inziet dat dat in veel situaties de moeite niet waard is, en dat bijv. geweld in zoveel verschillende vormen bestaat en in geen enkele vorm echt waardevol is... ik denk juist dat psychedelica mischien met een of ander professionele begeleiding juist tegen depressies, verslavingen en bijv. agressie of stress gebruikt kunnen worden. want als je ziet wat de uitwerking en gevaren zijn van antidepressiva en antipsychotica die men nu vaak veel te vaak "uitdeelt"..... denk ik niet dat we als maatschappij veel te verliezen hebben... :P nuja, theeft zoals met zovele dingen, waarschijnlijk ook gewoon vooral te maken met hoe je zelf bent ingesteld en wat jeer zelf van verwacht, mischien heb ik het zelf die richting uitgestuurd door onbewust door m'n zin om de "zin van het leven te willen doorgronden" m'n trip de richting ingestuurd van "een goeie reden te zoeken om ondanks alle shit toch van je leven te genieten". jezelf leren relativeren. van het "ego" afstappen en jezelf met iedereen verbonden voelen veel meer mensen zouden die kans moeten krijgen, ik denk wel dat 't ons als mensheid echt wel vooruit helpen kan. met de juiste setting natuurlijk. Ookal raden ze't af aan mensen die zich ongelooflijk kut voelen, ik heb er iig heel veel aan gehad. peace!"
"Hihi, ik had ook de eerste keren zoiets van "kaleidoscopen wtf, waar heeft iedereen het over?" m'n eerste trips ofzo, waren vooral filosofisch, met weinig visuals. Later gewoon hele zegels in plaats van halfjes of gwn sterkere zegels, toen was de animatie wel beter geregeld"
"Van de paddo-doden in nederland, als je de wikipedia page checkt, klopte uiteindelijk ook niet veel. In dit soort zaken zal weinig objectieve informatie worden gepresenteerd, omdat de strafmaat afhankelijk is van het motief van de dader, waarin volgens sommigen ook externe factoren zoals deze paddestoelen, een rol zouden in kunnen gespeeld hebben. Dat je in een dipje na een 'onaangename' trip kan komen, kan ik nog enigzins begrijpen. Maar een psychose? Een psychose is oa illusies als echt beschouwen, stemmen horen,... Om een "echte" psychose of "echte" depressie na of tijdens een trip te krijgen, moet je sowieso al niet sterk in je schoenen staan en echt wel goed je best doen om dat te bereiken. Ik volg JOS, Trippyshit en Sublimo in deze. Desondanks zijn Set en setting zeer belangrijk uiteraard."
"Ik heb enkele tripreports hierover geschreven en ga misschien alles samenvatten in "een boek". Bad gaan, is dat je bang bent gek te worden of te sterven. Je gaat één worden met je omgeving. Ik ga deze ervaringen nog in detail in andere teksten beschrijven. Ik ga ze op facebook posten denkik. Je moet het aanvaarden. http://www.hofmann.org/papers/fisher/fisher_8.htm In dit verslag van de arts Gary Fisher lezen we dat het gevoel "dood te gaan" een essentieel onderdeel is van een succesvolle lsd-therapie is. We lezen dit ook in verschillende andere tripreports van de beste man en zijn patiënten, of beter gezegd consulenten. Wat dood gaat, is je identiteit. Jij en ik zijn slechts mensen, net zoals die 6 miljard anderen. En we gaan allemaal dood, dat moet je durven aanvaarden. We zijn werkelijk één. je zal het voelen als je de "kleine dood" kan aanvaarden. Totale verwarring, gevolgd door totale extase. wat gebeurt is volgens mij, dat je tot het besef komt dat wat je hele leven lang voor jou het belangrijkste was, jouw eigenbelang, jouw grootste belemmering was in onvoorwaardelijke liefde, begrip en respect voor al het andere leven op aarde. "als jij de dood kan aanvaarden, dan worden die duivels in feite de engelen die je losmaken van de aarde." zingt Def P in "geboren, rappen, sterven." Misschien is dit wel wat de Oude Egyptenaren bedoelden met het "wegen van het hart." Of zoals in het verhaal van vrouw Holle (de Godin holda, heeft best wel wat sjamanistische trekjes) het eerlijke meisje wordt beloond en het hebzuchtige meisje wordt gestraft in de "onderwaterwereld." peace! en doe het veilig! zorg dat je omringt bent met een vertrouwenspersoon die weet wat je meemaakt en doe het in een omgeving die je prettig maakt!"
"Het is een vaag verhaal. Wat meestal wel het geval is als men drugs in de media vermeldt. Als we aannemen dat deze man paddo's had gebruikt, had hij wsl een te grote hoeveelheid genomen. Zou jij jezelf blijvend kunnen concentreren om iemand te vermoorden als je teveel hebt genomen? Ik betwijfel of het mij zou lukken. Je bent toch veel te snel afgeleidt, je denkt aan 1000 dingen tegelijk, je hoort veel gedetailleerder etc. strange isn't it"
"ik ben vroeger autistisch gediagnosticeerd. blowen gaf me de kans om minder gestructureerd te denken, ik bedoel dan dat ik hierdoor leerde de dingen te relativeren. er zijn mensen met autisme en adhd die marijuana verkiezen boven ritalin of risperdal, vooral in amerika. google it. ik kan nix garanderen, maar in een goede omgeving, met leuke vrienden, leuke muziek, moet 't wel eens 't proberen waard zijn. edit na het lezen van sommige posts: ja, bij langdurig gebruik kan het bij mensen slecht uitpakken. tja je moet niet overdrijven eh. er is een verschil tussen af en toe en constant gebruiken. en daar kies je zelf voor. wanneer ik merk dat men gedachtes teveel naar wiet uitgaan, dan rook ik een tijdje niet meer. werkt goed. mijn ervaring is ook dat puur roken (bijv. bong) minder psychologisch 'verslavend' is dan jointjes. je bent meer high en het effect houdt langer aan."